A márkaépítés kulcseleme lett a gamification

A gazdaság egyre inkább online platformokra helyeződik, miközben felnőtt egy újabb generáció, amelynek figyelméért világszerte újszerű módszerekkel versenyeznek a márkák. Az egyik ilyen, gyorsan teret hódító eszköz a gamification, melynek legjellemzőbb trendjeit foglalta össze legutóbbi jelentésében az iProspect, a dentsu digitális fókuszú, end-to-end médiaügynöksége.

A márkaépítés kulcseleme lett a gamification

Mára egyértelművé vált, hogy a márkák kommunikációjában a gamification komoly új lehetőségeket teremtett. A fogyasztók figyelmének elnyerése és fenntartása érdekében a márkák olyan alapvető játékelemeket alkalmaznak, mint a különféle feladatok végrehajtásához kapcsolódó jutalmak biztosítása (pontgyűjtés, ranglisták, státuszjutalmak, különféle kedvezmények stb.), illetve más felhasználókkal folytatott versengés élményének megteremtése.

A járvány is fokozta a digitális jelenlétet

A tanulmány megállapítja, hogy a gamification vártnál is gyorsabb előretörésében komoly szerepet játszik az a tény, hogy a pandémia időszakában szintet lépett a fogyasztók digitális jelenléte. Nagyot nőtt az e-kereskedelem, felrobbant a streaming-piac, elérve a milliárdos video-on-demand előfizetői szintet, miközben videohívások formájában az emberi társalgás komoly hányada is áthelyeződött a digitális térbe. Fentiek következtében jelentős új demográfiai csoportok váltak digitálisan elérhetővé. A digitális viselkedés változásának egyik fontos aspektusa, hogy a fogyasztói figyelem egyre nehezebben és egyre rövidebb ideig ragadható meg, ami új, kreatív stimulációs formák alkalmazását teszi szükségessé.

Teret hódított a gaming kultúra

A gamification potenciális erejét alapvetően erősíti az a tény, hogy a gaming a kultúra meghatározó elemévé vált, a gaming piac 180 milliárd dolláros forgalmával immár nem tekinthető pusztán egy réspiacnak. Az e-sport közönsége világszinten közelít a 500 milliós tömeghez, miközben a fogyasztók egyre szélesebb köre maga is részt vesz különböző játékokban. A jelenségben rejlő potenciált világosan jelzi, hogy vezető márkák szerződnek le sorra – akár kampányokon túl nyúló, hosszabb távú megállapodásokkal – neves gamer influenszerekkel.

Az öt jellemzőbb gamification trend

Jelentésében az iProspect 5 olyan trendet azonosít be, amelyek ma leginkább jellemzik a gamification gyakorlatát, példákkal is illusztrálva, hogy különféle kampányok hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy a márkák minél teljesebben kiaknázhassák növekedési potenciáljukat:

  •     Footfall Gamification – A bolti látogatások számának növelése ösztönző, játékos elemek alkalmazásával, egyedi élmények és kivételes momentumok megteremtésével.
  •     Lively Loyalty – Olyan fogyasztói élmények generálása, amelyek az aktív részvételen keresztül növelik a lojalitást. Cél a főbb motivációk megtalálása, amelyek a fogyasztói lojalitást erősítik.
  •     The Drop – Exkluzív, csupán egy szűkebb közösség számára elérhető tartalmak, kollekciók alkalmazása, amely a kivételezettség érzésének erősítésével fordíthat újabb tömegeket az adott márka felé.
  •     Culture Hacks – A gaming kultúrába történő beszivárgással a márkák új célcsoportokat érhetnek el. Az alkalmazható eszközök tára igen széles lehet a játékon belüli reklámoktól a különféle hack-eken keresztül az innovatív partnerségekig.
  •     Gamified Stories – Jelentősen növelhető a márka hatása azzal is, hogy a közönséget egy márkához kötődő történet hősévé tesszük. A márkakommunikáció ily módon könnyebben tehető szórakoztatóvá, váratlan és lebilincselő elemekkel kombinálva a fogyasztói kapcsolat elmélyítését.

„Azt látjuk, hogy a gamification egyre fontosabbá válik globális szinten, amire a digitalizáció csak még inkább ráerősített – mondta Tájnel Gábor, az iProspect Business Directora – A gaming kultúra előretörésével - ami a közhiedelemmel ellentétben már korántsem a tinédzserek játéktere -, illetve a közösségi média által vezérelt, a fogyasztók márkákkal szemben támasztott legfőbb elvárásainak (az azonnali jutalom élménye, a szórakoztatás, illetve a törődés)kielégítése végett mára a gamification vált a kommunikáció egyik alapkövévé. Fontosnak tartjuk, hogy a márkák felismerjék ennek fontosságát és elkezdjék használni a gamification adta lehetőségeket, nem beszélve arról, hogy ezekkel a tudatosan felépített fogyasztói élményekkel hozzájárulnak a játék és kreativitás adta mentális előnyökhöz is, mint pl. a pozitív gondolkodásmód vagy a gyorsabb problémamegoldó képesség.”

Legolcsóbb kerti ház alternatívák – Melyik éri meg?

A rendezett kert titka gyakran egy jól megválasztott kerti ház vagy tároló. A szerszámok, kerti gépek, biciklik, kültéri bútorok és gyerekjátékok mind-mind helyet követelnek maguknak, de nem mindegy, hogy ezt mennyiből oldjuk meg. A fa kerti házak bár mutatósak, gondozást igényelnek, és a faanyag költsége is jóval magasabb, ezért ma már egyre többen választanak fém vagy műanyag kerti házat – ezek a legolcsóbb, mégis hosszú távon is tartós alternatívák. A témában a Homelux.hu kert- és tárolómegoldások szakértőjét kérdeztük.
2025. 08. 12. 09:00
Megosztás:

Otthon Start: Még zajlanak az egyeztetések az alapterület-szabályok pontosításáról

Folyamatosan zajlanak az egyeztetések a pénzintézetek és a Magyar Bankszövetség, valamint a jogalkotók között az Otthon Start programban elérhető FIX 3% lakáshitel kondícióinak véglegesítése és egységes értelmezése érdekében. A lakáspiacon jelenleg is tapasztalható eltérő gyakorlatok kapcsán kiemelt fontosságú a hiteligénylési feltételek pontosítása, különös tekintettel az ingatlanok négyzetméterárát is meghatározó alapterület vonatkozásában. Az Otthon Start hitel alapterület-szabályaival kapcsolatos ellentmondásos információk tisztázására a money.hu szakértői hívják fel a figyelmet.
2025. 08. 12. 08:00
Megosztás:

Minden negyedik reklám jogsértő volt nyelvvédelmi szempontból – közel 5 milliós bírság a reklámszabályok ellenőrzése során

Összesen 357 reklám ellenőrzésére került sor a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok által. A vizsgálatok mind az általános reklámszabályok betartására, mind a nyelvvédelmi rendelkezések előírására kiterjedtek. Utóbbiak esetén jelentős, 26%-os kifogásolási arány merült fel, amelyekkel összefüggésben eddig 4,7 millió forint bírság kiszabására került sor. Több hatósági eljárás még folyamatban van.
2025. 08. 12. 07:00
Megosztás:

Lakásbérlés/kiadás esetén így tudod megelőzni a későbbi jogi vitákat

Az új tanév közeledtével ismét megindult a lakáskeresési roham az egyetemi városokban, miközben az albérleti díjak tovább növekednek. A bérbeadók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a bérleti jogviszony garanciáira, ezért gyakran kérnek biztosítékként közjegyzői okiratba foglalt egyoldalú kötelezettségvállalást a bérlőtől.
2025. 08. 12. 06:00
Megosztás:

Jelentősen gyorsul a fix 3 százalékos hitellel megvásárolható újépítésű lakások engedélyezése

A Magyar Közlönyben hétfőn megjelent kormányrendelet jelentősen meggyorsítja a fix 3 százalékos hitellel megvásárolható újépítésű lakások engedélyezését, ennek köszönhetően már ősszel több ezer új lakás építése indulhat meg országszerte - tájékoztatta a Miniszterelnökség hétfőn az MTI-t.
2025. 08. 12. 05:00
Megosztás:

A használt autók piacán júniusban a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel.
2025. 08. 12. 04:00
Megosztás:

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint

A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 4 százalékkal, 20 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat honlapján.
2025. 08. 12. 03:00
Megosztás:

Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatai is alátámasztják az árréscsökkentés kivezetésének szükségességét; a versenyhatóság szerint azonban a gyorsított ágazati vizsgálatokból nem vonhatók le a szövetség következtetései, és leszögezték, hogy a GVH nem tett és nem is tesz javaslatot az árréscsökkentés kivezetésére.
2025. 08. 12. 02:00
Megosztás:

Mosogatógépet használsz? Akkor jobb ha tudsz erről a botrányról ami kirobbant most

Az Amerikai Kémiai Társság ES&T Water című folyóiratában megjelent friss tanulmány szerint a műanyagedények és eszközök mosogatógépben történő mosása során plasztikrészecskék milliárdjai kerülnek a szennyvízbe – adta hírül a Körkörös.hu.
2025. 08. 12. 01:00
Megosztás:

Egy felmérés szerint a fiatalok többsége saját otthonra vágyik

A megkérdezettek csaknem 60 százaléka a saját lakás vásárlásának támogatását tartja fontosabbnak, míg mindössze egyharmaduk (33 százalék) helyezné a fókuszt a bérlakások építésére - közölte a Szent István Intézetnek a Nézőpont Intézet közreműködésével készített felmérését a mandiner.hu.
2025. 08. 12. 00:05
Megosztás:

NKFH: nyelvvédelmi szempontból minden negyedik reklám kifogásolgató

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén. A vizsgálatok mind az általános reklámszabályok betartására, mind a nyelvvédelmi rendelkezések előírására kiterjedtek. Nyelvvédelmi szempontból jelentős, 26 százalékos kifogásolási arány merült fel, amelyekkel összefüggésben eddig 4,7 millió forint bírság kiszabására került sor. Több hatósági eljárás még folyamatban van - tájékoztatott hétfőn a fogyasztóvédelmi hatóság.
2025. 08. 11. 23:00
Megosztás:

Új öntözésfejlesztési források nyílnak meg a gazdálkodók számára szeptemberben

Új, kisebb és nagyobb léptékű öntözésfejlesztési források nyílnak meg szeptember elején a gazdálkodók számára - mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára hétfőn a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Tiszavasváriban.
2025. 08. 11. 22:00
Megosztás:

A rövidlátók világa

A rövidlátás, más néven miópia, az egyik leggyakrabban előforduló látáshiba világszerte. Az érintettek jól látnak közelre, de minél távolabbi pontra próbálnak fókuszálni, annál homályosabb lesz a kép.
2025. 08. 11. 21:00
Megosztás:

A megfelelő fonal kiválasztása kézimunkához

A kézimunka szeretete sokak számára egyfajta nyugalmat és elégedettséget nyújt. Azonban az első, legfontosabb döntés már az elején felmerül: melyik fonal a legjobb választás? Az anyagválasztás alapvetően meghatározza a kész munka minőségét és komfortját, így érdemes alaposan utánajárni a lehetőségeknek. Cikkünk segít eligazodni a népszerű fonaltípusok között, hogy a választás gördülékeny és megalapozott legyen.
2025. 08. 11. 20:00
Megosztás:

Mit kell tudni az asztigmiáról?

Elsőre ijesztő lehet, ha egy optometrista azt mondja, asztigmiásak vagyunk. A tünetek közé tartozik a homályos látás, fejfájás, a szem gyors elfáradása, ha közeli és távoli tárgyakra nézünk. A hétköznapokban (tévesen) szemtengelyferdülésnek is szokták hívni, maga az asztigmia a rövidlátás és távollátás után a harmadik leggyakoribb fénytörési hiba.
2025. 08. 11. 19:00
Megosztás:

Legyünk tudatos fogyasztók a fesztiválszezonban is!

A nyári hónapok kiemelt időszaknak számítanak nemcsak a turizmusban, hanem a kereskedelem és a szolgáltatások területén is. A fesztiválok, rendezvények, szabadtéri programok idején fokozott fogyasztói aktivitás tapasztalható – ezzel együtt pedig nő a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kockázata is. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság mindenkit arra biztat, hogy tudatos fogyasztóként járjon el a nyári rendezvényeken is, ezáltal garantálva saját biztonságát és az élmény minőségét.
2025. 08. 11. 18:00
Megosztás:

Hőhullámok bénítják meg a világgazdaságot: 32 fokos meleg fél nap sztrájknak felel meg

Egy nap extrém hőség (32 °C felett) fél nap sztrájk gazdasági hatásával egyenértékű. Idén a hőhullámok hatására 0,5 százalékponttal csökkenhet az európai GDP. Az alkalmazkodás kulcsfontosságú: rövid távon figyelmeztető és megelőző intézkedések, hosszabb távon strukturális alkalmazkodási stratégiák kialakítása indokolt.
2025. 08. 11. 16:00
Megosztás:

Megsarcolják az Nvidiát és az AMD-t is

Az Nvidia és az AMD megállapodtak az Egyesült Államokkal, hogy a kínai chipeladásokból származó bevételeik 15%-át fizetik a kormánynak az exportengedélyekért cserébe.
2025. 08. 11. 15:00
Megosztás:

Vitamin és étrendkiegészítőket forgalmazó cégnél kopogtatott a GVH

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy vitaminokat és étrendkiegészítő termékeket forgalmazó vállalkozással szemben, mivel észlelte, hogy a termékek értékesítése során valószínűsíthetően minimumárat határozott meg viszonteladó partnerei számára. A viszonteladói ármegkötés súlyos jogsértésnek minősül, mellyel szemben a GVH határozottan fellép. Az ügy megindításával egyidejűleg a nemzeti versenyhatóság összesen négy vállalkozásnál tartott előzetes értesítés nélküli helyszíni kutatást.
2025. 08. 11. 14:00
Megosztás:

Ethereum-őrület: 21%-os ugrás egy hét alatt, miközben a Bitcoin újra rekordszint felé közelít

Az Ethereum a múlt héten robbanásszerűen erősödött, a 4 300 dolláros szintet is elérve, amit a kriptobarát szabályozói jelzések és az ETF-beáramlások fűtenek. A Bitcoin eközben lassabban, de egyre biztosabban közelít korábbi csúcsához.
2025. 08. 11. 13:00
Megosztás: