A márkaépítés kulcseleme lett a gamification

A gazdaság egyre inkább online platformokra helyeződik, miközben felnőtt egy újabb generáció, amelynek figyelméért világszerte újszerű módszerekkel versenyeznek a márkák. Az egyik ilyen, gyorsan teret hódító eszköz a gamification, melynek legjellemzőbb trendjeit foglalta össze legutóbbi jelentésében az iProspect, a dentsu digitális fókuszú, end-to-end médiaügynöksége.

A márkaépítés kulcseleme lett a gamification

Mára egyértelművé vált, hogy a márkák kommunikációjában a gamification komoly új lehetőségeket teremtett. A fogyasztók figyelmének elnyerése és fenntartása érdekében a márkák olyan alapvető játékelemeket alkalmaznak, mint a különféle feladatok végrehajtásához kapcsolódó jutalmak biztosítása (pontgyűjtés, ranglisták, státuszjutalmak, különféle kedvezmények stb.), illetve más felhasználókkal folytatott versengés élményének megteremtése.

A járvány is fokozta a digitális jelenlétet

A tanulmány megállapítja, hogy a gamification vártnál is gyorsabb előretörésében komoly szerepet játszik az a tény, hogy a pandémia időszakában szintet lépett a fogyasztók digitális jelenléte. Nagyot nőtt az e-kereskedelem, felrobbant a streaming-piac, elérve a milliárdos video-on-demand előfizetői szintet, miközben videohívások formájában az emberi társalgás komoly hányada is áthelyeződött a digitális térbe. Fentiek következtében jelentős új demográfiai csoportok váltak digitálisan elérhetővé. A digitális viselkedés változásának egyik fontos aspektusa, hogy a fogyasztói figyelem egyre nehezebben és egyre rövidebb ideig ragadható meg, ami új, kreatív stimulációs formák alkalmazását teszi szükségessé.

Teret hódított a gaming kultúra

A gamification potenciális erejét alapvetően erősíti az a tény, hogy a gaming a kultúra meghatározó elemévé vált, a gaming piac 180 milliárd dolláros forgalmával immár nem tekinthető pusztán egy réspiacnak. Az e-sport közönsége világszinten közelít a 500 milliós tömeghez, miközben a fogyasztók egyre szélesebb köre maga is részt vesz különböző játékokban. A jelenségben rejlő potenciált világosan jelzi, hogy vezető márkák szerződnek le sorra – akár kampányokon túl nyúló, hosszabb távú megállapodásokkal – neves gamer influenszerekkel.

Az öt jellemzőbb gamification trend

Jelentésében az iProspect 5 olyan trendet azonosít be, amelyek ma leginkább jellemzik a gamification gyakorlatát, példákkal is illusztrálva, hogy különféle kampányok hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy a márkák minél teljesebben kiaknázhassák növekedési potenciáljukat:

  •     Footfall Gamification – A bolti látogatások számának növelése ösztönző, játékos elemek alkalmazásával, egyedi élmények és kivételes momentumok megteremtésével.
  •     Lively Loyalty – Olyan fogyasztói élmények generálása, amelyek az aktív részvételen keresztül növelik a lojalitást. Cél a főbb motivációk megtalálása, amelyek a fogyasztói lojalitást erősítik.
  •     The Drop – Exkluzív, csupán egy szűkebb közösség számára elérhető tartalmak, kollekciók alkalmazása, amely a kivételezettség érzésének erősítésével fordíthat újabb tömegeket az adott márka felé.
  •     Culture Hacks – A gaming kultúrába történő beszivárgással a márkák új célcsoportokat érhetnek el. Az alkalmazható eszközök tára igen széles lehet a játékon belüli reklámoktól a különféle hack-eken keresztül az innovatív partnerségekig.
  •     Gamified Stories – Jelentősen növelhető a márka hatása azzal is, hogy a közönséget egy márkához kötődő történet hősévé tesszük. A márkakommunikáció ily módon könnyebben tehető szórakoztatóvá, váratlan és lebilincselő elemekkel kombinálva a fogyasztói kapcsolat elmélyítését.

„Azt látjuk, hogy a gamification egyre fontosabbá válik globális szinten, amire a digitalizáció csak még inkább ráerősített – mondta Tájnel Gábor, az iProspect Business Directora – A gaming kultúra előretörésével - ami a közhiedelemmel ellentétben már korántsem a tinédzserek játéktere -, illetve a közösségi média által vezérelt, a fogyasztók márkákkal szemben támasztott legfőbb elvárásainak (az azonnali jutalom élménye, a szórakoztatás, illetve a törődés)kielégítése végett mára a gamification vált a kommunikáció egyik alapkövévé. Fontosnak tartjuk, hogy a márkák felismerjék ennek fontosságát és elkezdjék használni a gamification adta lehetőségeket, nem beszélve arról, hogy ezekkel a tudatosan felépített fogyasztói élményekkel hozzájárulnak a játék és kreativitás adta mentális előnyökhöz is, mint pl. a pozitív gondolkodásmód vagy a gyorsabb problémamegoldó képesség.”

Súlyos nyugdíjtévedésben vannak a magyarok és ez sokba kerül

Egy új, országos felmérés szerint a magyar felnőttek túlnyomó többsége az időskori anyagi biztonságát fenyegető tévedésben van, ugyanis a valóságoshoz képest sokkal rosszabbnak gondolják az önkéntes nyugdíjpénztárak által elért hozamokat. Ez a tévhit azt is gátolhatja, hogy időben elkezdjék a rendszeres nyugdíjcélú takarékoskodást.
2025. 07. 23. 01:00
Megosztás:

A Binance lázba hozta a Toshi követőtáborát

A Toshi és a Binance.US interakciója az X közösségi hálón ismét felkeltette a kereskedők érdeklődését a projekt iránt. Ez volt az első alkalom, hogy a Binance.US nyilvánosan tudomásul vette a Toshi létezését, ami bőven elég volt ahhoz, hogy a Toshi közössége spekulációba kezdjen.
2025. 07. 23. 00:01
Megosztás:

Befejeződött az aratás Békés vármegyében

Befejeződött az aratás Békésben, a termésátlagok jóval elmaradnak az előző évekétől. A vihar a napraforgót, az aszály a kukoricát károsítja.
2025. 07. 22. 23:00
Megosztás:

Kijöttek az Otthon Start lakáshitel részletei

Megjelent hétfőn este a kormany.hu oldalon az Otthon Start hitelprogram jogszabálytervezete. Az alapfeltételek nem változtak: az állam 50 millió forintos, legfeljebb 3 százalékos, fix kamatozású kölcsönt biztosít legfeljebb 25 évre, de számos, eddig nyitott kérdésre ad választ a tervezet - írja közleményében a Bank360.
2025. 07. 22. 22:00
Megosztás:

Európa mentette meg a Coca-Cola második negyedévét

Az üdítőitalairól ismert vállalat az idei második negyedévben 12,54 milliárd dollár árbevételt ért el, ami 1%-kal magasabb, mint az előző év azonos időszakában. Az egy részvényre jutó nyereség 87 cent lett.
2025. 07. 22. 21:00
Megosztás:

Milliárdos kiesést jelentenek a vámok a General Motors-nak

A General Motors az idei második negyedévben 47,1 milliárd dollár bevételt ért el, ami 1,8%-os visszaesés az előző év azonos időszakához képest. A nyereség 35%-kal, 1,9 milliárd dollárra csökkent. A gyenge teljesítmény ellenére a vállalatnak sikerült felülmúlnia az elemzői várakozásokat.
2025. 07. 22. 20:00
Megosztás:

Pesszimistábbá váltak az amerikai fogyasztók

A Conference Board fogyasztói bizalmi indexe júniusban 5,4 ponttal romlott, és a májusi 98,4-ről 93,0-ra esett vissza.
2025. 07. 22. 19:00
Megosztás:

A világ legnagyobb vízerőműve épül Tibeten

Li Csiang kínai miniszterelnök 2025. július közepén ünnepélyesen bejelentette, hogy Kína megkezdi a világ eddigi legnagyobb vízerőművének építését Tibetben, a Yarlung Tsangpo folyón. A projekt hivatalos engedélyét még 2024 decemberében kapta meg, de a kivitelezés konkrét elindítására csak most került sor. A beruházás célja, hogy Kína újabb lépést tegyen a karbonsemleges gazdaság felé, valamint megerősítse stratégiai pozícióját a megújuló energiaforrások piacán.
2025. 07. 22. 18:00
Megosztás:

Lazítanának az amerikai bankok szabályozásán

Scott Bessent amerikai pénzügyminiszter hétfőn mélyrehatóbb reformokat szorgalmazott az általa elavultnak nevezett pénzügyi szabályozási rendszerben.
2025. 07. 22. 17:00
Megosztás:

Trump nagyszabású törvénye miatt bedől az USA?

Donald Trump elnök nemrégiben elfogadott adó- és kiadási törvénye tíz év alatt 3400 milliárd dollárral növeli az Egyesült Államok költségvetési hiányát, és több millió embert hagy egészségügyi ellátás nélkül – derül ki a független Kongresszusi Költségvetési Hivatal (CBO) új becsléséből.
2025. 07. 22. 16:00
Megosztás:

Az európai tőzsde készülődik...

Ma este 22:05-kor érkezik az SAP második negyedéves eredménye, amivel Németországban is kezdetét veszi a gyorsjelentési szezon és egyúttal besűrűsödik az európai vállalati naptár is.
2025. 07. 22. 15:00
Megosztás:

A gyártástól az üzletekig az SAP megoldására fűzi fel ékszereit a Pandora

A technológia által kínált legjobb lehetőségeket szeretné használni üzlete fellendítésére és növekedése felgyorsítására a Pandora. A világ legnagyobb ékszermárkája a fogyasztói élmény fejlesztését helyezte digitális stratégiájának középpontjába, támogatásul pedig az SAP-t választotta – a jövőben az SAP S/4HANA Cloud-ot, illetve a RISE with SAP megoldást alkalmazza.
2025. 07. 22. 14:00
Megosztás:

Trump médiacége a TMTG meglepő húzással lett az egyik legnagyobb Bitcoin-befektető

Donald Trump neve eddig is erősen összefonódott a kriptovaluták világával, de most új szintre emelte a részvételét: médiavállalata, a Trump Media & Technology Group (TMTG) több mint 2 milliárd dollár értékű Bitcoint vásárolt. Ezzel a lépéssel a TMTG belépett a világ legnagyobb Bitcoin-tartalékkal rendelkező tőzsdén jegyzett vállalatai közé — és ez komoly hullámokat keltett a piacon és a politikában egyaránt.
2025. 07. 22. 13:00
Megosztás:

Egy felmérés szerint nagyobb pénzügyi tartalékokkal rendelkeznek a csehek, mint korábban

Nagyobb pénzügyi tartalékkal rendelkeznek és jobban spórolnak a csehek, mint korábban - derült ki abból az országos felmérésből, amelyet az Ipsos közvélemény-kutató intézet készített júniusban a Home Credit pénzügyi csoport megrendelésére.
2025. 07. 22. 12:00
Megosztás:

Az Ethereum új korszakba lép: egyre több cég veszi fel a mérlegébe a második legnagyobb kriptót

A vállalati szektorban eddig főként a bitcoin számított mérlegre vehető digitális eszköznek. Most azonban egyre több cég ismeri fel az Ethereum – vagyis az ether (ETH) – valódi értékét, és tesz vele komoly fogadásokat. Már nem csak a decentralizált pénzügyek jövőjére, hanem az Ethereum-alapú tokenizációra is építenek. A trend nem véletlen, és komoly pénzeket mozgat meg.
2025. 07. 22. 11:00
Megosztás:

Nagy Márton a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara újonnan kinevezett elnökével egyeztetett

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a mai napon hivatalában fogadta Dr. Keszte Róbertet a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) újonnan kinevezett elnökét, Barbara Zollmannt a DUIHK ügyvezető elnökségi tagját, valamint Dirk Wölfert a DUIHK kommunikációs osztályvezetőjét.
2025. 07. 22. 10:00
Megosztás:

Rekordszámú felvételiző, bővülő kínálat, lassuló drágulás, több vevő és kevesebb bérlő – ilyen lesz az idei a 2025-ös albérletszezon

Július 23-án, szerda este a felsőoktatási ponthatárok kihirdetésével hivatalosan is elindul az idei albérletszezon. Az ingatlan.com legfrissebb adatai alapján a bérleti díjak emelkedése továbbra is mérsékeltebb, mint a lakásáraké, ráadásul a kínálat bővülése tovább fékezheti az albérlet-drágulást.
2025. 07. 22. 09:00
Megosztás:

Saját épületeit már kizárólag zöldárammal látja el az E.ON

Tavaly a vállalatcsoport 70 telephelyét üzemeltette teljes mértékben megújuló elektromos árammal . Az E.ON teljes szén-dioxid-kibocsátása 2019-hez képest 84 százalékkal csökkent. 2024-ben összesen több mint 160 milliárd forintot fordított energiahálózatainak fejlesztésére a vállalat. A nemek közötti bérkülönbség az E.ON-nál sokkal kisebb, mint a magyarországi átlag és az Európai Uniós elvárás.
2025. 07. 22. 08:00
Megosztás:

Albérletek biztosítása: a bérbeadó vagy a bérlő köti a lakásbiztosítást?

Két nap múlva, szerdán hirdetik ki a felvételi ponthatárokat, az ezt követő hetekben pedig ismét felpörög az albérletpiac: több ezer diák próbál majd az új tanintézménye közelében számára kedvező feltételekkel albérletet találni. E feltételek között gyakran elsikkad az ingatlan megfelelő biztosítottságának kérdése, sok esetben csak a károk bekövetkezte nyomán derül ki, hogy kötöttek-e megfelelő biztosítás a bérleményre.
2025. 07. 22. 06:00
Megosztás:

Átadták a Zalaegerszeget Teskánddal összekötő új kerékpárutat

Átadták hétfőn a Zalaegerszeget Teskánddal összekötő több mint négy kilométeres új kerékpárutat, amit közel 600 millió forint európai uniós támogatásból valósítottak meg - tájékoztatta a város önkormányzata hétfőn az MTI-t.
2025. 07. 22. 05:00
Megosztás: