A márkaépítés kulcseleme lett a gamification

A gazdaság egyre inkább online platformokra helyeződik, miközben felnőtt egy újabb generáció, amelynek figyelméért világszerte újszerű módszerekkel versenyeznek a márkák. Az egyik ilyen, gyorsan teret hódító eszköz a gamification, melynek legjellemzőbb trendjeit foglalta össze legutóbbi jelentésében az iProspect, a dentsu digitális fókuszú, end-to-end médiaügynöksége.

A márkaépítés kulcseleme lett a gamification

Mára egyértelművé vált, hogy a márkák kommunikációjában a gamification komoly új lehetőségeket teremtett. A fogyasztók figyelmének elnyerése és fenntartása érdekében a márkák olyan alapvető játékelemeket alkalmaznak, mint a különféle feladatok végrehajtásához kapcsolódó jutalmak biztosítása (pontgyűjtés, ranglisták, státuszjutalmak, különféle kedvezmények stb.), illetve más felhasználókkal folytatott versengés élményének megteremtése.

A járvány is fokozta a digitális jelenlétet

A tanulmány megállapítja, hogy a gamification vártnál is gyorsabb előretörésében komoly szerepet játszik az a tény, hogy a pandémia időszakában szintet lépett a fogyasztók digitális jelenléte. Nagyot nőtt az e-kereskedelem, felrobbant a streaming-piac, elérve a milliárdos video-on-demand előfizetői szintet, miközben videohívások formájában az emberi társalgás komoly hányada is áthelyeződött a digitális térbe. Fentiek következtében jelentős új demográfiai csoportok váltak digitálisan elérhetővé. A digitális viselkedés változásának egyik fontos aspektusa, hogy a fogyasztói figyelem egyre nehezebben és egyre rövidebb ideig ragadható meg, ami új, kreatív stimulációs formák alkalmazását teszi szükségessé.

Teret hódított a gaming kultúra

A gamification potenciális erejét alapvetően erősíti az a tény, hogy a gaming a kultúra meghatározó elemévé vált, a gaming piac 180 milliárd dolláros forgalmával immár nem tekinthető pusztán egy réspiacnak. Az e-sport közönsége világszinten közelít a 500 milliós tömeghez, miközben a fogyasztók egyre szélesebb köre maga is részt vesz különböző játékokban. A jelenségben rejlő potenciált világosan jelzi, hogy vezető márkák szerződnek le sorra – akár kampányokon túl nyúló, hosszabb távú megállapodásokkal – neves gamer influenszerekkel.

Az öt jellemzőbb gamification trend

Jelentésében az iProspect 5 olyan trendet azonosít be, amelyek ma leginkább jellemzik a gamification gyakorlatát, példákkal is illusztrálva, hogy különféle kampányok hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy a márkák minél teljesebben kiaknázhassák növekedési potenciáljukat:

  •     Footfall Gamification – A bolti látogatások számának növelése ösztönző, játékos elemek alkalmazásával, egyedi élmények és kivételes momentumok megteremtésével.
  •     Lively Loyalty – Olyan fogyasztói élmények generálása, amelyek az aktív részvételen keresztül növelik a lojalitást. Cél a főbb motivációk megtalálása, amelyek a fogyasztói lojalitást erősítik.
  •     The Drop – Exkluzív, csupán egy szűkebb közösség számára elérhető tartalmak, kollekciók alkalmazása, amely a kivételezettség érzésének erősítésével fordíthat újabb tömegeket az adott márka felé.
  •     Culture Hacks – A gaming kultúrába történő beszivárgással a márkák új célcsoportokat érhetnek el. Az alkalmazható eszközök tára igen széles lehet a játékon belüli reklámoktól a különféle hack-eken keresztül az innovatív partnerségekig.
  •     Gamified Stories – Jelentősen növelhető a márka hatása azzal is, hogy a közönséget egy márkához kötődő történet hősévé tesszük. A márkakommunikáció ily módon könnyebben tehető szórakoztatóvá, váratlan és lebilincselő elemekkel kombinálva a fogyasztói kapcsolat elmélyítését.

„Azt látjuk, hogy a gamification egyre fontosabbá válik globális szinten, amire a digitalizáció csak még inkább ráerősített – mondta Tájnel Gábor, az iProspect Business Directora – A gaming kultúra előretörésével - ami a közhiedelemmel ellentétben már korántsem a tinédzserek játéktere -, illetve a közösségi média által vezérelt, a fogyasztók márkákkal szemben támasztott legfőbb elvárásainak (az azonnali jutalom élménye, a szórakoztatás, illetve a törődés)kielégítése végett mára a gamification vált a kommunikáció egyik alapkövévé. Fontosnak tartjuk, hogy a márkák felismerjék ennek fontosságát és elkezdjék használni a gamification adta lehetőségeket, nem beszélve arról, hogy ezekkel a tudatosan felépített fogyasztói élményekkel hozzájárulnak a játék és kreativitás adta mentális előnyökhöz is, mint pl. a pozitív gondolkodásmód vagy a gyorsabb problémamegoldó képesség.”

Ön melyik évben lett nyugdíjas? Annál szegényebb, minél régebben, mutatjuk miért

Minél régebben vonult valaki nyugdíjba, annál nehezebb anyagi helyzetbe kerül. MASZSZ: A választások előtti egyszeri támogatás helyett rendszerszintű nyugdíjreformra van szükség!
2025. 05. 31. 01:00
Megosztás:

Pakisztán Bitcoin tartalékot tervez – Mely kriptók érdemesek most a befektetésre?

A Las Vegasban megrendezett Bitcoin 2025 konferencián a pakisztáni kriptotanács vezetője, Bilal Bin Saqib alátámasztotta, hogy Pakisztán fővárosa, Iszlámábád stratégiai Bitcoin-tartalékot fog létrehozni.
2025. 05. 31. 00:01
Megosztás:

Több mint 15 milliárd forint osztalékot fizet a Telekom macedón leányvállalata

A Magyar Telekom leányvállalata, a Makedonski Telekom AD– Skopje pénteki közgyűlésén a 2024. üzleti év után 2,38 milliárd macedón dénár (2025. május 29-i árfolyamon számolva mintegy 15,65 milliárd forint) összegű osztalék kifizetéséről határozott - közölte a cég a tőzsde honlapján pénteken.
2025. 05. 30. 23:00
Megosztás:

Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj idei nyertese az UBM Csoport és a K&H Csoport

2025-ben az UBM Csoport és a K&H Csoport nyerte el az IFUA Horváth Zöld Kerék díjat. Ez a díj hazai szervezetek környezeti fenntarthatósági törekvéseinek üzleti irányítási megoldásait ismeri el. A pályázatok elbírálásában az IFUA Horváth szakemberei mellett a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) vezetői is részt vettek.
2025. 05. 30. 22:00
Megosztás:

Beszüntette tevékenységét az Impact Alapkezelő

Megszüntette tevékenységét az Impact Alapkezelő - közölte az MTI-vel pénteken a Duna House Holding Nyrt., amelynek 100 százalékos tulajdonában áll az alapkezelő.
2025. 05. 30. 21:00
Megosztás:

Stratégiai cél, hogy Magyarország a burgonyatermesztés területén önellátóvá váljon

Az Agrárminisztérium (AM) kiemelten fontosnak tartja a belföldi burgonyatermesztés megerősítését, a gazdálkodók támogatását és az önellátás elérését – jelentette ki Hubai Imre, a tárca mezőgazdaságért felelős államtitkára a Mindent a burgonyáról című szakmai konferencián pénteken az AM pénteki közleménye szerint.
2025. 05. 30. 20:00
Megosztás:

Kezdő vállalkozások támogató központ nyílt Erdélyben

Kezdő vállalkozásokat támogató központ nyílt meg pénteken az erdélyi Sepsiszentgyörgyön, a Start Venture Studio (Start VS) feladata, hogy segítse a helyi startup-cégek nemzetközi terjeszkedését – tájékoztatta a szervezet pénteken az MTI-t.
2025. 05. 30. 19:30
Megosztás:

A medvék kilövése ellen tiltakoznak civilszervezetek Szlovéniában

Miután a szlovén természetierőforrás- és területrendezési minisztérium 206 medve kilövését engedélyezte, ami az országban élő populáció közel ötödét teszi ki, civilszervezetek tiltakozásba kezdtek a határozat ellen.
2025. 05. 30. 18:30
Megosztás:

A KÉSZ-csoport elkészítette Magyarország első integrált napelemes homlokzatburkolatát

A KÉSZ-csoport tagvállalata, a KÉSZ Metaltech Kft. kivitelezésében, az Eferte tervezőiroda tervei alapján elkészítették az ország első fotovoltaikus homlokzatát, amelynél a napelemek a homlokzatburkolattal egy síkban jelennek meg - közölte az építőipari cégcsoport az MTI-vel.
2025. 05. 30. 17:30
Megosztás:

Három hazai iskolaépület kapott nemzetközi elismerést

Magyar építészeti megoldások a világ élvonalában: három hazai iskolaépület kapott nemzetközi elismerést - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) pénteken.
2025. 05. 30. 17:00
Megosztás:

GVH: sikerrel zárult a versenytársak közötti megállapodásokról szóló bírói képzés

Sikerrel zárult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), valamint a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) közösen működtetett Versenyügyi Regionális Oktatási Központjának (ROK) bírói képzése, amely ezúttal a versenytársak közötti megállapodásokra összpontosított – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
2025. 05. 30. 16:30
Megosztás:

Kritikus a spanyol mezőgazdaság helyzete

A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek pénteken, sürgős intézkedéseket, köztük az ukrán gabonaimport korlátozását követelve.
2025. 05. 30. 16:00
Megosztás:

Klíma- és természeti kockázatokra is fókuszál az MNB

A megújuló energia részaránya történelmi csúcsot döntött Magyarországon, a zöld hitelezés is bővült a fenntartható tőkepiac fejlődése mellett. Az MNB célja, hogy transzparens módon támogassa a zöld átmenethez szükséges alkalmazkodást - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénteken az MTI-vel, miután megjelent saját környezeti fenntarthatósági kockázati elemzése és a tavalyi évről szóló Zöld pénzügyi jelentése is.
2025. 05. 30. 15:30
Megosztás:

Kutatás: a dolgozók visszatérnének, de már nem bármilyen irodába

Egy friss kutatás szerint az emberek 85 százaléka a home office-ból már szívesebben visszatérne az irodába - de nem mindegy, hogy milyenbe. A jövő a hibrid munkáé és az irodahoteleké.
2025. 05. 30. 15:00
Megosztás:

Eredményes évet zárt a NAVIGATOR: újabb akvizícióval folytatja dinamikus növekedését a BÉT ipari-tech holdingja

2024-ben folytatta növekedését, 2025 kapcsán pedig pozitív kilátásokat fogalmazott meg a NAVIGATOR Csoport: a menedzsment előzetes várakozásával összhangban 5 milliárd forintot megközelítő pro-forma konszolidált árbevétel mellett az EBITDA meghaladta az 500 millió forintot. A frissen bejelentett újabb akvizíciót követően a 2026-os stratégiai célok megerősítésre kerültek, és az elmúlt évekhez hasonlóan idén is fizet osztalékot részvényeseinek az innovatív ipari technológiák alkalmazásában élenjáró vállalatcsoportot építő társaság.
2025. 05. 30. 14:30
Megosztás:

Fontos változás: több bank is lecseréli egyes bankkártyáit

Több bank is komoly változásokat jelentett be a bankkártyáinál. Az Erste és a Raiffeisen Bank például Visára cseréli a MasterCard kártyáit, míg a MagNet Banknál egyetlen MasterCard kártyatípus lesz csak elérhető a jövőben.
2025. 05. 30. 14:00
Megosztás:

A NAV értesíti a vállalkozásokat az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásról

Mintegy 70 ezer vállalkozástól várja az adóhivatal az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallást, melynek a június 2-ai határidejére felhívja az érintettek figyelmét. A cél az, hogy az adózók elkerüljék a súlyosabb szankciókat - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az MTI-vel pénteken.
2025. 05. 30. 13:30
Megosztás:

Magyarul tanítja a Microsoft a mesterséges intelligenciát

A magyar nyelv szempontjából történelmi léptékű kötelezettségvállalást ért el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Microsofttal szemben folytatott eljárásában, a globális technológiai vállalat 10 milliárdnyi magyar szó felhasználásával fejleszti saját mesterséges intelligencia (MI) alapú rendszereit, és az adatokat más fejlesztők számára is ingyenesen hozzáférhetővé teszi - közölte a versenyhatóság pénteken az MTI-vel.
2025. 05. 30. 12:30
Megosztás:

Az MI valós hatása a munkaerőpiacra: Kik nyernek, kik alkalmazkodnak?

A mesterséges intelligencia már nemcsak egy divatszó. Eszköz lett belőle. Zavaró tényező. Sőt, sok szempontból játékszabály-módosító a munkaerőpiacon. Egyes ágazatok sebességet váltanak, mások irányt, a munkavállalók pedig próbálnak lépést tartani, vagy inkább elébe menni a változásoknak.
2025. 05. 30. 12:00
Megosztás:

A Duna House csoport adózott eredménye és árbevétele is nőtt

A Duna House csoport 594,4 millió forint adózott eredményt és 10 milliárd forint nettó árbevételt ért el idén az első negyedévben, előbbi 152,6 millió forinttal, míg utóbbi 13 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket - olvasható a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken közzétett negyedéves beszámolóban.
2025. 05. 30. 11:30
Megosztás: