A vállalkozások többsége növelte árbevételét a pandémia után
A 2020-as kihívások ellenére a vállalkozók többségénél (több mint 70%) a világjárványt követően nőtt az árbevétel. A bevételek erőteljes növekedése ellenére azonban az említett vállalatok értékesítési szakembereinek csupán 64%-a jelezte, hogy elérte személyes értékesítési céljait. Amikor megkérdezték őket arról, hogy miért, akkor elsősorban a csökkentett költségvetésre (43%) és a csökkenő létszámú munkaerőre (43%) hivatkoztak.
"A kisvállalkozások jelentik globális gazdaságunk alapját. A gazdasági bizonytalanság és volatilitás elkerülhetetlenül bekövetkezik - ami a legfontosabb, hogy a megfelelő infrastruktúra bevezetésével sikerre vigyék vállalkozásaikat. Hosszú távon ez kifizetődő lesz!” - mondta Dominic Allon, a Pipedrive vezérigazgatója. “A technológia képes segíteni a kisvállalkozókat abban, hogy értékes információkhoz jussanak, így szükség esetén csökkenteni tudják a költségeket. Ez nem csak a piaci versenyelőny megszerzésében jelenthet nagy előrelépést, de egyúttal enyhítheti a szervezeteken belüli belső nyomást is, ami különösen fontos a gazdaságilag nehéz időkben.”
A felmérés eredményei között az adatok rámutatnak a kulcsfontosságú területekre. Ilyen például az automatizálás bevezetése, az értékesítés és a marketing közötti integráció, a vezetés szerepe a kisvállalkozások sikerében, valamint a távmunka termelékenysége.
A legfontosabb tanulságok:
Erős növekedés minden területen
A tavalyi év kihívásai ellenére a válaszadók 71%-a mondta, hogy vállalata 2021-ben nagyobb mértékben növekedett, mint 2020-ban, míg 73%-uk szerint vállalata elérte, vagy meghaladta bevételi céljait.
Az új technológia bevezetése segíti a növekedést és a dolgozói elégedettséget
Azok a válaszadók, akik új technológiát vezettek be és automatizálták értékesítési és marketingfeladataikat, 16%-kal nagyobb valószínűséggel érték el értékesítési céljaikat. Emellett 22%-kal nagyobb valószínűséggel voltak elégedettek a rendelkezésükre bocsátott eszközökkel.
Az erős vezetés a siker kulcsa
A válaszadók közel 40%-a, akik tavaly nem érték el értékesítési céljukat (és soha vagy ritkán nem érték el rendszeres értékesítési kvótájukat), úgy vélte, hogy vállalatuk vezetése és irányítása fejlesztésre szorul.
Az értékesítés és a marketing integrációja növeli a bevételt
A jól integrált értékesítéssel és marketinggel rendelkező vállalatok 26%-kal nagyobb valószínűséggel mondták, hogy bevételeik meghaladták az előrejelzéseket. Valószínűbb volt az is, hogy tisztában voltak stratégiájukkal, küldetésükkel és céljaikkal.
A marketing célú befektetés eredményeket hoz
A válaszadók több mint háromnegyede (78%) arról számolt be, hogy 2021-ben a marketingbefektetésük átlagosan, jól vagy nagyon jól megtérült. Eközben azok a vállalatok, amelyek többet költöttek marketingre, nagyobb bevételnövekedést tapasztaltak.
A távmunka hozzájárul a jobb termelékenységhez
A válaszadók kétharmada szerint a távmunka pozitív hatással volt a munkaéletére, míg a válaszadók fele (46%) azt mondta, hogy produktívabbá tette őket, szemben a 12%-kal, akik szerint kevésbé produktívak voltak.