A vállalkozói partnerség hozzájárulhat az üzleti sikerhez
Adataik szerint idén szeptemberig az újonnan regisztrált egyéni vállalkozók száma 12 százalékkal, az új bejegyzésű társas vállalkozások száma 15 százalékkal csökkent 2022. azonos időszakához hasonlítva. A megszűnő társas vállalkozások száma még nagyobb mértékben, több mint 41 százalékkal nőtt - írták.
A K&H szerint a kapcsolatépítés első lépéseként el kell dönteni, azonos vagy eltérő profilú céggel hozna-e létre partnerséget egy vállalkozás. Különböző társaságok együttműködésében nem fenyeget a konkurenciaharc, és mivel mindkét fél külső szemlélő a másik számára, új ötleteket adhatnak egymásnak. A közleményben idézett vállalkozók ugyanakkor látják az előnyeit annak is, ha hasonló tevékenységű cégekkel dolgozhatnak együtt. Megoszthatják például a költségeiket, hatékonyabbá tehetik a marketingjüket, az értékesítési csatornáik megosztásával pedig új vevőkörhöz juthatnak el.
A kapcsolatépítés támogatása érdekében a K&H is működtet üzleti társkeresőt megújított térképes alkalmazással. Az ilyen programok a közösségi oldalak mintájára láthatóvá teszik a vállalkozásokat a többiek előtt, így könnyen felvehetik a kapcsolatot egymással, a partnerség kialakítását pedig már irodák és tárgyalók megosztásával is elkezdhetik - olvasható a közleményben.