A versenyképesség és a közösségépítés szellemében újul meg a felsőoktatás
Hankó Balázs hangsúlyozta, hogy a Semmelweis Egyetem hallgatói olyan intézménytől kapnak diplomát, amely a világ élvonalába tartozik, egyszerre képvisel 250 éves hagyományt, valamint a ma kihívásaira választ adó innovációt. A felsőoktatás jövője érdekében alakult át az egyetemek működése és finanszírozása, ezért kapcsolódtak össze a gazdaság szereplőivel, ezért teszi a kormány értékállóvá a felsőoktatási intézményeket - fogalmazott.
A miniszter szerint a Semmelweis Egyetem jó eséllyel pályázhat arra, hogy 2030-ra a világ 100 legjobbja közé kerüljön, hiszen például a Nobel-díjas Krausz Ferenc kutatásai éppúgy kapcsolódnak az intézményhez, mint a Wolf-díjas Roska Botond kísérletei. A hallgatók érdeke is, hogy mind a világ, mind Európa élmezőnyében legyenek magyar egyetemek az évtized végére. A kormány ezért hozta létre az új felsőoktatási modellt, ezért nőtt a kutatási kiválósági finanszírozás kerete, és minden korábbinál nagyobb összeg, 24 milliárd forint jut a diákok és kutatók nemzetközi együttműködéseinek támogatására - tette hozzá.
Hankó Balázs azt mondta, bízik abban, hogy a felsőoktatás átalakításának köszönhetően a hallgatók a legjobb, legkorszerűbb tudást szerezhetik meg a magyarországi egyetemeken, hordozva a nemzeti és az egyetemes kultúrát a mindennapokban. Az értékteremtésben különleges helyet foglalnak el az olyan hivatások, mint a gyógyszerészet is, amely betegségekre, mások fájdalmára ad gyógyírt. A friss diplomásoknak a tárcavezető azt tanácsolta, hogy a betegeikért, a közösségükért, a családjukért felelős értelmiségiként legyenek büszkék a hivatásukra, legyenek büszkék arra, hogy Közép-Európa legjobb orvosi-egészségtudományi egyetemén szereztek végzettséget.
A Semmelweis Egyetem rektora azzal köszöntötte a hallgatókat, hogy már tanulmányaik alatt jelesre vizsgáztak emberségből és bizonyították, hogy számukra a betegek szolgálata, az elesettek segítése a legfontosabb, hiszen a világjárvány alatt önkéntesen segítették a magyar egészségügyet. Ismerik a természet évezredek óta használt gyógyító alapanyagait éppúgy, mint azokat a korszerű készítményeket, amelyekről néhány évtizede még nem is lehetett álmodni - mondta Merkely Béla, aki szerint legalább ilyen fontos, hogy a hivatásukhoz nélkülözhetetlen szakmai magatartást és hitvallást is elsajátították a hallgatók.
A tanulással eltöltött évek tele voltak kihívásokkal, most mégis mindenki azt érezheti, hogy megérte az erőfeszítés, hiszen gyógyszerészdoktorként könnyedén elhelyezkedhetnek, tudásuk bárhol a világon versenyképes - hangsúlyozta.
A rektor szerint a Semmelweis Egyetem az itt dolgozók és tanulók teljesítménye alapján már most is a világ 100 legjobbja közé tartozik. A gyakorlati oktatásra összpontosító curriculumreform az erős elméleti alapok mellé komoly gyakorlati tudást ad, a nemrég megalakult Richter Tanszék és a Richter Gedeon Ipari Gyógyszertechnológiai Tanlabor a vállalati kapcsolatokat erősíti.
A fejlődés nem áll meg a Semmelweis Egyetemen, ősztől a curriculum 2.0 az eddigieknél is gyakorlatközpontúbb képzést tesz lehetővé, a Hőgyes-Schöpf-Merei Gyógyszerkutatási Centrum pedig hamarosan új lehetőségekhez juttatja az SE Gyógyszerésztudományi Karát. Minden esély adott tehát ahhoz, hogy mesterek és tanítványok közötti elszakíthatatlan kötelék megerősödve folytatódjon - mondta.
Hozzátette, hogy az egyetem hírnevét a most végzettek sikerei is öregbítik, és bárhol találja meg a számítását a 105 gyógyszerészdoktor, az életüket mindannyian a rászorulók, az elesettek megsegítésére tették föl. A felelősségük nagy, hiszen életre szóló elköteleződéssel és tanulással járó hivatást választottak, de a híres elődök pályája mind azt bizonyítja, hogy a megszerzett tudás gyakorlati alkalmazása, a jobbítás szándéka, a tökéletességre törekvés bármilyen akadályt leküzdhet - fogalmazott Merkely Béla.