Átfogó mobilitási csomag és elektromos céges autók – ez lehet a jövő a cégvezetők szerint

Az elmúlt időszak kiszámíthatatlansága a cégautóflotta-piacon is újraírta a szabályokat: bár meglepő módon az üzemanyagárak emelkedése csak kisebb nehézséget jelentett a flottaüzemeltetőknek, az új autók lassú beérkezése és a bérleti díjak növekedése annál nagyobb gondot okozott, mindemellett pedig egyre jelentősebb azon cégek tábora, amelyek fontolgatják az elektromos flottára történő átállást. Az ALD Automotive | LeasePlan több mint 200 cégvezetőt és flottamenedzsert kérdezett meg éves konferenciáján arról, milyen kihívásokkal szembesültek az elmúlt évben, és hogyan látják a közeljövő trendjeit a céges mobilitás piacán.

 Átfogó mobilitási csomag és elektromos céges autók – ez lehet a jövő a cégvezetők szerint

Flottapiaci kihívások

A flottakonferencián résztvevő vállalatok többségének (58%) a legnagyobb kihívást az új autók növekvő havi bérleti díja jelentette. A cégek harmada számára a legjelentősebb probléma pedig az új autók lassú beérkezése volt.  Az üzemanyagár-emelkedést viszont meglepő módon mindössze a válaszadók 5 százaléka tartotta a közelmúlt legnagyobb kihívásának a flottakezelés terén. Érdekesség, hogy néhány cég számára a legnagyobb nehézséget a gépjármű-juttatási megoldások újragondolása jelentette a home office bevezetése miatt – ez kifejezetten a nagyobb, 100-nál több autót kezelő vállalatok esetében okozott fejtörést. Az ALD | LeasePlan nemrégiben kiadott egy összegzést a juttatásként adott cégautók pénzügyi-, és munkaerőmegtartási előnyeiről, amely segítséget nyújthat a megváltozott piaci környezetben HR nehézségekkel küzdő vállalatoknak.

Céges autók vs. klímavédelem

Hazánk legnagyobb cégesautó-szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan immár közel 3000 hazai vállalatnak kínál teljeskörű mobilitási megoldást, jelenleg közel 33 000 járművel az utakon. A gépjárművek szennyezőanyag-kibocsátása hazánkban is jelentős probléma, amelyre a cég klímavédelmi és biodiverzitás-megőrző programokkal válaszol. A konferencián a partnereit is megkérdezte környezetvédelmi tevékenységükről. A válaszadók többsége (57%) céges szinten is folyamatosan méri a károsanyag-kibocsátást, és kidolgozott cselekvési tervet követ annak mérséklésére. A vállalatok kisebb részénél ugyan, de vannak konkrét kezdeményezések a kibocsátás ellensúlyozására: faültetési program a válaszadók 13 százalékánál, míg kompenzációs projektek pénzügyi támogatása a cégek nagyjából egytizedénél működik. A válaszadó cégek ötöde azonban még egyáltalán nem foglalkozott klímavédelmi kérdésekkel – holott ezek negyede olyan vállalat, amelynek céges flottája több mint száz autóból áll.

Ezek a legfontosabb szempontok

A vállalati károsanyag-kibocsátás csökkentésének könnyen bevezethető módja lehet a környezetbarát mobilitási technológiák alkalmazása – és bár a cégesautó-szolgáltatók kínálatában a Magyarországon forgalomba helyezhető összes hibrid, plug-in hibrid és elektromos modell elérhető, a flották kialakításakor Magyarországon ma még nem a karbonsemlegesség az elsődleges szempont. A válaszadók szerint az autók kiválasztásakor a költségek kiszámíthatósága a legfontosabb, amit az gépjárműflotta üzemeltetéshez kapcsolódó szolgáltatások minősége követ. Érdekesség, hogy az ár, mint szempont, csak ezek után, a harmadik helyen szerepel. Az autó megjelenése és kényelme az utolsó helyen áll, ha vállalati járműről van szó. „Míg tapasztalataink szerint korábban az ár számított a legfontosabb szempontnak, az elmúlt időszak kiszámíthatatlansága – például az üzemanyagárak gyors változása, az új autók beérkezésének nehézségei – a flottapiacon is újraírta a szabályokat” – mondta el Pesti Tímea, az ALD Automotive | LeasePlan vezérigazgatója.

Az elektromos céges autóké lehet a jövő

Az ALD Automotive | LeasePlan éves flottakonferenciáján megkérdezett cégvezetők és flottamenedzserek arra is választ adtak, hogy a jelenlegi trendeket látva milyen megoldásokat vezetnének be 1-3 éven belül saját vállalataiknál. A válaszok alapján a legtöbb vezető átfogó mobilitási csomag kialakításában gondolkodik, ami magában foglalja a tömegközlekedést vagy egyéb mikromobilitási és megosztó szolgáltatásokat is a céges autó mellett, de 45 százalékuk gondolkodik az elektromos flottára való átálláson is. „Az elsősorban városokban közlekedő munkatársaknak ideális választást jelentenek a zéró karbonkibocsátású elektromos autók, amelyekből egyre bővülő kínálat áll rendelkezésre a cégesautó-szolgáltatóknál is, de nem szabad megfeledkezni a munkahelyi töltés biztosításáról sem” – mondta el Pesti Tímea.

Circle áttörése a valós eszközök piacán – megérkezett a natív USDC a Plume hálózatra

A Circle újabb lépést tett a valós pénzügyi eszközök tokenizálásának térnyerése felé: a világ legismertebb szabályozott stabilcoinja, az USDC mostantól natívan is elérhető a Plume blokkláncon. Ez nem csupán technológiai újítás – a DeFi és az intézményi pénzügyek összefonódásának új korszakát jelenti. Nézzük, mit hoz a jövő a tokenizált valós eszközök (RWA) piacán!
2025. 09. 24. 13:00
Megosztás:

Jön a magyar fejlesztésű prebiotikus ital

A hazai funkcionális italok piacán új korszak kezdődik: az R-Water Kft., a magyar sportital és vitaminital gyártás egyik leginnovatívabb szereplője bejelentette, hogy hamarosan piacra dobja az első saját fejlesztésű prebiotikus italát. Az újdonság célja, hogy támogassa a bélflóra egyensúlyát, erősítse az immunrendszert, és egészséges alternatívát kínáljon a tudatos fogyasztóknak.
2025. 09. 24. 12:30
Megosztás:

100 éves használt lakásra felvehető az Otthon Start, de akad olyan új építésű, amire nem

Nem minden új építésű lakásra vehető fel az Otthon Start hitel, mivel a jogszabály kizárja azokat az ingatlanokat, amelyek építési engedélyét 2022. január 1. előtt adták ki – hívta fel a figyelmet Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont ügyvezető-tulajdonosa. Bár ezek a lakások a program keretében is megvásárolhatók, a hiteligénylés elindítása csak a használatbavételi engedély megszerzése után lehetséges, ami akár 12–18 hónapot is igénybe vehet.
2025. 09. 24. 12:00
Megosztás:

A PAXMINING a SOL és XRP piaci volatilitását stabil jövedelemmé alakítja, ami 9800 dollár nyereséget eredményez

A vezető kvantitatív kriptovaluta-kezelő platform, a PAXMINING bejelentette, hogy egyedi, piacsemleges stratégiája kiválóan teljesített a volatilis piaci környezetben.
2025. 09. 24. 11:53
Megosztás:

Miért döntött így a Magyar Nemzeti Bank?

A Monetáris Tanács a szeptemberi kamatdöntő ülésén sem változtatott az irányadó kamatokon. A jegybanki alapkamat most már egy éve 6,50 százalékon áll. A kamatfolyosó két széle szintén változatlan maradt – 5,50, illetve 7,50 százalékon. A döntés nem okozott meglepetést, megfelelt a széles körű elemzői konszenzusnak.
2025. 09. 24. 11:30
Megosztás:

Mire számíthatnak szerdán a befektetők?

Vegyes képet mutattak ma reggel az ázsiai-csendes-óceáni térség tőzsdéi, amelyeket inkább lefelé mozdítottak Powell elnök tegnapi szavai. A védelmi szektor jól teljesített, miután Donald Trump támogatásáról biztosította Ukrajnát és a NATO-t.
2025. 09. 24. 11:00
Megosztás:

Jerome Powell szavai a kötvénypiacon is nyomot hagytak

Jerome Powell szavai a kötvénypiacon mérsékelt elmozdulást hoztak, az eszközárakkal és a munkaerőpiaccal, valamint inflációval kapcsolatos kommentek nyomán a 10 éves amerikai hozam 3 bázisponttal 4,114%-ra mérséklődött.
2025. 09. 24. 10:30
Megosztás:

Pirosba fordultak a mértékadó tengerentúli indexek

Az amerikai részvénypiacok Jerome Powell szavaira figyeltek, aki a Rhode Island-i Providence-ben magasan értékelt eszközárakról beszélt és megismételte a múlt heti kamatdöntő ülésen elhangzott érveket, miszerint a kamatvágást az indokolta, hogy a munkaerőpiac gyengesége ellensúlyozza a makacs inflációval kapcsolatos aggodalmakat.
2025. 09. 24. 10:00
Megosztás:

Visszafogott emelkedés a mértékadó európai tőzsdék többségén

A hétfői gyengélkedés után tegnap a leheletnyi mínuszba csúszó FTSE100 kivételével emelkedni tudtak a mértékadó európai indexek, meglovagolva az amerikai tőzsdék hétfői jó teljesítménye vetette hullámokat.
2025. 09. 24. 09:30
Megosztás:

Digitális szabadidő: hogyan változtatja meg életünket az online világ?

Az internet alapvetően átalakította a szabadidő eltöltésének módját. Tíz évvel ezelőtt még könyvtárakban kerestek információt az emberek, ma minden tudás a zsebben van. A filmek újrajátszására hónapokat vártak, most percek alatt elérik bármilyen tartalmat. Ez a gyorsaság teljesen megváltoztatta a szórakozáshoz való viszonyulást.
2025. 09. 24. 09:00
Megosztás:

Nők a Web3 élvonalában – Bitget elindítja a Lady Forward irányt

A Bitget, a világ legnagyobb Universal Exchange (UEX), ma bejelentette zászlóshajó női blockchain-kezdeményezésének, a Blockchain4Her következő fejezetét, a „Lady First Lady Forward” mottóval.
2025. 09. 24. 08:30
Megosztás:

Pszichológia a pénz mögött: szerencsejátékosok és befektetők döntései

A pénzügyi döntéseink mögött gyakran nem a racionális megfontolások, hanem mélyen gyökerező pszichológiai mechanizmusok állnak.
2025. 09. 24. 07:49
Megosztás:

Sikeres évet zárt a Heureka Group, az Árukereső cseh anyacége

Nőtt a bevétel, az EBITDA és az operatív cash flow, miközben az adósságállomány a felére csökkent.
2025. 09. 24. 07:30
Megosztás:

Aranyat ért a szeptemberi hőség a bulizóknak és a vendéglátósoknak

Tavalyhoz képest jobb évet zártak azok a szórakozó és kikapcsolódásra alkalmas helyek, amelyek valamilyen extra szolgáltatást nyújtottak: például rekordszámú telt házas koncertet, ahogy a Budapest Park, vagy zárt körű bulikat, csúszdás strandokat – derült ki a RevoUnion és partnerei nyári szezonzárásról szóló sajtótájékoztatóján.
2025. 09. 24. 07:00
Megosztás:

Nemzeti parkok rangsora: a Balaton-felvidéki lett a magyarok kedvence

Hazánk tíz nemzeti parkja közül a Balaton-felvidékit tartják a legszebbnek a magyarok –– derül ki a Csodásmagyarország.huonline felméréséből. A második helyre az Aggteleki Nemzeti Park került, míg a dobogó harmadik fokán a Bükki Nemzeti Park végzett. A rangsorban negyedik az Őrségi, ötödik a Hortobágyi Nemzeti Park, őket követi a Fertő–Hanság, a Duna–Dráva, a Duna–Ipoly, a Körös–Maros és a Kiskunsági Nemzeti Park.
2025. 09. 24. 06:30
Megosztás:

A legpusztítóbb nyári napok és hónapok: 12 év tapasztalatait összegzi az Allianz

Az elmúlt tizenkét év nyarait megvizsgálva elmondható, hogy az időjáráshoz köthető károk száma bár csökkenő tendenciát mutat, nagyságuk azonban egyre nő. A legnagyobb, egy hónap alatt bekövetkezett károk az utóbbi három évhez köthetők – élen az idei júliussal, amely az eltelt 12 év rekordösszegű havi kifizetését, egyúttal a legtöbb havi kárbejelentését is eredményezte. Tölgyes Ágnes, az Allianz Hungária Zrt. fenntarthatóságért felelős igazgatósági tagja a tendenciákat látva arra emlékeztet, hogy miközben a viharok érezhetően nagyobbak és koncentráltabbak, a biztosítás nem csupán sebtapasz: előre megépített biztonsági hálóként kell terveznünk vele.
2025. 09. 24. 06:00
Megosztás:

Önkéntes Vízadás: 400 000 liter vizet kaptak Budapest fái

Valódi összefogást hozott az idei nyár Budapesten: a 10 millió Fa, Budapest Városháza, a BKM FŐKERT és a Beeco térképes applikáció 3000 embert mozgatott meg, hogy a hőségben oltsák a város fiatal faállományának szomját. Az applikáció adatai szerint a III., VII., VIII., IX., XI., XII. és XIII. kerületben élő civilek voltak a legaktívabbak Budapesten, vidéken pedig Gödöllőn és Szolnokon volt a leglelkesebb a lakosság.
2025. 09. 24. 05:30
Megosztás:

Nem változott a hazai jegybanki alapkamat

Nem okozott meglepetést az MNB. A várakozásoknak megfelelően, mai ülésen is változatlanul hagyta a kondíciókat a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa, az alapkamat 6,50 százalékon, az overnight jegybanki betét 5,50 százalékon, az overnight fedezett hitel kamata 7,50 százalékon maradt.
2025. 09. 24. 05:00
Megosztás:

A cseh lakosság 55 százaléka elégedetlen az ország fejlődésének irányával

A cseh lakosság 55 százaléka elégedetlen az ország fejlődésének irányával - derült ki a STEM közvélemény-kutató intézet országos felméréséből, amelynek eredményét kedden hozták nyilvánosságra Prágában.
2025. 09. 24. 04:30
Megosztás:

Intelligens közlekedés: magyar fejlesztések a nemzetközi élvonalban

A magyar autóipari és közlekedéstechnológiai fejlesztések stabil helyet biztosítanak Magyarország számára az intelligens mobilitási kutatások nemzetközi élvonalában. Emellett alapvetően hozzájárulnak a hazai mérnökképzés magas színvonalának fenntartásához – hangzott el a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Gépjárműtechnológia Tanszékének a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel együttműködésben megtartott sajtótájékoztatóján.
2025. 09. 24. 04:00
Megosztás: