Az Alibaba negyedéves számai vegyes képet mutatnak
A cég történetében ez a negyedév hozta a leglassabb növekedést. A 16,87 jüanos részvényenkénti eredmény ugyan felülmúlta a 16,12 jüanos várakozást, de a nettó eredmény 74%-kal esett vissza éves bázison, ami mutatja a fogyasztói kiadások drasztikus csökkenését, illetve a versenytársak piaci részesedésének növekedését. Az éves aktív felhasználók száma 1,28 milliárd fő volt, ami éves szinten is kiemelkedő, 64%-os növekedést jelent, miközben az elemzők csak 868 millió felhasználóra számítottak.
A kínai vállalat felhő szegmense 64%-os növekedést ért el a tavalyi időszakhoz képest, felülmúlva az elemzői konszenzust (26,43 milliárd vs 21,01 milliárd). A bevételnövekedés elmaradása tökéletesen mutatja, hogy a kínai kormány technológiai szektort korlátozó intézkedései milyen negatív hatással vannak a vállalatokra. A közel 10%-os növekedés jócskán elmarad a korábbi időszak 40% körüli növekedésétől. A jelentést követően a cég részvényárfolyama csökkenést mutatott.