Az employer branding kulcsa az autókölcsönző szektorban: hogyan legyen a legvonzóbb munkahely a piacon?

Az autókölcsönző szektor egy dinamikusan változó, folyamatosan toborzó iparág, ahol a szezonális ingadozások és a folyamatos fluktuáció kihívásokat jelentenek. Legújabb kutatásunk rávilágított, hogy az autókölcsönző cégek online jelenléte jelentős, de a munkavállalói kommunikáció hiányzik.

Az employer branding kulcsa az autókölcsönző szektorban: hogyan legyen a legvonzóbb munkahely a piacon?

Több mint 10 hazai cég online említéseit vizsgálta meg az autókölcsönző szektorból a Follow The Yellow Communcations csapata az elmúlt egy éves időtartamban a Neticle médiaelemző cég segítségével. Kíváncsiak voltunk a neten fellelhető dolgozói véleményekre, átfésültük a fórumokat és megnéztük az álláshirdetéseket. Az eredményekből úgy láttuk, a munkáltatói márkaépítésre nem fektetnek nagy hangsúlyt a szektorban.

Ahogy a következő ábra mutatja, a nagyobb autókölcsönző cégek online említésszámai viszonylag magasak, többségükben semleges vagy pozitív hangvételűek, de bőven akadnak negatív kommentek is.

A fórumos beszélgetések vizsgálatakor kiderül, ügyféloldalon beszélgetnek leginkább a szolgáltatások minősége és ára kapcsán, dolgozói vélemények, értékelések nem szerepeltek az említések listáján a publikus fórumokon.

autókölcsönzők

Milyen következtetések vonhatóak le ebből? Összegyűjtöttük a legfontosabb kihívásokat, és megoldásokkal is szolgálunk rájuk.

Kihívások

1. Employer branding stratégia hiánya – Az autókölcsönző cégek számára az employer branding (EB) stratégia hiánya komoly veszteségeket okozhat. A folyamatos toborzás időt, pénzt és energiát emészt fel. Az employer branding hiánya miatt a cégek nem tudnak kitűnni a versenytársaik közül, ami megnehezíti a tehetségek megtartását és megszerzését.

2. Marketing stratégia kiegyensúlyozása – A marketing tevékenység túlnyomórészt a sales támogatására fókuszál. Ha csak a szolgáltatásokat hirdetjük, könnyen elveszhetünk a zajban, mivel minden cég hasonló kulcsszavakat használ: megbízhatóság, biztonság, jó ár-érték arány, flotta minősége. Ezek a témák egy bizonyos ponton túl kimerülnek és nehéz egymás fölé licitálni.

3. Egyedi üzenetek és értékajánlatok megfogalmazása – Ha minden álláshirdetésben ugyanazok az ajánlatok szerepelnek, a cégek nem tudnak kitűnni egymás közül. A Z generáció számára már nem elegendőek a hagyományos juttatások, fontosak a munkahelyi értékek, a társadalmi és környezeti felelősségvállalás, valamint a munkahelyi kultúra.

4. Munkavállalói kommunikáció az online térben – Ha nincs hiteles, munkahelyi hang a fórumokon, az növelheti a fluktuációt. A munkavállalók nem tudják előre felmérni, milyen céghez érkeznek, és ha kiderül, hogy nem passzolnak az értékeik, akkor tovább fognak állni. Ügyféloldalról azonban számos említése látható az előző táblázat alapján is cégeknek, ezek között pedig viszonylag magas a negatív hangvételű kommentek aránya is. Ezekre célszerű reagálnia a vállalatnak, ellensúlyozva ezek negatív hatását a márkára.

Megoldások

Az első olyan cég, amely EB stratégiát épít, jelentős előnyre tehet szert. Az employer branding célja, hogy vonzóbbá tegye a vállalatot a potenciális munkavállalók számára. Ehhez fontos, hogy a cég megfogalmazza, mitől különleges, milyen értékeket képvisel, és hogyan járul hozzá a munkavállalók fejlődéséhez. Az EB stratégia segíthet abban, hogy a cég hírneve javuljon és a dolgozók büszkék legyenek arra, hogy itt dolgoznak.

A munkahelyi márka építése nem csak a toborzásban segít, hanem a cég teljes márkájának is jót tesz. Az elégedett munkavállalók, mint nagykövetek, növelhetik a vállalkozás hírnevét és hitelességét. Ezért érdemes a marketing stratégiát kiegyensúlyozni, és hangsúlyt fektetni a munkahelyi kultúra bemutatására is. Használjuk a közösségi médiát arra, hogy bemutassuk a cégnél zajló eseményeket, a dolgozók sikereit és a munkahelyi élet pozitív oldalát.

Az egyedi üzenetek és értékajánlatok megfogalmazása segíthet a tehetségek megtalálásában és megtartásában. A cégnek fel kell mérnie, hogy mik az erősségei, és ezeket őszintén, konzekvensen kommunikálnia kell. Ez magában foglalhatja a fejlődési lehetőségeket, a rugalmas munkavégzést, a munkahelyi közösség erősítését, valamint a társadalmi felelősségvállalás terén tett erőfeszítéseket.

A cég létrehozhat saját fórumot vagy blogot, amely bemutatja a céges kultúrát és teret ad a munkavállalóknak arra, hogy megoszthassák saját tapasztalataikat az online térben. A közösségi média platformok kihasználása, mint például LinkedIn vagy Facebook, szintén hatékony lehet. Ezeken a platformokon a dolgozók beszámolhatnak a cégnél szerzett tapasztalataikról, sikereikről, és betekintést nyújthatnak a munkahelyi életbe. Ezáltal a potenciális munkavállalók jobban megismerhetik a céget és nagyobb eséllyel jelentkeznek, ha az értékek és a kultúra összhangban van az elvárásaikkal.

Az autókölcsönző szektor számára elengedhetetlen a jól átgondolt HR, marketing és employer branding stratégia kidolgozása. Az employer branding segíthet kitűnni a versenytársak közül, a marketing stratégia kiegyensúlyozása növeli a cég hitelességét és vonzerejét, az egyedi üzenetek és értékajánlatok pedig elősegítik a tehetségek megtartását. A munkavállalói kommunikáció erősítése az online térben pedig hozzájárul a pozitív munkahelyi kép kialakításához és a fluktuáció csökkentéséhez. Ezek a lépések együttesen segíthetnek abban, hogy az autókölcsönző cégek sikeresek legyenek a munkaerőpiacon és vonzó munkahelyet kínáljanak a jelenlegi és jövőbeli munkavállalók számára.

Gyakorlati tippek: első lépések az employer branding útján

Egy sikeres employer branding stratégia hosszú kutatási folyamat eredménye, amely során egy szakember vagy ügynökség együttműködik a megbízóval, HR-rel, marketingkommunikációval és a dolgozókkal. Így a munkáltatói márkaépítés a kezdetektől átfog minden területet, és folyamatosan finomhangolható. Az autókölcsönző vállalatok számára is kiemelten fontos stratégiában gondolkodni, mivel a szakképzett tanácsadók bevonása jelentős költségcsökkentést hozhat, mind a toborzási, mind a belső képzési költségek tekintetében. De mutatunk pár instant ötletet, amelyek egy későbbi stratégiába jól beépíthetők.

Munkavállalói hatalomátvétel – Ez a módszer lehetővé teszi, hogy a munkavállalók egy napra vagy hétre átvegyék a cég közösségi média csatornáit, és megoszthassák saját tapasztalataikat, napi rutinjukat, valamint az általuk szeretett céges kultúrát. LinkedIn: Egy hétig minden nap egy másik munkavállaló oszt meg posztokat a saját munkanapjáról, kihívásairól, sikereiről, valamint a munkahelyi környezet különlegességeiről. Instagram Stories: Az Instagram történetekben a munkavállalók bemutathatják a napi rutinjukat, a munkahelyi eseményeket, csapatépítő tevékenységeket és egyéb érdekes pillanatokat.

Kulisszák mögött tartalmak – A kulisszák mögötti tartalmak lehetővé teszik, hogy a potenciális munkavállalók betekintést nyerjenek a cég mindennapi életébe, a csapatmunkába, és megismerjék a vállalati kultúrát. Facebook: Rendszeres posztok arról, hogy milyen az élet a cégnél. Például bemutatók a cég különböző részlegeiről, interjúk a dolgozókkal, és beszámolók a vállalati eseményekről. YouTube: Vlog-sorozatok, amelyekben a munkavállalók beszámolnak a munkanapjukról, projekteikről és a cég által nyújtott fejlődési lehetőségekről.

Magyar katonaorvos a NATO vezető egészségügyi tisztségében

Vekszler Péter személyében ismét magyar katonaorvos kerül a NATO egyik legmagasabb szintű egészségügyi vezetői beosztásába. Június 21-től három éven keresztül látja el a magyar orvos a NATO Szövetséges Erők Európai Főparancsnoksága (SHAPE) egészségügyi főnöki feladatait, külszolgálatának ideje alatt dandártábornoki rendfokozatban - tudatta a Honvédelmi Minisztérium szombaton az MTI-vel.
2025. 06. 21. 18:00
Megosztás:

Megtörtént a fordulat, előkerültek a hitelesek

A lakossági hitelezés egyértelműen fordulóponthoz érkezett. A 2023 eleji visszaesés után a hitelpiac fokozatosan helyreállt, és mára közel került a korábbi csúcsszintekhez – különösen a lakáshitelek területén – derül ki a K&H saját adataiból. A személyi kölcsönöknél pedig hódít az online megoldás.
2025. 06. 21. 17:00
Megosztás:

Vasárnap erős UV-B sugárzás várható

Vasárnap figyelmeztetési kritériumot meghaladó, nagyon erős UV-B sugárzás várható az ország valamennyi régiójában - tudatta a HungaroMet Nonprofit Zrt. szombaton az MTI-vel.
2025. 06. 21. 16:00
Megosztás:

Vakáció: Siófok toronymagasan vezeti a belföldi nyári toplistát

Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási toplistáját, közel két és félszer annyi foglalással, mint a második helyezett Budapest. A Balaton térsége a legkeresettebb régió, a foglalások harmadával, míg az apartman legkelendőbb szállástípus. A vendégek többsége két éjszakára foglalt szállást nyárra, a foglalások közel háromnegyede nem haladja meg a 170 ezer forintot.
2025. 06. 21. 15:00
Megosztás:

Megbízhatóan olcsó a Szigeten: új helyen várja az ALDI üzlet és Grill Zóna a fesztiválon

Az ALDI idén is részt vesz a Gyerekszigeten és a Sziget Fesztiválon. A gyerekeket az ALDI KIDS standján egy mini-ALDI, játékok és ügyességi feladatok. A Szigetre kilátogatók új helyen találják a bolti árakon kínált választékával kitelepülő ALDI-t. A fesztiválbolt melletti Grill Zónában az áruházban vásárolt grilltermékeket idén is ingyenesen készre sütik.
2025. 06. 21. 14:00
Megosztás:

1300 milliárd eurót veszített az Európai Unió az orosz gázszállítás csökkenése miatt

Elérték az 1300 milliárd eurót az európai gazdaságnak az orosz gázellátás csökkentése miatti veszteségei - jelentette ki Kirill Dmitrijev, az orosz elnöknek a külföldi országokkal való beruházási és gazdasági együttműködésért felelős különmegbízottja a TASZSZ hírügynökségnek pénteken Szentpéterváron nyilatkozva.
2025. 06. 21. 12:00
Megosztás:

Új pályázati felhívással segíti az agrártárca a tanyán élőket

Az Agrárminisztérium új, 15 milliárd forint keretösszegű pályázattal támogatja a tanyák fejlesztését - jelentette be Nagy István tárcavezető közösségi oldalán.
2025. 06. 21. 11:00
Megosztás:

Idén is rekordot dönthet a megkötött utasbiztosítások száma

A biztosítók beszámolói alapján egy jó utasbiztosítás akár több tízmillió forintos kiadástól is megkímélheti az utazókat. Bővül is szépen az üzletág: az idei év első negyedévében 10 százalékos növekedést mértek az utasbiztosításoknál az előző évhez képest, és hasonlóan eredményes évre számítanak a biztosítók is - írja közleményében a Bank360.
2025. 06. 21. 10:00
Megosztás:

Két, egyenként 1000 MW-os blokk is épül Üzbegisztánban

2025. június 20-án, a szentpétervári Nemzetközi Gazdasági Fórum alkalmából a Roszatom állami vállalat és az Üzbég Köztársaság kormánya által felügyelt Üzatom atomenergia-fejlesztési ügynökség megállapodást kötött arról, hogy a kis moduláris reaktorokkal (SMR) Üzbegisztánban épülő atomerőművön kívül egy nagy teljesítményű atomerőmű építésének lehetőségét is tanulmányozzák. A vonatkozó egyezményt Alekszej Lihacsov, a Roszatom állami atomenergia-ipari vállalat vezérigazgatója és Azim Ahmedkhadzhaev, az Üzatom igazgatója írta alá.
2025. 06. 21. 09:00
Megosztás:

Allergia vagy intolerancia: mi a különbség? Mit tehet a labor?

Az élelmiszerek forgalmazásakor döntő szerep jut a laboratóriumi vizsgálatoknak, és legalább ennyire fontos a megfelelő jelölés is. A nemrég lezajlott Hungalimentaria Konferencián és kiállításon az Eurofins szakértő választ adott a legfontosabb kérdésekre az élelmiszerallergénekkel és a laboratóriumi tesztekkel kapcsolatban.
2025. 06. 21. 08:00
Megosztás:

Az eddiginél óvatosabb létszámbővítéssel számolnak a hazai munkáltatók a következő hónapokban

A magyar cégek összességében kismértékű létszámnövekedést terveznek 2025 harmadik negyedévére: ebben az időszakban a hazai munkáltatók 28 százaléka tervezi bővíteni jelenlegi munkaerőkeretét, miközben csökkentést 23 százalékuk jelez előre – derül ki a Manpower Magyarország frissen közzétett Munkaerőpiaci Előrejelzéséből.
2025. 06. 21. 07:00
Megosztás:

A nyár robbantja be igazán a személyi kölcsön piacot

Egy friss banki felmérés szerint a megkérdezettek mindössze 2 százaléka finanszírozná banki hitelből a nyaralását, illetve 1 százalék kérne barátoktól, családtagoktól kölcsönt ilyen célra. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint ennek némileg ellentmond, hogy az MNB statisztikái alapján rendszerint a nyári hónapok valamelyike jelenti darabszámban a csúcsot a személyi hiteleknél.
2025. 06. 21. 06:00
Megosztás:

Idén a 2022-es rekord aszályos évvel futjuk a versenyt

Néhány napja, június 17-én volt a szárazság világnapja – de ez nem ünnep, hanem figyelmeztetés. A világnap célja, hogy a figyelmet az elsivatagosodására irányítsa, ahogyan ezáltal a talaj állapotának romlására és a termőföldek kimerülésére is. Másrészt azért sem örülhetünk, mert a HungaroMet aktuális heti jelentése is egyértelmű: az idei aszály itthon egyre csak fokozódik. Rövid elemzésükben az ELTE Meteorológiai Tanszékének kutatói (Szabó Péter, Kis Anna és Pongrácz Rita) azt mutatják be, hogy az aszály szempontjából mennyire extrém az idei nyárkezdet.
2025. 06. 21. 05:00
Megosztás:

Már TOP 10-ben az Ötöslottó jackpotja

Több mint 100 napja, hogy utoljára telitalálat volt az Ötöslottón. Magyarország legismertebb és legnépszerűbb lottójátékán a várható főnyeremény összege beérte a játék topnyereményeinek 10. legjobbját, jelenleg már 3 milliárd forint felett van.
2025. 06. 21. 04:00
Megosztás:

MÁV: Életbe lép a nyári, főszezoni menetrend

A vakáció első napjától, szombattól nyári menetrendre vált a MÁV-csoport: a turisztikai célpontok irányába sűrűbb indulással és nagyobb kapacitásokkal közlekednek a vonat- és buszjáratok, sőt mostantól a fővárosi közlekedés meghosszabbított hétvégi, éjszakai üzemidejéhez sem csak a korábban bejelentett HÉV-ek és elővárosi "kék" VOLÁN-buszok indulása igazodik, hanem egyes agglomerációs vonatok menetrendje is - közölte a MÁV pénteken az MTI-vel.
2025. 06. 21. 03:00
Megosztás:

Jön a kötelező jogosítványcsere Magyarországon!

Az Európai Unió előírása szerint minden tagállamban egységes formátumú vezetői engedélyeket kell bevezetni.
2025. 06. 21. 02:00
Megosztás:

Orvosok állítják: így lehet akár 100 évnél is tovább élni jó egészségben!

Egyre többen döbbennek rá, hogy a hosszú élet nemcsak a szerencsén múlik. Egy új, magyar egészségprogram most azt ígéri, hogy mindenki számára elérhetővé teszi a hosszú és egészséges élet titkát – nem varázslattal, hanem tudományosan megalapozott lépésekkel.
2025. 06. 21. 01:00
Megosztás:

Sokan számítanak 25 dolláros XRP-re és a Snorter Token sikerére

Az XRP már több, mint 200 napja egy szűk tartományon belül mozog. Az ilyen ármozgások pedig általában felkeltik az elemzők és a kereskedők figyelmét. A kriptovalutának sikerült többször is megtartani a 2 dolláros támaszt, azonban csak rövid ideig tudott 2,90 dollár felett maradni.
2025. 06. 21. 00:01
Megosztás:

A napenergiára, a geotermiára és az atomra lehet építeni a magyar energiaipart

A napenergiára, a geotermiára és az atomra lehet építeni a magyar energiaipart, a kormány ezekre az energiaforrásokra alapozza a jövő energetikáját - mondta az Energiaügyi Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Tarcalon.
2025. 06. 20. 23:00
Megosztás:

Nagyot álmodik a SoftBank vezérigazgatója

Masayoshi Son, a SoftBank alapítójának elképzelései szerint a cég egy 1.000 milliárd dolláros ipari komplexumot tervezne Arizonában, ami a Project Crystal Land nevet kapta.
2025. 06. 20. 22:00
Megosztás: