Az employer branding kulcsa az autókölcsönző szektorban: hogyan legyen a legvonzóbb munkahely a piacon?

Az autókölcsönző szektor egy dinamikusan változó, folyamatosan toborzó iparág, ahol a szezonális ingadozások és a folyamatos fluktuáció kihívásokat jelentenek. Legújabb kutatásunk rávilágított, hogy az autókölcsönző cégek online jelenléte jelentős, de a munkavállalói kommunikáció hiányzik.

Az employer branding kulcsa az autókölcsönző szektorban: hogyan legyen a legvonzóbb munkahely a piacon?

Több mint 10 hazai cég online említéseit vizsgálta meg az autókölcsönző szektorból a Follow The Yellow Communcations csapata az elmúlt egy éves időtartamban a Neticle médiaelemző cég segítségével. Kíváncsiak voltunk a neten fellelhető dolgozói véleményekre, átfésültük a fórumokat és megnéztük az álláshirdetéseket. Az eredményekből úgy láttuk, a munkáltatói márkaépítésre nem fektetnek nagy hangsúlyt a szektorban.

Ahogy a következő ábra mutatja, a nagyobb autókölcsönző cégek online említésszámai viszonylag magasak, többségükben semleges vagy pozitív hangvételűek, de bőven akadnak negatív kommentek is.

A fórumos beszélgetések vizsgálatakor kiderül, ügyféloldalon beszélgetnek leginkább a szolgáltatások minősége és ára kapcsán, dolgozói vélemények, értékelések nem szerepeltek az említések listáján a publikus fórumokon.

autókölcsönzők

Milyen következtetések vonhatóak le ebből? Összegyűjtöttük a legfontosabb kihívásokat, és megoldásokkal is szolgálunk rájuk.

Kihívások

1. Employer branding stratégia hiánya – Az autókölcsönző cégek számára az employer branding (EB) stratégia hiánya komoly veszteségeket okozhat. A folyamatos toborzás időt, pénzt és energiát emészt fel. Az employer branding hiánya miatt a cégek nem tudnak kitűnni a versenytársaik közül, ami megnehezíti a tehetségek megtartását és megszerzését.

2. Marketing stratégia kiegyensúlyozása – A marketing tevékenység túlnyomórészt a sales támogatására fókuszál. Ha csak a szolgáltatásokat hirdetjük, könnyen elveszhetünk a zajban, mivel minden cég hasonló kulcsszavakat használ: megbízhatóság, biztonság, jó ár-érték arány, flotta minősége. Ezek a témák egy bizonyos ponton túl kimerülnek és nehéz egymás fölé licitálni.

3. Egyedi üzenetek és értékajánlatok megfogalmazása – Ha minden álláshirdetésben ugyanazok az ajánlatok szerepelnek, a cégek nem tudnak kitűnni egymás közül. A Z generáció számára már nem elegendőek a hagyományos juttatások, fontosak a munkahelyi értékek, a társadalmi és környezeti felelősségvállalás, valamint a munkahelyi kultúra.

4. Munkavállalói kommunikáció az online térben – Ha nincs hiteles, munkahelyi hang a fórumokon, az növelheti a fluktuációt. A munkavállalók nem tudják előre felmérni, milyen céghez érkeznek, és ha kiderül, hogy nem passzolnak az értékeik, akkor tovább fognak állni. Ügyféloldalról azonban számos említése látható az előző táblázat alapján is cégeknek, ezek között pedig viszonylag magas a negatív hangvételű kommentek aránya is. Ezekre célszerű reagálnia a vállalatnak, ellensúlyozva ezek negatív hatását a márkára.

Megoldások

Az első olyan cég, amely EB stratégiát épít, jelentős előnyre tehet szert. Az employer branding célja, hogy vonzóbbá tegye a vállalatot a potenciális munkavállalók számára. Ehhez fontos, hogy a cég megfogalmazza, mitől különleges, milyen értékeket képvisel, és hogyan járul hozzá a munkavállalók fejlődéséhez. Az EB stratégia segíthet abban, hogy a cég hírneve javuljon és a dolgozók büszkék legyenek arra, hogy itt dolgoznak.

A munkahelyi márka építése nem csak a toborzásban segít, hanem a cég teljes márkájának is jót tesz. Az elégedett munkavállalók, mint nagykövetek, növelhetik a vállalkozás hírnevét és hitelességét. Ezért érdemes a marketing stratégiát kiegyensúlyozni, és hangsúlyt fektetni a munkahelyi kultúra bemutatására is. Használjuk a közösségi médiát arra, hogy bemutassuk a cégnél zajló eseményeket, a dolgozók sikereit és a munkahelyi élet pozitív oldalát.

Az egyedi üzenetek és értékajánlatok megfogalmazása segíthet a tehetségek megtalálásában és megtartásában. A cégnek fel kell mérnie, hogy mik az erősségei, és ezeket őszintén, konzekvensen kommunikálnia kell. Ez magában foglalhatja a fejlődési lehetőségeket, a rugalmas munkavégzést, a munkahelyi közösség erősítését, valamint a társadalmi felelősségvállalás terén tett erőfeszítéseket.

A cég létrehozhat saját fórumot vagy blogot, amely bemutatja a céges kultúrát és teret ad a munkavállalóknak arra, hogy megoszthassák saját tapasztalataikat az online térben. A közösségi média platformok kihasználása, mint például LinkedIn vagy Facebook, szintén hatékony lehet. Ezeken a platformokon a dolgozók beszámolhatnak a cégnél szerzett tapasztalataikról, sikereikről, és betekintést nyújthatnak a munkahelyi életbe. Ezáltal a potenciális munkavállalók jobban megismerhetik a céget és nagyobb eséllyel jelentkeznek, ha az értékek és a kultúra összhangban van az elvárásaikkal.

Az autókölcsönző szektor számára elengedhetetlen a jól átgondolt HR, marketing és employer branding stratégia kidolgozása. Az employer branding segíthet kitűnni a versenytársak közül, a marketing stratégia kiegyensúlyozása növeli a cég hitelességét és vonzerejét, az egyedi üzenetek és értékajánlatok pedig elősegítik a tehetségek megtartását. A munkavállalói kommunikáció erősítése az online térben pedig hozzájárul a pozitív munkahelyi kép kialakításához és a fluktuáció csökkentéséhez. Ezek a lépések együttesen segíthetnek abban, hogy az autókölcsönző cégek sikeresek legyenek a munkaerőpiacon és vonzó munkahelyet kínáljanak a jelenlegi és jövőbeli munkavállalók számára.

Gyakorlati tippek: első lépések az employer branding útján

Egy sikeres employer branding stratégia hosszú kutatási folyamat eredménye, amely során egy szakember vagy ügynökség együttműködik a megbízóval, HR-rel, marketingkommunikációval és a dolgozókkal. Így a munkáltatói márkaépítés a kezdetektől átfog minden területet, és folyamatosan finomhangolható. Az autókölcsönző vállalatok számára is kiemelten fontos stratégiában gondolkodni, mivel a szakképzett tanácsadók bevonása jelentős költségcsökkentést hozhat, mind a toborzási, mind a belső képzési költségek tekintetében. De mutatunk pár instant ötletet, amelyek egy későbbi stratégiába jól beépíthetők.

Munkavállalói hatalomátvétel – Ez a módszer lehetővé teszi, hogy a munkavállalók egy napra vagy hétre átvegyék a cég közösségi média csatornáit, és megoszthassák saját tapasztalataikat, napi rutinjukat, valamint az általuk szeretett céges kultúrát. LinkedIn: Egy hétig minden nap egy másik munkavállaló oszt meg posztokat a saját munkanapjáról, kihívásairól, sikereiről, valamint a munkahelyi környezet különlegességeiről. Instagram Stories: Az Instagram történetekben a munkavállalók bemutathatják a napi rutinjukat, a munkahelyi eseményeket, csapatépítő tevékenységeket és egyéb érdekes pillanatokat.

Kulisszák mögött tartalmak – A kulisszák mögötti tartalmak lehetővé teszik, hogy a potenciális munkavállalók betekintést nyerjenek a cég mindennapi életébe, a csapatmunkába, és megismerjék a vállalati kultúrát. Facebook: Rendszeres posztok arról, hogy milyen az élet a cégnél. Például bemutatók a cég különböző részlegeiről, interjúk a dolgozókkal, és beszámolók a vállalati eseményekről. YouTube: Vlog-sorozatok, amelyekben a munkavállalók beszámolnak a munkanapjukról, projekteikről és a cég által nyújtott fejlődési lehetőségekről.

Ez most a 10 legnépszerűbb használt autó Magyarországon

Bár az érdeklődők száma csökkent, a hazai használtautó-piac minősége javult 2025 októberében - derül ki a Használtautó.hu adataiból. A járművek fiatalabbak, kevesebbet futottak, árak pedig minden hajtáslánc esetében emelkedtek. Különösen figyelemre méltó, hogy az elektromos autóknál is megtört a korábbi trend, és nőtt az átlagáruk.
2025. 11. 05. 10:30
Megosztás:

Mire számíthatnak szerdán a befektetők?

Ma Németországból ipari megrendelési adat érkezik.
2025. 11. 05. 10:00
Megosztás:

A tőzsdék túlértékeltségével kapcsolatos félelmek felerősödésével a befektetők a kötvények felé fordultak

A tőzsdék túlértékeltségével kapcsolatos félelmek felerősödésével a befektetők a kötvények felé fordultak, így estek a hozamok a fejlett gazdaságok kötvénypiacain.
2025. 11. 05. 09:30
Megosztás:

Kedden meredeken estek az amerikai részvényindexek

Az amerikai részvények kedden meredeken estek, miután a nagybankok arra figyelmeztettek, hogy a részvénypiac korrekció előtt állhat a túlfeszített értékelések és az azokkal kapcsolatos aggodalmak miatt. Az S&P 500 1,2%-ot, a Dow Jones 0,5%-ot, a technológiai túlsúlyú Nasdaq Composite 2%-ot esett.
2025. 11. 05. 09:00
Megosztás:

Többnyire estek a nyugat-európai vezető indexek

A páneurópai STOXX 600 index némileg visszakapaszkodva a délelőtti másfél százalék feletti mínuszból, végül 0,3%-kal zárt alacsonyabban. A DAX 0,8%-ot, a CAC 40 0,5%-ot veszített értékéből. A FTSE 100 0,1%-ot erősödött. Az alapanyag-ipari szektor vezette az esést 2%-os mínusszal, amiben szerepet játszott a réz gyenge teljesítménye. A tőzsdék túlértékeltségével kapcsolatos félelmek felerősödése nem kedvezett a technológiai szektornak, amely 1%-kal csökkent.
2025. 11. 05. 08:30
Megosztás:

Holland választások - Megkezdi a koalíciós egyeztetéseket a győztes liberális párt

Megkezdi a koalíciós egyeztetéseket Rob Jetten, a holland parlamenti választások győztese, a liberális 66-os Demokraták párt (D66) elnöke - jelentették be kedden. Geert Wilders, a radikális jobboldali Szabadságpárt (PVV) vezetője pedig gratulált a rivális párt győzelméhez.
2025. 11. 05. 07:15
Megosztás:

Szárnyal az újlakáspiac: 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű otthonok iránt

Az év első kilenc hónapjában országosan és éves összevetésben csaknem 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű lakások iránt; a budapesti 25 százalékos erősödéshez képest a vármegyeszékhelyeken 65, a községekben pedig 93 százalékos élénkülés látható - közölte saját adatai alapján az ingatlan.com kedden az MTI-vel.
2025. 11. 05. 06:00
Megosztás:

Magyarország a végsőkig kitart az ukrán agrárimport tilalma mellett

Akárhogy fenyeget Brüsszel, Magyarország fenntartja a határzárat az ukrán mezőgazdasági termékekkel szemben, és kitart a végsőkig, mert így tudja megvédeni a fogyasztók és a gazdák érdekeit - jelentette ki az agrárminiszter az M1 aktuális csatorna kedd reggeli műsorában.
2025. 11. 05. 05:00
Megosztás:

Ismét keresik az Év Fiatal Vállalkozóját

Az innováció, a kreativitás és az önálló gondolkodás időszakát éljük, ám a fiatal vállalkozók helyzete Magyarországon továbbra is kihívásokkal teli. A FIVOSZ idén is kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a vállalkozói gondolkodás és a gyakorlati üzleti tudás minél több fiatalhoz eljusson. Ennek egyik fontos állomása a Fiatal Vállalkozók Hete - Üzleti és Karriershow, amely november 24-28. között zajlik 17 városban és Budapesten, a Bálna Honvédelmi Központban, ahol átadásra kerül az "Év fiatal vállalkozója 2025" díj is.
2025. 11. 05. 04:30
Megosztás:

A kormány segít mindenkinek munkát találni, aki dolgozni akar

A foglalkoztatás elmúlt 15 éve sikertörténet, a kormány mindenkinek segít az elhelyezkedésben, aki tud és akar dolgozni - mondta a Magyar Gazdaságfejlesztési Ügynökség (MGFÜ) keddi rendezvényén Budapesten a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára.
2025. 11. 05. 04:00
Megosztás:

Japánban már robot emlékezteti a betegeket a gyógyszerekre

Mesterséges intelligencia és gondoskodás kéz a kézben: az idősgondozás világszerte forradalmi átalakuláson megy keresztül. Miközben Japánban már robotok segítenek a betegeknek a mindennapi feladatokban, Európa csak most kezdi behozni a lemaradást. Magyarországon is egyre több kezdeményezés indul az otthoni gondozás digitalizálására.
2025. 11. 05. 03:30
Megosztás:

Az amerikai kormány leállása megrázta a Bitcoint – így szívódott fel a piac likviditása

A Bitcoin már a bikapiac végéhez közeledett, amikor az Egyesült Államok kormányzati leállása még tovább gyorsította az árfolyamzuhanást – derült ki több elemző jelentéséből.
2025. 11. 05. 03:00
Megosztás:

Zambó Péter: az erdőtelepítés kulcsfontosságú válasz a klímaváltozás kihívásaira

A klímaváltozás kihívásaira olyan természetalapú megoldásokkal kell válaszolni, mint amilyen az erdőtelepítés - jelentette ki az Agrárminisztérium erdőkért és földügyekért felelős államtitkára kedden Sárváron, sajtótájékoztatón.
2025. 11. 05. 02:30
Megosztás:

Te is tekergeted a fűtést föl és le? Nagy butaságot csinálsz!

A legtöbben rosszul fűtenek – és észre sem veszik, mennyit fizetnek érte. Sokan azt hiszik, hogy spórolnak, ha naponta többször lekapcsolják, majd újra feltekerik a fűtést. A valóságban azonban ez a módszer többet árt, mint használ.
2025. 11. 05. 02:00
Megosztás:

Mire készül Kína és Oroszország együtt?

Hszi Csin-ping kínai elnök kedden az Oroszországgal való kölcsönös befektetések növelésére és a gazdasági együttműködés elmélyítésére szólított fel, hangsúlyozva, hogy Peking a "viharos külső körülmények" ellenére is elkötelezett a kétoldalú kapcsolatok fejlesztése mellett - jelentette a kínai állami televízió.
2025. 11. 05. 01:30
Megosztás:

Régi villanybojlered van? Akkor a villanyszámlád az égben lesz!

Sokan azt hiszik, hogy a mosógép vagy a sütő a legnagyobb áramzabáló a lakásban, pedig a villanybojler az igazi energiafaló! Ha ezzel melegíted a vizet, akkor jó, ha tudod: egy rosszul beállított 120 literes bojler akár egy teljes háztartás rezsicsökkentett áramkeretét is felemésztheti.
2025. 11. 05. 01:00
Megosztás:

14 év után mozdult meg a „Satoshi-korszak” bálnája – 1 milliárd dollárt váltott készpénzre

Egy 14 éve inaktív Bitcoin-bálna újra életjelet adott magáról – és nem is akárhogyan: az illető mintegy 1 milliárd dollárnyi Bitcoint adott el, amivel sokak szerint újabb hullámot indíthat el a kriptopiaci eladásokban.
2025. 11. 05. 00:30
Megosztás:

Az EU jóváhagyta az Ukrajna-eszköz következő, 1,8 milliárd eurós részletének kifizetését

Az Európai Unió Tanácsa jóváhagyta Ukrajnának a makroszintű pénzügyi stabilitást biztosító 50 milliárd eurós, hosszú távú pénzügyi támogatás ötödik, 1,8 milliárd eurós részletének kifizetését - tette közzé az X-en az uniós tanács kedden.
2025. 11. 05. 00:05
Megosztás:

XRP árfolyam ma: a bálnák a Digitap ($TAP) felé fordulnak a 100-szoros árnövekedési előrejelzés után

A 2023-as mélypontjáról induló parabolikus, 100-szoros rali után úgy tűnik, hogy az XRP egy kritikus rotációs szakaszba lép, mivel a bálnatárcák most frissen megjelenő, fintech-alapú tokenekbe kezdik átcsoportosítani tőkéjüket.
2025. 11. 04. 23:00
Megosztás:

Turisztikai fejlesztések indulnak a Dunakanyarban

A Pilisi Parkerdő 2,3 milliárd forint értékű ökoturisztikai fejlesztést indít a Pilis Bike hálózat fejlesztésével és egy ökoturisztikai központ kialakításával a visegrádi Mogyoró-hegyen - közölte az erdőgazdaság kedden az MTI-vel.
2025. 11. 04. 22:30
Megosztás: