Az employer branding kulcsa az autókölcsönző szektorban: hogyan legyen a legvonzóbb munkahely a piacon?

Az autókölcsönző szektor egy dinamikusan változó, folyamatosan toborzó iparág, ahol a szezonális ingadozások és a folyamatos fluktuáció kihívásokat jelentenek. Legújabb kutatásunk rávilágított, hogy az autókölcsönző cégek online jelenléte jelentős, de a munkavállalói kommunikáció hiányzik.

Az employer branding kulcsa az autókölcsönző szektorban: hogyan legyen a legvonzóbb munkahely a piacon?

Több mint 10 hazai cég online említéseit vizsgálta meg az autókölcsönző szektorból a Follow The Yellow Communcations csapata az elmúlt egy éves időtartamban a Neticle médiaelemző cég segítségével. Kíváncsiak voltunk a neten fellelhető dolgozói véleményekre, átfésültük a fórumokat és megnéztük az álláshirdetéseket. Az eredményekből úgy láttuk, a munkáltatói márkaépítésre nem fektetnek nagy hangsúlyt a szektorban.

Ahogy a következő ábra mutatja, a nagyobb autókölcsönző cégek online említésszámai viszonylag magasak, többségükben semleges vagy pozitív hangvételűek, de bőven akadnak negatív kommentek is.

A fórumos beszélgetések vizsgálatakor kiderül, ügyféloldalon beszélgetnek leginkább a szolgáltatások minősége és ára kapcsán, dolgozói vélemények, értékelések nem szerepeltek az említések listáján a publikus fórumokon.

autókölcsönzők

Milyen következtetések vonhatóak le ebből? Összegyűjtöttük a legfontosabb kihívásokat, és megoldásokkal is szolgálunk rájuk.

Kihívások

1. Employer branding stratégia hiánya – Az autókölcsönző cégek számára az employer branding (EB) stratégia hiánya komoly veszteségeket okozhat. A folyamatos toborzás időt, pénzt és energiát emészt fel. Az employer branding hiánya miatt a cégek nem tudnak kitűnni a versenytársaik közül, ami megnehezíti a tehetségek megtartását és megszerzését.

2. Marketing stratégia kiegyensúlyozása – A marketing tevékenység túlnyomórészt a sales támogatására fókuszál. Ha csak a szolgáltatásokat hirdetjük, könnyen elveszhetünk a zajban, mivel minden cég hasonló kulcsszavakat használ: megbízhatóság, biztonság, jó ár-érték arány, flotta minősége. Ezek a témák egy bizonyos ponton túl kimerülnek és nehéz egymás fölé licitálni.

3. Egyedi üzenetek és értékajánlatok megfogalmazása – Ha minden álláshirdetésben ugyanazok az ajánlatok szerepelnek, a cégek nem tudnak kitűnni egymás közül. A Z generáció számára már nem elegendőek a hagyományos juttatások, fontosak a munkahelyi értékek, a társadalmi és környezeti felelősségvállalás, valamint a munkahelyi kultúra.

4. Munkavállalói kommunikáció az online térben – Ha nincs hiteles, munkahelyi hang a fórumokon, az növelheti a fluktuációt. A munkavállalók nem tudják előre felmérni, milyen céghez érkeznek, és ha kiderül, hogy nem passzolnak az értékeik, akkor tovább fognak állni. Ügyféloldalról azonban számos említése látható az előző táblázat alapján is cégeknek, ezek között pedig viszonylag magas a negatív hangvételű kommentek aránya is. Ezekre célszerű reagálnia a vállalatnak, ellensúlyozva ezek negatív hatását a márkára.

Megoldások

Az első olyan cég, amely EB stratégiát épít, jelentős előnyre tehet szert. Az employer branding célja, hogy vonzóbbá tegye a vállalatot a potenciális munkavállalók számára. Ehhez fontos, hogy a cég megfogalmazza, mitől különleges, milyen értékeket képvisel, és hogyan járul hozzá a munkavállalók fejlődéséhez. Az EB stratégia segíthet abban, hogy a cég hírneve javuljon és a dolgozók büszkék legyenek arra, hogy itt dolgoznak.

A munkahelyi márka építése nem csak a toborzásban segít, hanem a cég teljes márkájának is jót tesz. Az elégedett munkavállalók, mint nagykövetek, növelhetik a vállalkozás hírnevét és hitelességét. Ezért érdemes a marketing stratégiát kiegyensúlyozni, és hangsúlyt fektetni a munkahelyi kultúra bemutatására is. Használjuk a közösségi médiát arra, hogy bemutassuk a cégnél zajló eseményeket, a dolgozók sikereit és a munkahelyi élet pozitív oldalát.

Az egyedi üzenetek és értékajánlatok megfogalmazása segíthet a tehetségek megtalálásában és megtartásában. A cégnek fel kell mérnie, hogy mik az erősségei, és ezeket őszintén, konzekvensen kommunikálnia kell. Ez magában foglalhatja a fejlődési lehetőségeket, a rugalmas munkavégzést, a munkahelyi közösség erősítését, valamint a társadalmi felelősségvállalás terén tett erőfeszítéseket.

A cég létrehozhat saját fórumot vagy blogot, amely bemutatja a céges kultúrát és teret ad a munkavállalóknak arra, hogy megoszthassák saját tapasztalataikat az online térben. A közösségi média platformok kihasználása, mint például LinkedIn vagy Facebook, szintén hatékony lehet. Ezeken a platformokon a dolgozók beszámolhatnak a cégnél szerzett tapasztalataikról, sikereikről, és betekintést nyújthatnak a munkahelyi életbe. Ezáltal a potenciális munkavállalók jobban megismerhetik a céget és nagyobb eséllyel jelentkeznek, ha az értékek és a kultúra összhangban van az elvárásaikkal.

Az autókölcsönző szektor számára elengedhetetlen a jól átgondolt HR, marketing és employer branding stratégia kidolgozása. Az employer branding segíthet kitűnni a versenytársak közül, a marketing stratégia kiegyensúlyozása növeli a cég hitelességét és vonzerejét, az egyedi üzenetek és értékajánlatok pedig elősegítik a tehetségek megtartását. A munkavállalói kommunikáció erősítése az online térben pedig hozzájárul a pozitív munkahelyi kép kialakításához és a fluktuáció csökkentéséhez. Ezek a lépések együttesen segíthetnek abban, hogy az autókölcsönző cégek sikeresek legyenek a munkaerőpiacon és vonzó munkahelyet kínáljanak a jelenlegi és jövőbeli munkavállalók számára.

Gyakorlati tippek: első lépések az employer branding útján

Egy sikeres employer branding stratégia hosszú kutatási folyamat eredménye, amely során egy szakember vagy ügynökség együttműködik a megbízóval, HR-rel, marketingkommunikációval és a dolgozókkal. Így a munkáltatói márkaépítés a kezdetektől átfog minden területet, és folyamatosan finomhangolható. Az autókölcsönző vállalatok számára is kiemelten fontos stratégiában gondolkodni, mivel a szakképzett tanácsadók bevonása jelentős költségcsökkentést hozhat, mind a toborzási, mind a belső képzési költségek tekintetében. De mutatunk pár instant ötletet, amelyek egy későbbi stratégiába jól beépíthetők.

Munkavállalói hatalomátvétel – Ez a módszer lehetővé teszi, hogy a munkavállalók egy napra vagy hétre átvegyék a cég közösségi média csatornáit, és megoszthassák saját tapasztalataikat, napi rutinjukat, valamint az általuk szeretett céges kultúrát. LinkedIn: Egy hétig minden nap egy másik munkavállaló oszt meg posztokat a saját munkanapjáról, kihívásairól, sikereiről, valamint a munkahelyi környezet különlegességeiről. Instagram Stories: Az Instagram történetekben a munkavállalók bemutathatják a napi rutinjukat, a munkahelyi eseményeket, csapatépítő tevékenységeket és egyéb érdekes pillanatokat.

Kulisszák mögött tartalmak – A kulisszák mögötti tartalmak lehetővé teszik, hogy a potenciális munkavállalók betekintést nyerjenek a cég mindennapi életébe, a csapatmunkába, és megismerjék a vállalati kultúrát. Facebook: Rendszeres posztok arról, hogy milyen az élet a cégnél. Például bemutatók a cég különböző részlegeiről, interjúk a dolgozókkal, és beszámolók a vállalati eseményekről. YouTube: Vlog-sorozatok, amelyekben a munkavállalók beszámolnak a munkanapjukról, projekteikről és a cég által nyújtott fejlődési lehetőségekről.

Kis elmozdulások mellett vegyesen zártak tegnap a mértékadó nyugat-európai indexek

Alig mozdultak tegnap a főbb európai részvénypiacok, miközben a befektetők figyelme Franciaországra összpontosult.
2025. 10. 08. 10:30
Megosztás:

Nyolcszázmillió forintból fejlesztik az ipari parkot Encsen

Nyolcszázmillió forintos vissza nem térítendő támogatásból hajtanak végre alapinfrastrukturális beruházásokat, emellett bővítik a logisztikai szolgáltatásokat, új épületet építenek, és a már meglévőt is átalakítják az encsi ipari parkban - közölte a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei város kommunikációs irodája az MTI-vel.
2025. 10. 08. 09:05
Megosztás:

Augusztusban 21,7 százalékkal nőttek globálisan a chipeladások

Globálisan 64,88 milliárd dollár értékben adtak el chipeket augusztusban, ami 21,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - áll a világ vezető nemzetközi gyártóit tömörítő szervezet, a SIA honlapján. Júliushoz képest a növekedés 4,4 százalék volt.
2025. 10. 08. 08:30
Megosztás:

Számlafeltöltés bankkártyával: még mindig aktuális? – szakértői vélemény Onlyspins

Az online kaszinók gyakran kínálnak különböző fizetési módokat a tranzakciókhoz.
2025. 10. 08. 07:30
Megosztás:

A BYD lendületesen bővíti márkakereskedői hálózatát Magyarországon

A BYD lendületesen bővíti márkakereskedői hálózatát Magyarországon, Pécsen megnyílt az első, új márkaarculattal rendelkező vidéki kereskedés, és további három értékesítési pont is megkezdte működését a napokban - tájékoztatta a BYD Hungary közleményben az MTI-t kedden.
2025. 10. 08. 07:00
Megosztás:

Történelmi csúcson Oroszország arany-deviza tartalékai

Oroszország nemzetközi tartalékai 713,301 milliárd dollárral október 1-jén történelmi csúcsot értek el - közölte kedden az orosz központi Bank.
2025. 10. 08. 06:30
Megosztás:

Szúrópróba: megvizsgálja a GVH a szúnyogirtás hazai piacát

Gyorsított ágazati vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a szúnyoggyérítés hazai piacán. A GVH eljárása elsősorban az egyajánlatos közbeszerzésekre, azon belül is főként az ajánlattevői oldal piaci magatartására fókuszál. A nemzeti versenyhatóság 2024-ben három területet azonosított, ahol magas az egyajánlatos közbeszerzések aránya. Ezekből eddig az orvosi képalkotó diagnosztikai berendezések piacát és a gépjármű-beszerzések piacát vizsgálták meg a GVH szakértői.
2025. 10. 08. 06:00
Megosztás:

Hamisított és veszélyes fűszerek a boltok polcain – súlyos szabálytalanságokat tárt fel az NKFH

Minden második oregánó megbukott a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) nagyszabású célellenőrzésén, amelynek fókuszában két, Magyarországon igen népszerű fűszer, az oregánó és az őrölt bors állt. A vizsgált oregánó minták több mint 46%-a problémásnak bizonyult, 15 oregánó minta közül 4, átlagosan 70-80%-ban tartalmazott idegen növényt. Az ellenőrzések nemcsak a hagyományos és online kereskedelemben elérhető termékekre terjedtek ki, hanem a keleti és csomagolásmentes boltok lédig árusított fűszereire is. A szakemberek a termékek nyomonkövethetőségét, higiéniai feltételeit és tárolási gyakorlatát is ellenőrizték.
2025. 10. 08. 05:00
Megosztás:

Vlagyimir Putyin: csaknem ötezer négyzetkilométert foglalt el idén az orosz hadsereg

Csaknem ötezer négyzetkilométer területet foglalt el idén az orosz hadsereg az ukrajnai háborúban – jelentette be Vlagyimir Putyin orosz elnök az orosz védelmi minisztériumnak és a vezérkarnak a vezetőségével kedden Szentpéterváron tartott tanácskozásán.
2025. 10. 08. 04:30
Megosztás:

Aranyat ér egy parkolóhely a belvárosban: mutatjuk, mennyiért hirdetik őket

A lakóingatlanokkal együtt a garázsok ára is folyamatosan emelkedik - derül ki a zenga.hu ingatlanhirdetési portál adataiból. Ahol kevés a fedett garázs, például Budapest belvárosában és a budai oldalon, ott az átlagár többszöröséért hirdetik meg az eladó vagy kiadó garázsokat.
2025. 10. 08. 04:00
Megosztás:

Új ügyvezető igazgató a Raben Hungary élén

A Raben Trans European Hungary ügyvezető igazgatói posztját október 1-jétől Inna Ocheretna tölti be - közölte a holland logisztikai szolgáltató, a Raben Group kedden az MTI-vel.
2025. 10. 08. 03:30
Megosztás:

Sokba kerül a fluktuáció a cégeknek, mégsem mérik hatékonyan

A munkaerőpiac dinamikája az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül, és a fluktuáció – azaz a munkavállalók elvándorlása – továbbra is az egyik legnagyobb kihívás a magyarországi vállalatok számára. A Jobtain HR Szolgáltató tapasztalatai és a legfrissebb benchmark adatok alapján világosan kirajzolódik, hogy a fluktuáció nem csupán számokban mérhető jelenség, hanem mélyebb szervezeti, kulturális és stratégiai kérdéseket is felvet.
2025. 10. 08. 03:00
Megosztás:

Két lépcsőben változik a magyar adórendszer! Íme a részletek

Két lépcsőben változik az adórendszer – az EY összefoglalja a legfontosabb újdonságokat.
2025. 10. 08. 02:30
Megosztás:

Összeomlik a magyar állami nyugdíjrendszer, mégsem kapunk észbe!

A hazai lakosság havonta átlagosan 42 000 forintot tud megtakarítani, több mint harmaduknak ugyanakkor egyáltalán nincs félretehető jövedelme – derül ki a nemrég TOP Employer 2025 minősítést elnyert Generali Biztosító friss, reprezentatív kutatásából.
2025. 10. 08. 02:00
Megosztás:

16 évesnél öregebb autód van? Akkor bajban vagy!

Az Europ Assistance közelmúltban végzett reprezentatív felmérése rávilágít, hogy a magyar autósok közel fele (49%) 16 évesnél idősebb gépjárművet használ.
2025. 10. 08. 01:00
Megosztás:

Nagy baj van a Balatonnál? Iszapos part, rekordalacsony vízszint...

“Iszapos partok”, „rekordalacsony vízszint”, “ kiszárad a Balaton” – az utóbbi napok hírei riasztó képet festettek a régióról. Kommunikációs szempontból azonban nem csupán egy negatív természeti esemény zajlik a Balatonon, hanem potenciális reputációs katasztrófa, amely a turizmusra és a térség gazdasági teljesítményére is közvetlen hatással lehet.
2025. 10. 08. 00:30
Megosztás:

A ChatGPT szerint ez a 4 kripto kínálja a legnagyobb megtérülést

A kriptovaluta piacon a befektetők több ezer altcoin és mém érme közül válogathatnak a legnagyobb nyereségek reményében. A hatalmas választék miatt azonban a legjobb kriptovaluták felkutatása komoly kutatómunkát igényel, amire sok kereskedő nem tud elég időt fordítani. Szerencsére a mesterséges intelligencia ezen a téren is képes segítséget nyújtani.
2025. 10. 08. 00:01
Megosztás:

Lemaradtál a LINK és az XLM 10 000%-os hozamáról? A $TAP jelenleg 0,02 dollár alatt van, és 100-szoros növekedési potenciált jósolnak neki

A Chainlink (LINK) és a Stellar (XLM) két olyan veterán kriptovaluta, amelyek korai befektetőik számára potenciálisan életre szóló hozamot biztosítottak.
2025. 10. 07. 23:30
Megosztás:

Europol: Luxusautó-tolvajokat fogtak el Belgiumban, Olaszországban és Spanyolországban

Hibrid luxusautókat lopott el az a bűnözői csoport, melynek tagjait Belgiumban, Olaszországban és Spanyolországban fogták el, a bűnszervezet több mint 3 millió euró értékben legkevesebb száz csúcskategóriás járművet tulajdonított el és adott el Európa-szerte - közölte az Európai Unió hágai székhelyű rendőrségi együttműködési szervezete, az Europol kedden.
2025. 10. 07. 23:00
Megosztás:

Egyre elégedettebbek a magyar pedagógusok az OECD-felmérés szerint

A 2024-es OECD TALIS-felmérés szerint a magyar pedagógusok elégedettebbek, munkájuk során nagyfokú szakmai önállóságot élveznek, és támogató iskolai környezetben dolgoznak - közölte a Belügyminisztérium (BM) kedden az MTI-vel.
2025. 10. 07. 22:00
Megosztás: