Az MNB iránymutatást tett közzé a bankoknak az online hitelcsalások ellen
A felügyelet tapasztalata, hogy egyes adathalászok miután megszerezték az ügyfelek internet- vagy mobilbanki azonosítóit, nemcsak a bankszámlán lévő pénzt vették el, hanem még online személyi hitelt is igényeltek a megkárosított nevében - írják a közleményben.
Az MNB elvárása a piaci szereplők által eddig megtett intézkedéseken túl, hogy az ügyfelek a továbbiakban - saját döntésük, igényük alapján - letilthassák a hiteligénylés online módon való benyújtásának, ügyintézésének lehetőségét az internet- vagy mobilbanki eszközökről. Ezt a korlátozást pedig saját biztonságuk érdekében csak ők maguk személyesen, vagy auditált hírközlő eszköz útján oldhatnák fel, és aktiválhatnák újra - tájékoztatott az MNB.
A pénzügyi felügyelet elvárja azt is, hogy az érintett pénzügyi intézmények építsenek be védelmi mechanizmusokat, kontrollokat az online hiteligénylési folyamataikba a visszaélések valós idejű (haladéktalan) észleléséhez, megelőzéséhez, megakadályozásához, kezeléséhez.
Fontos, hogy a piaci szereplők kövessék nyomon az aktuális, valamint az online hitelezéshez kötődő kibercsalási trendeket, rendszeresen elemezzék saját ügyfeleiket érintő visszaéléseket, és az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat építsék be a megelőzési folyamatokba - tájékoztatott a Magyar Nemzeti Bank.