Emelkedett a hordozható eszközök kiszállítása globálisan az első negyedévben
Az eszközök átlagos eladási ára már az ötödik negyedévben csökkent, az idei első negyedévben 11 százalékkal. Az ágazat öt legnagyobb szállítója változatlanul az amerikai Apple, a dél-koreai Samsung, a kínai Xiaomi és a Huawei, valamint az indiai Imagine Marketing (boAt márka).
Kiszállításai csaknem 18,9 százalékos csökkenése ellenére az Apple 18,2 százalékos részesedésével (egy évvel korábban 24,5 százalék) megőrizte vezető helyét a globális piacon. A lista ötödik helyén álló Imagine Marketing kiszállítása is csökkent, 4,8 százalékkal, piaci részesedése az első negyedévben 5,4 százalékra süllyedt a tavalyi első negyedévi 6,2 százalékról.
A lista második helyén álló Xiaomi piaci részesdése 7,9 százalékról 10,5 százalékra emelkedett, kiszállításai 43,4 százalékkal nőttek.
A harmadik Huawei 9,6 százalékos piaci részesedést ért el, a negyedik Samsung pedig 9,3 százalékost az egy évvel korábbi 6,1 százalék, illetve 9 százalék után. A Huawei kiszállítása 72,4 százalékkal, a Samsungé pedig 13 százalékkal nőtt éves összevetésben.