Emelkedő pályán a lakossági bankolók száma
Fokozatos növekedésben van a K&H lakossági ügyféltábora és egyre többen vannak, akik a fizetésüket is a bankszámlájukra kérik - közölte legfrissebb adatait a pénzintézet. Az online számlanyitás, a K&H e-bank és a K&H mobilbank is egyre népszerűbb.
A múlt év végén a lakossági ügyfelek száma a K&H-nál 3 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit, kétéves összevetésben pedig 7,4 százalékos emelkedés következett be. A bővülés köszönhető részben a digitális megoldások térnyerésének, ezen belül például annak, hogy a pénzintézetnél már online is lehet bankszámlát nyitni.
Főszerepben a fizetés
Szintén növekedett azon ügyfelek száma, akik a fizetésüket a K&H-nál nyitott bankszámlájukra utaltatják. Az úgynevezett jövedelemátutalásos ügyféltáborba a múlt év végén több mint félmillióan tartoztak, ami 2021 december végéhez képest 8 százalékos, a 2020-as szinthez viszonyítva pedig 15,5 százalékos emelkedést jelent. Ennek eredményeként tavaly már az ügyfelek 68 százaléka kérte a jövedelmét a K&H-s számlájára, ez 2 és 5 százalékpontos javulást takar.
A lakossági ügyféltábor bővülését mutató eredmények köszönhetőek többek között annak, hogy a pénzintézetnél már elérhető volt az online számlanyitás: a múlt évben a számlák 44 százalékát nyitották ilyen módon az ügyfelek. Szintén az elektronikus megoldások kedveltségét jelzi, hogy a K&H-s ügyfelek egyre nagyobb arányban használják a K&H mobilbankot, vagy a K&H e-bankot, már 88 százalékuk így intézi a napi pénzügyeit, a mobilbankos bejelentkezések száma pedig elérte a havi 8,4 milliót.