Fellélegezhet az autópiac? Lássuk a számokat!
Éves összehasonlításban 1,2, míg haviban 7,1 százalék volt a növekedés. Az eladott elektromos autók részaránya is jónak mondható, 14,4 százalék. Németországban 6, Franciaországban 11 százalékos volt az emelkedés éves összehasonlításban az év tizedik havában.
Új autó értékesítés az EU-ban
Forrás: ACEA, Erste
A Volkswagen havi szinten 16,7 százalékkal, míg az év során eddig 2,9 százalékkal növelte eladásait. A BMW esetében rendre 4,7 és 1 százalék, míg a Mercedes-nél -1 és -3,3 százalék. A nagy francia (olasz) gyártók is szenvednek, akárcsak a Mercedes, hiszen mind a Renault, mind a Stellantis (s a Fiat) esetében is csökkenést láthatunk.
Új autó értékesítés Magyarországon
Forrás: ACEA, Erste
Ha a hazai piacra tekintünk, akkor örülhetünk. Ugyanis év per év alapon 19,1, míg hó per hó összehasonlításban 10,6 százalékkal növekedtek az eladások. Most mintha megint teret nyernének a hagyományos motorral szerelt gépkocsik, hiszen azok 20 százalék fölött növekedtek, míg pl. a tisztán elektromos eladások 1,9 százalékkal csökkentek. Összességében a magyar piac stabilizálódni látszik a havi 10.000 gépkocsi eladással.
Ugyanez sajnos nem mondható el az európai piacról. Mint a fenti ábrán is jól látszik, továbbra is alacsonyabb az értékesítési volumen, mint a korábbi időszakokban. Szóval az enyhe emelkedés még nem hozza el a fellélegzés idejét.