Globálisan csökkent, Magyarországon nőtt az Amway árbevétele

A tájékoztatás szerint tavaly a globális árbevétel a dollár erősödése miatt esett vissza, a kulcsfontosságú területeken pozitív folyamatok indultak el, amelyek a jóllét és egészség területére fókuszáló stratégiát igazolják.
A közleményben Jon L. Voskuil, az ESAN (Európát, Dél-Afrikát, Ausztráliát és Új-Zélandot magában foglaló) régiós tevékenységért felelős ügyvezető kiemelte: ez az új stratégiai fókusz biztosíthatja a fenntartható növekedést a térség piacain.
Ismertették: az árbevétel az ESAN régióban 5 százalékkal 424 millió dollárra nőtt 2024-ben, és árbevétel alapján Magyarország a nyolcadik helyen szerepel a régiós rangsorban.
Az Amway mintegy 400 terméket kínál Magyarországon, a legnépszerűbb termékkategóriák között a vitaminok és étrend-kiegészítők után az otthonápolási, szépségápolási és testápolási termékek szerepelnek
- írták.
A vállalatnak a régióban nyolc raktárközpontja van, ebből az egyik 2007 óta Budapesten működik. A kontinens egyik legmodernebb technológiájával felszerelt raktára Magyarország mellett hét országot - Horvátország, Szlovénia, Románia, Ausztria, Olaszország, Görögország és Bulgária - szolgál ki.
Az 1959 óta működő Amway a Forbes magazin összesítése szerint az Egyesült Államok 76. legnagyobb magánvállalkozása, több mint 100 országban és térségben működik több mint 1 millió üzleti vállalkozóval. A társaság alkalmazottainak száma globálisan 14 ezer, ebből több mint 1100 az ESAN régióban dolgozik.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az Amway Hungaria Marketing Kft. a 2023-as évet 207 millió forint adózás utáni eredménnyel zárta, mintegy 5,9 milliárd forint árbevétel mellett.