Gyártói kiterjesztett garancia egyenlő minőség – ez egy igazán erős érv
A márkaképviseletek által biztosított kiegészítő jótállások legfontosabb üzenete, hogy a gyártó megbízik saját terméke minőségében, és bátran vállalja a felelősséget azért, ha a készülék idő előtt meghibásodna. Ilyen esetekben térítésmentesen biztosítja az általa gyártott gép javítását vagy cseréjét, de nem ritka az sem, hogy egyéb módon is kompenzálja a vásárlót. Az ilyen promóciós szolgáltatások sokszor hosszabb időtartamot ölelnek fel, mint amit a jogszabályok előírnak, éppen ezért érdemes körültekintően tájékozódni vásárlás előtt.
A vonatkozó törvény fogyasztók számára a termékeknél kötelezően alkalmazandó garancia mértékét ársávonként határozza meg. Eszerint a 250 ezer forintot meg nem haladó háztartási gépeknél, fogyasztók számára 2 év, a 250 ezer forintnál drágábbaknál pedig 3 év jótállás jár. A hosszú távon megbízható és minőségi háztartási gépek előállításában elkötelezett Candy Hoover Hungary Kft. – néhány kattintásból álló – online regisztrációt követően további egy év kiterjesztett képviseleti jótállást is vállal a jogszabályi előírásban rögzített időintervallumon felül.
A kereskedők portfóliójában sokszor szerepelnek, térítés ellenében különböző hosszúságú és szintű kiterjesztett garancia szolgáltatások. Ezek jellemzően biztosítási feltétel rendszerben működő, egy harmadik fél által biztosított szolgáltatások, melyek jellemzően a jogszabályi jótállást követően lépnek életbe. Legtöbb esetben jellemzően ugyanazokkal a kondíciókkal, mint amit a jogszabály előír.
A márkaképviselet által biztosított, jótállást érintő promóciókról a kereskedő minden esetben részletes információval rendelkezik, így képes teljes értékű tájékoztatást adni a vásárlóknak. Amennyiben ezt elmulasztaná, azzal nem csupán a termék gyártójának vagyoni érdekeit sérti, de a fogyasztót is megtéveszti. A vásárló ilyen esetben közérdekű panaszt tehet a vármegyei kormányhivatalokban működő Fogyasztóvédelmi hatóságnak vagy a Gazdasági Versenyhivatalnak.