Hazánkban is hódítanak a kínai webshopok

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

Hazánkban is hódítanak a kínai webshopok

A GKID és a Mastercard friss Digitális Kereskedelmi Körképében publikált adatok alapján a magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházak által kiszolgált online rendelések száma alig 7%-os növekedést követően 2023-ban meghaladta a 83 millió rendelést, melynek összértéke mintegy 1474 milliárd forint volt. Az e-kereskedelem teljes kereskedelmen belüli részaránya 9,8%-on zárta a 2023-as évet.

Az online kiskereskedelmi forgalom bővülése ezzel a teljesítménnyel mindössze 8,5%-os emelkedést mutat 2022-höz képest. A COVID évek hipernövekedése után indult látványos lendületvesztés ráadásul 2024 első három hónapjában tovább folytatódott, és év-év összehasonlításban, forgalmi alapon már csupán 6,1%-os bővüléssel zárta 2024 első negyedévét a belföldi e-kereskedelem.

„Az e-kereskedelmi piac a digitális gazdaság egyik legfontosabb pillére. Azonban a jelenlegi, gyorsan változó, kiszámíthatatlan időszakban az online szektor növekedése már nem magától értetődő. Ebben a környezetben az árversenyen túl felértékelődik miden olyan eszköz, adottság, vagy épp szolgáltatás, amivel a magyar online kereskedő kitűnhet az egyre nagyobb nemzetközi zajból. A GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása – nagyképet és kontextust adó felépítése miatt – ebben a turbulens piaci környezetben igyekszik támogatni a közel 38 ezer hazai webáruházat abban, hogy felvegye a versenyt az egyre inkább globalizálódó e-kereskedelmi szintéren.” – összegezte a most publikált kutatási riport célját és jelentőségét Márkus Gergely, a Mastercard nemrég kinevezett magyarországi és szlovéniai igazgatója.

Egy új korszak hajnalán: megérkeztek a kínai óriások

2022-ben a COVID és az orosz-ukrán háború következtében megtorpanó gazdaság, energiaválság és inflációs sokk új korszakot nyitott a magyar és EU-s e-kereskedelemben egyaránt: a vásárlók visszatértek a hagyományos üzletekbe, az online térben pedig egyre bátrabban kezdtek rendelni olcsóbb helyettesítő termékeket és alternatívákat külföldi, leginkább kínai webshopokból. Ezek a kínai kereskedők az Európai Unió 2021-es vámszabályzás-változását követően újragondolták a logisztikát és gyorsabb, vámmentes útvonalakat építettek ki az európai vásárlóknak.

Ezzel párhuzamosan a kínai kereskedők olcsó kínálatára a vásárlóerő csökkenése miatt minden korábbinál nyitottabbá váltak a vásárlók Európa szerte, amit az oldalak és a kampányok gyors és teljes „honosításai” csak könnyebbé tettek. Így a kereslet immár fennakadás nélkül találkozhat a drasztikus értéklánc-rövidítés révén olcsóbb árakkal, és a magas kiszolgálási színvonallal.

Az egész piacot reklámokkal szőnyegbombázó kínai kereskedőknek köszönhetően az online vásárlók bázisa gyorsan nőni kezdett. A jelenség alig fél év leforgása alatt olyan méreteket öltött, hogy már nem csak az internetes, hanem a hagyományos kereskedelemre is veszélyt jelent. Ilyen globális hódító többek között a kínai Temu, Shein vagy épp a török Trendyol.

E-kereskedelmi óriások árnyékában

„A kínai kereskedők piacformáló hatása leginkább a rendelések számában szembetűnő: a belföldi kereskedők által kiszolgált online rendelések száma ugyan csak 7%-kal nőtt 2023-ban, a magyar vásárlók azonban valójában ennél sokkal többet rendeltek, csak épp nem belföldi vagy EU-s magyar kereskedőktől.” – értékelt Madar Norbert, a kutatást készítő GKID vezető tanácsadója és partnere.

A magyar vásárlók által generált, teljes – azaz belföldi + nemzetközi – e-kereskedelmi rendelésállomány a GKID adatai alapján több mint 32%-kal bővült és 2023-ban már meghaladta a 102 millió darabot.

„A magyar e-kereskedelmi piac látképe egyre inkább más képet fest kínálati- és mást keresleti oldalról nézve. Miközben a belföldi és magyar piaci fókusszal bíró EU-s cégek sorra csökkenő forgalomról és megtorpanásról számolnak be, addig a vásárók egyre több rendelést és pénzt hagynak ott a globális e-kereskedők felületein, bizonyítva azt, hogy az online vásárlás valójában határok nélküli és így a verseny is nemzetközi” – folytatja Madar Norbert.

A hazai kereskedők leginkább a hirdetési költségek emelkedése és a kínai kereskedők térnyerése miatt aggódnak

A Digitális Kereskedelmi Körkép a belföldi webáruházak hangulatát is vizsgálta. A felmérés keretein belül megkérdezett e-kereskedők a legnagyobb problémát a vásárlóerő és a kereslet csökkenésén túl a hirdetési költségek emelkedésében látják (61%) ezt követi a kiskereskedelmi árak folyamatos növekedése (45%) valamint a külföldi, kínai kereskedők szerepének erősödése (43%). Ezek a problémák ráadásul nem is függetlenek egymástól és a kínai térhódítással párhuzamosan a kereslet további csökkenése valamint a hirdetési költségek további emelkedése várható.

„A kínai webáruházak forgalom- és vásárló-elszívó hatását az online FMCG szektort leszámítva már minden e-kereskedelmi szegmens érzékeli, leghátrányosabban azonban a divat, játék és lakásfelszerelési kategóriákat érinti” – összegzi a hatásokat Timár Szabolcs, a GKID vezető elemzője és partnere.

Érdekesség, hogy a Magyar Posta kézbesítési megoldásainak kötelező bekötéséről az e-kereskedők 98%-a értesült és informálódott, ugyanakkor ez a kötelezettség – bár nagy média visszhanggal járt – messze nem rendítette meg annyira a piacot, mint a Temu térnyerésének hatásai: a kutatásban résztvevő e-kereskedők csupán 16%-a tekinti a Magyar Posta bekötését nehézségnek.

Egy millió felett a magyar Temu vásárlók száma

A GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körképe kiemelten foglalkozik a Temu-jelenség vizsgálatával is. A kínai kereskedő alig 8 hónappal ezelőtt, 2023 szeptemberében indult el Magyarországon, és hirdetéseivel, valamint szinte minden termékkategóriára kiterjedő választékával hetek alatt letarolta a magyar e-kereskedelmi piacot.

A GKID-Mastercard által publikált riport alapján a Temu magyar vásárlói bázisának mérete 2024 áprilisában már átlépte az 1,25 millió főt, amihez 2024 első három hónapjában több mint 1,5 millió – magyar vásárlóknak küldött – rendelés is társult.

Ezek összértéke csupán három hónapot figyelembe véve is közel 22,5 milliárd forint, mely a teljes online költés 7%-a ebben az egy webáruházban. Ami ennél is nagyobb jelentőségű, hogy a tavalyi kb. 3,9 millió fős, nagyon lassan növelhető online vásárlói bázist a Temu képes volt jelentősen bővíteni: a nagyon intenzív akcióknak és bevezető ajánlatoknak köszönhetően kb. 200-250 ezer fővel növelte az aktív vásárlói bázist. Tette mindezt úgy, hogy a csak a Temu-n vásárlók 32%-a úgy gondolja, hogy nem külföldi webáruházból rendelt.

„Az első negyedév 1,5 milliós rendelési volumene, ilyen exponenciális vásárlószám-növekedés mellett az év egészére elérheti akár a 10 milliós szintet is, amivel a Temu már messze meghaladhatja majd a legnagyobb belföldi e-kereskedők éves rendelésállományát. Ráadásul ez a volumen csak kisebb része annak a Temu-rendelés állománynak, ami Budapesten keresztül érkezik be nap mint nap az EU területére és megy tovább a szomszédos országokba” – helyezte kontextusba a Temu teljesítményét Madar Norbert.

Amellett, hogy a Temu által generált forgalom érezhetően hiányzik a magyar kereskedők bevételéből, a Temu és a többi globális online kereskedő térhódítása a vásárlási szokásokra is drasztikus hatással van: ezek a webáruházak a vásárlóikat kezdettől fogva a saját mobilapplikációik irányába terelik, exkluzív – csak ott érvényes – akciók és személyre szabott ajánlatok segítségével. Ennek köszönhetően ezek az applikációk hazánkban és globálisan is vezetik a letöltési statisztikákat.

Kézbesítési megoldások terén tarol a csomagautomata

A Digitális Kereskedelmi Körképben frissen publikált adatok alapján 2024-ben is tovább folytatódik a magyarországi csomagautomata-hálózat bővülése. A GKID adatai szerint 2024. április végén már mintegy 5150 csomagautomata üzemel országszerte, összesen 717 településen, 8 különböző szolgáltató hálózatában. A telepített automaták 77%-a pedig már Budapesten kívül van.

A GKID iparági mérései szerint a csomagautomatába kézbesített e-kereskedelmi rendelési volumen 2023-ban 191%-kal nőtt, szemben a házhoz szállítással kért volumen 23%-os bővülésével.

„A magyar piac egy év alatt több mint 1,500 új automatával bővült, és az idei év is hasonló ütemű expanziót hozhat. Minél közelebb kerülnek az automaták a lakossághoz, annál nagyobb a piacformáló szerepük  az e-kereskedelemben. Ráadásul az önkiszolgáló csomagátvételi forma egyre népszerűbb a fiatalok és idősek körében egyaránt, és nagyban hozzájárul a lakosság digitális felzárkóztatásához. Az új törvényi szabályzással 2024-ben tovább bővül a csomagautomaták elérése a webáruházak körében, és a meghatározott Posta árak is kedvezőek, mely hatással lesz  e kézbesítési mód kedveltségének további növekedésére. A jobb elérhetőség, a bővülő lokációk és a kedvező ár együttese az igénybevétel és a volumen jelentős növekedését vetíti előre” – összegez Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID logisztikai kutatásokért felelős partnere.

A belföldi kereskedőknél még mindig az utánvétes fizetés a legnépszerűbb

A Mastercard és a GKID kutatása alapján Magyarországon a belföldi e-kereskedők által kiszolgált online rendelések 59%-a továbbra is utánvétes fizetéssel kerül kiegyenlítésre, ami kis mértékű, 1,6%-os növekedést jelent 2022-höz képest.

A különböző fizetési megoldások közül a legnagyobb részesedése továbbra is az online fizetésnek van 36%-kal, ami 1,3%-os bővülést jelent 2022-höz képest. A bankkártyás utánvét súlya bár némileg csökkent 2023-ban, azonban ennek ellenére is minden negyedik online rendelés kártyás fizetéssel került kiegyenlítésre az átvétel során. A bankkártyás utánvét csökkenésével egyidőben a készpénzes utánvét szerepe viszont – kismértékben – erősödött. Ez egyértelmű jele a gazdasági nehézségeknek, mivel jellemzően akkor nő a készpénzhasználat, ha csökken a vásárlóerő.

A globális e-kereskedők serkentik az elektronikus fizetési kedvet

„A globális e-kereskedők a magyar lakosság online vásárlási szokásai mellett a digitális fizetési szokásainkat is formálják, hisz míg belföldi viszonylatban dominál az utánvétes fizetés és ezen belül továbbra is erős a készpénz szerepe, addig a nemzetközi kereskedőktől csak online, előre fizetéssel tudunk rendelni.” – hangsúlyozza Szetnics László, a Mastercard digitális szolgáltatásokért és termékekért felelős vezetője.

Bár az MNB vonatkozó 2024-es statisztikái még nem elérhetők, már 2023-ban is látványosan, közel 20%-kal többször fizettünk elektronikusan külföldi webáruházakban és online felületeken, amihez érték tekintetében 18%-os forgalom emelkedés társult.

„A globális e-kereskedők térnyerése mellett, a bankkártyával összekötött kereskedelmi célú mobil applikációk használatának terjedése, valamint a csak elektronikus fizetést kínáló csomagautomata hálózatok látványos bővülése is folyamatosan tereli a vásárlókat a digitális fizetési megoldások irányába” – mondta el a szakember.

Már minden negyedik e-kereskedőt ért kibertámadás

A nemzetközi szereplők szorítása mellett a kibertámadások okozta károk is egyre több magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházat súlytanak. A Digitális Kereskedelmi Körkép 2024-es tavaszi fordulójában megkérdezett e-kereskedők 24%-a már tapasztalt valamilyen kibertámadást, ami 4%-os emelkedést jelent alig 9 hónap leforgása alatt.

„Érdekesség, hogy a legtöbb támadás a műszaki cikkeket forgalmazó kereskedőket éri, az újonnan érintett kereskedők többsége viszont az FMCG, divat valamint az otthon-barkács-lakásfelszerelés szegmensekből kerül ki. Az FMCG a legyorsabban fejlődő e-kereskedelmi kategória, az utóbbi kettő viszont erősen érintett a kínai kereskedők által” – hangúlyozza Rácz Anna, a Mastercard e-kereskedelemért felelős marketing szakértője.

A támadások legnagyobb része továbbra is terheléses támadás (47%), nőtt azonban a legutóbbi felmérés óta a kereskedők közösségi média felületeit ért támadások, visszaélések aránya is (24%-ról 28%-ra).

„Nem csak Magyarországon, de globálisan is azt látjuk, hogy a digitalizáció elterjedésével együtt ugrásszerűen nőtt a kibertámadások száma is. Ráadásul a módszerek minden eddiginél kifinomultabbak, és egyre több magánszemély  érintett a különböző csaló sms-esek és adathalász kísérletek okán. Ugyanakkor a problématudat erősítése kapcsán fontos sikernek tartjuk, hogy a kereskedők is egyre tudatosabbak: 42%-ról 37%-ra csökkent azon kereskedők aránya, akik saját bevallásuk szerint nem tudják, érte-e már őket kibertámadás” – értékelte a kibertámadások növekvő kockázatát Nemes Máté, a Mastercard kiberbiztonságért felelős termékmenedzsere .

Részvényenként 21,81 forint osztalékelőleget fizethet a Duna House

A november 28-i közgyűlés előterjesztése alapján a Duna House (DH) 750 millió forint osztalékelőleget, részvényenként 21,81 forintot fizethet - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 08. 06:00
Megosztás:

Változtat forgalmazási szerződésein a Coca-Cola a GVH eljárásának eredményeként

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta a Coca-Cola két magyarországi leányvállalatával szemben indított versenyfelügyeleti eljárását. Az eljárás eredményeként a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalta, hogy módosítja a vendéglátóágazati (HORECA) partnereivel kapcsolatban alkalmazott mintaszerződéseit, melyeket tisztázó rendelkezésekkel egészít ki. A vállalkozás emellett belső képzésekkel fogja biztosítani a módosításoknak és az általános versenyjogi szabályoknak való megfelelést. A vállalások jelentősen növelhetik a versenyt az érintett piacokon.
2025. 11. 08. 05:00
Megosztás:

Az otthon start első hulláma után letisztult a piac

Az Otthon Start Program (OSP) bejelentését követően látványos, de kétségtelenül túlfűtött érdeklődési hullám indult el az ingatlanpiacon. A Duna House elemzése alapján az augusztus eleji hetekben a hirdetésekre érkező telefonos megkeresések száma több mint 60%-kal emelkedett a júliusi átlaghoz képest. A hirtelen jött aktivitás mögött azonban jelentős arányban olyan érdeklődők álltak, akik nem rendelkeztek valódi vásárlási szándékkal vagy megfelelő pénzügyi háttérrel.
2025. 11. 08. 04:00
Megosztás:

Porsche árából épülnek zöld parkok Magyarországon

Luxustermékekből születhetnek új karbonnegatív parkok. Forradalmasítja a közösségi finanszírozást a Green Connect, amely egy több pilléren nyugvó, innovatív fenntarthatósági szemléletű program. Ez a program egyszerre szolgálja a természet regenerálását, a fenntartható és karbonnegatív építészet előmozdítását, a digitális fenntarthatóság megoldásainak elterjesztését, valamint a zöld gazdaság és a közösségi fenntarthatóság fejlesztését.
2025. 11. 08. 03:00
Megosztás:

Jövőre a bankunk megmondja, hogy melyik számlával tudnánk spórolni. De mennyi lehet ez a megtakarítás?

Az MNB elvárásai alapján a bankok jövő év elején (az éves díjkimutatással együtt) tájékoztatni fogják ügyfeleiket arról, hogy van-e számukra kedvezőbb számlacsomag az adott pénzintézetnél és mennyit spóroltak volna, ha azt a számlát használnák. De kik fognak ilyen értesítést kapni? Mennyit nyerhetnek az emberek, ha áttérnek a bank által kiküldött számlacsomagra? Lehet ennél többet is spórolni?
2025. 11. 08. 02:00
Megosztás:

Honnan tudhatom, hogy rákos lehetek? A biológiai életkor előre jelezheti ezt

A biológiai életkor jelzi előre a rák kockázatát – új kutatások a fiatal felnőttek vastagbélrákjáról. Hogyan mehetünk elébe a problémának? Egy magyar klinika megoldása most jelentős segítséget nyújthat.
2025. 11. 08. 01:00
Megosztás:

Hány forint lesz az EURÓ és a dollár rövid és közép távon?

Fedezze fel, merre tart a pénz világa – ingyenes online befektetési szeminárium a VIG Alapkezelő szakértőivel!
2025. 11. 08. 00:01
Megosztás:

XRP árfolyam-előrejelzés 3 dollárra csökkent, miközben a Digitap ($TAP) 10 dolláros célja a Visa hírével együtt erősödik

A kriptopiac közelmúltbeli lassulása miatt a kereskedők egyre inkább azt találgatják, mi következik az XRP számára. Hosszú hetek oldalazó mozgása után, egy kulcsfontosságú ellenállási szint közelében, még a pozitív hangulat is halványulni látszik. Vajon a Ripple által ígért pozitív lendület elegendő lesz a bikák visszacsábításához, vagy most már elkerülhetetlen a 3 dolláros felső határ?
2025. 11. 07. 23:00
Megosztás:

Látja a NAV a külföldi kriptovaluta ügyleteket?

A NAV előtt sem marad titokban a külföldi kriptozás: az Országgyűlés elé nemrég olyan törvényjavaslatok kerültek, amelyek célja, hogy a kriptoeszközökre vonatkozó nemzetközi információcsere szabályait beemeljék a magyar jogrendbe.
2025. 11. 07. 22:00
Megosztás:

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta létezik, így holnaptól még nem fog megváltozni semmi. A BiztosDöntés.hu viszont összeszedte azokat az újdonságokat, melyeket megkaphatnak majd a magyarországi revolutos ügyfelek a közeljövőben, a fióktelepi működés elindulásával.
2025. 11. 07. 21:00
Megosztás:

Hosszú távú kriptobefektetési útmutató: Digitap ($TAP) ütemterv, felhasználói metrikák és a 100-szoros növekedés útja

A vagyonépítés a kriptovilágban ritkán valósul meg rövid távú felhajtással – a hosszú távú hasznosság rendszerint túlszárnyalja a spekulációt. Azok a befektetők, akik korábban mémcoinokat és spekulatív tokeneket hajszoltak, most egyre inkább a fenntartható, valós felhasználási esettel rendelkező projektek felé fordulnak.
2025. 11. 07. 20:00
Megosztás:

Zcash - minden, amit tudni érdemes az új kriptovaluta sztárról

Ahogy közeledünk 2026-hoz, a kriptopénzek világában ismét felértékelődik az adatvédelem fontossága. A Zcash – egykor rétegtechnológiának számító projekt – mára teljes értékű, titkosított pénzügyi hálózattá fejlődött, amely matematikai bizonyítékokkal garantálja a tranzakciós magánszférát. De hogyan vált a Zcash a Bitcoin privát alternatívájává? És vajon készen áll-e arra, hogy méretezhető, kvantumbiztos titkosított pénzként hódítson tovább?
2025. 11. 07. 19:00
Megosztás:

Lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban

Szeptemberben éves szinten 2,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban. Augusztusban ez a mutató 3,3 százalékos volt. Augusztushoz viszonyítva pedig 0,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal pénteken honlapján.
2025. 11. 07. 18:00
Megosztás:

Két útfelújítás fejeződött be Dél-Békésben

Megújult a Nagybánhegyest Kaszaperrel és Mezőkovácsházával összekötő 4441-es jelű út 1,3 kilométeres, valamint a 4437-es jelű Nagykamarás-Kunágota összekötő út 775 méteres szakasza - hangzott el pénteken Almáskamaráson.
2025. 11. 07. 17:30
Megosztás:

Felpattanás a Bitcoin ETF-ek piacán: Hatnapos kiáramlás után 240 millió dollár érkezett vissza

Fordulat történt az amerikai Bitcoin ETF-piacon: hat egymást követő napon át tartó tőkekiáramlást követően 240 millió dollárnyi friss tőke áramlott vissza a legnagyobb spot Bitcoin ETF-ekbe. A befektetői hangulat tehát javulni látszik egy turbulens hét után, amikor a makrogazdasági bizonytalanságok dominálták a piacot. Mi áll a változás mögött? És mi a helyzet az Ether és Solana ETF-ekkel? A részleteket alább mutatjuk.
2025. 11. 07. 17:00
Megosztás:

Új lendület a Bitgetnél: Ignacio Aguirre Franco lett a vállalat globális marketingigazgatója (CMO)

A Bitget, a világ legnagyobb Universal Exchange-e (UEX), tovább erősíti globális márkanarratíváját és felhasználói elköteleződési stratégiáját Ignacio Aguirre Franco kinevezésével, aki a vállalat új Marketingigazgatója (CMO) lett.
2025. 11. 07. 16:30
Megosztás:

Év végi kötelezőkampány: 32 900 forintos átlagdíjon kötik az új szerződéseket

Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a november 2-án megkezdődött év végi kgfb-kampány első napjaiban a személygépkocsival rendelkező ügyfelek 32 900 forintos átlagdíjon kötöttek új szerződést. Ez az összeg gyakorlatilag megegyezik az egy évvel korábban tapasztalt 33 ezer forintos szinttel, vagyis a biztosítók tavalyhoz képest összességében nem emeltek a díjaikon.
2025. 11. 07. 15:30
Megosztás:

Intézményi fordulópont előtt a Dogecoin? Bitwise váratlan húzása spot ETF-et hozhat a piacra

A kriptovilág újabb mérföldkőhöz érkezhet: a Bitwise egy merész lépéssel megindította a Dogecoinra vonatkozó spot ETF bevezetésének folyamatát az Egyesült Államokban. A döntés nemcsak a memecoinként ismert DOGE intézményesedését gyorsíthatja fel, hanem precedenst teremthet más altcoinok számára is. A cikkben bemutatjuk, miért különösen jelentős ez a kezdeményezés, hogyan működik a gyorsított eljárás, és mit jelenthet ez a kriptopiac számára.
2025. 11. 07. 15:00
Megosztás:

Tizenöt éve a BÉT-en az ALTEO Nyrt.

Tőzsdei jelenlétének 15 éves jubileumát ünnepelte az ALTEO Nyrt. a Budapesti Értéktőzsdén.
2025. 11. 07. 14:30
Megosztás:

A babaváró hitel és a munkáshitel iránti keresletnek is jót tett az Otthon Start

A babaváró hitel és a munkáshitel piacán is érződik a szeptembertől elindult Otthon Start Program hatása – hívja fel a figyelmet Barát Mihály, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója. A kereslet érdemi növekedésével viszont az év végétől lehet számolni a két, szintén állami támogatás mellett elérhető konstrukciónál.
2025. 11. 07. 14:00
Megosztás: