Hazánkból indult az európai piacok meghódítására a CHERRISK
A rendezvényen részt vevő újságírókat Wolfgang Kindl, az UNIQA Insurance Group AG igazgatótanácsának tagja köszöntötte. Elmondta, hogy a biztosító csoporton belül milyen fontos szerepet töltenek be a digitális biztosítások az elmúlt évek tapasztalatai és eredményei alapján.
„Az UNIQA Liechtenstein és a CHERRISK egy új digitális működési modellt validált a lakossági biztosítási üzletágban. Az úgynevezett "best practice to next practice" transzformációs utunk fontos állomása, mellyel ablakot nyitottunk az európai digitális biztosítási piacra. Az UNIQA Csoport hosszú távon elkötelezett Magyarország mellett, ezért támogatta jelentős tőkebefektetéssel a projektet.” – fogalmazott Wolfgang Kindl.
Négy év, négy ország és egy új biztosításkötés minden harmadik percben
Kurtisz Krisztián, a CHERRISK CEO-ja és az UNIQA Csoport Retail és Digitális biztosításaiért felelős nemzetközi vezetője az indulás és a növekedés legizgalmasabb pillanatairól számolt be. Felelevenítette az első ötleteket, majd a folyamatot ahogyan ezekből létrejött az újgenerációs biztosítási modell, amely szakított a szektor sztereotípiáival, és Magyarországon elsőként, a megváltozott felhasználói szokásokra kínált megoldást. Előadásában elmondta, hogy a kezdetek kezdetén öt alapvető célt határoztak meg; az operáció központosítását, egyszerű jogi struktúrát, közösséget támogató ökoszisztémát, a határon átívelő disztribúció innovációját és az adatvezérelt felépítést. Számára ez jelenti a Biztosítás 2.0 modellt, amely mára a CHERRISK-ben megvalósulni látszik.
„Büszkék vagyunk arra, hogy egy ízig-vérig magyar innováció az UNIQA támogatásával ilyen sikeres lett több piacon is, és hogy már negyedik éve nyújtunk valódi megoldásokat és támogatást a mindennapok kisebb-nagyobb kihívásaira és kockázataira.” – mondta Kurtisz Krisztián.
Prezentációjában a CEO sorra vette az elmúlt évek legfontosabb eredményeit is. Csak, hogy néhányat említsünk ezek közül: több mint 400.000 regisztráció, 203.117 biztosított utas. CHERRISK GO alkalmazás, melyben 694.011.043 virtuális cseresznye gyűlt össze és közel
50.000 felhasználó a CHERRISK közösségéből, aki úgy döntött, hogy jótékony ügyek támogatására ajánlja fel mozgással megszerzett cserkóit.
Miért érdekes egy magyar insurtech cég egy amerikai üzletember számára?
Egyenesen Bostonból érkezett a születésnapra Andrew Binns, a Change Logic LLC igazgatója és társalapítója, aki a Corporate Explorer című könyv társszerzője. Előadásában kiemelt szerepet kapott a kérdés, hogy a nagyvállalatok hogyan vehetik fel a versenyt a startupokkal az innovatív megoldások terén.
Arról is beszámolt hogyan vált könyve egyik központi elemévé egy magyar startup, a CHERRISK sikertörténete.
„A CHERRISK története egyre több figyelmet kap világszerte. Hiszen élő példája, hogy a nagyvállalatok hogyan tudnak sikeresen új, innovatív üzletágakat fejleszteni. Ennek eredményeképp pedig az UNIQA Csoport ügyfelei egyszerre élvezhetik a hagyományos biztosítások és a leginnovatívabb termékfejlesztések nyújtotta előnyöket.” – nyilatkozta Andrew Binns.
UNIQA Liechtenstein, egy egyedülálló biztosító
Végül, de nem utolsó sorban pedig Carsten Abraham, az UNIQA Liechtenstein vezérigazgatója és pénzügyi vezetője számolt be arról, hogyan kapcsolódik a magyar insurtech életébe Liechtenstein.
Előadásában elmondta, hogy miért váltak egy különleges kockázatviselő biztosító társasággá az UNIQA Csoporton belül és milyen innovációs potenciál rejlik a digitális megoldásokat felkaroló központban.