Hogyan lehet segítségünkre az AI támogatott kommunikációs eszköz?
A CHEQ vállalati szoftver megoldásai viszont mindebben a segítségünkre lehetnek, az AI támogatott kommunikációs eszköz ugyanis nagyon jó szolgálatot tehet bármely vállalkozás életében.
Mit is jelent az AI támogatott kommunikációs rendszer?
Ezen eszközökbe beépítésre került a mesterséges intelligencia, ezáltal automatizálhatók a beszélgetések, s ezek az applikációk gyakran a chatbotokhoz hasonlóan látják el a funkciójukat. Így pedig a HR osztály és a munkavállalók kommunikációja is könnyíthető, de akár ki is válthatók itt-ott az emberi erőforrások, például gyakran ismételt kérdések, automatizált válaszok által. Így nem szükséges alapvető, sokszor felmerült “problémával” felkeresni a HR dolgozókat, hanem a munkavállalók megkaphatják a választ akár egy feltöltött tudástárban is.
Talán a legtöbben pontosan tudjuk, hogy az információs túlterheltség mennyi negatív következményt vonhat maga után, nem csupán stresszt okozhat, hanem a teljesítmény is jelentősen romolhat. Fontos tehát, hogy a lényeges információk mindenkihez eljussanak, ugyanakkor a speciálisabbak csupán az érintettekhez, mindeközben a HR-esek tehermentesítése is alapvető feladat.
Mit nyerhetünk a kommunikációs eszközzel?
Fontos, hogy irányított információáramlás történjen, azaz kizárólag azokhoz jussanak el az üzenetek, akik valóban érintettek. Miért terhelnénk feleslegesen azokat is, akik számára nem releváns az adott információ? Ennek legjobb módja, ha címzett listákat hozunk létre, így egyúttal kontrollálhatjuk, irányíthatjuk az üzeneteket.
Időzített üzenetekkel, automatizált emlékeztetőkkel szintén segíthetjük a munkavállalókat. Ily módon kiküldhető egy tájékoztató, hogy nemsokára lejár például a vezetői engedélye, de bármilyen létfontosságú esemény időpontjáról is tájékoztathatjuk a dolgozókat.
A CHEQ belső kommunikációs rendszer úgy is funkcionálhat, akárcsak egy HR chatbot, vagyis általa megadhatók automatikus válaszok, ezzel pedig csökkenthetők a HR-es terhek.
Áthidalhatók a nyelvi különbségek, kommunikációs nehézségek
Az említett applikációval például a fordítást is megoldhatjuk, így minden egyes kolléga a saját nyelvén tájékozódhat a fontos információk kapcsán. Ez hatalmas előny, hiszen támogatható a nemzetközi csapatok együttműködése.
Sőt, amiről hajlamosak sokan megfeledkezni, mérhető a kommunikáció eredményessége, ami pedig lehetőséget teremt arra, hogy folyamatosan optimalizáljuk, finomhangoljuk az információcserét.