Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Ezekkel a számokkal nyerhettél a hatos lottón!

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint az 50. héten megtartott hatos lottó számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2025. 12. 14. 20:00
Megosztás:

Bitfarms: már nem csak Bitcoin-bányász, hanem AI-energiaplay

A Bitfarms részvényei 2025-ben látványosan felülteljesítették a Bitcoint: miközben a BTC az év eleje óta mínuszban van, a BITF árfolyama közel 90%-kal emelkedett. Ennek oka nem a kriptopiac ereje, hanem éppen az, hogy a vállalat tudatosan eltávolodik a klasszikus Bitcoin-bányászattól, és egyre inkább energia- és digitális infrastruktúra-szolgáltatóvá alakul át, kifejezetten az AI-adatközpontok igényeire szabva.
2025. 12. 14. 19:00
Megosztás:

Melyik faj lesz az év hala 2026-ban?

A Magyar Haltani Társaság ismét nyilvános szavazást hirdetett az Év hala cím elnyerésére. A közönség 2026-ra három őshonos halfaj közül választhat, a kezdeményezés célja a hazai halfauna megismertetése és népszerűsítése. Szavazni december 31-ig lehet a társaság honlapján, ahol a leadott voksok aktuális állása is folyamatosan nyomon követhető.
2025. 12. 14. 18:00
Megosztás:

Az Egyesült Államok feloldotta a Fehéroroszország elleni szankciókat a kálium-karbonát esetében

Az Egyesült Államok feloldotta a Fehéroroszország elleni szankciókat a műtrágya alapanyagaként használt kálium-karbonát esetében - jelentette be az amerikai adminisztráció szombaton, amelyet követően visszanyerte szabadságát több mint 100 bebörtönzött ellenzéki.
2025. 12. 14. 17:00
Megosztás:

Sokan nem ismerik a jövő évi újdonságokat az autópályák használatában

Jövőre több újdonság is lesz az autópályák használatában, és ezeket sokan nem ismerik - közölte az autopalyamatrica.hu online felmérése alapján vasárnap az MTI-vel.
2025. 12. 14. 17:00
Megosztás:

Félidejéhez érkezett az Ökumenikus Segélyszervezet adventi adománygyűjtése

Félidejéhez érkezett az Ökumenikus Segélyszervezet 30. adventi adománygyűjtése, amelyhez már több százezren csatlakoztak, több mint 100 millió forintot ajánlottak fel a nélkülözők támogatására – közölte a segélyszervezet vasárnap az MTI-vel.
2025. 12. 14. 16:00
Megosztás:

Az Air China tavasztól naponta indít járatot Budapest és Peking között

Az Air China légitársaság a jelenlegi heti négy helyett tavasztól naponta indít járatot Budapest és Peking között, ezzel a magyar főváros lesz a negyedik az Európai Unióban, amely napi közvetlen légi összeköttetéssel fog állni a kínaival - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter vasárnap Budapesten.
2025. 12. 14. 15:00
Megosztás:

Kína új jogi irányelvei felforgathatják a kriptobűnözés kezelését – Jöhet a globális szabályozási hullám?

Kína új jogi javaslatot terjesztett elő, amely alapjaiban reformálhatja a kriptovalutákkal kapcsolatos bűncselekmények kezelését. A cél: átláthatóbb bírósági eljárások, szabályozott eszközértékesítések és a károsultak hatékonyabb védelme. Bár a nemzetközi piac egyelőre higgadtan reagált, a lépés globális hatással is járhat. Lássuk, mit tartalmaz a kínai igazságügyi hálózat friss javaslata, és miért érdemes figyelni rá a kriptopiaci szereplőknek!
2025. 12. 14. 14:00
Megosztás:

Bitcoin árfolyam előrejelzés 2030-ig: 500 ezer vagy 1 millió dollár? A BTC jövője intézményi szemmel

A Bitcoin ismét fordulóponthoz érkezett: az árfolyam 2025 végén 90 ezer dollár körül stabilizálódott, miután októberben 126 ezer dolláros csúcsot ért el. A piac most egyetlen kérdésre fókuszál: elérheti-e a Bitcoin az 500 ezer vagy akár az 1 millió dolláros szintet 2030-ra?
2025. 12. 14. 13:00
Megosztás:

Brazília legnagyobb magánbankja Bitcoin-t ajánl: Miért javasol az Itaú Unibanco 3%-os BTC-kitettséget?

Az Itaú Unibanco, Latin-Amerika legnagyobb magántulajdonban lévő bankja merész, de átgondolt ajánlással rukkolt elő: ügyfeleinek azt tanácsolja, hogy 2026-ra portfóliójuk akár 3%-át is fektessék Bitcoinba.
2025. 12. 14. 11:00
Megosztás:

Soha nem látott egészségügyi kockázatfelmérési program indul Gödöllőn

Soha nem látott egészségügyi kockázatfelmérési program indul Gödöllőn és vonzáskörzetében - közölte a kulturális és innovációs miniszter szombaton a Pest vármegyei városban.
2025. 12. 14. 09:00
Megosztás:

Első alkalommal rendeztek jégvirágkarnevált Debrecenben

Első alkalommal rendeztek jégvirágkarnevált Debrecenben szombaton: az augusztusi hagyományos virágkarnevál téli kistestvéreként megtartott fesztiválra több ezren gyűltek össze a cívisváros központjába.
2025. 12. 14. 08:00
Megosztás:

Rekord részvétellel rendeztek Mikulás-ünnepséget Londonban angliai magyar gyerekeknek

Rekord részvétellel rendeztek szombaton Londonban karácsonyváró Mikulás-ünnepséget Angliában élő magyar gyerekeknek.
2025. 12. 14. 07:00
Megosztás:

Jövőre már 116 millió elektromos jármű közlekedik világszerte

A jövő év végéig már mintegy 116 millió elektromos jármű (EV) - személy- és teherautó, busz és furgon - közlekedik a világ útjain - áll a Gartner amerikai technológiai piackutató cég honlapjára felkerült jelentésben.
2025. 12. 14. 06:00
Megosztás:

Szolgálatba lépett az újonnan létrehozott csendőrség Szlovákiában

Szlovákia több városában egyidejűleg léptek szolgálatba péntek éjjel a több évtizednyi szünet után ismét létrehozott csendőrség első járőrei - jelentették szlovák médiaforrások.
2025. 12. 14. 05:00
Megosztás:

Újabb célzott támogatáshoz jutnak a szarvasmarhatartók

Az Agrárminisztérium (AM) az idei, kihívásokkal teli évben is kiemelt stratégiai ágazatként kezeli az állattenyésztést. Ezért a szarvasmarha-ágazat csaknem 6 ezer gazdálkodója számára tette lehetővé, hogy összesen 3,8 milliárd forintnyi hazai forrásból nyújtott támogatáshoz jusson, amely jelentősen hozzájárul a termelők jövedelembiztonságához – jelentette be Nagy István agrárminiszter a szaktráca szombati közleménye szerint.
2025. 12. 14. 04:00
Megosztás:

Hullámzó az építőipar teljesítménye

Az építőipar októberben folytatta az egész évre jellemző hullámzó teljesítményt: a termelés volumene éves összevetésben 9,7%-kal nőtt, ugyanakkor havi alapon 1,9%-kal csökkent. A kedvező éves adat egyrészt az előző évi alacsony bázisnak, másrészt az egyéb építmények – jellemzően állami fejlesztések – körében tapasztalt bővülésnek köszönhető. Pozitívum, hogy az október végi szerződésállomány volumene 50%-kal meghaladta az egy évvel korábbit. Az év első tíz hónapjában a termelés 2,5%-kal felülmúlta a 2024 azonos időszakát, így az ágazat várhatóan pozitív tartományban zárja az évet. Lassú, de fokozatos élénkülésre lehet számítani az ágazatban jövőre. A kilátásokat támogatja, hogy az állami megrendelések várhatóan emelkednek a következő időszakban, emellett az építőipart mind a felújítási piacon keresztül, mind az új építésű lakás-fejlesztéseken keresztül tudja támogatni az Otthon Start Program és az Új Gazdaságpolitikai Akcióterv építőipart és lakáspiacot érintő további intézkedései. Azonban a kilátások szempontjából az uniós források akadozása és a gazdasági szereplők borús jövőképe miatti kapacitás bővítések visszafogása még mindig lassító tényező.
2025. 12. 14. 03:00
Megosztás:

Vége a gáz- és a fatüzelésnek Magyarországon - ez jön helyette

A hagyományos energiahordozók egyre drágábbá válása, valamint az általuk okozott környezeti terhelés következtében mind erőteljesebb az érdeklődés a megújuló energiaforrásokra épülő, korszerű és intelligensen szabályozott hűtési és fűtési megoldások iránt.
2025. 12. 14. 02:00
Megosztás:

Elfogadták a törvényt! Nyugdíjkorhatár Magyarországon 2026-tól

A magyar nyugdíjrendszerrel kapcsolatban az egyik leggyakoribb kérdés, hogy mikortól lehet nyugdíjba menni, és várható-e változás a közeljövőben. Az elmúlt években több lépcsőben emelkedett a nyugdíjkorhatár, ezért sokakat érint, hogy 2026-tól módosul-e a szabályozás, illetve kinek mit jelent mindez a gyakorlatban.
2025. 12. 14. 01:00
Megosztás:

Zöld utat kapott a Circle kriptobankja – de vételre elég ez?

Fontos mérföldkőhöz érkezett a kriptoszektor: az amerikai pénzügyi felügyelet (OCC) feltételes engedélyt adott a Circle Internet Groupnak és a Ripple-nek nemzeti trust bank létrehozására, miközben a Paxos, a BitGo és a Fidelity Digital Assets meglévő engedélyeit is szövetségi szintre emelte. Ez az öt jóváhagyás egyértelműen jelzi, hogy a digitális eszközökkel foglalkozó vállalatok egyre szorosabban integrálódnak az amerikai bankrendszerbe, immár egységes, szövetségi felügyelet alatt.
2025. 12. 14. 00:05
Megosztás: