Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Újraindult az ivóvíz-szolgáltatás a Maros megyei Gyulakután

Hétfőtől ismét iható csapvízhez jutott a Maros megyei Gyulakuta község mintegy 4100, a vezetékes hálózatra csatlakozott lakosa, miután üzembe helyezték az új sótalanító és víztisztító berendezéseket - tudatta a Maszol.ro hírportál.
2025. 12. 16. 04:30
Megosztás:

Felsővezetők LinkedIn toplistája: a duplázás is kevés volt az elsőséghez

A legfelső üzleti vezetők prioritási listáján is előkelő helyre került az online közösségépítés: a releváns LinkedIn tartalmak publikálása egyre inkább elvárt az üzleti elittől. A LinkedIn népszerűsége az üzleti közösségben 2025-ben olyan robbanásszerűen nőtt, hogy Jelasity Radován, az Erste Bank vezérigazgatója még követőtáborát közel megduplázva is csupán egy helyet tudott előrelépni a LinkedIn TOP5 listáján. Az első helyet így idén is a Jabilt vezető Kékesi Sándor tartotta meg. Az ötven legnagyobb magyar vállalat felsővezetőjének LinkedIn toplistáját ötödik alkalommal készítette el az Uniomedia.
2025. 12. 16. 04:00
Megosztás:

Két újabb otthon startos budapesti lakásfejlesztés indulhat

Két újabb otthon startos budapesti lakásfejlesztés indulhat - jelentette be a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára a Facebookon hétfő este.
2025. 12. 16. 03:30
Megosztás:

Meddig kell feladni a csomagokat, hogy megérkezzenek karácsonyig?

Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek. A FOXPOST azt ajánlja, hogy a házhoz szállítandó csomagokat legkésőbb december 17-én, szerdán, a csomagautomatába vagy átvételi pontra szánt küldeményeket pedig december 19-ig, péntekig adják fel.
2025. 12. 16. 03:00
Megosztás:

Közel 12 ezer befektető vált részvényessé az MBH Bankban

Rendkívüli sikert aratott a befektetők körében az MBH Bank nyilvános részvényértékesítési tranzakciója, miután a felkínált, 7 százaléknyi tulajdoni hányadot megtestesítő sajátrészvény-állományra jelentős túlkereslet mutatkozott.
2025. 12. 16. 02:00
Megosztás:

Együttműködik az Erste és a Diverzum

Stratégiai partnerséget kötött az Erste és a legnagyobb magyar diákkedvezmény platform, a Diverzum, hogy közösen támogassák a fiatalok pénzügyi egészségét.
2025. 12. 16. 01:30
Megosztás:

Bezárnak a magyar McDonalds éttermek!

A hazai McDonald’s étteremhálózat számára idén is kiemelt szempont, hogy munkatársai az ünnepi időszakot családjuk körében tölthessék.
2025. 12. 16. 01:00
Megosztás:

Hiánypótló akkumulátoripari képzés indul a felsőoktatásban

Új fejezet nyílik a hazai akkumulátoriparhoz kapcsolódó felsőoktatási képzések és kutatások területén: a Magyar Akkumulátor Szövetség szakmai és szervezői támogatásával a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) és a világ egyik vezető felsőoktatási intézménye, a dél-koreai Yonsei Egyetem stratégiai megállapodást írt alá. A partnerség célja, hogy nemzetközi szintű akkumulátortechnológiai képzési és kutatási bázis jöjjön létre Magyarországon, megerősítve a hazai mérnökképzés, az ipari innováció és a tudásalapú gazdaság szerepét.
2025. 12. 16. 00:30
Megosztás:

ÉKM: a kivitelezői felelősség nem ér véget a javítással

A Strabag készre jelentette az M30-ast, kedden születhet döntés az átvételről, de a Strabagnak továbbra is garanciát kell vállalnia - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hétfőn.
2025. 12. 15. 23:30
Megosztás:

Szlovéniának gyárthat vasúti szerelvényeket a Magyar Vagon

A Magyar Vagon a szlovén vasúttársaságnak gyárthat vasúti szerelvényeket, miután hétfőn aláírták az erről szóló szerződést a szomszédos ország fővárosában, Ljubljanában – közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 15. 23:00
Megosztás:

Az Ethereum 3 000 dolláron a Fusaka frissítés után – a Digitap ($TAP) banki ökoszisztémája továbbra is a legjobb kriptobefektetés 2026-ra

Az Ethereum (ETH) a közelmúlt piaci összeomlása során többször is megvédte a 3 000 dolláros szintet. A nemrég lezajlott Fusaka frissítés ellenére a piaci reakció visszafogott maradt. Az árfolyammozgás óvatos, a kereskedési volumen gyenge, és a legtöbb befektető azon tűnődik, honnan érkezhet a következő katalizátor, amely fellendíti az ETH árfolyamát.
2025. 12. 15. 22:00
Megosztás:

Tulajdonost váltottak a Park Center bevásárlóparkok

A magyarországi Park Center bevásárlóparkok értékesítéséről írt alá adásvételi szerződést a Revetas Capital és a Gránit Alapkezelő - tájékoztatta az alapkezelő hétfőn az MTI-t.
2025. 12. 15. 21:30
Megosztás:

Fontos határidők: eddig lehet befizetni a pénztárakba év végén

Az év vége mindig fontos időszak a pénztárak életében, a tagok ugyanis a decemberi befizetésekkel még ki tudják használni az évi akár 150 ezer forintos adó-visszatérítést. Az egészségpénztárak és az önkéntes nyugdíjpénztárak zöme ilyenkor valamilyen kedvezménnyel is készül, ahhoz azonban, hogy ezeket ki tudjuk használni, a határidőkre is figyelni kell. Fontos, hogy a befizetést ne hagyjuk az utolsó utáni pillanatra, különben elveszik a lehetőség - erre hívják fel a figyelmet a Bank360 szakértői.
2025. 12. 15. 21:00
Megosztás:

Újra megnyitotta suceavai bázisát a Wizz Air

Újra megnyitotta hétfőn suceavai bázisát a Wizz Air - írta az economica.net a vállalat közleménye alapján.
2025. 12. 15. 20:30
Megosztás:

Top 5 visszatérítéses (cashback) Visa kártya 2026-ra – Miért tűnik erősebbnek a Digitap ($TAP) az Apple Pay és Google Pay integrációval

A jelenlegi piac szűkös likviditással és magas inflációval küzd, és a felhasználók jobban bizalmatlanok a hagyományos bankokkal szemben, mint valaha.
2025. 12. 15. 20:00
Megosztás:

Az EU egy évvel meghosszabbította a Venezuelával szembeni szankciókat

Az Európai Unió újabb egy évvel, 2027. január 10-ig meghosszabbította a Venezuelával szemben 2017 őszén bevezetett büntetőintézkedések hatályát - közölte az Európai Unió Külügyek Tanácsa hétfőn.
2025. 12. 15. 19:00
Megosztás:

Stratégiai együttműködést kötött a BME és a dél-koreai Yonsei Egyetem

A Magyar Akkumulátor Szövetség támogatásával a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) és a dél-koreai Yonsei Egyetem stratégiai megállapodást kötött, a partnerség célja, hogy nemzetközi szintű akkumulátortechnológiai képzési és kutatási bázis jöjjön létre Magyarországon - közölte a szövetség hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 15. 18:30
Megosztás:

Durván megugrott az ATM-ek száma, ám ez a forgalmon alig látszik

Egyre jobban állnak a bankjegykiadó automaták (ATM) telepítésével a bankok: szeptember végén már jóval több mint 5400 készülék működött országszerte, 6,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója. A hálózat bővítésének a készpénzfelvételi forgalomra egyelőre nincs érezhető hatása: az ingyenes limit megduplázásával viszont ezen a téren is változhat a helyzet.
2025. 12. 15. 18:00
Megosztás:

Horvátországban jön az egységes elektronikus útdíjfizetési rendszer

A horvát parlament hétfőn elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus útdíjfizetési rendszert vezetnek be Horvátország teljes autópálya-hálózatán.
2025. 12. 15. 17:00
Megosztás:

Új lendületet adhat a SZÉP Kártyáknak a digitalizáció

A SZÉP Kártyák digitalizációja új lendületet adhat a felhasználásnak, hiszen egyszerűbb és kényelmesebb fizetési lehetőséget kínál az ügyfeleknek, mintha minden egyes fizetésnél elő kellene venni a fizikai kártyát a pénztárcájukból. Az MBH SZÉP Kártya digitalizálása Android és iOS rendszeren is elérhető, így az ügyfelek néhány lépésben hozzáadhatják SZÉP Kártyájukat a mobiltárcájukhoz. Az MBH Bank és a Visa, a világ egyik vezető digitális fizetési szolgáltatójának közös fejlesztésének köszönhetően nincs szükség új kártya igénylésére, a meglévő MBH SZÉP Kártya és a társkártyák is egyszerűen digitalizálhatók. Ez az Európában is újszerű innováció, tovább erősíti az MBH Bank lakossági szolgáltatásainak széles palettáját.
2025. 12. 15. 16:30
Megosztás: