Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Stratégiai partnerséget kötött a 4iG Űr és Védelmi Zrt.-vel a Széchenyi István Egyetem

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a 4iG Űr és Védelmi Zrt., valamint a győri Széchenyi István Egyetem Budapesten - közölte az egyetem az MTI-vel pénteken.
2025. 10. 10. 17:30
Megosztás:

Nemzetközi elismerésben részesült a HungaroControl toborzási kampánya

Nemzetközi elismerésben részesült a HungaroControl toborzási kampánya, amely a légiforgalmi irányítók utánpótlásának erősítését célozta, hozzájárult ahhoz, hogy többen jelentkezzenek légiirányító-tanfolyamukra és növelni tudják szakembereik számát - közölte az állami tulajdonú társaság pénteken az MTI-vel.
2025. 10. 10. 17:00
Megosztás:

Deficitcsökkentő költségvetést tervez a szlovák kormány 2026-ra

Jóváhagyta Robert Fico kormánya Szlovákia 2026-os évi költségvetéstervezetét pénteken. A jövő évi büdzsé az idénre tervezettnél alacsonyabb, 4,1 százalékos GDP-arányos hiánycélt vetít előre.
2025. 10. 10. 16:30
Megosztás:

Harmincra bővült az AutoWallis által képviselt márkák száma a Lexus csatlakozásával

Stratégiai céljainak megfelelően tovább erősít a gépjármű-kiskereskedelem terén az AutoWallis, miután megállapodott a Lexus értékesítéséről. A régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója Győrben nyitotta meg első Lexus szalonját, így harmincra bővült a társaság által képviselt márkák száma.
2025. 10. 10. 16:00
Megosztás:

Bitwise Solana ETF indul: Stakelés, alacsony díjak és intézményi figyelem középpontjában a SOL

A Bitwise új ETF-je forradalmi változást hozhat a kriptobefektetések piacán. A Solana-alapú tőzsdén kereskedett alap (ETF) nemcsak az eddigi legalacsonyabb kezelési díjjal indul, de staking funkciót is kínál. A bejelentést követően a SOL árfolyama máris emelkedett, a piac pedig komoly intézményi érdeklődést vár. Nézzük meg közelebbről, mit jelent mindez a befektetők, a Solana és a teljes kriptoszektor számára.
2025. 10. 10. 14:30
Megosztás:

Hét pontos fogyasztóvédelmi cselekvési terv került bejelentésre az NKFH konferenciáján

„Egységben a fogyasztókért” címmel rendezte első Országos Fogyasztóvédelmi Konferenciáját a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH). Az esemény hozzájárult a kormányzati, a szakmai és a piaci szereplők közötti párbeszéd erősítéséhez, valamint jó alkalom volt arra, hogy a 2025. január 1-jétől működő NKFH bemutassa tevékenységét, sikereit, eredményeit és jövőbeli célkitűzéseit. A konferencián jelentették be a hét pontból álló fogyasztóvédelmi cselekvés tervet.
2025. 10. 10. 14:00
Megosztás:

Érdemes egyszerre több banknál is elindítani az Otthon Start hitelkérelmet?

Egyre több lakásvásárló ad be párhuzamosan Otthon Start hitelkérelmet több bankhoz, hogy növelje esélyét a kedvező elbírálásra és jobb feltételeket érjen el. Csongrádi Richárd, a Banknavigator.hu pénzügyi szakértője szerint az eltérő banki bírálati logikák, akciós kamatok és bónuszok indokolttá teszik a többcsatornás kérelmezést, amely akár milliós megtakarítást is eredményezhet.
2025. 10. 10. 13:00
Megosztás:

Mikor cseréld le az autód olaját?

Elmélkedtél már azon, hogy mikor érdemes olajcserére vinni az autódat? Az olajcsere nem olyan dolog, amit el lehetne hanyagolni, hiszen a motorod élettartama és az autód teljesítménye múlik rajta. Az olaj biztosítja azt a védelmet, amire a motor mozgó részeinek szüksége van. Sokan sajnos nem igazán tudják, mikor is kellene új olajat beletenni, és ez idővel gondot okozhat. Nézzük meg, mit javasolnak a gyártók, és mi az, amit neked is figyelembe kell venned.
2025. 10. 10. 12:00
Megosztás:

Románia nyolchavi külkereskedelmi mérleghiánya 21,945 milliárd euróra nőtt

Románia külkereskedelmi mérleghiánya 1,024 milliárd euróval 21,945 milliárd euróra nőtt az év első nyolc hónapjában az előző év azonos időszakához mérve - közölte pénteken az Országos Statisztikai Intézet (INS).
2025. 10. 10. 11:30
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők pénteken?

Esnek az ázsiai piacok ma reggel: a Nikkei 1,1, az SSEC 0,5%-os mínuszban van.
2025. 10. 10. 11:00
Megosztás:

Alig mozdultak a nemzetközi és hazai hozamok

A gázai tűzszünet viszont nem igazán hatotta meg a fejlett gazdaságok kötvénypiacait tegnap, az amerikai kormányzati leállás miatti adatszünet következtében pedig alig mozdultak a hozamok.
2025. 10. 10. 10:30
Megosztás:

Az erős szerdai emelkedést követően csütörtökön lejtőre kerültek a nyugat-európai piacok

A szerdai erős emelkedést követően csütörtökön lejtőre kerültek a nyugat-európai részvénypiacok, miután a HSBC és a Ferrari jelentős árfolyamesése letaszította a STOXX indexet történelmi csúcsáról. A befektetők közben továbbra is feszült figyelemmel követték Franciaország egyre mélyülő politikai válságát.
2025. 10. 10. 10:00
Megosztás:

A tengerentúli piacok is pirosban zártak a szerdai csúcsdöntések után

A Wall Street indexei enyhén gyengültek csütörtökön, mivel a befektetők – friss gazdasági adatok és piacmozgató hírek hiányában – inkább kivártak, és pozícióikat rendezték a harmadik negyedéves gyorsjelentési szezon előtt.
2025. 10. 10. 09:30
Megosztás:

Elérheti az ADA és a Dogecoin az 1 dolláros szintet a negyedik negyedévben? Elemzők szerint ez a DeFi-TradFi projekt 0,0125 dollárról akár 1 dollárig is kilőhet

Az 1 dolláros árfolyam mindig is pszichológiai határvonalat jelentett a Cardano- és Dogecoin-befektetők számára. Az ADA az év során többször is megközelítette ezt a szintet, de nem tudta fenntartani a kitörést. A DOGE esetében eközben négyszeres emelkedésre lenne szükség a jelenlegi szintekhez képest, valamint egy új történelmi csúcsra, hogy elérje ezt az értéket.
2025. 10. 10. 08:53
Megosztás:

Döntések, amik megváltoztatják a pénzügyeket

Pénzügyeink alakulását nagyban meghatározza, hogyan döntünk akár magánemberként, akár vállalkozóként. Egy okos, tudatos lépés évekre stabilitást adhat, míg egy elhamarkodott döntés hosszú távon is érezteti negatív hatását.
2025. 10. 10. 08:30
Megosztás:

Ismét megjelent Romániában az afrikai sertéspestis a magyar határ közelében

Fél év szünet után ismét megjelent az afrikai sertéspestis a romániai Arad megyében, ahol az állategészségügyi hatóságok két magángazdaságban több mint 130 sertésnél állapították meg a fertőzést - közölte csütörtökön az Agerpres hírügynökség.
2025. 10. 10. 08:30
Megosztás:

Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint péntek reggelre a főbb devizákkal szemben az előző délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 10. 10. 08:05
Megosztás:

Az AI azonnal lebuktatta az első magyar okosbolt tolvajait

Május végén nyílt meg Szegeden hazánk első hibrid okosboltja, amely nappal hagyományos módon, éjszaka pedig személyzet nélkül üzemel. A Coop Szeged Zrt. és a Laurel fejlesztőcég együttműködése révén elindult üzletben négy és fél hónap alatt már 8500-an vásároltak az éjszakai, automata rendszerben, ennek ellenére az adatok szerint nem nőtt meg a leltárhiány. Ez idő alatt ráadásul a mesterséges intelligencia 3 lopási kísérletet is leleplezett.
2025. 10. 10. 07:00
Megosztás:

Soha nem látott díjeső a hazai szálláshelyeknek

Megvannak az első hazai Michelin-kulcsos szállodai minősítések! A hotelek legértékesebb elismerésének – a szállodaipar Michelin-csillagának - számító kulcsokat 13 kiválóság viselheti. Közülük ketten mindjárt két kulcsot érdemeltek ki, míg 29 hotel a Michelin által ajánlott helyszínek nívós listájára került fel. A MICHELIN Guide magyarországi hotelkalauza így már összesen 42, kivételes élményt kínáló hazai szállodára hívja fel a figyelmet. Ez az eredmény régiós szinten is kiemelkedő, egyúttal magasszintű elismerése a hazai szállodaszektor fejlődésének.
2025. 10. 10. 06:30
Megosztás:

Stratégiai együttműködést kötött a TÖOSZ és az MBH Bank az önkormányzatok támogatásáért

Az MBH Bank és a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) együttműködési megállapodást kötött, amelynek célja, hogy a bank szakmai és anyagi támogatásával segítse a TÖOSZ küldetését, és hozzájáruljon egy önkormányzatbarát társadalmi, gazdasági és jogi környezet megteremtéséhez. A partnerség tovább erősíti az MBH Bank azon célkitűzését, hogy a helyi adottságokhoz illeszkedve minél hatékonyabb, személyre szabott szolgáltatásokat tudjon nyújtani az önkormányzati ügyfelei számára.
2025. 10. 10. 06:00
Megosztás: