Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Zcash kripto most a nagy intézményi kedvenc - miért?

Miközben a legtöbb nagy kriptovaluta árfolyama esik, a Zcash (ZEC) látványos raliba kezdett, és most egyre több intézményi befektető tekint rá új pénzügyi tartalékként. Két tőzsdén jegyzett cég is bejelentette, hogy jelentős összegeket fektetett ZEC-be novemberben.
2025. 11. 26. 19:00
Megosztás:

Egymillió dolláros Bitcoin-nyereményjátékot indított a PayPal – de van egy komoly csavar

A PayPal bejelentette, hogy több mint egymillió dollár értékű Bitcoint oszt szét egy új nyereményjáték keretében. A grandiózus akció elsőre rendkívül vonzónak tűnik, de van a történetben egy jelentős bökkenő: a részvétel kizárólag amerikai felhasználók számára engedélyezett.
2025. 11. 26. 18:30
Megosztás:

Már igényelhető az új, ingyenes COVID-19 vakcina

Megérkezett az idei légúti szezonra javasolt összetételű, ingyenes COVID-19 vakcina, amely országszerte igényelhető a háziorvosoknál - közölte a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 26. 18:00
Megosztás:

A kormány támogatja a hulladék újrafeldolgozását célzó beruházásokat

A körforgásos gazdaságra történő átállás ösztönzése és a hulladékhasznosítási kapacitások bővítése érdekében a kormány új pályázatot hirdet 15,1 milliárd forintos keretösszeggel. A december elsejéig véleményezhető felhívás célja, hogy országszerte támogassa az innovatív, versenyképességet növelő technológiák bevezetését, amelyek hosszú távú megtakarítást és új piaci lehetőségeket hozhatnak a vállalkozásoknak - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) szerdán.
2025. 11. 26. 17:30
Megosztás:

December 1-től a One Magyarország szolgálja ki a Direct One műholdas ügyfeleket

December 1-től a One Magyarország szolgálja ki a Direct One műholdas ügyfeleket - közölte a távközlési szolgáltató az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 26. 17:00
Megosztás:

Egyre több pénzt fordít a magyar gazdaság az innovációra

A magyar gazdaság, az állam, a kormányzat és a piaci szereplők egyre többet invesztálnak kutatás-fejlesztésbe, innovációba - jelentette ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára az Innovációs roadshow című rendezvényen szerdán Nyíregyházán.
2025. 11. 26. 16:30
Megosztás:

800 000 Bitcoin mozgott meg a Coinbase-nél – és a piaci reakció?

November végén hirtelen emelkedés volt tapasztalható az on-chain BTC-tranzakciók számában, és a kereskedők megijedtek: vajon eladási hullám jön? A válasz: semmi ilyesmi.
2025. 11. 26. 16:00
Megosztás:

A Mol decembertől 2,5-szeresére növeli a kőolajtermékek exportját Szerbiába

Szerbia számíthat Magyarországra az energiaellátásának biztosításában, ezért a Mol decemberben 2,5-szeresére növeli a kőolaj és a kőolajtermékek szállítását Szerbiába, így segítve a nehéz helyzetbe került szomszédos országot - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Belgrádban.
2025. 11. 26. 15:30
Megosztás:

Magyarországra is kiterjedő megawattos töltőhálózat épül 70 millió eurós EU-támogatással

Az E.ON Drive Infrastructure, a Voltix és a GreenWay 70,3 millió euró uniós támogatással kezdheti meg Európa egyik legnagyobb megawattos töltőhálózatának (MCS) kiépítését. A rendszer 2028-ra 55 stratégiai helyszínen, köztük Magyarországon is, összesen 330 MCS-töltőponttal szolgálja majd ki a kontinens közúti áruszállítását. A legalább 1 megawatt teljesítményű töltőknek kulcsszerepük lesz az európai nehézgépjármű-flotta villamosításában, és a hosszú távú közlekedési dekarbonizáció felgyorsításában.
2025. 11. 26. 14:30
Megosztás:

Erősíti pozícióját a német ingatlanpiacon a BÉT-re készülő cég

Jelentős akvizíciókkal erősítette ingatlanállományát a közelmúltban a kizárólag a német ingatlanpiacon aktív Available Zrt. A tőzsdei bevezetés előtt álló magyar cég portfóliója már eléri a több mint 10.000 négyzetmétert. A bővülés összhangban van a cég stratégiai céljaival, a befektetők és a hasznosított ingatlanok számának meredek emelkedésével.
2025. 11. 26. 14:00
Megosztás:

Már csak néhány nap maradt a váltásra az év végi kötelezőkampányban

Jövő hétfőig mintegy 400 ezer személyautó üzembentartójának kell döntenie arról, hogy lecseréli-e év végi évfordulós kötelező biztosítását, vagy sem. Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint aki eddig cserélt, jól járt: a meglévő biztosító által megajánlott közel 55 ezer forint átlagdíjhoz képest csak átlagosan 33 ezer forintos kgfb-díjat kell fizetniük a jövő évre.
2025. 11. 26. 13:30
Megosztás:

Az ukrán érdekeltségű Metinvest vásárol fel egy romániai nehézipari vállalatot

Jóváhagyta az Európai Bizottság, hogy Rinat Ahmetov, a leggazdagabb ukrán üzletember cége, a Metinvest B.V., felvásárolja az Arcelor Mittal Tubular Products SA-t - írja az economica.net az EB közleménye alapján.
2025. 11. 26. 13:15
Megosztás:

Péntektől ismét látogatható a teljes Gyulai Várfürdő

Pénteken nyitják meg a több mint fél éve lezárt Lovardát a Gyulai Várfürdőben, ezzel lezárul az intézmény mintegy hárommilliárd forintos, több lépcsőben megvalósuló fejlesztéssorozata.
2025. 11. 26. 12:30
Megosztás:

Már 23 új CAF-villamos közlekedik Budapesten

Újabb CAF-villamossal bővült Budapest legkorszerűbb flottája, a sikeres futáspróbák és hatósági vizsgák után forgalomba állították a 23. alacsonypadlós villamost - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 26. 12:00
Megosztás:

Több mint ötezer kifizetés az energetikai otthonfelújítási programban

A családi házak energiahatékonysági korszerűsítését támogató pályázaton már több mint 5000 kedvezményezettnek utaltak el összesen 21,8 milliárd forintot - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM) szerdán.
2025. 11. 26. 11:35
Megosztás:

Az MBH Bank és az Agrárminisztérium meghosszabbítja együttműködését

Az MBH Bank és az Agrárminisztérium újabb egy évre szóló együttműködési megállapodást írt alá a Fenntartható Jövő Bankja Program keretében, amelynek értelmében a hitelintézet újabb 35 millió forinttal támogatja a hazai nemzeti parkok természetvédelmi projektjeit. A partnerség indulása óta a bank és a nemzeti park igazgatóságok számos, a hazai biodiverzitást és ökoszisztémákat támogató programokat valósítottak meg: többek között fajvédelmi munkát, élőhely-helyreállítási projekteket és szemléletformáló infrastruktúra-fejlesztéseket. A felek a következő évben további kezdeményezéseket indítanak a bank azon célkitűzésének jegyében, hogy hosszú távon is aktívan hozzájáruljon Magyarország természeti értékeinek megőrzéséhez és a fenntartható, felelős vállalati működés gyakorlatának erősítéséhez.
2025. 11. 26. 11:00
Megosztás:

A magyarok figyelik az árfolyamokat, de az utalások rejtett díjai még mindig sokakat meglepnek

Milliárdokat veszítenek naponta a nemzetközi átutalások rejtett díjai miatt magánszemélyek és vállalkozások, így nem meglepő, hogy a magyarok többsége egyre tudatosabban vizsgálja az árfolyamkülönbségeket és a tranzakciók költségeit. Ennek ellenére sokan még mindig több pénzt veszítenek, mint kellene, amikor külföldre utalnak vagy ott költenek – derül ki a Wise friss, reprezentatív felméréséből.
2025. 11. 26. 10:30
Megosztás:

A tengerentúlon erősödtek a kamatcsökkentési várakozások

A vártnál gyengébb lett a szeptemberi kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban, az ADP heti munkapiaci adatai szerint zsugorodott a foglalkoztatás a magánszektorban, miközben a termelői árak a vártnak megfelelően emelkedtek.
2025. 11. 26. 10:00
Megosztás:

A Wall Streeten is felfelé vették az irányt a vezető indexek

Hétfőhöz hasonlóan kedden is a Fed decemberi kamatvágásához kapcsolódó várakozások fűtötték a tengerentúli tőzsdéket, a vezető indexek emelkedéssel zártak.
2025. 11. 26. 09:30
Megosztás:

Emelkedtek kedden a mértékadó európai tőzsdék

Felfelé vették az irányt a mértékadó nyugat-európai indexek kedden, amikor a befektetők az orosz-ukrán háború lezárásához kapcsolódó béketárgyalásra, az amerikai kamatcsökkentési várakozások alakulására és a brit költségvetéssel kapcsolatos hírekre figyeltek.
2025. 11. 26. 09:00
Megosztás: