Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

90 milliós pályázat indul a hazai digitális játékfejlesztőknek

Dedikáltan a hazai digitális játékipari vállalkozások számára indít 90 millió forint keretösszegű inkubációs programot a Creative Hungary (korábbi nevén Magyar Divat & Design Ügynökség), az 5-15 millió forint értékű forrásra 2026. január 31-éig jelentkezhetnek a hazai játékkészítők - közölte a Creative Hungary (CH) az MTI-vel csütörtökön-
2025. 12. 11. 16:30
Megosztás:

A duplájára nőhet a létesítményüzemeltetési szektor öt éven belül Európában

A következő öt évben várhatóan megduplázódik az európai létesítményüzemeltetési piac értéke – mutat rá a Europe Facility Management Industry Report 2025 elemzés. Az iparág fejlődését leginkább az infrastruktúra-fejlesztések, a fenntarthatósági elvárások és az okostechnológiák terjedése hajtja. A szektor jövőjét idehaza elsősorban a mesterséges intelligencia és a munkaerőpiaci kihívások határozzák meg a Propx létesítménygazdálkodó vállalat szakemberei szerint.
2025. 12. 11. 16:00
Megosztás:

Hogyan válasszunk középiskolát? Megjelent a 2026-os Országos Gimnázium Rangsor

Megjelent a 2026-os évre vonatkozó, legfrissebb oktatási adatokra épülő Országos Gimnáziumi Rangsor. A Mathias Corvinus Collegium (MCC) és az Oktatási Hivatal (OH) együttműködésében létrehozott rangsor, több mint 400 magyarországi gimnázium vizsgálatát követően a legjobb 100 intézményt, valamint Budapest és a vármegyék legjobb eredményeit elérő iskoláit mutatja be. Idén még több információ és kiegészítő alrangsor került a kiadványba, így a hagyományos, objektív teljesítményadatokra épülő 100-as rangsor mellett helyet kapott egy pedagógiai hozzáadott értéket vizsgáló alrangsor, valamint a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) közreműködésével megvalósuló Iskolai egészség és diáksport rangsor is. Az országos listát idén is a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium vezeti.
2025. 12. 11. 15:30
Megosztás:

A magyar turizmus folyamatosan fejlődik és jó irányba halad

A magyar turizmus folyamatosan fejlődik és jó irányba halad, erről tanúskodnak az idei, október végéig nyilvántartott eredmények is: a 40,5 millió vendégéjszaka, a csaknem 1000 milliárd forint értékű szálláshelyi, valamint a 2000 milliárd forinthoz közelítő vendéglátói bevételek - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
2025. 12. 11. 15:00
Megosztás:

Megjelent a felhívás, 38,7 milliárd forint vállalkozások energiahatékonysági fejlesztéseire

A kormány a Jedlik Ányos Energetikai Programban több mint 580 milliárd forinttal támogatja elsősorban a hazai kis- és középvállalkozások versenyhelyzetének javítását. A február elején megnyíló pályázaton legalább 10 millió, de akár félmilliárd forint kamatmentes hitel segítheti a cégek vidéki telephelyein megvalósuló beruházásokat - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) csütörtökön.
2025. 12. 11. 14:30
Megosztás:

Már harmadik hónapja folyamatosan csökkennek az albérletárak

Folytatódott a lakbérek csökkenése novemberben a KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint. Országosan és a fővárosban 0,8-0,8 százalékkal csökkentek a lakbérek októberhez képest, Így ez volt a harmadik hónap, amikor mindkét piacon csökkenés tapasztalható havi összevetésben. Éves szinten azonban a bérleti díjak továbbra is emelkedést mutatnak. országosan a bérleti díjak 6,2 százalékkal, Budapesten pedig 5,6 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban.
2025. 12. 11. 14:00
Megosztás:

2026 elején 4 milliárd forinttal emelik meg a lakossági távhőpályázat keretösszegét

2026 elején 4 milliárd forinttal emelik meg a lakossági távhőpályázat keretösszegét - mondta Solymár Károly Balázs, az Energiaügyi Minisztérium (EM) infokommunikációért felelős államtitkára a tárca Facebook-oldalára csütörtökön feltöltött videóban.
2025. 12. 11. 13:30
Megosztás:

Hogyan óvhatjuk meg a szőke haj természetes fényét?

A szőke haj, legyen akár természetes vagy festett, sokszor válik sárgássá, ami bosszúságot okozhat azok számára, akik ragyogó hajszínt szeretnének
2025. 12. 11. 13:00
Megosztás:

Az egészség minden pénzt megér!

Addig, amíg egészségesek vagyunk, amíg jól működik minden szervünk, addig el sem tudjuk képzelni, hogy mekkora kincs birtokában vagyunk. Ha ugyanis a szervezetünkben az egyensúly felborul, akkor máris sorra jönnek az olyan gondok, amelyek aztán rövid időre vagy akár hosszabb távon is megkeseríthetik az életünket.
2025. 12. 11. 12:30
Megosztás:

Így költs kevesebbet ruhára és textíliára

A tél nemcsak a fűtésszámlán látszik meg, hanem a gardróbon is: ha a kabátok, cipők és vastag textíliák gyorsan elhasználódnak, egy szezon alatt komoly plusz kiadást jelentenek. Tudatos ápolással viszont évekkel meghosszabbíthatod a kedvenc darabjaid élettartamát, így kevesebbet kell újakra költened, és a pénzedet inkább élményekre vagy megtakarításra fordíthatod.
2025. 12. 11. 12:00
Megosztás:

Jelentős összegű bírságot szabott ki a médiatanács egy zeneszám miatt

A klasszifikációs rendelkezések megsértéséért két médiaszolgáltatót bírságolt meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Tíz médiaszolgáltatót a műsorkvóták teljesítésének ellenőrzéséhez szükséges adatszolgáltatási kötelezettség megsértése miatt szankcionált a testület - közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 11. 11:30
Megosztás:

Két hét maradt az akár 280 ezer forintos adójóváírás megszerzésére

Jövőre akár 280 ezer forintos adóvisszatérítés is járhat a nyugdíjra takarékoskodóknak az idei megtakarításuk után. A Grantis szakértői felhívták a figyelmet, hogy az adójóváírás megszerzésére év végéig van lehetőség. Az ünnepek miatt érdemes még a következő két hétben lépni.
2025. 12. 11. 11:00
Megosztás:

Kamatot vágott, de egyre megosztottabb a Fed

A Fed decemberi kamatdöntő ülésén 25 bázisponttal csökkentette a kamatszintet, ezzel az irányadó ráta 3,50-3,75%-ra mérséklődött.
2025. 12. 11. 10:30
Megosztás:

Már csak 20 nap az újabb családi adócsökkentésekig

Már csak 20 nap az újabb családi adócsökkentésekig: újabb 50 százalékkal emeli a kormány a családi adókedvezményt, személyijövedelemadó-mentesek lesznek a 40 év alatti kétgyermekes édesanyák, és a 30 év alatti édesanyák is szja-mentesek lesznek a teljes jövedelmükre - közölte a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára csütörtökön a Facebook-oldalán.
2025. 12. 11. 10:00
Megosztás:

Eladta egyik varsói irodaházát az Indotek Group

Az Indotek Group november közepén értékesítette a varsói Cybernetyki Office Center irodaházát - közölte a társaság az MTI-vel.
2025. 12. 11. 09:35
Megosztás:

Feljavította a kínai GDP-növekedési előrejelzését a Világbank

Megemelte az idei és a jövő évi kínai GDP-növekedési előrejelzését a Világbank decemberi, Pekingben csütörtökön bemutatott jelentésében, miután Kína gazdasága a harmadik negyedévben fenntartotta növekedési lendületét, dacára a belső kereslet viszonylagos gyengeségének.
2025. 12. 11. 09:00
Megosztás:

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján.
2025. 12. 11. 08:00
Megosztás:

Erősödött csütörtök reggelre a forint

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben csütörtök reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 11. 07:30
Megosztás:

Természetvédők szövetsége: Magyarország határozottan lépjen fel az EU-Mercosur egyezmény ellen

Civil és agrár szervezetek kérik a magyar kormányt, az európai parlamenti képviselőket, hogy Magyarország határozottan lépjen fel az EU-Mercosur (Dél-amerikai Közös Piac) egyezmény ellen - közölte a Magyar Természetvédők Szövetsége szerdán az MTI-vel.
2025. 12. 11. 06:30
Megosztás:

Év végi teendő az utakon: már érdemes megváltani az új matricát

December elejétől lehet megvásárolni a jövő évre érvényes autópálya-matricákat, amelynek ára az infláció mértékével drágul, ugyanakkor a felújítások miatt kedvezményeket is bevezettek. A magyar autósok zöme jövőre nem akar változtatni az autózási szokásain, a többség nyaralás és családlátogatás miatt használja a fizetős útszakaszokat, és csak azok vesznek éves országos matricát, akik rendszeresen nagy távokat tesznek meg - derül ki a Simple alkalmazás felhasználói körében végzett felmérésből.
2025. 12. 11. 06:00
Megosztás: