Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Jakab István: a V4-ek agrárkamarái kiállnak az uniós agrártámogatások megőrzése mellett

A visegrádi országok (V4) agrárkamarái egységesen kiállnak az uniós agrártámogatások megőrzése mellett - mondta Jakab István, az Országgyűlés alelnöke pénteken, a V4-ek agrárkamarai vezetőinek kétnapos budapesti ülése után tartott sajtótájékoztatón.
2025. 09. 20. 08:00
Megosztás:

Féléves jelentésekre állhatnak át az amerikai cégek

Paul Atkins, az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet (SEC) elnöke kijelentette, hogy ügynöksége szabálymódosítást fog javasolni Donald Trump felhívását követően.
2025. 09. 20. 07:00
Megosztás:

Donald Trumphoz látogat Recep Tayyip Erdogan

Washingtonban, a Fehér Házban tárgyal Recep Tayyip Erdogan török elnök jövő csütörtökön – jelentette be Donald Trump amerikai elnök pénteken, közösségi oldalán.
2025. 09. 20. 06:00
Megosztás:

A 4iG Csoport a Nokiát választotta partnerként hálózatai fejlesztéséhez

A 4iG Csoport stratégiai megállapodásra lép a Nokiával az IP-hozzáférési és DWDM átviteli központi gerinchálózatok modernizálása és egységesítése érdekében.
2025. 09. 20. 05:00
Megosztás:

Csökkent a PannErgy nyeresége az első fél évben

Csökkent a PannErgy Nyrt. konszolidált nettó nyeresége az első fél évben a múlt év hasonló időszakához képest 49 százalékkal, így 353 millió forint eredményt ért el - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken közzétett jelentésében.
2025. 09. 20. 04:00
Megosztás:

Opten: csak keveseknél nőtt a profit 2024-ben

Miközben a magyar vállalatok árbevétele 2024-ben átlagosan 8, nyereségük pedig 11 százalékkal csökkent, a Bizalmi Körhöz tartozó cégek 1,25 százalékos bevételnövekedést és 11 százalékos profitbővülést értek el – derül ki az Opten friss elemzéséből. Dr. Csorbai Hajnalka, az Opten stratégiai igazgatója szerint a siker kulcsa a digitalizáció, a tudásmegosztás és a humánstratégia. A Bizalmi Kör tagjai a foglalkoztatást is bővíteni tudták, miközben az országos adat 7 százalékos csökkenést mutat. A kiemelkedő vezetőket a november 28-i Bizalom Gálán díjazzák.
2025. 09. 20. 03:00
Megosztás:

Szülői nyugdíj - ki kaphat ebből a különleges nyugdíjból?

A szülői nyugdíj azoknak a szülőknek vagy nagyszülőknek járhat, akik gyermekük vagy unokájuk elvesztésével egyben az eltartójukat is elveszítették.
2025. 09. 20. 02:00
Megosztás:

Te is megeszed a csirkecomb végén lévő porcot? Akkor ezzel számolj!

A csirkecomb végén lévő porcos rész – csodás kollagénforrás vagy felesleges rágcsálnivaló?
2025. 09. 20. 01:00
Megosztás:

A legjobb mém érme előértékesítések, amelyek még 2025-ben szárnyalhatnak

A kripto közösség kockázatkedvelőbb tagjai folyamatosan olyan tokenek után kutatnak, amelyekkel akár a 100-szorosára növelhetik befektetésüket. Bár a Bitcoin, az Ethereum, a Solana és más vezető kriptovaluták továbbra is kiváló hosszú távú befektetésnek számítanak, 100x-es növekedés már egyiküktől sem várható, legalábbis ebben az évtizedben biztosan nem. A korai stádiumú mém érmék között azonban egy kis kutatómunkával találhatunk olyan projekteket, amelyek a következő bikafutam alatt csillagászati nyereségekkel jutalmazhatják a hűséges befektetőiket.
2025. 09. 20. 00:01
Megosztás:

A jegybankok az árstabilitással járulnak hozzá a fenntartható gazdasági fejlődéshez

A jegybankok a jelenlegi világgazdasági körülmények között az árstabilitás elérésével és a pénzügyi piaci stabilitás fenntartásával tudnak a leghatékonyabban hozzájárulni a fenntartható gazdasági fejlődéshez - jelentette ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke az Európai Uniós gazdasági és pénzügyminiszterek, valamint jegybankelnökök ülése (ECOFIN) után Koppenhágában az MNB közleménye szerint.
2025. 09. 19. 23:00
Megosztás:

A Masterplast és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. több mint 10 éves időtartamú keretszerződést kötött

A Masterplast Hungária Kft. több mint 10 éves időtartamú szerződést kötött az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-vel, a megállapodás értelmében a Masterplast Hungária Kft. mintegy 18 milliárd forint összegben értékesíthet Hitelesített Energia Megtakarítás (HEM) egységeket az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. részére - közölte a Masterplast Nyrt. pénteken a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 09. 19. 22:00
Megosztás:

Agrármarketing Centrum: befejeződött a "Fejlődő vidék" kampány

Befejeződött a "Fejlődő vidék" kampány, amely különféle kommunikációs csatornákon keresztül tette ismertebbé a magyar vidék átalakulásának folyamatát, a közösségeket megerősítő beruházásokat és a jövőbe mutató fejlesztéseket - tájékoztatta a 82. OMÉK-on pénteken tartott programzárásról az Agrármarketing Centrum (AMC) az MTI-t közleményben.
2025. 09. 19. 21:00
Megosztás:

Kevesebb energiát fogyaszt Magyarország 1990-hez képest

Annak ellenére, hogy reálértéken több mint kétszerese az ország GDP-je az 1990-es értéknek, Magyarország kevesebb energiát fogyaszt mint akkor és sokkal hatékonyabban használja fel - mondta az energiaügyi miniszter péntek délelőtt a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Szikszón, a város külterületén található energetikai alállomás átadásán.
2025. 09. 19. 20:00
Megosztás:

A 4iG csoport a Nokiát választotta partnerként hálózatai fejlesztéséhez

A 4iG csoport stratégiai megállapodásra lép a Nokiával az IP-hozzáférési és DWDM átviteli központi gerinchálózatok modernizálása és egységesítése érdekében - közölte a 4iG az MTI-vel pénteken.
2025. 09. 19. 19:00
Megosztás:

Villámgyors tranzakciók a Stellaron: megérkezett a PayPal USD és a hozamot termelő stabilcoin is

A Stellar blokklánc lendületet vett: a PayPal hivatalosan is integrálta saját stablecoinját (PYUSD) a hálózatba, és ezzel egy időben megjelent az első hozamot biztosító stablecoin is. Mindezt a nemrég bevezetett Whisk frissítés segíti, amely 5000 tranzakció/másodperces sebességet ígér. De vajon a piac is lelkesedik? A natív XLM token árfolyama egyelőre nem ezt tükrözi.
2025. 09. 19. 18:00
Megosztás:

Elkészült a GYSEV InterCity motorvonatainak végső dizájnja – indul a hazai gyártás Szolnokon

Elkészült a GYSEV Zrt. által rendelt 11 új FLIRT típusú InterCity-motorvonat végleges dizájnja, így idén ősztől, magyar szakemberek munkájával kezdődhet meg a kocsiszekrények gyártása a Stadler szolnoki üzemében. Az első járművek a tervek szerint 2027 utolsó negyedévében állhatnak forgalomba. A tavaly márciusban aláírt szerződés nagy jelentőségű a hazai vasúti közlekedés szempontjából, hiszen új InterCity-motorvonatokat utoljára pontosan 30 éve szereztek be Magyarországon.
2025. 09. 19. 17:00
Megosztás:

Agrárminisztérium: biztonságos lábakon áll a hazai sertéságazat

Az elmúlt évek kihívásai ellenére a hazai sertéságazat biztos lábakon áll, jövőre azonos feltételek mellett kívánják fenntartani az állatjóléti támogatásokat - jelentette be Nagy István agrárminiszter a Magyarországi Sertéstenyésztők és Sertéstartók jubileumi ülésén, pénteken Budapesten a tárca közleménye szerint.
2025. 09. 19. 16:30
Megosztás:

Micsoda jó világ! Kamatcsökkentés és GDP növekedés!

Miközben a Fed kamatot csökkent, a GDP-becslések (várakozások) nem hogy csökkenek, hanem még emelkednek is. Sőt, meglepően magasan állnak!
2025. 09. 19. 16:00
Megosztás:

MÁV: folytatódik a pécsi fővonal karbantartása keddtől

Folytatódik a pécsi fővonal karbantartása keddtől; három hétig autóbuszok közlekednek Dombóvár, illetve Szentlőrinc és Pécs között - közölte a MÁV Zrt. pénteken az MTI-vel.
2025. 09. 19. 15:30
Megosztás:

Szingapúri vállalat épít 2500 munkavállalót alkalmazó high-tech gyárat Békéscsabán

Egy szingapúri székhelyű vállalat, a Vulcan Shield Global egy 2500 munkavállalót alkalmazó high-tech gyárat épít 2033-ig Békéscsabán - hangzott el a Békés vármegyei megyeszékhelyen pénteken.
2025. 09. 19. 15:00
Megosztás: