Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Novemberben rekordot döntött a jelzáloghitel-piac

A magyarországi ingatlanpiacon novemberben jelentősen csökkent az aktivitás, a lakáscélú jelzáloghitelek szerződéses összege azonban rekordot döntött az Otthon Start Program által generált kereslet miatt - közölte tranzakciószám-becslése alapján a Duna House hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 01. 17:00
Megosztás:

Hosszú idő óta először jeleznek növekedést a brit gyáripar aktivitási mérőszámai

Több mint egy éve először jeleznek növekedést a brit feldolgozószektor aktivitási mérőszámai.
2025. 12. 01. 16:30
Megosztás:

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Csalók élnek vissza a jegybank nevével, SMS-üzenetekben sürgős adategyeztetési kötelezettségre szólítják fel az ügyfeleket, számlájuk felfüggesztésével fenyegetve őket - tájékoztatta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétfőn az MTI-t. A közleményben felhívták a figyelmet, hogy a kereskedelmi bankok sohasem kérnek rövid szöveges üzenetekben bizalmas banki azonosítókat a fogyasztóktól.
2025. 12. 01. 16:00
Megosztás:

Ismét lakossági madárszámlálás indul a lakosság bevonásával

Immár harmadik alkalommal hívja az érdeklődőket az etetők madarainak számlálására a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME).
2025. 12. 01. 15:30
Megosztás:

Hétfőtől újra lehet SZÉP-kártyával hideg élelmiszert vásárolni

A kormány a családok anyagi mozgásterének további bővítése és a rendelkezésre álló összegek hasznosítása érdekében a SZÉP-kártya felhasználási lehetőségeinek átmeneti bővítéséről döntött. Így a kártyabirtokosok 2025. december 1. és 2026. április 30. között a kártyáikon rendelkezésre álló összegeket hideg élelmiszer vásárlására is fordíthatják - hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 12. 01. 15:00
Megosztás:

Novemberben emelkedett BMI

A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított novemberi értéke 53,4. A BMI index nőtt az októberi 51,2 pontos értékhez képest - jelentette hétfőn a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) .
2025. 12. 01. 14:30
Megosztás:

Növekedési pályán az ökológiai gazdálkodás, már stabilan 300 ezer hektár fölött az ökoterület nagysága

Tovább nőtt a hazai ökológiai gazdálkodásba bevont területek mérete, amely így stabilan meghaladja a 300 ezer hektárt. A Vetőmag Szövetség Szakmaközi Szervezet és Terméktanács Öko Vetőmag Munkacsoportja szerint a hazai Öko Cselekvési Terv (hivatalosan Nemzeti Cselekvési Terv az Ökológiai Gazdálkodás Fejlesztéséért 2022-2027) megfelelő ösztönző erőt képvisel ahhoz, hogy az évtized végére kétszeresére növekedjen az öko területek részaránya, amely magával húzná az öko vetőmagok iránti keresletet is.
2025. 12. 01. 14:00
Megosztás:

A Garantiqa 2026. június 30-ig meghosszabbított díjelengedéssel támogatja a beruházási hitelek felfutását

A Garantiqa Hitelgarancia Zrt. 2026. június 30-ig meghosszabbítja a beruházási hitelek mögé nyújtott kezesség első teljes üzleti év végéig érvényes díjmentességét. A döntés a vállalkozások pénzügyi terheinek további csökkentését, a beruházási dinamika erősítését és a hitelhez jutás egyszerűsítését szolgálja.
2025. 12. 01. 13:30
Megosztás:

Megrohamozták új tagok az egészségpénztárakat

Az idei év első kilenc hónapjában 80 ezer új belépőt regisztráltak az egészségpénztárak, majdnem annyit, mint 2024-ben összesen – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója. A taglétszám közben új csúcsot döntött szeptemberben, és meghaladta az 1,24 milliót.
2025. 12. 01. 13:00
Megosztás:

Indul a kiterjesztett árréscsökkentés

A kormány mindent megtesz, hogy megvédje a családokat és a nyugdíjasokat az indokolatlan áremelésektől, ezért első lépésként 2026. február 28-ig meghosszabbította, második lépésként hétfőtől további 13 termékre kiterjesztette az árréscsökkentést - erősítette meg hétfői közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 12. 01. 12:30
Megosztás:

Az ünnepek alatti kibercsalások elleni kampányt indított az MNB

Az ünnepek alatti kibercsalási kockázatok csökkentését támogatja a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Pénzügyi Navigátor "Karácsony kiberbűnözők nélkül" című lakossági ismeretterjesztő kampánya - közölte a jegybank hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 01. 12:00
Megosztás:

Kínában újra felpörög a Bitcoin-bányászat – Négy év tiltás után visszatérnek a rejtett farmok

Bár Kína 2021-ben gyakorlatilag betiltotta a kriptovaluták bányászatát és kereskedelmét, 2024–2025-re újra éledezni kezd a Bitcoin-bányászat a világ egyik legnagyobb gazdaságában. Úgy tűnik, a tiltás ellenére az iparág csendben visszatért – kisebb, rejtettebb, de egyre növekvő formában. Mi áll a fordulat mögött? Milyen tényezők teszik ismét vonzóvá a kriptobányászatot Kínában? És vajon változik-e a kínai állam digitális eszközökhöz való hozzáállása?
2025. 12. 01. 11:30
Megosztás:

Minimálbér-emelés 2026: a MASZSZ is elfogadja az ajánlatot

Csalódott, de kénytelen elfogadni a minimálbér- és garantált bérminimum-emelési ajánlatot a Magyar Szakszervezeti Szövetség. Csalódás a MASZSZ számára az is, hogy a kormány a korábbi ígérete ellenére nem segítette a tárgyaló feleket egy magasabb emelési szint elérésében, így a munkaadók a kért 12 százalékos minimálbér és a 10 százalékos bérminimum-emelés helyett csak a 11 és 7 százalékos mértéket fogják aláírni.
2025. 12. 01. 11:00
Megosztás:

Újabb eladási hullám söpört végig a Bitcoin piacán – Zuhanás 86 000 dollár alá, mi jöhet most?

Vasárnap éjjel komoly eladási hullám rázta meg a kriptopiacot: a Bitcoin ára meredeken esett vissza, átlépve a 86 000 dolláros lélektani határt. Több mint 144 milliárd dollárnyi érték semmisült meg néhány órán belül. De mi áll a drámai zuhanás mögött? Milyen technikai szintek lehetnek sorsdöntőek a közeljövőben? Cikkünkben minden részletre kitérünk.
2025. 12. 01. 10:30
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők a hét elején?

Vegyesen álltak az ázsiai tőzsdék hétfőn. A Japán jegybank a következő kamatdöntő ülésén mérlegelni fogja a kamatemelés „előnyeit és hátrányait” – mondta hétfőn Kazuo Ueda kormányzó, ezzel eddig a legerősebb jelzést adva egy esetleges emelésre még ebben a hónapban. Ezt követően a jen és a japán hozamok emelkedtek, míg a Nikkei jelentős, 1,9%-os mínuszban volt ma reggel.
2025. 12. 01. 10:00
Megosztás:

A múlt hét folyamán tovább növekedtek az amerikai kamatvágási várakozások

Viszonylag nyugodt kerekedés jellemezte a múlt héten a fejlett gazdaságok kötvénypiacait, ahol továbbra is az amerikai alapkamat várható pályája, különösen a decemberi ülés volt a befektetői figyelem középpontjában.
2025. 12. 01. 09:30
Megosztás:

Emelkedtek pénteken, de így is negatív hónapot könyveltek el a vezető amerikai indexek

A Wall Street a – hálaadás miatti – csütörtöki szünnapot követően rövidített, de kirobbanó pénteki kereskedési nappal tért vissza: a Nasdaq Composite 0,7%-os emelkedéssel zsinórban ötödik napja zárt pluszban, míg az S&P 500 0,5%-kal emelkedett, a Dow Jones pedig 0,61%-kal nőtt.
2025. 12. 01. 09:00
Megosztás:

Erősen pozitív hetet követően kis pluszban zárta a hónapot a Stoxx 600

A két héttel ezelőtt látott – részben a technológiai szektor túlértékeltsége miatti, részben a kedvezőtlen amerikai béketerv miatti – pesszimizmus a múlt hét folyamán némiképp enyhült, mivel erősödtek a Fed-kamatvágást övező a piaci várakozások.
2025. 12. 01. 08:30
Megosztás:

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Alig változott, vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szembe a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 01. 08:00
Megosztás:

Mit ígér a történelem a Bitcoin számára decemberben?

A Bitcoin árfolyama 2025-ben eddig hullámvasúton haladt: miközben október elején új történelmi csúcsot ért el, az év egészét tekintve mégis kb. 5%-os mínuszban jár. A gyenge november után sok befektetőben felmerül a kérdés: vajon mit hoz a december? A történelem ugyanis – bármilyen meglepő – nem feltétlenül támogatja az év végi optimizmust.
2025. 12. 01. 06:00
Megosztás: