Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Az OTP Bank a magyar vízilabda sportért

Az OTP Bank szintet lép a sporttámogatások terén. Májusban stratégiai partnerségre lépett a World Aquatics szervezettel, majd 2025. július 1-től a Magyar Vízilabda Szövetség (MVLSZ) kiemelt támogatójává is válik. A bejelentésre egy különleges eseményen került sor: a szingapúri világbajnokságra utazó magyar csapatok hivatalos bemutatásán.
2025. 07. 02. 04:30
Megosztás:

Gyorsuló ütemben drágulnak a lakóingatlanok a zenga.hu adatai szerint

Gyorsult a lakóingatlanok drágulási üteme 2025 második negyedévében az év elejéhez képest – közölte a zenga.hu hirdetési portál az MTI-hez kedden eljuttatott elemzésében.
2025. 07. 02. 04:00
Megosztás:

Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban

Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a HGL a HelloParks ipari ingatlanfejlesztő maglódi megaparkjában. A dinamikusan növekvő logisztikai szolgáltató tavaly 5 ezer négyzetméteren kezdte meg működését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében fekvő ipari és logisztikai park MG1 csarnokában, a mostani bővítéssel így már összesen 15 ezer négyzetméteren végzi majd tevékenységét.
2025. 07. 02. 03:30
Megosztás:

Ez történt a magyar tőzsdén júniusban - piaci összefoglaló elemzés

Júniusban is pozitív teljesítménnyel zárt a Budapesti Értéktőzsde. A BUX a hónap során új csúcsokra hágott, és 2,06 százalékos emelkedéssel 97 667,46 ponton fejezte be a hónapot. Az azonnali részvénypiac összforgalma 313,8 milliárd forintot tett ki, ami napi átlagban 15,7 milliárd forintot jelent. A kereskedés továbbra is főként az OTP Bank, a MOL és a Richter Gedeon papírjaival zajlott, míg a brókercégek rangsorát a Concorde, a WOOD & Company és az ERSTE vezette.
2025. 07. 02. 03:00
Megosztás:

Jönnek a magyar trópusi éjszakák! Dögmelegre felkészülni!

Az elmúlt fél évszázadban nőtt a napi hőingás Magyarországon, főként áprilisban és nyáron a melegebb nappalok miatt. A klímamodellek szerint a következő évtizedekben már nem várható további jelentős változás, mert a maximum- és minimumhőmérsékletek hasonló ütemben emelkednek. Ennek azonban nem érdemes örülnünk: nyáron a forróbb nappalok mellett egyre gyakrabban jelentkező trópusi jellegű éjszakák jócskán megnehezítik, hogy kipihenjük magunkat — derül ki az ELTE Meteorológiai Tanszék kutatói, Kis Anna és Pongrácz Rita elemzéséből.
2025. 07. 02. 02:00
Megosztás:

Ezt ki találta ki? A nyugdíjhoz bizonyítani kell, hogy életben van-e a nyugdíjas!

Jogosan merülhet fel a kérdés bármelyik ország nyugdíjintézetében: miért folyósítsanak ellátást olyan személy nevére, aki már elhunyt? De vajon ki köteles igazolni, hogy a nyugdíjas még életben van? Maga az érintett, vagy az ellátást biztosító szerv? Ennek a különösen érdekes kérdésnek jártunk most utána.
2025. 07. 02. 01:30
Megosztás:

Autópálya díjak 2025 Horvátország, Ausztria stb. - buktatók a nyaraláson

A nyári hónapokban számos magyar autós indul útnak a szomszédos országokba – legyen szó tengerparti pihenésről, hegyi túrázásról vagy városnéző kiruccanásról. Az autópályák igénybevételéhez szinte mindenhol szükség van valamilyen formájú útdíj befizetésére, ám az egyes országok szabályozása és ellenőrzési gyakorlata jelentősen eltérhet egymástól. Egy elmulasztott vagy hibásan megváltott autópályamatrica komoly, akár több száz eurós büntetést is maga után vonhat. Az alábbiakban összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.
2025. 07. 02. 01:00
Megosztás:

A sárga csekkeidet a kukába dobhatod, új dolog van helyette

Végleg leáldozott a sárga csekknek – jön a digitális korszak!
2025. 07. 02. 00:30
Megosztás:

Czomba Sándor: a kormány évek óta segíti a Dunaferr vállalatot, a munkahelyek megtartását

A kormány évek óta segíti a Dunaferr vállalatot, a munkahelyek megtartását, a munkavállalóknak pedig minden segítséget és átképzési lehetőséget megad a továbblépéshez – közölte keddi videóüzenetében Czomba Sándor.
2025. 07. 02. 00:05
Megosztás:

Miért drágul a papír?

Az utóbbi években a papír- és hullámpapír-alapanyagok ára jelentősen emelkedett: az elérhető adatokról árindexek és piaci elemzések számolnak be, melyek szerint a hullámpapír ára 2022–2024 között tovább nőtt, különösen az energia- és papírnyersanyagok drágulása miatt . 2024 végén egyes gyártók 30–50 eurós tonnánkénti áremeléseket hajtottak végre havonta, ami alapvetően átrendezte az ár- és ellátási viszonyokat .
2025. 07. 01. 23:00
Megosztás:

Új pályázat segíti az erdők klímaváltozáshoz való alkalmazkodását

Új pályázat segíti az erdők klímaváltozáshoz való alkalmazkodását - közölte az Agrárminisztérium (AM) kedden, az MTI-hez eljuttatott közleményében.
2025. 07. 01. 22:30
Megosztás:

Tartsd meg és keress hozamot: a Quid Miner Bitcoint, Ethereumot és Dogecoint alakít át akár napi 17 777 dollár passzív jövedelemmé

A Bitcoin jelenleg kulcsfontosságú technikai szintek felett mozog, ami arra utal, hogy az irányítást egyelőre a bikák tartják kézben. Ugyanakkor, ha nem érkezik egyértelmű volumenemelkedés a lendület fenntartásához, ez a nyugalom csak átmeneti lehet.
2025. 07. 01. 22:00
Megosztás:

A szellemi tulajdon védelmében rejlő lehetőségekre hívja fel a figyelmet új kampányában az SZTNH

Olyan világszerte ismert, az elmúlt évtizedek, vagy évszázadok során élő, alkotó művészeket, feltalálókat és tudósokat mutat be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) IP Szuperhősök elnevezésű kampányában, akik értékes és jelentős szellemi alkotásokat hagytak ránk. Példájukon keresztül a szellemi tulajdon védelmének fontosságára kívánják felhívni a figyelmet, miközben bemutatják a különböző oltalmi formákat, illetve közérthető, edukatív módon prezentálják a szellemi tulajdon védelmében rejlő lehetőségeket.
2025. 07. 01. 21:30
Megosztás:

Új partnerekkel erősít az EY

Öt új partneri kinevezéssel indítja a július 1-ével kezdődő üzleti évét az EY Magyarország. Jelentősen erősödik a cég könyvvizsgálati üzletága.
2025. 07. 01. 21:00
Megosztás:

Ingatlanpiac: Mérséklődő kereslet, gyakoribb árcsökkentés - júniusban már a vevők diktáltak

Júniusban több mint 208 ezer érdeklődés érkezett eladó lakóingatlanokra, ami kevesebb mint egy évvel ezelőtt, de az első hat hónapban még mindig enyhe növekedés látható éves összevetésben. A kínálat is tovább bővül, már több mint 136 ezer eladó lakás és ház hirdetéséből válogathatnak a vevők. Az első lakásukat vásárlók helyzete továbbra sem könnyű, de a vevői alkupozíció erősödése nekik is új lehetőségeket hozhat. Számukra viszont a belépési küszöb egyre magasabb.
2025. 07. 01. 20:00
Megosztás:

Ügyészi véleményt kért az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága a Bayer kapcsán

Az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága a legfőbb ügyész véleményét kérte, hogy tárgyalja-e a Bayer által benyújtott fellebbezést.
2025. 07. 01. 19:30
Megosztás:

A fellendülés jeleit mutatja a kínai feldolgozóipar

A Caixin kutatócég feldolgozóipari beszerzési menedzser indexének értéke meglepetésre 50,4-re emelkedett júniusban a májusi 48,3-ról.
2025. 07. 01. 19:00
Megosztás:

Enyhe javulást jeleznek a japán BMI-adatok

A japán feldolgozóipari beszerzési menedzser index júniusban 50,1-re módosult. Ez némileg rosszabb az előzetesen közzétett 50,4-hez képest, de emelkedést jelez a májusi 49,4 után.
2025. 07. 01. 18:30
Megosztás:

Mi húzza most felfelé a tőzsdéket?

Az elmúlt napokban megbeszéltük a – meglepetésre jövő – potenciális új csúcsokat, amelyek azóta meg is jöttek. Az egyik kérdés ezzel kapcsolatban, hogy mely részvényeknek köszönhető ez a jó teljesítmény.
2025. 07. 01. 18:00
Megosztás:

Kitoloncolná az USA-ból Trump Elon Musk-ot

A Goldman Sachs előrébb hozta a Fed kamatvágásának lehetőségét, decemberről szeptemberre. Szerintük a vámok a vártnál némileg kisebb hatással vannak a gazdaságra, mint amivel korábban számoltak.
2025. 07. 01. 17:30
Megosztás: