Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Duguláselhárítás falbontás nélkül – Megoldások bontási károk nélkül

Eltömődött lefolyók, kellemetlen szagok, visszafolyó víz? Egy makacs dugulás gyorsan megbéníthatja a háztartást – legyen szó mosogatóról, WC-ről vagy zuhanyzóról. A legtöbben attól tartanak, hogy az elhárítás csak falbontással oldható meg, ám a modern technológiáknak hála ez ma már szinte minden esetben elkerülhető.
2025. 06. 01. 09:00
Megosztás:

A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek

A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek pénteken, sürgős intézkedéseket, köztük az ukrán gabonaimport korlátozását követelve.
2025. 06. 01. 08:00
Megosztás:

75 ezren igényeltek erkölcsi bizonyítványt a DÁP alkalmazáson keresztül

Eddig több mint 75 ezer erkölcsi bizonyítványt igényeltek a Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazáson keresztül, sorban állás és papír nélkül - közölte Nyitrai Zsolt a Facebook-oldalán szombat reggel.
2025. 06. 01. 07:00
Megosztás:

Magyarul tanítja a Microsoft a mesterséges intelligenciát a GVH-nak köszönhetően

A magyar nyelv szempontjából történelmi léptékű kötelezettségvállalást ért el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Microsofttal szemben folytatott eljárásában. A GVH eljárása annak vizsgálatára indult, hogy a szoftveróriás megfelelően tájékoztatta-e a magyar felhasználókat a 2023 februárjában elindított mesterséges intelligencia alapú szolgáltatásáról. A globális technológiai cég a magyar nemzeti versenyhatóság eljárásának eredményeként egy átfogó kötelezettségvállalás végrehajtását kezdeményezte, amit a GVH Versenytanácsa kötelezően elő is írt számára. Ennek lényege, hogy a Microsoft 10 milliárd magyar szón alapuló – megfelelően előkészített – adatállományon tanítja mesterséges intelligencia alapú rendszereit, és az adatállományt más MI rendszerek számára is felhasználhatóvá teszi. Ezzel az úttörő fejlesztéssel nagyságrendekkel javulhatnak a magyar nyelvű MI-alapú alkalmazások képességei.
2025. 06. 01. 06:00
Megosztás:

Álláskeresés nyáron? Készüljön extra körökre!

A nyári hónapokban a munkaerőpiac ritmusa lelassul, különösen az irodai, szellemi munkakörökben. A szabadságolások miatt elérhetetlenné váló döntéshozók, az időzítési nehézségek és a túl általános toborzási kampányok miatt a kiválasztás akár kétszer annyi ideig is eltarthat, mint az év többi részében. Ez nemcsak időveszteség, hanem komoly üzleti kockázat is – figyelmeztet a HR szakértő.
2025. 06. 01. 05:00
Megosztás:

Többet ér a garázs, mint egy autó vagy lakás? Néhol luxusautók helyett már luxus-parkolóhelyekről beszélhetünk

Néhány kivételtől eltekintve általánosságban elmondható, hogy az évek során folyamatosan emelkednek a gépjárművek átlagárai. Érthető tehát, hogy egyre több tulajdonos szeretné óvni autóját a külső hatásoktól, és nem az utcán hagyni estére, hanem biztonságban tudni egy garázsban. Ennek kapcsán 2022-től 2025 áprilisáig vizsgálta a Használtautó.hu a magyarok által legkedveltebb modellek átlagárát a használtautó-piacon, valamint ezzel párhuzamosan az ingatlan.com is megnézte az eladó és kiadó garázsok kínálatát Budapesten és vármegyeszékhelyeken.
2025. 06. 01. 04:00
Megosztás:

9 órai iskola kezdés – Itt a bejelentés, senki nem számított erre

Újra előkerült az iskolakezdés időpontjának kérdése.
2025. 06. 01. 03:00
Megosztás:

Munkaszüneti napok 2025 – ez jön még idén!

Mire számíthatunk 2025 hátralévő részében? Ahogy a 2025-ös év fele lassan a hátunk mögött marad, egyre többen kezdik tervezgetni az év végi szabadságokat, hosszú hétvégéket és a munkanap-áthelyezésekkel járó bonyodalmakat.
2025. 06. 01. 02:01
Megosztás:

Kiderült a júniusi nyugdíj utalás időpontja: mikor érkezik meg most pontosan a pénz?

Bár a nyugdíjasok többsége már megszokhatta a rendszeres pénzérkezést, 2025-ben sem árt figyelni az aktuális nyugdíjfolyósítási dátumokra.
2025. 06. 01. 01:00
Megosztás:

A legjobb mém érmék felkutatásán dolgozol? Vár a Snorter ICO!

Kiégtél a legjobb mém érmék felkutatásától? Segítségre van szükséged? A Snorter kereskedő bot segít a Solana blokkláncán futó legjobb mém érmék megtalálásában.
2025. 06. 01. 00:01
Megosztás:

Valós adatok alapján teremtenek mesterséges személyiségeket a kiberbűnözők

Mivel a kiberbűnözők sokféle módszert vetnek be a személyes adtok ellopására, önmagában véve az óvatosság nem mindig védi meg az ügyfeleket a csalásoktól, pénzük eltulajdonításától, az informatikai biztonsággal foglalkozó ESET tanulmánya szerint, a megelőzés, így például biztonsági szoftver telepítése mellett nagyon fontos az is, hogy rendszeresen ellenőrizzék az ügyfelek bankszámlájukat, s ha bármi rendelleneset tapasztalnak, azonnal tiltsák le a bankkártyájukat és cseréljenek jelszavakat.
2025. 05. 31. 22:00
Megosztás:

Ezért mondott le a cseh igazságügyi miniszter

Lemondott pénteken Pavel Blazek cseh igazságügyi miniszter, mert tárcája nagy értékű ajándékot fogadott el bitcoin kriptovalutában egy büntetett előéletű volt drogkereskedőtől.
2025. 05. 31. 21:00
Megosztás:

A fiatalok 22 %-ának van hosszabb időre elegendő tartaléka

Tízből közel hat fiatalnak van valamennyi megtakarítása a legfrissebb K&H ifjúsági index szerint. Jelentős eltérések vannak közöttük: a megtakarítók 38 százalékának legalább hat hónapra elegendő tartaléka lenne arra az esetre, ha nem lenne bevétele, 36 százalékuk maximum egy, 26 százalékuk pedig legfeljebb három hónapra tud tervezni. Ugyanakkor a tartalékoló fiatalok több mint tizede egy évnél hosszabban tudna bevételek nélkül élni.
2025. 05. 31. 20:00
Megosztás:

Az Ideona átadta második hibrid naperőművét

Az Ideona tanácsadói csoport újabb, elektrokémiai energiatároló rendszerrel integrált napelemes erőművet adott át a Vas vármegyei Söptén - közölte az Ideona Zrt. az MTI-vel.
2025. 05. 31. 19:00
Megosztás:

Trump ismét kamatcsökkentésre szólította fel a jegybankot

Jerome Powell, a Fed elnöke csütörtökön személyesen egyeztetett Donald Trumppal a gazdasági fejleményekről, többek között a növekedésről, a foglalkoztatásról és az inflációról.
2025. 05. 31. 18:00
Megosztás:

Mi lesz így a Japán gazdasággal?

A japán főváros térségében mért éves infláció 3,4% volt májusban, ami megegyezik az előző hónapban mért adattal.
2025. 05. 31. 17:00
Megosztás:

Lengyelországi választások borzolják a hétvégét

Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás második fordulóját.
2025. 05. 31. 16:00
Megosztás:

A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak – áprilisban 14%-kal többet költöttek a kártyabirtokosok mint egy évvel korábban

A kormány azon dolgozik, hogy a magyar családok egyre több pénzből tudjanak gazdálkodni, ezáltal pedig többet is tudjanak költeni akár utazásra, kikapcsolódásra is. A családok gondtalan pihenését a kormány a SZÉP-kártyával is kiemelten támogatja, amely a hazai turizmus teljesítményéhez is érdemben hozzájárul.
2025. 05. 31. 15:00
Megosztás:

A kőolaj árfolyama csökkent, szombaton lesz a sorsdöntő OPEC ülés

A kőolaj ára esett, miután a globális nyersolaj piacon erős a félelem az OPEC szombati döntése miatt.
2025. 05. 31. 14:00
Megosztás:

Jamie Dimon újra beleszállt a Bitcoinba: "Tartalékoljunk tankokat, ne kriptót!"

Jamie Dimon, a JPMorgan vezérigazgatója ismét nem finomkodott, amikor a Bitcoin jövőjéről kérdezték. Bár bankja most már lehetővé teszi ügyfeleinek a BTC-vásárlást, Dimon saját álláspontját nem rejtette véka alá: szerinte Amerikának nem digitális eszközökbe, hanem fegyverekbe és nyersanyagokba kellene fektetnie, ha valóban a nemzetbiztonság érdekli.
2025. 05. 31. 13:00
Megosztás: