Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Meghosszabbított nyitvatartással fogadja az utasokat az ásotthalmi határátkelőhely

Az ünnepi időszakban megnövekedett forgalom miatt hétvégente meghosszabbított nyitvatartással fogadja az utasokat az ásotthalmi határátkelőhely - közölte a Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányság szerdán a közösségi oldalán.
2025. 12. 10. 22:30
Megosztás:

Így alakult szerda estére a forint

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben szerda estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 10. 21:00
Megosztás:

Hátrányos helyzetű óvodások támogatását finanszírozza az EU

Elindul a Hátrányos helyzetben élő óvodáskorú gyermekek támogatása a felzárkózó településeken elnevezésű pályázat 7,3 milliárd forint uniós támogatással - közölték a szervezők az MTI-vel közleményben szerdán.
2025. 12. 10. 20:30
Megosztás:

A Monero 10%-ot esett heti szinten, az elemzők szerint a Digitap lehet a következő 100-szoros szorzóval kecsegtető kriptós előértékesítés

December 7-én a Monero (XMR) több mint 10%-ot esett heti szinten, 360 dollárra süllyedve, mielőtt enyhe korrekcióval 370 dollárig visszakapaszkodott. A mozgás meglepte a kereskedőket, akik arra számítottak, hogy a Monero adatvédelmi fókuszú szegmense erősebb piaci környezetben is stabil marad. Ez a visszaesés arra késztette a befektetőket, hogy újraértékeljék kitettségüket, és olyan projekteket keressenek, amelyek kézzelfogható növekedési potenciált kínálnak.
2025. 12. 10. 20:00
Megosztás:

Magyarország idén is két olyan bűnözőt köröz, akik az Europol legkeresettebb bűnözőinek listáján szerepelnek

A tavalyi évhez hasonlóan Magyarország idén is két olyan bűnözőt köröz, akik szerepelnek az Európai Unió hágai székhelyű rendőrségi együttműködési szervezetének (Europol) a legkeresettebb európai bűnözőket rögzítő, hétfőn közzétett listáján, az érintett bűnözőket kábítószer-kereskedelem, valamint gyilkosság és súlyos testi sértés miatt keresik.
2025. 12. 10. 19:30
Megosztás:

GVH-elnök: „Több építőipari kartellgyanút is vizsgálunk”

Kiemelt figyelmet fordít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az építőipari vállalkozások piaci magatartására – hangsúlyozta Rigó Csaba Balázs, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) évzáró közgyűlésén, Budapesten.
2025. 12. 10. 19:00
Megosztás:

A 4iG Informatikai Zrt. megveszi az ACE Network Zrt. további 30 százalékát

A 4iG leányvállalata, a 4iG Informatikai Zrt. részvény adásvételi szerződést kötött az ACE Network Zrt. jegyzett tőkéjének további 30 százalékot megtestesítő részvények megszerzésére, az ügylet zárásával a 4iG Informatikai Zrt. az ACE Network, egyedüli 100 százalékos tulajdonosa lesz - közölte a 4iG szerdán a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 12. 10. 18:30
Megosztás:

Veszélyes TikTok-trendre hívják fel a figyelmet

Súlyos pszichés károkat okozhatnak az áldozatokban a közösségimédia-felületeken időről időre felbukkanó veszélyes trendek, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakértői figyelemmel kísérnek. Ezúttal a Lengyelországból indult, és a fiatalok körében gyorsan elterjedt "Szon Patrol" TikTok-trendet tanulmányozták - közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága szerdán az MTI-t.
2025. 12. 10. 18:00
Megosztás:

A magyar ipar és a műegyetemi tudás találkozása: stratégiai innovációs megállapodást kötött a BME és a BorsodChem

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a BorsodChem hosszú távú innovációs és képzési együttműködést indít, amelyben kutatók és ipari szakemberek közösen dolgoznak a gyártást hatékonyabbá tevő technológiai fejlesztéseken, miközben a hallgatók gyakorlatorientált képzési lehetőségekhez jutnak.
2025. 12. 10. 17:30
Megosztás:

Látványosan csökkent a dízelek iránti érdeklődés, több mint 40%-os növekedéssel az elektromos autók nyerték a novembert

2025 novemberében folytatódott a hazai használtautó-piac szerkezetének átalakulása: több olyan trend is egyértelműen kirajzolódott, amely hosszabb távon is meghatározhatja a piac működését. A Használtautó.hu adatai szerint a dízelek iránti érdeklődés meredeken visszaesett, miközben az elektromos és hibrid modellek iránti kereslet tovább erősödött. A kínálat minősége közben látványosan javult: fiatalabb, kevesebbet futott és magasabb értékű járművek kerültek fel a portálra, a meghirdetett autók száma pedig jóval meghaladta a tavalyit.
2025. 12. 10. 17:00
Megosztás:

Az állampapír-milliárdok, az Otthon Start és a fiatal vevők éve volt 2025

2025-ben a hazai lakáspiac maga mögött hagyta a 2023-as gyenge évét, és a 2024-ben elindult élénkülés idén határozott növekedéssé erősödött. Az év elején az állampapírokból felszabaduló megtakarítások vitték hároméves csúcs közelébe a forgalmat, az év második felében pedig az Otthon Start Program és a fiatal vevők erős jelenléte fokozta a lendületet. Ezzel együtt is óvatos optimizmus lengi be a 2026-os ingatlanpiaci kilátásokat: a támogatott hitelek továbbra is élénk keresletet biztosítanak, miközben a 2025-ben megugró árak visszafoghatják a tranzakciószámokat. A Duna House előrejelzése szerint jövőre 100–120 ezer adásvétel várható, az árak pedig az első negyedévben mérsékeltebb, 0–10 százalék közötti emelkedést mutathatnak. A jelzáloghitel-piac akár a 2000 milliárd forintos szintet is elérheti jövőre.
2025. 12. 10. 16:00
Megosztás:

Kétszer nagyobb eséllyel teljesítik túl bevételi céljaikat azok a vállalatok, amelyek AI-alapú digitális munkahelyekbe fektetnek

A Magyarországon mintegy 700 főt foglalkoztató Unisys közzétette legfrissebb globális kutatását arról, hogy miként használják a vállalatok az AI-alapú digitális munkahelyi megoldásokat versenyképességük megőrzésére a gazdasági bizonytalanság idején. A kutatás egyik fő tanulsága, hogy nő a szakadék a jól teljesítő és a lemaradó vállalatok között.
2025. 12. 10. 15:30
Megosztás:

Megújul Kelenföld egykori iparterülete és modern, energiatakarékos városrész épül a helyén okoslakásokkal, esőkertekkel és öt futballpályányi zöld parkkal

1864 lakásos új városnegyed épül Kelendföldön, a Fehérvári út mellett az Indotek Group lakóingatlanportfólióját összefogó Rezideo beruházásában. A Revital Parkban magas minőségű, A+ energetikai besorolású lakások épülnek és a lakónegyed területén 38 százalékra növelik a zöld terület arányát a jelenlegi 6 százalékról. Emellett olyan energiatakarékos és zöld megoldásokat alkalmaznak, mint az esőkertek vagy az üvegezett erkélyek, amelyek a klímahatások enyhítését szolgálják. A beruházás első ütemének építése fontos szakaszához érkezett: zajlik a talajszondák fúrása, amelyek majd a lakások melegvízellátását és hűtés-fűtését biztosítják. A Revital Park első ütemében a napelemeknek és a talajszondás rendszernek köszönhetően a megújuló energiaforrások által biztosított energia aránya 40-60 százalék között alakul majd.
2025. 12. 10. 15:00
Megosztás:

5 százalék alatt maradhat a költségvetési hiány jövőre is

A költségvetési hiány 2026-ban is 5 százalék alatt, az államadósság pedig a GDP 73,5 százalékán maradhat - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államháztartásért felelős államtitkára a tárca keddi sajtótájékoztatóján, Budapesten.
2025. 12. 10. 14:35
Megosztás:

Katasztrófavédelmi projekt indult a magyar-szerb határ menti térségben

A határ menti térségben élők élet- és vagyonbiztonságának növelése érdekében indult magyar-szerb katasztrófavédelmi projekt uniós támogatással.
2025. 12. 10. 13:30
Megosztás:

Befejeződött az Országos Mentőszolgálat épületeinek energetikai fejlesztése

A Országos Mentőszolgálat épületenergetikai támogatást nyert a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program keretében, mely fejlesztés során a Országos Mentőszolgálat épületeinek energetikai fejlesztése valósult meg - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium a projekt zárórendezvényéről szerdán az MTI-vel.
2025. 12. 10. 13:00
Megosztás:

Továbbra is jelentős a terrorfenyegetettség Hollandiában

A terrortámadás kockázata Hollandiában továbbra is "jelentős", az ötből a negyedik fenyegetettségi szinten áll - olvasható a holland nemzetbiztonsági és terrorizmusellenes koordinátori hivatal (NCTV) szerdán közzétett jelentésében.
2025. 12. 10. 12:35
Megosztás:

Ingatlan.com: rendhagyó év volt 2025 a lakáspiacon

Rendhagyó év volt 2025 a hazai lakáspiacon: az év elején az állampapírokból felszabaduló tőke, majd nyár végétől az Otthon Start program bejelentése generált rekordközeli aktivitást. A két keresleti hullám miatt akár 160 ezer adásvétel is történhetett az ingatlan.com MTI-nek küldött legfrissebb elemzése szerint.
2025. 12. 10. 12:00
Megosztás:

Agrárminisztérium: újabb jelentős segítséget nyújt a kormány a tejágazat szereplőinek

A termeléshez kötött tejhasznú tehéntartás támogatás kifizetése két ütemben meghaladja a 23 milliárd forintot. Így az ősz kezdete óta összesen több mint 32 milliárd forint célzott támogatás érkezett az ágazatban tevékenykedők munkájának segítésére - jelentette be Nagy István agrárminiszter közösségi oldalán.
2025. 12. 10. 11:30
Megosztás: