Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Tovább erősödtek a vezető Wall Street-i indexek

Szerdán tovább emelkedtek az irányadó amerikai indexek, melyhez a megjelent makróadatok nyomán élénk kamatcsökkentési várakozások adták a lendületet, élen az energia-, a pénzügyi és az ipari szektorral.
2025. 12. 04. 10:00
Megosztás:

Kis mérték hozamcsökkenés a fejlett gazdaságok kötvénypiacain

Az euróövezet szolgáltatószektorra és a gazdaság egészére vonatkozó novemberi végleges beszerzésimenedzser-indexe erősebb lett még az előzetes adatnál is, így azt valószínűsíti, hogy az európai gazdaság kilábalása gyorsul.
2025. 12. 04. 09:30
Megosztás:

Gyengült a forint csütörtök reggelre

Csütörtök reggelre gyengült a forint a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 04. 09:00
Megosztás:

Kisebb elmozdulások a nyugat-európai tőzsdéken

A keddi kereskedést követően a szerdai is vegyesen alakult a nyugat-európai tőzsdéken: a Stoxx600 kevesebb, mint 1 pontot erősödött, a FTSE100 és a DAX 0,1%-ot süllyedt, míg a CAC40 alig 0,2%-os pluszban zárt.
2025. 12. 04. 08:30
Megosztás:

Agrometeorológia: folytatódik a talaj töltődése nedvességgel

Nagyobb hideg nélkül, a talajban kellő nedvességtartalom mellett erősödhetnek az Alföldön a gyengébben kelt őszi kalászos állományok, a következő napokban jelentősebb esőre a Dunántúlon van kilátás, keleten kisebb mennyiség valószínű - írta a HungaroMet Zrt. agrometeorológiai elemzésében.
2025. 12. 04. 08:00
Megosztás:

Ez a vírus okozta a tömeges megbetegedést a XIII. kerületi óvodákban

A laboratóriumi és élelmiszer-biztonsági vizsgálatok alapján a calicivírus okozta csaknem 600 ember megbetegedését, a konyhák üzemeltetőjével szemben eljárást indítottak - közölte honlapján szerdán a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK).
2025. 12. 04. 07:30
Megosztás:

Hatalmas rekord: csúcsra ért a lakáshitel októberben

„Októberben 257,57 milliárd forint összegben kötöttek a magyarok lakáshitel szerződést. Ekkora még sosem volt a volumen egyetlen hónapban sem, az előző hónaphoz képest 128,66% a növekedés. Természetesen hatalmas szerepe van ebben az Otthon Start hitelnek, a támogatott kölcsön szeptemberi indulását követő igénylésekből ugyanis az ősz második hónapjára lettek szerződések.”
2025. 12. 04. 07:00
Megosztás:

Műfenyő vagy vágott fenyő? – Környezetvédelmi szempontú összefoglaló

Karácsony közeledtével a karácsonyfa kiválasztása minden évben visszatérő kérdés, és egyre több család számára válik fontossá, hogy döntésük környezeti szempontból is felelős legyen. A műfenyő és a vágott fenyő közötti választás látszólag egyszerű, ám az életciklusuk, gyártásuk, lebomlásuk és társadalmi hatásaik alapján jelentős különbségek mutatkoznak. Az alábbi rövid összefoglaló áttekinti mindkét opció környezeti terhelését, valamint a földlabdás fenyők és a karácsonyfa-újrahasznosítás lehetőségeit is.
2025. 12. 04. 06:30
Megosztás:

A vállalati felszámolások trendje 2026-ban

Globálisan a vállalati fizetésképtelenségek száma 2025-ben 6 százalékkal, 2026-ban pedig további 5 százalékkal nőhet az Allianz Trade elemzőinek előrejelzése szerint. A szakértők majd csak 2027-től várnak trendfordulót, amikor 1 százalékos enyhe csökkenést prognosztizálnak a fizetésképtelenségi esetek számában.
2025. 12. 04. 06:00
Megosztás:

Juttatások: sok pénzt hagynak veszni a magyarok

Hamarosan sok magyarországi munkavállalónak kell döntenie arról, milyen béren kívüli juttatásokat szeretne igénybe venni jövőre. Az Erste felmérése szerint sokan nincsenek teljesen tisztában azzal, milyen béren kívüli juttatások érhetők el, illetve ezek hogyan is működnek pontosan, és ezért havonta akár több ezer forintot is elbukhatnak. A bank szerint fontos a kollégák pénzügyi tudatosságának fejlesztése, és ennek részeként segíteni kell a munkatársaknak eligazodni a béren kívüli juttatási csomagok között.
2025. 12. 04. 05:30
Megosztás:

Fordulat a lakáspiacon: a vevőknek áll a zászló az év végén

Novemberben a lakáspiaci aktivitás az év végi lecsendülés jeleit mutatja, de a kereslet és a kínálat dinamikája teljesen eltérő dinamikát tükröz, ami a lakásvásárlók számára jelent előnyt. A kereslet csökkenése éves összevetésben annak is köszönhető, hogy tavaly november kiugróan erős volt az állampapírból kiszálló befektetők fokozódó jelenléte miatt. A kínálati oldalon pedig két számjegyű bővülés következett be a frissen meghirdetett lakóingatlanoknál – derül ki az ingatlan.com novemberi kereslet-kínálati összesítőjéből.
2025. 12. 04. 05:00
Megosztás:

Így pihennek a magyarok: a termál- és élményfürdőzés a legkeresettebb wellnessprogram

A magyarok döntő többsége félévente jár wellnessezni, elsősorban a szállodai wellnessrészlegeket választja, és ezért akár hosszabb utat is megtesz –– derül ki a Csodásmagyarország.hu online felméréséből. A szolgáltatások közül a termál-, illetve az élményfürdő a legkedveltebb, ezt követi a szauna és a gőzfürdő, majd a masszázs, amelyeket főként stresszoldás és relaxáció céljából vesznek igénybe.
2025. 12. 04. 04:30
Megosztás:

Berobbant az Otthon Start, októberben minden rekord megdőlt

Új korszakot nyitott a hitelezésben az Otthon Start Program: soha annyi lakáshitelt nem vettek még fel a magyar háztartások, mint idén októberben, a szerződött összeg meghaladta a 250 milliárd forintot. Rekord született az egy szerződésre jutó hitelösszeget illetően is. A személyi kölcsön népszerűsége töretlen és a babaváró hitelből is most fogyott idén a legtöbb - írja közleményében a Bank360.
2025. 12. 04. 04:00
Megosztás:

Több száz romániai dolgozóját bocsátja el a német autóipari vállalat, az Aumovio

Hatszáznál több romániai dolgozóját bocsátja el a német autóipari vállalat, az Aumovio - írja a profit.ro a vállalat közleménye alapján.
2025. 12. 04. 03:30
Megosztás:

Nem kell, hogy a nyugdíjas feladja Önmagát!

A nyugdíjas évek nem kell, hogy az önfeladásról szóljanak, sokkal inkább egy új életszakaszról, amikor több idő jut önmagunkra, a szeretteinkre és a társas kapcsolatainkra.
2025. 12. 04. 03:00
Megosztás:

Lesz-e nyugdíjad 10-20 év múlva? Itt a válasz!

Ahogy közeledik az év vége, egyre többen gondolják újra pénzügyi terveiket, és tesznek kisebb-nagyobb lépéseket a hosszú távú biztonság érdekében. Az OTP Nyugdíjpénztár szerint a fiatalok körében látványosan erősödik a tudatosság: az új belépők 40 százaléka 16-34 év közötti, és egyre többen választanak kockázatosabb, hosszabb távon nagyobb hozamot kínáló portfóliókat.
2025. 12. 04. 02:00
Megosztás:

Itt a menetrend az orosz gázról való gyors ütemű leválásról

Az EU megegyezett az orosz gázról való leválás menetrendjéről, ami a korábban tervezettnél picit gyorsabb lesz.
2025. 12. 04. 01:30
Megosztás:

Miért fáj jobban a derekunk karácsony előtt?

Az év végi stressz és érzelmi terhelés felerősítheti a mozgásszervi panaszokat – figyelmeztet Joó Enikő gyógymasszőr, holisztikus manuálterapeuta. Tapasztalatai szerint a derékfájás, a beállt nyak vagy a becsípődések sokszor nem csupán fizikai eredetűek, hanem lelki problémák testi megnyilvánulásai.
2025. 12. 04. 00:30
Megosztás:

Az olasz védelmi miniszter önkéntes katonai szolgálat bevezetését javasolja

Önkéntes katonai szolgálat bevezetését kezdeményezte Guido Crosetto olasz védelmi miniszter, aki szerint a hibrid háború fenyegetése miatt több ezer magasan képzett biztonsági szakértőre van szükség Olaszországban.
2025. 12. 04. 00:05
Megosztás:

SOL erős ellenállásba ütközik 150 dollár alatt, miközben a Digitap új lendületet vesz a 2 millió dolláros hétvégi roham után

A Solana megrekedt 150 dollár alatt, mivel gyenge mutatók gyengítik a lendületét, miközben a Digitap 2,2 millió dolláros presale-je és élő omni-bank alkalmazása a $TAP tokent az egyik legígéretesebb kriptoeszközzé emeli jelenleg.
2025. 12. 03. 23:00
Megosztás: