Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

TV, rádió, óriásplakát, újsághirdetés. Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Mi a közös a felsorolás szereplőiben? Az, hogy mindegyiket tekinthetjük egy-egy hirdetési felületnek, amelyen különböző cégek próbálják elérni leendő vásárlóikat, ügyfeleiket. Csakhogy van egy hatalmas különbség köztük!

Hogyan találjuk meg a megfelelő hirdetési felületet cégünknek?

Az első mondatban szereplő felületeken futó hirdetések teljesítményét szinte lehetetlen visszakövetni. Így optimalizálni, változtatni sem lehet az anyagokon. Az online hirdetési felületeken viszont minden mérhető, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy rácáfolhassunk az egyik legismertebb marketinges tévhit első felére. Nevezetesen arra, hogy „a hirdetésekre költött pénz egyik fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, melyik fele”. A cikk további részéből kiderül, mit érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy a tévhit második felére is rácáfolhassunk, és minden fillért a megfelelő hirdetési felületen költsünk el.

Hirdetési stratégia: a sikeres kommunikáció alapja

Mivel az organikus tartalmak jellemzően csak 6-12 hónap alatt térülnek meg, a gyors eredményhez nélkülözhetetlenek az online hirdetések. Az ideális hirdetési stratégia megalkotása az első lépés ahhoz, hogy a marketingüzenetünket célzottan juttathassuk el egy nagyobb, a cégünk számára releváns közönséghez, és forgalmat irányítsunk a weboldalunkra.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy:

- Mik a célközönségünk demográfiai és pszichológiai jellemzői?

- A célcsoport tagjai milyen online felületeken aktívak és mikor?

- Mik a buyer perszónánk fájdalompontjai?

- Mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre?

- Milyen számszerűsíthető célokat szeretnénk elérni?

- Milyen egyéb (nem számszerűsíthető) céljaink vannak?

- A termékünk/szolgáltatásunk usp-je (unique selling proposition)

- milyen platformon villantható fel legeredményesebben?

Természetesen az sem mindegy, hogy ecommerce, B2C vagy B2B hirdetésekről beszélünk. A lényeg, hogy ha pontosan célzunk (jó „töltényekkel”), akkor előbb-utóbb nyert ügyünk lesz. Azért csak előbb-utóbb, mert B2B-ben például a legritkább esetben lesz valakiből egyetlen érintkezés után lead, vagyis új potenciális ügyfél. A kiváló célzási képességeken túl analitikai és üzletfejlesztési tapasztalatra, illetve kiegészítő technológiákra (és azok beható ismeretére) is szükség van a sikerhez. Ugyanis egy-egy kampány lefuttatása közben és után az eredmények értő elemzésének segítségével optimalizálhatjuk hirdetéseinket.

Bonyolultan hangzik?

Mert az is. Ezért az igazán tudatos cégek online marketing ügynökséghez fordulnak. Ez azért is fontos, mert egy senior szakemberekből álló, havi szinten sok százmillió forintnyi hirdetési büdzsét kezelő csapat a megfelelő hirdetési felület(ek) megtalálását követően a hatékony hirdetések megalkotásában is segítséget nyújthat.

Melyik a számunkra tökéletes hirdetési felület?

Az az igazság, hogy rengeteg vállalkozás nem is sejti, hogy milyen online felület(ek)en érdemes megjelennie.

A Google és a Facebook sokak fejében megfordul, ha online hirdetési felületekről van szó, de mi a helyzet például a Microsoft Advertisinggal, amely az amerikai piacon kiemelkedően teljesít? Vagy a LinkedInnel, amely Európán belül is több mint 210 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul már 2021-ben is 57 millió vállalat jelent meg a felületen világszerte, így tökéletes választás lehet, ha egy cégnek nagyvállalati ügyfelei vannak (vagy szeretné, hogy legyenek).

A fiatalabb célcsoportnak szóló termékekkel/szolgáltatásokkal operáló cégek számára pedig ott az Instagram és a TikTok, jobbnál jobb hirdetési lehetőségekkel. Hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, remek célzási lehetőségek vannak az új potenciális ügyfelek, vagy a már meglévő ügyfelekhez hasonló célközönség megtalálására.

Persze ne feledkezzünk meg a Pinterestről sem, ha női célközönségről van szó, és „van mit megmutatnunk” a márkánkból. Hazánkban több mint 1 millióan használják.

Aztán ott a Youtube is a maga 2,5 milliárd aktív felhasználójával és elsőrangú analitikai lehetőségeivel. A Youtube videó hirdetések esetén a megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez illeszkedő reklámok jelennek meg, így ez a hirdetési felület és forma márkaépítés szempontból lehet érdekes.

Ha pedig hangalapú üzenetben gondolkodunk, a Spotify is tökéletes hirdetési „felület”, hiszen segítségével a potenciális ügyfeleket szokatlan időpontokban is elérhetjük (például edzés, vezetés, takarítás vagy főzés közben).

Egy szó, mint száz: rengeteg jó hirdetési felület vár ránk az online térben, csak nem árt, ha van a közelünkben egy megbízható online marketing ügynökség, amelyik a céges adottságok, lehetőségek és célok mentén választja ki a számunkra legjobb(ak)at. Ehhez kell a méréseken és kutatáson alapuló, profitábilisan végrehajtható marketingstratégia, amely új szintre emelheti vállalkozásunkat.

És melyik platformot érdemes választani, ha (még) nincs pénzünk hirdetni?

Értékesítési szempontból az a Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindenre találunk

egy több ezer tagú csoportot. Létre is hozhatunk ilyen oldalakat vagy csoportokat, gyakorlatilag bármilyen témában, ingyen. Ezekben a csoportokban alapvetően azért válnak taggá az emberek, hogy kommunikálhassanak egy témában. Ezért a felületen magasabb az interakciós igény és a „trollveszély”, de valamit valamiért…

A korábban említett Pinterest mellett a Reddit is szuper, akár ingyenes felület lehet. Itthon leginkább a kézműves termékek szerelmesei használják ki a két online platform előnyeit, de külföldön sokkal szélesebb réteg preferálja őket. Ezeken a hirdetési felületeken érdemes szép és kreatív tartalmakat megosztani, mert ha valaki követni kezdi a profilunkat vagy valamelyik táblánkat, akkor az új pinjeink automatikusan megjelennek a hírfolyamában. A pinekről azt érdemes tudni, hogy mindig visszahivatkoznak a forrásra, így ha valaki rákattint egy általunk készített pinre, azonnal át is ugorhat a weboldalunkra. A Reddit felületén az úgynevezett subredditekre, vagyis a rendkívül népszerű altémákra érdemes építeni.

Mi a tanulság?

Organikusan – tehát hirdetési büdzsé nélkül – is megjelenhetünk a legnépszerűbb online felületeken: Facebookon, Instagramon, Youtube-on, TikTokon vagy akár LinkedInen is. Azt azonban nem árt tudatosítani, hogy egyrészt a minőségi tartalomgyártás sem ingyenes, hiszen a cég dolgozóinak/vezetőinek ráfordított ideje rendkívül sokat ér. Másrészt ez jóval lassabb út, mint ha pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel operálnánk.

Sajnos sok cégvezető beleesik abba a hibába, hogy mindent házon belül tart. Pedig egy sokat látott „külső szem” gyakran jobban tudja, hogy hol és hogyan juttassa el a cég termékét/szolgáltatását ahhoz, aki valóban meg is fogja azt venni. Ez pedig maga a választóvonal siker és kudarc között.

Jó adatra miért esik a tőzsde?

Tegnap jó munkaerő piaci adatokat láthattunk az USA-ból. Például a betöltetlen munkahelyek száma 7,77 millióra emelkedett, miközben a várakozás 7,3 volt.
2025. 07. 02. 14:30
Megosztás:

Varga Mihály: a bankrendszer a bizonytalan világgazdasági környezetben is stabil

A globális szinten tapasztalható bizonytalanság miatt az amerikai és az európai jegybankok is felfelé módosították az inflációs előrejelzésüket, míg a növekedésre vonatkozó várakozásaikat mérsékelték - jelentette ki Varga Mihály jegybankelnök, aki részt vett az Európai Központi Bank (EKB) éves konferenciáján, Sintrában.
2025. 07. 02. 14:00
Megosztás:

Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója

A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től a cégcsoport hazai és nemzetközi sikereiben több mint 20 éve kulcsszerepet játszó szakember, Belovai Csaba tölti be a vállalat vezérigazgatói tisztségét.
2025. 07. 02. 13:30
Megosztás:

Tavaly óta nem várta ennyi munkahely az amerikaiakat

Az Egyesült Államokban a nyitott álláshelyek száma májusban 374 ezerrel bővült, összesen 7,769 millióra, ami tavaly november óta a legmagasabb szint.
2025. 07. 02. 13:00
Megosztás:

A gazdasági bizonytalanságok ellenére sem lankad az európaiak utazási kedve

Az infláció, a gazdasági bizonytalanság, az éghajlatváltozás és a geopolitikai kockázatok miatti állandó aggodalmak ellenére az európaiak többsége idén is tervez nyaralást, és legnagyobb részük ebben az évben még többet is tervez költeni erre, mint korábban – derül ki az Allianz Nemzetközi Vakációs Bizalmi Index felmérésből.[1] Az eredmények alapján négyből három európai (75%) június és szeptember közötti időszakra időzíti a pihenését. Annak ellenére, hogy továbbra is sokan szeretnének utazni, a pénzügyi bizonytalanságok érezhetően befolyásolják ezeket a terveket. A megkérdezettek 61 százaléka az egyre növekvő utazási költségek, 51 százaléka pedig a személyes pénzügyi helyzete miatt fejezte ki aggodalmát, amely az utazási kedv enyhén csökkenő tendenciáját mutatja: ez a 2024-ben mért 83 százalékhoz képest 8 százalékponttal esett vissza.
2025. 07. 02. 12:00
Megosztás:

Mire számítsunk a részvénypiacokon az OTP Bank elemzői szerint?

Sok a kihívás a globális és a hazai a pénzpiacon: a világgazdasági lassulás és a vámháborús kockázatok világszerte beárnyékolják a befektetői hangulatot – állapították meg harmadik negyedéves befektetési stratégiájukban az OTP Bank elemzői.
2025. 07. 02. 11:30
Megosztás:

Fintradix: Stabil platform és innováció

Mivel a pénzügyi technológiák gyorsan fejlődnek, különösen értékes egy olyan partner, aki ügyesen ötvözi az innovációt a funkcionalitással. A Fintradix pontosan ilyen partner, amely stabil platformot biztosít ügyfelei számára, és széleskörű lehetőségeket nyit a növekedés és a fejlődés számára. Az innovációk folyamatos bevezetésére való összpontosítás lehetővé teszi a vállalat számára, hogy lépést tartson a korral, és magabiztosan alakítsa ki a szolgáltatásminőség új szabványait. Mivel a pénzügyi technológiák gyorsan fejlődnek, különösen értékes egy olyan partner, aki ügyesen ötvözi az innovációt a funkcionalitással.
2025. 07. 02. 11:00
Megosztás:

Trump adócsomagja és Powell óvatossága újraírta a hozammozgásokat

A korábbi napokban megfigyeltekkel ellentétesen mozogtak a kötvényhozamok a keddi kereskedés során a fejlett gazdaságok kötvénypiacain. Megtorpant az amerikai 10 éves hozam csaknem négy hete tartó lemorzsolódása, a referenciahozam 2bp-tal, 4,25%-ra emelkedett.
2025. 07. 02. 10:30
Megosztás:

Trump elnök nem hosszabbítja meg a július 9-i határidőt a kereskedelmi megállapodások tárgyalására

A Dow 0,91%-os emelkedéssel 44 494,44 ponton zárt, míg a Nasdaq Composite 0,82%-on. Az S&P500 minimális, 0,11%-os esést produkált, 6 198,01 pontos záróárfolyammal.
2025. 07. 02. 10:00
Megosztás:

Vegyesen zártak tegnap az európai tőzsdék

Vegyes hangulatban zártak kedden az európai részvénypiacok, miközben a befektetők az eurózóna inflációs adatait és az amerikai kereskedelmi tárgyalások kimenetelét mérlegelték.
2025. 07. 02. 09:30
Megosztás:

Kettészakadt a vásárlók köre az ingatlanpiacon

Megtorpant az ingatlanpiac 2025-ben, mivel a várt pénzáramlás elmaradt a magánnyugdíjpénztári megtakarítások és állampapírok irányából – közölte Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapítója. A vásárlók két csoportra szakadtak: a visszahúzódó befektetőkre és a kényszervásárlókra. Utóbbiak közé tartoznak például a családalapítók, akikre árfelhajtó hatással van a támogatások, mint a CSOK vagy a Babaváró. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont vezetője szerint az infláció miatt a fix kamatozású hitelek kedvezőbbé váltak. A piac alkuképes, de az árak nem csökkennek. Szakértők szerint a jó tanácsadás kulcsfontosságú a jelenlegi helyzetben.
2025. 07. 02. 09:10
Megosztás:

Útfelújítások fejeződtek be Medgyesegyházán

Megújult több utca burkolata több mint 130 millió forint uniós támogatásból a Békés vármegyei Medgyesegyházán - közölte az önkormányzat az MTI-vel.
2025. 07. 02. 08:30
Megosztás:

Mi a helyzet most a forinttal?

Alig változott szerda reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 07. 02. 08:00
Megosztás:

Új központtal erősít Magyarországon a Kärcher

Ünnepélyes keretek között adták át 2025. június 30-án a Kärcher Hungária Kft. új szervizközpontját Biatorbágyon. A beruházást a cég növekvő piaci részesedése indokolta. Az új létesítményben az üzleti felhasználók számára kínált professzionális termékek mellett a tisztítástechnológia legújabb trendjeit is bemutatták.
2025. 07. 02. 07:00
Megosztás:

Az Adventum Group első szállodaipari beruházását jelentette be a Radisson Hotel Group partnereként

Az Adventum Group és a Radisson Hotel Group örömmel jelenti be legújabb ingatlanfejlesztését: egy 208 szobás szállodát, amely várhatóan 2026 végén nyílik meg Wrocławban, a Sky Towerben, Prize by Radisson márkanév alatt. A Sky Tower az Adventum portfóliójának egyik legizgalmasabb és legnagyobb presztízsű épülete, mind építészeti, mind kereskedelmi szempontból.
2025. 07. 02. 06:30
Megosztás:

3-4 százalékkal is megemelheti a sertés- és baromfihúsok árát az EU által a kínai lizingyártók ellen tervezett védővám

Akár 3-4 százalékkal is megemelheti a hazai piacon a sertés- és baromfihúsok kilónkénti árát az Európai Bizottság által a kínai lizingyártók ellen indított antidömping-eljárás keretében idén januárban ideiglenesen bevezetett, 58,3 és 84,7 százalék közötti büntetővám, amelynek esetleges eltörléséről, megtartásáról, illetve utóbbi esetben annak mértékéről július 11-én szavaz az Európai Tanács.
2025. 07. 02. 06:00
Megosztás:

Fontos adóváltozások léptek hatályba kedden

Fontos adóváltozások léptek hatályba kedden, a helyszíni ellenőrzések gyorsabbá és hatékonyabbá válnak az adóhatóság digitális fordulatának köszönhetően - ismerteti a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében.
2025. 07. 02. 05:00
Megosztás:

Az OTP Bank a magyar vízilabda sportért

Az OTP Bank szintet lép a sporttámogatások terén. Májusban stratégiai partnerségre lépett a World Aquatics szervezettel, majd 2025. július 1-től a Magyar Vízilabda Szövetség (MVLSZ) kiemelt támogatójává is válik. A bejelentésre egy különleges eseményen került sor: a szingapúri világbajnokságra utazó magyar csapatok hivatalos bemutatásán.
2025. 07. 02. 04:30
Megosztás:

Gyorsuló ütemben drágulnak a lakóingatlanok a zenga.hu adatai szerint

Gyorsult a lakóingatlanok drágulási üteme 2025 második negyedévében az év elejéhez képest – közölte a zenga.hu hirdetési portál az MTI-hez kedden eljuttatott elemzésében.
2025. 07. 02. 04:00
Megosztás:

Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban

Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a HGL a HelloParks ipari ingatlanfejlesztő maglódi megaparkjában. A dinamikusan növekvő logisztikai szolgáltató tavaly 5 ezer négyzetméteren kezdte meg működését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében fekvő ipari és logisztikai park MG1 csarnokában, a mostani bővítéssel így már összesen 15 ezer négyzetméteren végzi majd tevékenységét.
2025. 07. 02. 03:30
Megosztás: