Influenszerek a marketingstratégiánkban: ki legyen a termékünk arca?

A digitális trendek alapjaiban változtatták meg a hirdetésekhez való hozzáállást. Nem hagyhatjuk, hogy a jövő helyett a múltban ragadjunk: élnünk kell a friss lehetőségekkel. Csak nem mindegy, hogy hogyan.

Influenszerek a marketingstratégiánkban: ki legyen a termékünk arca?

A magyar (szó szerint vett, mondhatni „analóg”) piactereken már nem olyan bevett szokás, de a klasszikus vásárokban még hétköznapinak számít, amikor hömpölygő tömegben az árus rikoltozva hirdeti a portékáját – legyen az cipő, tarsolylemezes táska, tojós tyúk vagy kakasos nyalóka. Az, hogy a terméknek hangja van, nagyban hozzájárul a vásárlói kedv élénkítéséhez. Hangulata van, az érzelmekre, az érzékekre hat, ez valami ősi, aminek a hatása elvitathatatlan.

Nem piac az, ahol a termékünknek nincs saját hangja. Vagy nem olyan.

Az idők talán változnak,  a módszerek talán idomulnak az időhöz, de gyakorlatilag minden ugyanaz: a piaci árus, aki a portékánkat kínálja, ma is jelen van, csak már nem úgy nevezik. Az egyik ezek közül az elnevezések közül az, hogy influenszer.

Grammra mér az insta

„Ezerszer hallottuk, mégis hangsúlyoznunk kell: a marketingstratégiánk felépítésekor a közösségi terek gyakorlatilag kikerülhetetlenek”, mondja Langmár Zsuzsanna,  a Langmár Kommunikáció vezetője. „Nem  mindegy azonban, hogy hogyan szólalunk meg rajtuk. Az Instagram, a Facebook, a TikTok: jelen kell lennünk rajtuk, azonban nagyon nem mindegy, hogy hogyan képviseljük a termékünket, a céget ezeken a platformokon. Illetve a helyes kérdés ez esetben talán inkább az, hogy ki képviseli a termékünket, és miképp. Körültekintőnek kell lennünk, ha úgy döntünk, hogy egy influenszer teszi ezt – rengeteg opciót kell figyelembe vennünk, ha letesszük a voksunkat az egyikük mellett. Nem könnyű a döntés, de ha jól döntünk, az komoly hatással lehet az üzletmenetünkre.”

Tetszik, nem tetszik, az influenszerség szakmává nőtte ki magát – a „régen minden jobb volt” kifejezéshalmaz esetünkben úgy szól, hogy „régen se volt másképp, maximum az eszközök változtak”. „Az influenszer a személyiségéből, a témájából, a kisugárzásából él”, vallja Langmár Zsuzsanna. ”Abból, hogy saját magához képest képes hitelesen képviselni azt, amit a témájának választott. Sport, smink, divat, kultúra: a mindennapjaink minden szegmenséből találunk olyan arcot, aki bevette magát a bitek közé, és elmondja nekünk, hogy kellene éreznünk, élnünk, lennünk a világban.”

Az influenszer kenyere elhitetni velünk, hogy tudja, az adott területen hogyan és miképp történik a létezés. A közösségi média grammra méri azt, hogy ez sikerült-e – csak a mértékegységet itt úgy hívják: követők.

A követők száma nyilvánvalóan rendkívül fontos,

azonban csak az egyik tétel a döntési folyamatban. Ne ez legyen a legfőbb tétel. Ahogy Langmár Zsuzsanna fogalmaz:

- Vállalkozásunk mennyire tud azonosulni a választott influenszerrel? Hiteles-e a webes szakmunkás? Ha igen, vajon a termékünk is azzá válik a kezei alatt?

- Egy videós bejelentkezés száz óriásplakáttal is felér. A spontán, érzelmekre ható videós munka pedig ezerrel. A követők átlátnak a szitán – vajon a termékünk választott arca el tudja-e érni, hogy a szita még csak elő se kerüljön?

- Felelős döntést kell hoznunk – ha egyszer letettük a garast valaki mellett, onnan nincs visszatáncolás, nincs később pardon. A vásárló elefántemlékezete nem töröl: tudni fogja a későbbiekben is, hogy ki volt az, aki hirdette a cégünket. Gondolkodjunk előre!

Látva lássanak

Legyünk realisták: az influenszer nem a barátunk. Lehetünk vele jóban, legyünk is, a pacsizás megengedett, azonban itt többről van szó, mint komázós együttműködésről. Ha ő hibázik, mi hibázunk. Ahogy Langmár Zsuzsanna fogalmaz: „A cégünk hitele a tét, nem csupán az, hogy mennyi megy el egy adott hónapban a termékünkből.” Pontosabban:

- A spontán megszólalás az influenszer dolga, de az, hogy mikor és hogy szólal meg, már közös munka kell legyen. A felszabadult, önjáró influenszer a netmesterség hajnalán még működhetett – az internetzajban ma már pontos tervezést igényel a mit, mikor és hogyan.

- Éppen ezért a marketing együttműködésünk a pixelkikiáltóval precíz, óraműszerű és túlmegy a vázlatszerűségen. Mi döntsünk – az influenszerrel együttműködve, tudva, miben erős, miben jó. Ismerd meg az influenszered.   

És befejezésül: fentebb már említettük a követőket, de a követők számánál csak egy fontosabb akad –  ez pedig a követők véleménye. Semmiképp se válasszuk a sok cég által tévesen bevetett biztonsági játékot – a kommentek letiltása nem járható út. Téves. Az influenszernél csak a követő tudja jobban, hogy az influenszer miben jó. A negatív vélemény még nem jelent kudarcot – lehetőséget biztosít arra nézve, hogy beláthassuk: tévedtünk. A negatív vélemény nem katasztrófa – lehetőség arra, hogy korrigáljunk, kicsit másképp álljunk a marketingtevékenységünkhöz.

A közösségi médiának vannak olyan sarkai is, ahol nem az influenszerek, hanem magánemberként a cégvezetők kommunikációja a lényeg, ez a hiteles. Ilyen a LinkedIn kommunikáció is, aminek a beindításában segít a Langmár Kommunikáció ingyenes levélsorozata Így legyél népszerű a LinkedInen 3 hét alatt címmel.

Újabb 193 ezer laptopot kaphatnak az iskolák

2022-ben és 2023-ban 120 ezer, illetve 140 ezer laptopot kaptak a tanárok és diákok ingyenesen az iskolákban. 2024 tavaszán további 193 ezer laptop kiosztása várható - tájékoztatta a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára az MTI-t.
2024. 02. 24. 19:00
Megosztás:

Stabil a hazai munkaerőpiac

Stabil a belföldi munkaerőpiac, a foglalkoztatottság a rendszerváltás utáni rekordját elérve csúcsközelbe jutott Magyarországon - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vezető közgazdásza az M1 aktuális csatorna péntek esti műsorban.
2024. 02. 24. 18:00
Megosztás:

Javította Csehország adósosztályzatának kilátását a Fitch Ratings

Stabilra javította a leminősítés lehetőségére utaló eddigi negatívról Csehország magasan elsőrendű, "AA mínusz" szintű devizaadósság-besorolásának kilátását a Fitch Ratings. A nemzetközi hitelminősítő egyidejűleg megerősítette a cseh szuverén osztályzatot.
2024. 02. 24. 17:00
Megosztás:

Alig drágult a személyautóknál a kgfb

Mindössze 368 forinttal emelkedett a tavalyi IV. negyedévben egy átlagos személyautó kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) állománydíja - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) szombaton az MTI-vel.
2024. 02. 24. 16:00
Megosztás:

Megkezdődik az új liftek építése a tatabányai vasútállomáson

Megkezdődik az új liftek építése a tatabányai vasútállomáson - közölte a MÁV Zrt. szombaton az MTI-vel.
2024. 02. 24. 15:00
Megosztás:

Leválás: új módszer a vállalatok átalakulására

2024. január 1-jétől új jogintézménnyel, a leválással bővül a Polgári Törvénykönyvnek a jogi személyek szétválására vonatkozó szabályrendszere. Mint minden egyéb átalakulás, egyesülés és szétválás, a leválás is adókövetkezményekkel járhat.
2024. 02. 24. 14:00
Megosztás:

Közzétette 2023-as, negyedik negyedéves konszolidált üzleti eredményeit az ORLEN Csoport

A 2023. december 31-én zárult negyedévben az ORLEN Csoport 11,2 milliárd zloty LIFO-alapú EBITDA-t és 7,3 milliárd zloty nettó nyereséget ért el. A teljes 2023-as évre vonatkozó LIFO-alapú EBITDA1 elérte a 44,8 milliárd zlotyt, a nettó nyereség pedig 27,6 milliárd zloty volt. Az ORLEN Csoport negyedik negyedéves eredményeire pozitív hatással volt a gázszegmens teljesítménye, amely 11 milliárd zlotyval járult hozzá az EBITDA-hoz, elsősorban az alacsonyabb beszerzési költségeknek és a magasabb értékesítési volumennek köszönhetően. Az ORLEN emellett több mint 20 százalékkal növelte kiskereskedelmi értékesítési volumenét az előző évhez képest, részben a magyarországi és szlovákiai hálózatbővítések eredményeként.
2024. 02. 24. 13:00
Megosztás:

Elégedetlenség: A versenyszféra munkavállalóinak közel kétharmada munkahelyet váltana

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 50 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével, 63 százalékuk tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, 2024-ben munkahelyet vált – derült ki a Trenkwalder február első felében elvégzett munkaerőpiaci kutatásából.
2024. 02. 24. 12:00
Megosztás:

A BAYC társalapítója Greg Solana lett az új vezérigazgató, és az NFC-hez kapcsolódó projektek lendületet kapnak - a MultiversX, az ApeCoin és a Meme Moguls felívelő pályán

A Bored Ape Yacht Club NFT-k alkotója, Greg Solana lett az új vezérigazgató a Yuga Labs-nál. Ő váltja Daniel Alegre-t, aki 2023 áprilisában vette át a vezérigazgatói szerepet. Ennek eredményeként az ApeCoin (APE) hirtelen lendületet kapott, a két hetes grafikonon 23%-kal emelkedett az árfolyama. Emellett a MultiversX (EGLD) is optimista hangulatban van, de a legnagyobb figyelem a Meme Moguls (MGLS) meme érmék felé fordul. Hamarosan indul, és a gyors előértékesítés miatt az egyik legforróbb projekté válhat 2024-ben. Most áttekintjük, hogy mi áll a háttérben. Megvizsgáljuk, hogy melyik a legjobb kriptovaluta jelenleg befektetési célból.
2024. 02. 24. 11:20
Megosztás:

Accor: rekorderedmények 2023-ban globálisan és Magyarországon

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját, és bízik a 2024-es növekedési kilátásokban.
2024. 02. 24. 11:00
Megosztás:

Csak 2023-ban, 55 millió dollárt szerzett vissza a Binance a csalóktól

A digitális pénzügyi eszközök egyre szélesebb körben vállnak elfogadottá, a velük való kereskedelem volumene, a tranzakciók száma ezzel együtt fokozatosan nő. A kriptotér éppen ezért került a csalók és hekkerek célkeresztjébe, habár a törvénytelen tranzakciók száma a kriptotérben elenyésző és fokozatosan csökken. A Binance ügyfélszolgálata és biztonsági csapata a hatóságokkal és a kriptoközösséggel együttműködve sok százmillió dollár értékben mentett meg, vagy szerzett vissza digitális pénzeszközöket hekkerektől, csalóktól, és juttatta őket vissza tulajdonosaiknak az elmúlt két évben.
2024. 02. 24. 10:00
Megosztás:

Deepfake technikák terjedése: harc az újgenerációs kibercsalások ellen

A mesterséges intelligencia eszközeinek elterjedésével ma már minden eddiginél könnyebb megszemélyesíteni valakit és megtéveszteni másokat, pénzt, adatot kicsalni a célpontoktól. A korábban kifejlesztett módszerek hatékonyságát megsokszorozza az AI, melyet a vezető intézmények irányelvek és technológiák kombinációjával próbálnak kezelni – áll a Deloitte legfrissebb Tech Trends 2024 elemzésében.
2024. 02. 24. 09:00
Megosztás:

4,6%-os munkanélküliségi ráta és 10,3%-os reálbérnövekedés a hazai munkaerőpiacon

A november-januári időszakban továbbra is csúcsközelben állt a foglalkoztatottság, a hazai elsődleges munkaerőpiacon 17 ezer új munkahely jött létre az előző év azonos időszakához képest, a közfoglalkoztatottak száma 8 ezer fővel csökkent, a külföldre ingázók száma pedig nem változott érdemben, így a legutolsó háromhavi átlag alapján a gazdaság teljes foglalkoztatotti létszáma 4.718 ezer fő volt.
2024. 02. 24. 08:00
Megosztás:

A The Graph (GRT) bejelenti a Műszaki Tanácsadó Testületet, a KangaMoon (KANG) és a SingularityNET (AGIX) folytatják a növekedést

A The Graph (GRT) épp most jelentette be Műszaki Tanácsadó Testületét, ami jelentős mérföldkő a projekt számára. Közben két másik kriptopénz vonzza magára a figyelmet - a KangaMoon (KANG) és a SingularityNET (AGIX). Miközben lehet, hogy már ismered az AGIX-et, a KANG egy 2. fázisnál járó előértékesítési sztár, ami lehet, hogy a következő 100x-es meme coin lesz 2024-ben. Tudd meg, miért.
2024. 02. 24. 07:00
Megosztás:

Új kölcsönzési üzletágvezető a Prohumannál – a cél a hazai munkaerőtartalék aktivizálása

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a hazai vállalatok munkaerőigényének és HR-kihívásainak megoldására.
2024. 02. 24. 06:00
Megosztás:

Régóta nem látott tüneteket produkált a lakásépítés

A lakásépítések tavalyi megtorpanása közel negyedszázados rekordokat is megdöntött, ez derült ki a KSH legfrissebb adataiból. A visszaesés egyúttal szerkezeti átrendeződést is hozott: kevesebben fogtak saját otthon megteremtésébe, az új lakások közel kétharmadát már eleve eladásra szánták.
2024. 02. 24. 05:00
Megosztás:

Tovább emelte a dohányfelvásárlási alapárat a Continental Dohányipari Csoport

A Continental Dohányipari Csoport dohánytermesztésért felelős tagja, a DOFER Dohányfermentáló Zrt. tovább emelte a dohány szerződésben rögzített felvásárlási alapárát, erősítve hazai versenyképességét és elkötelezettségét a magyar dohánytermelők és a dohánykultúra támogatása iránt. Az áremelés keretében a társaság a jelentősen nagyobb területen termesztett Virginia dohány esetében 19%-os, míg a Burley dohány esetében 20%-os emelést eszközölt, amely a tavalyi, 50%-os áremeléssel együtt két év alatt összesen 69-70%-os árnövekedést jelent.
2024. 02. 24. 04:00
Megosztás:

Ismét a magas kamatok mellett érveltek az amerikai jegybankárok

Christopher Waller, a Fed kormányzótanácsának tagja megerősítette, hogy még szükség lesz legalább néhány hónapnyi adatra, ami az infláció csökkenését jelzi, mielőtt kamatcsökkentésbe kezdhet a jegybank.
2024. 02. 24. 03:30
Megosztás:

2025. után bármikor leállhat az észak-atlanti áramlat egy fontos része

A tengeráramlások szerepe óriási a Föld hőáramlásában, az éghajlat alakulásában. Leállásuk dominóként döntené be a Föld további fontos éghajlati rendszereit. Az Észak-atlanti áramlás Grönland előtti része az egyik kulcspontja a nagy rendszernek.
2024. 02. 24. 03:00
Megosztás:

Kidobhatod az összes sárga csekket a kukába! Új dolgot találtak ki helyette

A magyarországi adatok alapján a Magyar Posta által közzétett 2019-es statisztikák szerint a magyar lakosság egy év alatt összesen 193 millió sárga csekket fizetett be postahivatalokban. Hatalmas szám ez! Ön vajon ebből mennyit adott fel? Hány órát állt ezért sorban a postahivatalokban?
2024. 02. 24. 02:20
Megosztás: