Influenszerek a marketingstratégiánkban: ki legyen a termékünk arca?

A digitális trendek alapjaiban változtatták meg a hirdetésekhez való hozzáállást. Nem hagyhatjuk, hogy a jövő helyett a múltban ragadjunk: élnünk kell a friss lehetőségekkel. Csak nem mindegy, hogy hogyan.

Influenszerek a marketingstratégiánkban: ki legyen a termékünk arca?

A magyar (szó szerint vett, mondhatni „analóg”) piactereken már nem olyan bevett szokás, de a klasszikus vásárokban még hétköznapinak számít, amikor hömpölygő tömegben az árus rikoltozva hirdeti a portékáját – legyen az cipő, tarsolylemezes táska, tojós tyúk vagy kakasos nyalóka. Az, hogy a terméknek hangja van, nagyban hozzájárul a vásárlói kedv élénkítéséhez. Hangulata van, az érzelmekre, az érzékekre hat, ez valami ősi, aminek a hatása elvitathatatlan.

Nem piac az, ahol a termékünknek nincs saját hangja. Vagy nem olyan.

Az idők talán változnak,  a módszerek talán idomulnak az időhöz, de gyakorlatilag minden ugyanaz: a piaci árus, aki a portékánkat kínálja, ma is jelen van, csak már nem úgy nevezik. Az egyik ezek közül az elnevezések közül az, hogy influenszer.

Grammra mér az insta

„Ezerszer hallottuk, mégis hangsúlyoznunk kell: a marketingstratégiánk felépítésekor a közösségi terek gyakorlatilag kikerülhetetlenek”, mondja Langmár Zsuzsanna,  a Langmár Kommunikáció vezetője. „Nem  mindegy azonban, hogy hogyan szólalunk meg rajtuk. Az Instagram, a Facebook, a TikTok: jelen kell lennünk rajtuk, azonban nagyon nem mindegy, hogy hogyan képviseljük a termékünket, a céget ezeken a platformokon. Illetve a helyes kérdés ez esetben talán inkább az, hogy ki képviseli a termékünket, és miképp. Körültekintőnek kell lennünk, ha úgy döntünk, hogy egy influenszer teszi ezt – rengeteg opciót kell figyelembe vennünk, ha letesszük a voksunkat az egyikük mellett. Nem könnyű a döntés, de ha jól döntünk, az komoly hatással lehet az üzletmenetünkre.”

Tetszik, nem tetszik, az influenszerség szakmává nőtte ki magát – a „régen minden jobb volt” kifejezéshalmaz esetünkben úgy szól, hogy „régen se volt másképp, maximum az eszközök változtak”. „Az influenszer a személyiségéből, a témájából, a kisugárzásából él”, vallja Langmár Zsuzsanna. ”Abból, hogy saját magához képest képes hitelesen képviselni azt, amit a témájának választott. Sport, smink, divat, kultúra: a mindennapjaink minden szegmenséből találunk olyan arcot, aki bevette magát a bitek közé, és elmondja nekünk, hogy kellene éreznünk, élnünk, lennünk a világban.”

Az influenszer kenyere elhitetni velünk, hogy tudja, az adott területen hogyan és miképp történik a létezés. A közösségi média grammra méri azt, hogy ez sikerült-e – csak a mértékegységet itt úgy hívják: követők.

A követők száma nyilvánvalóan rendkívül fontos,

azonban csak az egyik tétel a döntési folyamatban. Ne ez legyen a legfőbb tétel. Ahogy Langmár Zsuzsanna fogalmaz:

- Vállalkozásunk mennyire tud azonosulni a választott influenszerrel? Hiteles-e a webes szakmunkás? Ha igen, vajon a termékünk is azzá válik a kezei alatt?

- Egy videós bejelentkezés száz óriásplakáttal is felér. A spontán, érzelmekre ható videós munka pedig ezerrel. A követők átlátnak a szitán – vajon a termékünk választott arca el tudja-e érni, hogy a szita még csak elő se kerüljön?

- Felelős döntést kell hoznunk – ha egyszer letettük a garast valaki mellett, onnan nincs visszatáncolás, nincs később pardon. A vásárló elefántemlékezete nem töröl: tudni fogja a későbbiekben is, hogy ki volt az, aki hirdette a cégünket. Gondolkodjunk előre!

Látva lássanak

Legyünk realisták: az influenszer nem a barátunk. Lehetünk vele jóban, legyünk is, a pacsizás megengedett, azonban itt többről van szó, mint komázós együttműködésről. Ha ő hibázik, mi hibázunk. Ahogy Langmár Zsuzsanna fogalmaz: „A cégünk hitele a tét, nem csupán az, hogy mennyi megy el egy adott hónapban a termékünkből.” Pontosabban:

- A spontán megszólalás az influenszer dolga, de az, hogy mikor és hogy szólal meg, már közös munka kell legyen. A felszabadult, önjáró influenszer a netmesterség hajnalán még működhetett – az internetzajban ma már pontos tervezést igényel a mit, mikor és hogyan.

- Éppen ezért a marketing együttműködésünk a pixelkikiáltóval precíz, óraműszerű és túlmegy a vázlatszerűségen. Mi döntsünk – az influenszerrel együttműködve, tudva, miben erős, miben jó. Ismerd meg az influenszered.   

És befejezésül: fentebb már említettük a követőket, de a követők számánál csak egy fontosabb akad –  ez pedig a követők véleménye. Semmiképp se válasszuk a sok cég által tévesen bevetett biztonsági játékot – a kommentek letiltása nem járható út. Téves. Az influenszernél csak a követő tudja jobban, hogy az influenszer miben jó. A negatív vélemény még nem jelent kudarcot – lehetőséget biztosít arra nézve, hogy beláthassuk: tévedtünk. A negatív vélemény nem katasztrófa – lehetőség arra, hogy korrigáljunk, kicsit másképp álljunk a marketingtevékenységünkhöz.

A közösségi médiának vannak olyan sarkai is, ahol nem az influenszerek, hanem magánemberként a cégvezetők kommunikációja a lényeg, ez a hiteles. Ilyen a LinkedIn kommunikáció is, aminek a beindításában segít a Langmár Kommunikáció ingyenes levélsorozata Így legyél népszerű a LinkedInen 3 hét alatt címmel.

Középárfolyamon vásárolhatnak a K&H ügyfelei külföldön

A K&H február 10-én egy új, kedvező visszapénz kupont vezetett be, amely jelentősen megkönnyíti az ügyfelek külföldi költéseit. Az ajánlat lényege, hogy az aktivált kuponnal az ügyfelek havi 500 000 forintig középárfolyamon fizethetnek – bár a tranzakció a normál áron történik, a bank visszatéríti a különbözetet.
2025. 02. 12. 07:00
Megosztás:

Ismét rekordévet zárt az UniCredit Csoport

Folytatta a három éve tartó sikerszériáját az UniCredit. 2024 utolsó negyedéve a 16. olyan egymást követő háromhónapos periódus volt, amelyben minőségi növekedést ért el a bankcsoport. A múlt év utolsó negyedévében 5,6 milliárd euró nettó bevétel mellett 1,97 milliárd euró nettó nyereséget realizált.
2025. 02. 12. 06:00
Megosztás:

A téli munkavégzés veszélyeire figyelmeztet az NGM

A tartós hideg veszélyeztetheti a dolgozók egészségét és biztonságát, ezért fokozottan ügyelni kell a téli munkavégzés veszélyeire, az előírásokra és ajánlásokra – olvasható a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) honlapján kedden közzétett felhívásban.
2025. 02. 12. 05:00
Megosztás:

Mit tanulhat Majkától a marketinges szakma?

Egyre több vállalkozás panaszkodik arra, hogy csökken az ügyfelei száma, ikonikus üzletek, cégek húzzák le a rolót. Egy friss felmérés szerint többek között a visszautasítástól való félelem és a modern, digitális marketing hiánya is oka a kudarcoknak. A szakértő szerint Majka a jó példa arra, hogyan lehet hosszú távon fenntartható üzleti sikert építeni.
2025. 02. 12. 04:00
Megosztás:

Kezelhetetlen hulladék? A megoldás: a konténer szállítás!

A konténerek alkalmazása a hulladékkezelés terén ma már elengedhetetlen, legyen szó építkezésről, lakásfelújításról vagy nagyszabású lomtalanításról. A konténer bérlés egyszerűvé és kényelmessé teszi a hulladék gyűjtését és elszállítását, amely lehetővé teszi a tiszta és rendezett környezet fenntartását.
2025. 02. 12. 03:00
Megosztás:

Ötnapos vasúti sztrájk béníthatja meg az országot február végén

A belgiumi mozdonyvezetők önálló szakszervezete (SACT), a független vasutasok szakszervezete (SIC) és a szabad közszolgálati szakszervezet (SLFP) ötnapos vasúti sztrájkot tervez február 23. és 28. között - írta az L’Echo belga hírportál kedden.
2025. 02. 12. 02:00
Megosztás:

A téli munkavégzés veszélyes! - még a minisztérium is figyelmeztet

A tartós hideg veszélyeztetheti a dolgozók egészségét és biztonságát, ezért fokozottan ügyelni kell a téli munkavégzés veszélyeire, az előírásokra és ajánlásokra – olvasható a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) honlapján kedden közzétett felhívásban.
2025. 02. 12. 01:30
Megosztás:

A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat

A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal emelkedtek átlagosan a fogyasztói árak idehaza.
2025. 02. 12. 01:00
Megosztás:

Ez az AI altcoin felválthatja a Litecoint a top 20 listán az Nvidia partnerség és a SOL integráció után

A Solana árfolyama kulcsfontosságú támaszszintek felett maradt, miközben az intézményi kereslet növekszik. Eközben egy feltörekvő altcoin a Solana nagy sebességű hálózatát használja az azonnali tranzakciókhoz, miközben a mesterséges intelligencia által vezérelt blokkláncprojektek a piac dominálására törekednek.
2025. 02. 12. 00:01
Megosztás:

Géptervező laboratóriumot adtak át a Debreceni Egyetemen

Géptervező laboratóriumot adtak át a Debreceni Egyetem műszaki karán kedden, az ipar és az oktatás együttműködésében mérföldkőnek számító labort a folyékonyélelmiszer-ipari egyedi gépgyártás területén Debrecenben működő Krones Hungary Kft. mintegy 20 millió forintos beruházással valósította meg.
2025. 02. 11. 23:00
Megosztás:

Hát, ez jóval több lett! Ismét kilőtt a magyar infláció!

Jó nagy negatív meglepetés lett a januári infláció, ugyanis a várt 4,8 százalék helyett 5,5 százalékra ugrott. Sőt, a maginfláció is jól meglódult, a decemberi 4,6 százalékot követően 5,8 százalékra ugrott.
2025. 02. 11. 22:30
Megosztás:

Kamatemelésre kényszerülhet a Fed?

Az amerikai jegybank cleavelandi elnöke, Beth Hammack szerint a kamatokat hosszabb időre változatlanul kell hagyni, hogy kiderüljön, az infláció tényleg lefelé tart-e.
2025. 02. 11. 22:00
Megosztás:

Bemutatta robotpilótáját a BYD

A kínai autógyártó bemutatta új önvezető rendszerét, ami számos autójához elérhető lesz, egy alacsony árú, kevesebb mint 10 ezer dollárba kerülő modellt is beleértve.
2025. 02. 11. 21:30
Megosztás:

Erősödik a kőolaj, Oroszország már az OPEC kvóta alatt termel

A kőolaj ára nőtt, miután egy tegnap megjelent becslés szerint Oroszország termelése napi 16 ezer hordóval az OPEC kvóta alá csúszott idén januárban.
2025. 02. 11. 21:00
Megosztás:

A CCTV kamera rendszer telepítésének előnyei

A CCTV, vagyis Closed Circuit Television kamera rendszer a biztonság és megfigyelés legnépszerűbb eszköze. Számos üzletben, bankban, állami intézményben találkozhatunk vele, hiszen egyszerű, mégis maximálisan megbízható biztonsági rendszer hozható létre segítségével. Kiépítése számos előnnyel jár, íme ezek közül néhány!
2025. 02. 11. 20:30
Megosztás:

EURHUF: masszívan meglódult az infláció itthon

A hét első napján 405 körül ingadozott a forint az euróval szemben. Ehhez alapvetően a csendes nemzetközi nap is hozzájárult. A januári államháztartási adatok enyhe mínuszt mutattak, szemben a már-már szokásos első havi többlettel, de ez alapján messzemenő következtetést még nem érdemes levonni.
2025. 02. 11. 20:00
Megosztás:

A vártnál is többet fizet a részvényeseinek az UniCredit

Az UniCredit 3,7 milliárd eurónyi osztalékot fog fizetni a tavalyi üzleti év után, melyből 1,44 milliárdot már novemberben kifizetett osztalékelőlegként.
2025. 02. 11. 19:30
Megosztás:

A Franz Ferdinand a Művészetek Völgyében mutatja be új albumát

Az idén hatodik lemezével jelentkező skót zenekar az első külföldi fellépő 2019 óta az ország legnagyobb összművészeti fesztiválján. Rajtuk kívül ismerős magyar nevekből sincs hiány a legújabb bejelentések között.
2025. 02. 11. 18:30
Megosztás:

Egységben az erő: közös stratégiát alkottak a V4+ agrárkamarái

Közös fellépésben állapodtak meg a V4+ országok agrárkamarái a lengyelországi Falentyben tartott legutóbbi találkozójukon - tájékoztatta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kedden az MTI-t.
2025. 02. 11. 18:00
Megosztás:

Az EU 200 milliárd eurós beruházást mozgósít a mesterséges intelligencia fejlesztésére

Az Európai Bizottság elindította az InvestAI nevű kezdeményezést, amelynek keretében 200 milliárd eurót fordítanak a mesterséges intelligencia (MI) fejlesztésére.
2025. 02. 11. 17:30
Megosztás: