Influenszerek a marketingstratégiánkban: ki legyen a termékünk arca?

A digitális trendek alapjaiban változtatták meg a hirdetésekhez való hozzáállást. Nem hagyhatjuk, hogy a jövő helyett a múltban ragadjunk: élnünk kell a friss lehetőségekkel. Csak nem mindegy, hogy hogyan.

Influenszerek a marketingstratégiánkban: ki legyen a termékünk arca?

A magyar (szó szerint vett, mondhatni „analóg”) piactereken már nem olyan bevett szokás, de a klasszikus vásárokban még hétköznapinak számít, amikor hömpölygő tömegben az árus rikoltozva hirdeti a portékáját – legyen az cipő, tarsolylemezes táska, tojós tyúk vagy kakasos nyalóka. Az, hogy a terméknek hangja van, nagyban hozzájárul a vásárlói kedv élénkítéséhez. Hangulata van, az érzelmekre, az érzékekre hat, ez valami ősi, aminek a hatása elvitathatatlan.

Nem piac az, ahol a termékünknek nincs saját hangja. Vagy nem olyan.

Az idők talán változnak,  a módszerek talán idomulnak az időhöz, de gyakorlatilag minden ugyanaz: a piaci árus, aki a portékánkat kínálja, ma is jelen van, csak már nem úgy nevezik. Az egyik ezek közül az elnevezések közül az, hogy influenszer.

Grammra mér az insta

„Ezerszer hallottuk, mégis hangsúlyoznunk kell: a marketingstratégiánk felépítésekor a közösségi terek gyakorlatilag kikerülhetetlenek”, mondja Langmár Zsuzsanna,  a Langmár Kommunikáció vezetője. „Nem  mindegy azonban, hogy hogyan szólalunk meg rajtuk. Az Instagram, a Facebook, a TikTok: jelen kell lennünk rajtuk, azonban nagyon nem mindegy, hogy hogyan képviseljük a termékünket, a céget ezeken a platformokon. Illetve a helyes kérdés ez esetben talán inkább az, hogy ki képviseli a termékünket, és miképp. Körültekintőnek kell lennünk, ha úgy döntünk, hogy egy influenszer teszi ezt – rengeteg opciót kell figyelembe vennünk, ha letesszük a voksunkat az egyikük mellett. Nem könnyű a döntés, de ha jól döntünk, az komoly hatással lehet az üzletmenetünkre.”

Tetszik, nem tetszik, az influenszerség szakmává nőtte ki magát – a „régen minden jobb volt” kifejezéshalmaz esetünkben úgy szól, hogy „régen se volt másképp, maximum az eszközök változtak”. „Az influenszer a személyiségéből, a témájából, a kisugárzásából él”, vallja Langmár Zsuzsanna. ”Abból, hogy saját magához képest képes hitelesen képviselni azt, amit a témájának választott. Sport, smink, divat, kultúra: a mindennapjaink minden szegmenséből találunk olyan arcot, aki bevette magát a bitek közé, és elmondja nekünk, hogy kellene éreznünk, élnünk, lennünk a világban.”

Az influenszer kenyere elhitetni velünk, hogy tudja, az adott területen hogyan és miképp történik a létezés. A közösségi média grammra méri azt, hogy ez sikerült-e – csak a mértékegységet itt úgy hívják: követők.

A követők száma nyilvánvalóan rendkívül fontos,

azonban csak az egyik tétel a döntési folyamatban. Ne ez legyen a legfőbb tétel. Ahogy Langmár Zsuzsanna fogalmaz:

- Vállalkozásunk mennyire tud azonosulni a választott influenszerrel? Hiteles-e a webes szakmunkás? Ha igen, vajon a termékünk is azzá válik a kezei alatt?

- Egy videós bejelentkezés száz óriásplakáttal is felér. A spontán, érzelmekre ható videós munka pedig ezerrel. A követők átlátnak a szitán – vajon a termékünk választott arca el tudja-e érni, hogy a szita még csak elő se kerüljön?

- Felelős döntést kell hoznunk – ha egyszer letettük a garast valaki mellett, onnan nincs visszatáncolás, nincs később pardon. A vásárló elefántemlékezete nem töröl: tudni fogja a későbbiekben is, hogy ki volt az, aki hirdette a cégünket. Gondolkodjunk előre!

Látva lássanak

Legyünk realisták: az influenszer nem a barátunk. Lehetünk vele jóban, legyünk is, a pacsizás megengedett, azonban itt többről van szó, mint komázós együttműködésről. Ha ő hibázik, mi hibázunk. Ahogy Langmár Zsuzsanna fogalmaz: „A cégünk hitele a tét, nem csupán az, hogy mennyi megy el egy adott hónapban a termékünkből.” Pontosabban:

- A spontán megszólalás az influenszer dolga, de az, hogy mikor és hogy szólal meg, már közös munka kell legyen. A felszabadult, önjáró influenszer a netmesterség hajnalán még működhetett – az internetzajban ma már pontos tervezést igényel a mit, mikor és hogyan.

- Éppen ezért a marketing együttműködésünk a pixelkikiáltóval precíz, óraműszerű és túlmegy a vázlatszerűségen. Mi döntsünk – az influenszerrel együttműködve, tudva, miben erős, miben jó. Ismerd meg az influenszered.   

És befejezésül: fentebb már említettük a követőket, de a követők számánál csak egy fontosabb akad –  ez pedig a követők véleménye. Semmiképp se válasszuk a sok cég által tévesen bevetett biztonsági játékot – a kommentek letiltása nem járható út. Téves. Az influenszernél csak a követő tudja jobban, hogy az influenszer miben jó. A negatív vélemény még nem jelent kudarcot – lehetőséget biztosít arra nézve, hogy beláthassuk: tévedtünk. A negatív vélemény nem katasztrófa – lehetőség arra, hogy korrigáljunk, kicsit másképp álljunk a marketingtevékenységünkhöz.

A közösségi médiának vannak olyan sarkai is, ahol nem az influenszerek, hanem magánemberként a cégvezetők kommunikációja a lényeg, ez a hiteles. Ilyen a LinkedIn kommunikáció is, aminek a beindításában segít a Langmár Kommunikáció ingyenes levélsorozata Így legyél népszerű a LinkedInen 3 hét alatt címmel.

Innovatív logisztikai központ készült el Üllőn

Üllőn átadták az OTP Ingatlanbefektetési Alap és a Panattoni második közös fejlesztését: egy közel 32 000 négyzetméteres, korszerű logisztikai komplexumot, amely megfelelően illeszkedik az Alap befektetési stratégiájához.
2025. 11. 26. 07:00
Megosztás:

Megjelent a közszolgálati dolgozók otthontámogatásáról szóló rendelet

Megjelent a régóta várt kormányrendelet a közszolgálatban dolgozóknak járó, évi nettó 1 millió forintos otthontámogatásról. A támogatás egy célzott juttatás, amely alanyi jogon, ám nem automatikusan jár a jogosultaknak. Fontos, hogy aki 2026. január 1. előtt felvett lakáshitelének törlesztésére fordítaná a támogatást, annak legkésőbb január 20-ig lépnie kell, különben a jövő évben nem élhet már a lehetőséggel, hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu.
2025. 11. 26. 06:30
Megosztás:

Visszatér az optimizmus a közép-kelet-európai ingatlanpiacokra

A közép-kelet-európai (CEE) ingatlanpiacokon fokozatosan erősödik a bizalom, a befektetői hangulat pedig az óvatos optimizmustól egyre inkább az érdemi megvalósítás felé mozdul el – derül ki a Colliers legfrissebb, CEE Investment Scene Q1-Q3 című elemzéséből. A régió továbbra is ellenállónak és vonzónak bizonyul, amit a mérséklődő infláció, az erős lakossági fogyasztás és a magas foglalkoztatottság is támogat.
2025. 11. 26. 06:00
Megosztás:

A DH Group belép a spanyol piacra a donpiso felvásárlásával

A DH Group a donpiso ingatlanhálózat felvásárlásával belép a spanyol piacra, és ott saját pénzügyi márkájával, a Credipass-szal pénzügyi közvetítői szolgáltatásokat is indít.
2025. 11. 26. 05:30
Megosztás:

Lezárult a Shopper Park Plus 100 millió eurót meghaladó nyilvános részvénykibocsátása

A Shopper Park Plus Nyrt. hétfőn 9,3 millió darab "A" sorozatú dematerializált törzsrészvényt bocsátott ki 100 millió eurót meghaladó értékben a lezárult másodlagos nyilvános részvénykibocsátása során - közölte a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriájában jegyzett szabályozott ingatlanbefektetési társaság kedden az MTI-vel.
2025. 11. 26. 05:00
Megosztás:

Egyre vonzóbb a szakképzés

Az elmúlt öt évben a diákok, a szülők és az oktatók számára is vonzóvá vált a szakképzés - jelentette ki a szakképzésért felelős helyettes államtitkár kedden Szegeden.
2025. 11. 26. 04:00
Megosztás:

Meleg időben több a baleset – ezek a legveszélyesebb hónapok a magyar utakon

A járműtörténet-ellenőrző szolgáltatások terjedésével ma már egyre több autós számára magától értetődő, hogy vásárlás előtt megvizsgálja a kiválasztott jármű előéletét. A tudatos vásárlás célja nem más, mint elkerülni az olyan autókat, amelyeknek a múltja kockázatokat hordoz. Akár elhanyagolt állapotról, akár korábbi balesetről vagy rejtett hibákról van szó, a biztonságos közlekedés szempontjából ezek a járművek aggályosak lehetnek, és gyakrabban hibásodhatnak meg.
2025. 11. 26. 03:30
Megosztás:

HVG rangsor: első helyen a Szegedi Tudományegyetem az oktatói kiválósági listán

Továbbra is Magyarország legjobb egyeteme a Szegedi Tudományegyetem az oktatói kiválóság alapján a HVG közelmúltban megjelent felsőoktatási rangsora szerint. A Tisza-parti intézmény a többi rangsorban is előkelő helyen végzett: az összesített képzési rangsorban a harmadik helyen van, a hallgatók kiválósága alapján az ötödik helyet szerezte meg.
2025. 11. 26. 03:00
Megosztás:

Az Otthon Start ellenére sem lehet a túlárazott lakásokat eladni a balatoni ingatlanpiacon

Érzékeny és óvatos a balatoni ingatlanpiac, melyre a visszafogott áremelkedés volt jellemző az idei évben. És az is leginkább csak az Otthon Starttal érintett ingatlanok kategóriájában jelentkezett.
2025. 11. 26. 02:30
Megosztás:

Először lehet Bitcoinnal fizetni egy jelentős művészeti aukción

Magyarország aukciós történetében először lehet bitcoinnal is fizetni egy jelentős művészeti árverésen. A Virág Judit Galéria téli aukcióján bocsátják a közönség elé Weiler Péter egyik alkotását, amelyért a vevők forint mellett kriptovalutával is fizethetnek, ráadásul maga a mű is különleges, hiszen a Bitcoin Ordinals révén felkerül a blokkláncra, így az alkotás megmásíthatatlan.
2025. 11. 26. 02:00
Megosztás:

Nyugdíjasok nagyot nyernek az új banki szabályozással

A Parlament Gazdasági Bizottsága jóváhagyta azt a jogszabály-módosítást, amely szerint 2026. január 1-jétől kétszeresére emelkedhet – azaz 300 000 forintra nőhet – az ATM-ekből havonta díjmentesen felvehető készpénz összege. Ha a Parlament is rábólint a javaslatra, mintegy 1,3 millió nyugdíjast érint majd az intézkedés, mivel ennyien kapják bankszámlára a nyugdíjukat.
2025. 11. 26. 01:30
Megosztás:

Pénteken indul a BKV ünnepi fényflottája

Péntek délután öt órakor indítja útjára ünnepi fényflottáját a BKV - tudatta a társaság kedden az MTI-vel.
2025. 11. 26. 01:00
Megosztás:

Csökkent a tüdőrák előfordulása Magyarországon

Az epidemiológiai adatok szerint 2011 és 2019 között a 40-59 éves magyar férfiak körében a tüdőrák előfordulása mintegy 50 százalékkal csökkent, miközben a halálozás is évi 10 százalék körüli mérséklődést mutatott - derül ki a Magyar Tüdőgyógyász Társaság (MTT) onkopulmonológiai szekciója és az MSD Pharma Hungary Kft. közleményéből, amelyet kedden juttattak el az MTI-hez. A szakemberek a héten Budapesten megrendezett Közép-európai Tüdőrák Konferencia (CELCC) kapcsán ismertették a legfrissebb magyarországi epidemiológai adatokat.
2025. 11. 26. 00:30
Megosztás:

Jubileumi bélyeget bocsátott ki a Magyar Posta

A Magyar Posta jubileumi bélyegkibocsátással ünnepli a Magyar Atlétikai Club (MAC) fennállásának 150. évfordulóját.
2025. 11. 26. 00:05
Megosztás:

Háztartási géppiac számai: merre mennek a mosogatógép árak?

A magyar háztartási géppiac az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül: a gyártási költségek emelkedése, az energiahatékonysági elvárások erősödése és a vásárlói igények változásai mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy a mosogatógép árak érezhetően megmozdultak. A vásárlók ma már nemcsak az árakat figyelik, hanem a fogyasztást, a megtérülést és a hosszú távú fenntarthatóságot is. De merre tartanak az árak, és mi befolyásolja leginkább a piacot?
2025. 11. 25. 23:30
Megosztás:

XRP árfolyam előrejelzés 2026-ra: Miért hozhat a Digitap ($TAP) 100-szor nagyobb hozamot?

A következő bikapiac kezd körvonalazódni, és a fejlemények jelentős növekedési potenciálra utalnak az elkövetkező évben. Míg a Ripple XRP-je várhatóan áttörést érhet el 2026-ra az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet (SEC) által jóváhagyott több ETF miatt, egy új token még nagyobb megtérülésre pozicionálja magát.
2025. 11. 25. 23:00
Megosztás:

A Brexit naponta negyedmilliárd font adóveszteséget okoz

Naponta csaknem negyedmilliárd font adóveszteséget okoznak a brit költségvetésnek a brit EU-tagság megszűnéséből (Brexit) eredő negatív gazdasági hatások a londoni alsóház független elemzőműhelyként is működő könyvtára (House of Commons Library) által kedden ismertetett friss számítások szerint.
2025. 11. 25. 22:30
Megosztás:

Még medvepiac idején is bikás marad a Digitap ($TAP) előértékesítési árfolyam-előrejelzése

Mára nyilvánvalóvá vált, hogy a kriptopiac medvepiacba került. Habár a Bitcoin októberben áttörte a 120 000 dolláros szintet, nemrég 85 000 dollár alá esett vissza, ami vitákat váltott ki arról, hogy vajon meddig csökkenhet az árfolyam, mielőtt ismét emelkedésnek indul. Ennek ellenére sok elemző úgy véli, hogy bizonyos coinok továbbra is emelkedhetnek, még akkor is, ha a piac általánosan pirosba fordul.
2025. 11. 25. 22:00
Megosztás:

Lázár János: munkabéke van a MÁV-Volán csoportnál

Nagy eredmény, hogy munkabéke, három éves bérmegállapodás, együttműködés van a MÁV-Volán csoportnál, a bérviszonyokat korrektül tudják rendezni - mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden közösségi oldalára feltett videóüzenetében.
2025. 11. 25. 21:30
Megosztás:

A legtöbb előértékesítés nem éli túl ezt a medvepiacot – íme 3, amely igen

A Bitcoin (BTC) lendületet kapott Trump elnök 2024. novemberi győzelme után. Decemberben először ugrott 124 000 dollárra, és 2025 októberében majdnem elérte a 126 000 dollárt.
2025. 11. 25. 21:00
Megosztás: