Ismét romlott a fogyasztói bizalom az USA-ban
Márciusban 104,7 pontra csökkent az amerikai fogyasztói hangulatindex a februári 104,8 pont után. A piac javuló mutatót, 106,9 pontot várt.
Az index 100 pontos értéke az 1985-ös helyzetet tükrözi.
Az index összetevői közül az aktuális helyzet mutatószáma javult, a kilátások megítélése romlott.
Az aktuális helyzet szubjektív megítélését számszerűsítő mutató 151 pontra nőtt márciusban a februári 147,6 pontról. A várakozások mutatószáma pedig - amely a fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerő-piaci helyzetre vonatkozó rövid távú, hathavi kilátásain alapul - 76,3 pontról 73,8 pontra csökkent márciusban.
Hosszú távú tapasztalatok alapján a 80 alatti várakozási mutató általában recesszió közeledtét jelzi.
Dana Peterson, a Conference Board vezető közgazdásza azt mondta, hogy "a fogyasztók megítélése a jelenlegi helyzetről ebben a hónapban javult, de borúlátóbbak lettek a jövőt illetően".
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a közgazdászok nagy figyelmet fordítanak a fogyasztói magatartásra, amikor a tágabb gazdaságot mérik.