Itthon az új Ford haszonjárművek a legkelendőbbek
Szabó Attila ügyvezető elmondta: a 2020. évi 19 053 jármű után ez még mindig csökkenés, de az idén már növekedést valószínűsítenek a piacon jellemző magas kereslet miatt, amelyet a Ford márka követni tud majd. Egyelőre kérdésesnek nevezte ugyanakkor az iparágban jellemző költségnövekedésnek és a forintárfolyam alakulásának hatásait.
A személyautó szegmensben a Ford a harmadik helyen zárt 10 604 darab regisztrált autóval, amely 8,7 százalékos piaci részesedést biztosít a számára.
A Ford márkakereskedői emellett 6559 kishaszongépjárművet adtak el, ami 481 darabbal elmaradt a tavalyi teljesítményétől, de a márka még így piacvezető ebben a szegmensben 28,54 százalékkal.
Az elmúlt év során már a Ford márkakereskedők is tapasztalták, hogy kifutóban van a nagycsaládosok autóvásárlását támogató, eddig népszerű program: az "M-Mikrobusz" szegmensben 14,12 százalékos visszaesés volt. Ugyanakkor 3906 Ford Transit Custom, Tourneo Custom kisbusz talált gazdára, amellyel a Ford a mikrobusz szegmens 69,4 százalékát birtokolta.
A haszonjármű szegmens Magyarországon egyértelműen a Fordé: márka a pick-up szegmensben ismét domináns volt tavaly, 2547 darabbal közel 50 százalékos a piaci részesedése. A nagy haszonjármű kategóriát 2138 darabbal a Ford vezeti, valamint 1047 darabbal az úgynevezett "közepes Van" szegmenst is.
A márka 2022-ben folytatja a környezetbarát modellek bevezetését, újabb hibrid és elektromos modelleket mutatnak be, valamit a kínálatában az idén megjelenik az első teljesen elektromos haszonjármű, a Ford E-Transit. Az elektromos modellpaletta folyamatosan bővül, a tervek szerint a Ford 2030-tól Európában már csak eletromos személyautókat fog forgalmazni.