Kiderült, hogy kik utaznak legtöbbet céges taxival
Leginkább a hét közepét részesítik előnyben, az üzleti taxiutak mintegy harmadát szerdán bonyolítják a hazai cégek, jellemzően a reggeli és délelőtti órákban – derül ki a Bolt taxiszolgáltató adataiból. A július és augusztus közötti nyári időszakban jelentősen lelassul az üzleti élet, ekkor egy átlagos hónaphoz képest ötödével kevesebb rendelést bonyolítanak a cégek. Forgalom szempontjából egyrészt a május-június hónapok tekinthetők kiemelkedőnek, másrészt a november és a december, amikor a legtöbb céges rendezvényt tartják, ilyenkor nem ritka a 25 százalékos többletforgalom az átlagos hónaphoz képest.
A szektorok közül a tanácsadás, IT, pénzügyi, reklám és filmipar területeiről kerülnek ki a legaktívabb céges taxis utazók. A legtöbb üzleti fuvart magyar munkavállalók rendelik, de egyre nagyobb számban találhatóak külföldi cégek leányvállalatainak külföldi munkavállalói a megrendelők között. Pozíció szerinti megoszlásban a felsővezetők utaznak legtöbbet, közvetlenül utánuk a tanácsadók, az üzletkötők és az értékesítők következnek.
A vállalkozások túlnyomórészt inkább városon belüli rövidebb utakra használják a szolgáltatást. A reptéri utak aránya ugyanakkor a Covid háttérbe szorulása óta minden évben dinamikusan nő. Ezzel szemben az agglomerációba irányuló utazások száma alig észrevehetően, de csökken.
A Bolt taxiszolgáltató a lakossági személyszállítás mellett 2019 óta egy egyre erősödő üzleti ügyfélkörrel is rendelkezik, amely a teljes utasforgalmi volumenhez képest még tartogat növekedési potenciált. A számok mögé nézve azonban így is érdekes trendek rajzolódnak ki a magyar céges utakról. A Bolt két évre visszamenőleg vizsgálta meg közelebbről a teljes üzleti szegmensének belső forgalmi adatait.
A tavalyi növekedés után a Bolt idénre óvatosabban becsül
A Bolt 2022. decemberétől egy év alatt megduplázta a céges partnereink számát, a gazdasági helyzet azonban az üzleti utazásoknál is éreztette hatását: 2023 végéig a magyar vállalkozások átlagosan 10 százalékkal fogták vissza a vonatkozó költéseiket. A Bolt ügyvezetője ugyanakkor az idei évre mérsékelt, de pozitív irányba való elmozdulást prognosztizál: „A növekedési mértékét tekintve most óvatosabban becslünk, annak ellenére, hogy a gazdaság várható erősödésével cégek újra növelhetik az ilyen jellegű kiadásaikat” – mondta dr. Sabjányi László, a Bolt HTX Kft. ügyvezetője. „Az első negyedév tapasztalatai alapján a 2023-as évhez képest továbbra is magas kétszámjegyű növekedéssel számolunk a lebonyolított fuvarok és a regisztrált cégek számát, illetve a teljes business forgalmat tekintve – ezzel az eredménnyel elégedettek lennénk” – tette hozzá a mobilitási szolgáltató vezetője.
A taxiszolgáltató felmérése kitért a Bolt Business használata mögött húzódó fő motivációkra is. Eszerint a partnercégek esetében fontos szempont a kényelem, az egyszerűség és a gyorsaság, ám a legjelentősebb érv, hogy a platform teljes átláthatóságot és kontrollt biztosít, és az alkalmazás lehetővé teszi a kollégák utazásainak hatékony adminisztrációját.
A funkciók közül az előrendelés a legnépszerűbb, amelyet a céges partnerek túlnyomó többsége már használt, háromnegyedük pedig rendszeresen igénybe veszi. Különösen a reptéri utazások és fontos események szervezésekor élnek ezzel a lehetőséggel a cégek. A fejlesztések közül idén a prémium kategóriát vezették be, amelyre egyre nagyobb az igény az üzleti partnerek részéről. E kategóriában csak az egyes autómárkák bizonyos modelljei kerülhetnek be, de a feltételek között ugyanígy szerepet játszik a taxi felszereltsége, komfortfokozata és általános állapota is.