Kommunikáció az ingatlankezelésben

A bérlők több mint háromnegyede átlagon felülinek minősítette az ingatlankezelővel és az üzemeltetővel való kommunikációt az NRC független piackutató intézet által végzett, átfogó B2B felmérés során, amelyet az ICON Real Estate Management által kezelt irodaépületek bérlőinek döntéshozói körében készítettek. A válaszadók szerint az információáramlás kiemelten fontos terület, amely elősegíti a hatékony problémamegoldást és a kölcsönös elégedettséget. A hatékony kommunikáció sarokkövei közé tartozik a rendszeresség, az élő csatornák használata, valamint az azonnali visszajelzés lehetősége.
A felmérésből az is kiderült, hogy a bérlők kevesebb mint fele tud az irodaházakban történő fejlesztésekről, ezért érdemes ezekről rendszeresen tájékoztatni őket e-mailen, hírlevélben, a közösségi médiában, vagy személyes találkozókon és fórumokon. Fontos, hogy az ingatlant használók naprakész információkat kapjanak, mert ez erősíti a bizalmat és hozzájárul egy hosszú távú, partneri kapcsolat kialakításához az ingatlankezelővel. A felmérésből az is látszik, hogy statisztikai összefüggés van az ingatlankezeléssel való elégedettség és a fejlesztések érzékelése, valamint a kommunikáció minősége között. Azaz az elégedettség többek között ezen szempontokkal is együtt jár.
„A rendszeres és átlátható kommunikációval nemcsak információt adunk át, hanem bizalmat is építünk. Az ICON-nál fontosnak tartjuk, hogy szakmai partnerekként legyünk jelen a bérlők mindennapjaiban, és személyes kapcsolaton keresztül támogassuk őket az ingatlanhasználat során” – mondta Kákosy Zsolt FRICS, az ICON Real Estate Porperty Management igazgatója.
A külföldi bérlőkkel való kommunikáció során tekintettel kell lenni a kulturális különbségekre. Ez nemcsak a nyelvi érthetőséget jelenti, hanem azt is, hogy a kommunikáció stílusának és formájának illeszkednie kell az eltérő üzleti szokásokhoz és elvárásokhoz.