MagyarBrands: kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Egyre inkább beigazolódik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa webáruház és divatmárka is megtalálható. Mint azt Csányi Zoltán ügyvezető igazgató elmondta: a környezettudatosság mellett arra is törekednek, hogy a Dressa teljes portfóliója belföldön készüljön, ami azért hosszú folyamat.

MagyarBrands: kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

A ruházati áruk rendszerint az öt legnépszerűbb termékkategória között vannak az internetes kiskereskedelemben, azonban a koronavírus-világjárvány ezt a piacot is felforgatta. Éppen ezért a Dressának nem voltak túlméretezett tervei az idei évre, azonban az már most látszik, hogy a bevételi szempontból kihívásokkal teli 2021-es év hozza a 2020-as évit, ami 50%-os növekedést jelentett a magyar webáruház számára, jövőre pedig optimista növekedési stratégiával számolnak. A kiszámíthatatlanságot elsősorban az áruhiány és az áremelkedés növeli. Ugyanis nemcsak az autóipar vagy a fogyasztói elektronikai cikkek gyártói küzdenek ezekkel a kihívásokkal, de a ruházati cégek piacával kapcsolatban is az látható, hogy egy-egy nemzetközi márka egy hiányzó gomb vagy patent miatt nem tud időben szállítani. A néhány hetes csúszástól a több hónapos árukimaradásig kell tehát felkészülniük az e-kereskedelmi szereplőknek a kihívásra, és hatékony alternatívát kínálni a vásárlóink számára.

Kiváló fogyasztói márka: Dressa

A MagyarBrands tizenkét éve, három kategóriában díjazza a magyar márkákat: kiváló fogyasztói márka, kiváló üzleti márka és innovatív márka kategóriában. A Dressa kiváló fogyasztói márka kategóriában kapta meg az önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján az elismerést. Ehhez különböző szakmai elvárásoknak kellett megfelelniük. Fontos volt, hogy a szakmai bizottság mennyire érzi magyarnak a márkát, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez. Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében? Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata? Továbbá az is, hogy hány éve van jelen a magyar piacon. Mekkora a márka ismertsége és kedveltsége országos fogyasztói piackutatás alapján.

„Magyar márka vagyunk, sok magyar terméket forgalmazunk, közöttük olyanokat is, amelyeket Magyarországon gyártanak. Úgy gondoltuk, megpályázzuk az elismerést, amelyre idén először jelentkeztünk. Nagy öröm, hogy rögtön siker koronázta az erőfeszítéseinket. Olyan márkák közé kerültünk, mint a Béres, a Budmil, a Diego, az Extreme Digital, az Unicum, a Libri, a Nők Lapja, a Playersroom vagy a Sport Szelet” – mondja Csányi Zoltán egy interjúban, amelyből az is kiderült, hogy a Dressa olyannyira családi vállalkozás, hogy az ügyvezető fia és lánya is a cégben dolgozik. Méretéből adódóan a tizenkét fős csapat gyors és flexibilis, így jól reagálnak a piaci folyamatokra, ami például a koronavírus-járvány alatt is éreztette pozitív hatását. Pedig a pandémia miatt megváltozott élethelyzethez humán erőforrás szempontból is kihívásokat tartogat. Az első számú vezetőnek nagy szerepe van a vállalati értékek meghatározásában, amelyek szilárd alapot jelentenek a munkáltatói márkának is. Az ügyvezető igazgató ezzel kapcsolatban azt mondja, hogy ember- és családbarát munkahelyet alakítottak ki, és ezeket a kifejezéseket nem csak a kommunikációjukban használjuk.

A használt zokni is újrahasznosítható

Csányi Zoltán nevéhez fűződik Magyarország első Zokni Csereprogramjának elindítása, amelynek keretében már huszonkét tonna zoknit gyűjtöttek össze, amiket újrahasznosítottak. Mint kiderült, a márka stratégiájának abszolút központi eleme a fenntarthatóság, ebből a megfontolásból indultak ki, amikor elindították a programot. „Sokan a lyukas zoknit rögtön kidobják, miközben jellemzően csak egy kis lyuk keletkezik az anyagon. Miért ne lehetne a megmaradt anyagot újrahasznosítani? 2014-ben készítettünk egy Facebook bejegyzést, amit közzétettünk a Dressa oldalán, és pillanatok alatt tömegesen jelentkeztek emberek, akik biztosítottak minket arról, hogy szívesen eljuttatnánk hozzánk az elhasznált zoknijaikat” – mondja. Ezután már csak feldolgozó partnert kellett találniuk, aki végül egy úgynevezett tűnemezelt filcet készít a ruhadarabokból, azokat egyéb textil termékekkel vegyítve. Ezt használják a csőszerelők, de a bútoripar is. 4 mm-es változatára pedig PVC fóliát kasíroznak, és egy méterszer huszonöt méteres tekercsbe feltekerve festők alkalmazzák, hiszen ez az anyag nem csúszik, a festék is beleragad a filcbe, ráadásul még fenntartható is, hiszen addig használják, amíg teljesen el nem használódik. A gyártás 90%-a német exportra megy, tehát a lyukas magyar zoknik Németországban kezdenek új életet.

„A környezettudatosság oltárán szívesen hozunk áldozatot”

A zoknikért a Dressa nem fizet, hiszen az anyagnak még a használt papírnál is kevesebb az értéke. Ugyanakkor azt gondolják, hogy ha valóban környezettudatosan szeretnénk élni, áldozatot kell hozni, adott esetben anyagi és időbeli áldozatot egyaránt. A begyűjtés és a szállítás is non-profit módon történik. „A környezettudatosság oltárán szívesen hozunk áldozatot. Az erőfeszítéseink pedig „kifizetődnek”, eddig huszonötezer család csatlakozott a kezdeményezéshez, ők átlagban évi két és fél kiló zoknit gyűjtenek családonként. A rekordot tizenhat kilós mennyiséggel egy vásárhelyi család tartja” – tette hozzá a Dressa webáruház ügyvezető igazgatója.

320 millió eurós beruházással erősíti európai hőszivattyú gyártását és kutatás-fejlesztését a Panasonic

A Panasonic jelentős mérföldkőhöz érkezett az európai hőszivattyú-gyártás és -elosztás terén: ünnepélyesen megnyitotta teljeskörűen felújított és kibővített pilseni grandiózus Csehországban. A több százmillió eurós beruházásnak köszönhetően az új gyártó komplexum 2030-tól évente akár 1,4 millió beltéri és kültéri hőszivattyú egység előállítására lesz képes, amelyekkel egész Európa piacát ellátják.
2025. 09. 23. 04:30
Megosztás:

A PwC Magyarország és a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem együttműködése új szintre lépett

A PwC Magyarország és a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem stratégiai megállapodást kötött, és ezzel megerősítették több évtizedes együttműködésüket. A partnerség célja, hogy a világ egyik vezető könyvvizsgáló és tanácsadó cége aktívan hozzájáruljon a gazdaságtudományi felsőoktatás további fejlesztéséhez, valamint támogassa a hallgatók szakmai fejlődését és munkaerőpiaci felkészültségét.
2025. 09. 23. 04:00
Megosztás:

Újabb zuhanás rázta meg a kriptopiacot

Hétfőn ismét vörösben úszott a kriptovaluta-piac, miután a bitcoin és más jelentős digitális eszközök árfolyama hirtelen esett. A teljes piaci kapitalizáció vasárnap este óta 4 billió dollár alá csökkent, ami több mint 1,7 milliárd dollárnyi derivatív piaci pozíció kényszerlikvidálásához vezetett.
2025. 09. 23. 03:00
Megosztás:

Augusztusban is nőtt a használtautó-piac

Augusztusban 75 ezer személygépkocsi cserélt gazdát a hazai használtautó-piacon, 8,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez a mennyiség csaknem eléri az év előző hónapjainak átlagát, vagyis az idei augusztusban kimaradt az egyszeri szezonális visszaesés, amely tavaly ilyenkor bekövetkezett - közölte a JóAutók.hu hétfőn az MTI-vel, a DataHouse előzetes adatai alapján.
2025. 09. 23. 02:00
Megosztás:

Minden ötödik ellenőrzésnél hibát találtak a Balatonnál és a Velencei-tónál

Mintegy kétezer-ötszáz ellenőrzés, ötszáz adóügyi visszaélés - ez a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nyári akciójának mérlege a Balatonnál és a Velencei-tónál - jelentette be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) hétfőn kiadott közleményében.
2025. 09. 23. 01:30
Megosztás:

Kína hadat üzent az online hangulatkeltésnek – országos kampány indul

Kéthónapos országos kampányt indított a kínai internetfelügyelet (CAC) a közösségi médiában és más online platformokon terjedő káros tartalmak, például a konfliktust szító, erőszakot terjesztő vagy pesszimista életszemléletet népszerűsítő bejegyzések visszaszorítására - közölte hétfőn a hivatal a honlapján.
2025. 09. 23. 01:00
Megosztás:

Nézettségi rekordokat döntött a Hunyadi című filmsorozat

Nézettségi rekordokat döntött a Hunyadi című tévéfilmsorozat - derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH) a filmsorozat népszerűségét és társadalmi hatását vizsgáló kutatásából, amelynek részleteit hétfőn közölték az MTI-vel.
2025. 09. 23. 00:30
Megosztás:

Orbán Viktor: a magyar középosztály kiszélesítésének programja az Otthon Start

A magyar középosztály kiszélesítése programjának nevezte az Otthon Start Programot Orbán Viktor hétfőn az Országgyűlésben.
2025. 09. 22. 23:30
Megosztás:

Megújult Nagyatád központja

Megújult Nagyatád központja és a Jókai lakótelep, a Somogy vármegyei város egymilliárd forintot költött a fenntarthatóság és környezettudatosság jegyében megvalósult fejlesztésre - tájékoztatta az önkormányzat hétfőn, közleményben az MTI-t.
2025. 09. 22. 23:00
Megosztás:

Nyáron sem tartott szünetet a belföldi használtautó-piac

Augusztusban a DataHouse előzetes adatai szerint 75 ezer személygépkocsi cserélt gazdát a hazai használtautó-piacon, 8,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez a mennyiség csaknem eléri az év előző hónapjainak átlagát, vagyis az idei augusztusban kimaradt az az egyszeri szezonális visszaesés, amelyet tavaly ilyenkor tapasztalhattunk.
2025. 09. 22. 22:30
Megosztás:

Az Otthon Start miatt most még a korábban beragadt ingatlanokra is megjelentek az érdeklődők a belvárosban

Felgyorsultak az eladások, miközben folyamatosan kúsznak felfelé az árak a budapesti belső kerületek ingatlanpiacán. Pedig sokan úgy kezdenek ingatlankeresésbe Otthon Start-os érdeklődőként, hogy nincsenek tisztában azzal, megfelelnek-e egyáltalán az új, állami kamattámogatású hitel feltételeinek.
2025. 09. 22. 22:00
Megosztás:

Közbeszerzési Hatóság: fokozódik a szigor a közbeszerzést mellőzőkkel szemben

Fokozódik a szigor a közbeszerzést mellőzőkkel szemben. A közfeladatot ellátó, kizárólag állami vagy önkormányzati tulajdonban lévő cégek gyakran nem közbeszerzés útján valósítják meg beszerzéseiket. A jövőben minden ilyen szervezetet fokozott szigorral ellenőriznek majd - hangsúlyozta a Közbeszerzési Hatóság és az Állami Számvevőszék elnöke egy konferencián hétfőn Budapesten a hatóság közleménye szerint.
2025. 09. 22. 21:30
Megosztás:

Két év múlva készülhet el az MCC új miskolci központja

A tervek szerint 2027 őszére készülhet el a Mathias Corvinus Collegium (MCC) új miskolci központja, amely az egykori Korona Szálló felújításával jön létre - ismertette Szalai Zoltán, az MCC főigazgatója hétfő délelőtt a beruházásról tartott sajtótájékoztatón, az épület Vörös terménél.
2025. 09. 22. 21:00
Megosztás:

A KLM szerdán 119 járatot töröl a földi személyzet sztrájkja miatt

A KLM holland légitásaság szerdán 119 járatát törli a földi személyzet béremelést követelő sztrájkja miatt - tájékoztatott a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál szerdán.
2025. 09. 22. 20:30
Megosztás:

2010-ben három autópálya érte el, ma tíz autópálya éri el az országhatárt

Míg 2010-ben három, ma tíz autópálya éri el az országhatárt, miközben 2010-ben kevesebb mint 1300 kilométernyi gyorsforgalmi út volt hazánkban, ma pedig hosszuk eléri az 1900 kilométert - hangsúlyozta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára Bicskén, az M1-es autópálya bővítéséről tartott hétfői sajtótájékoztatón.
2025. 09. 22. 20:00
Megosztás:

Több mint 80 ezer látogatót fogadott az idei OMÉK

Több mint 80 ezer látogatót fogadott a 82. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) - közölte az MTI-vel hétfőn az Agrármarketing Centrum (AMC).
2025. 09. 22. 19:30
Megosztás:

Mínuszban zárt a BUX a kedvezőtlen piaci hangulatban

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 808,91 pontos, 0,81 százalékos csökkenéssel, 99 290,14 ponton zárt hétfőn.
2025. 09. 22. 19:00
Megosztás:

Kicsit enyhült a borúlátó fogyasztói hangulat az euróövezetben

Az euróövezetben némileg enyhült a borúlátó fogyasztói hangulat szeptemberben az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatóságának (DG ECFIN) hétfőn közzétett előzetes adatokon alapuló jelentése szerint.
2025. 09. 22. 18:30
Megosztás:

Új korszak kezdődik: megújul a Suzuki logója

A Suzuki Motor Corporation 22 év után változtat a termékein használt logón - jelentette be a cég honlapján hétfőn.
2025. 09. 22. 18:00
Megosztás:

Energiaügyi Minisztérium: 9 gigawatt felett a hazai zöldenergia kapacitás

A MAVIR energia irányító adatai szerint szeptember elejére 9000 megawatt fölé nőtt a megújuló áramtermelők összes beépített teljesítménye Magyarországon - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán hétfőn az Energiaügyi Minisztérium (EM).
2025. 09. 22. 17:30
Megosztás: