MagyarBrands: kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Egyre inkább beigazolódik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa webáruház és divatmárka is megtalálható. Mint azt Csányi Zoltán ügyvezető igazgató elmondta: a környezettudatosság mellett arra is törekednek, hogy a Dressa teljes portfóliója belföldön készüljön, ami azért hosszú folyamat.

MagyarBrands: kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

A ruházati áruk rendszerint az öt legnépszerűbb termékkategória között vannak az internetes kiskereskedelemben, azonban a koronavírus-világjárvány ezt a piacot is felforgatta. Éppen ezért a Dressának nem voltak túlméretezett tervei az idei évre, azonban az már most látszik, hogy a bevételi szempontból kihívásokkal teli 2021-es év hozza a 2020-as évit, ami 50%-os növekedést jelentett a magyar webáruház számára, jövőre pedig optimista növekedési stratégiával számolnak. A kiszámíthatatlanságot elsősorban az áruhiány és az áremelkedés növeli. Ugyanis nemcsak az autóipar vagy a fogyasztói elektronikai cikkek gyártói küzdenek ezekkel a kihívásokkal, de a ruházati cégek piacával kapcsolatban is az látható, hogy egy-egy nemzetközi márka egy hiányzó gomb vagy patent miatt nem tud időben szállítani. A néhány hetes csúszástól a több hónapos árukimaradásig kell tehát felkészülniük az e-kereskedelmi szereplőknek a kihívásra, és hatékony alternatívát kínálni a vásárlóink számára.

Kiváló fogyasztói márka: Dressa

A MagyarBrands tizenkét éve, három kategóriában díjazza a magyar márkákat: kiváló fogyasztói márka, kiváló üzleti márka és innovatív márka kategóriában. A Dressa kiváló fogyasztói márka kategóriában kapta meg az önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján az elismerést. Ehhez különböző szakmai elvárásoknak kellett megfelelniük. Fontos volt, hogy a szakmai bizottság mennyire érzi magyarnak a márkát, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez. Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében? Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata? Továbbá az is, hogy hány éve van jelen a magyar piacon. Mekkora a márka ismertsége és kedveltsége országos fogyasztói piackutatás alapján.

„Magyar márka vagyunk, sok magyar terméket forgalmazunk, közöttük olyanokat is, amelyeket Magyarországon gyártanak. Úgy gondoltuk, megpályázzuk az elismerést, amelyre idén először jelentkeztünk. Nagy öröm, hogy rögtön siker koronázta az erőfeszítéseinket. Olyan márkák közé kerültünk, mint a Béres, a Budmil, a Diego, az Extreme Digital, az Unicum, a Libri, a Nők Lapja, a Playersroom vagy a Sport Szelet” – mondja Csányi Zoltán egy interjúban, amelyből az is kiderült, hogy a Dressa olyannyira családi vállalkozás, hogy az ügyvezető fia és lánya is a cégben dolgozik. Méretéből adódóan a tizenkét fős csapat gyors és flexibilis, így jól reagálnak a piaci folyamatokra, ami például a koronavírus-járvány alatt is éreztette pozitív hatását. Pedig a pandémia miatt megváltozott élethelyzethez humán erőforrás szempontból is kihívásokat tartogat. Az első számú vezetőnek nagy szerepe van a vállalati értékek meghatározásában, amelyek szilárd alapot jelentenek a munkáltatói márkának is. Az ügyvezető igazgató ezzel kapcsolatban azt mondja, hogy ember- és családbarát munkahelyet alakítottak ki, és ezeket a kifejezéseket nem csak a kommunikációjukban használjuk.

A használt zokni is újrahasznosítható

Csányi Zoltán nevéhez fűződik Magyarország első Zokni Csereprogramjának elindítása, amelynek keretében már huszonkét tonna zoknit gyűjtöttek össze, amiket újrahasznosítottak. Mint kiderült, a márka stratégiájának abszolút központi eleme a fenntarthatóság, ebből a megfontolásból indultak ki, amikor elindították a programot. „Sokan a lyukas zoknit rögtön kidobják, miközben jellemzően csak egy kis lyuk keletkezik az anyagon. Miért ne lehetne a megmaradt anyagot újrahasznosítani? 2014-ben készítettünk egy Facebook bejegyzést, amit közzétettünk a Dressa oldalán, és pillanatok alatt tömegesen jelentkeztek emberek, akik biztosítottak minket arról, hogy szívesen eljuttatnánk hozzánk az elhasznált zoknijaikat” – mondja. Ezután már csak feldolgozó partnert kellett találniuk, aki végül egy úgynevezett tűnemezelt filcet készít a ruhadarabokból, azokat egyéb textil termékekkel vegyítve. Ezt használják a csőszerelők, de a bútoripar is. 4 mm-es változatára pedig PVC fóliát kasíroznak, és egy méterszer huszonöt méteres tekercsbe feltekerve festők alkalmazzák, hiszen ez az anyag nem csúszik, a festék is beleragad a filcbe, ráadásul még fenntartható is, hiszen addig használják, amíg teljesen el nem használódik. A gyártás 90%-a német exportra megy, tehát a lyukas magyar zoknik Németországban kezdenek új életet.

„A környezettudatosság oltárán szívesen hozunk áldozatot”

A zoknikért a Dressa nem fizet, hiszen az anyagnak még a használt papírnál is kevesebb az értéke. Ugyanakkor azt gondolják, hogy ha valóban környezettudatosan szeretnénk élni, áldozatot kell hozni, adott esetben anyagi és időbeli áldozatot egyaránt. A begyűjtés és a szállítás is non-profit módon történik. „A környezettudatosság oltárán szívesen hozunk áldozatot. Az erőfeszítéseink pedig „kifizetődnek”, eddig huszonötezer család csatlakozott a kezdeményezéshez, ők átlagban évi két és fél kiló zoknit gyűjtenek családonként. A rekordot tizenhat kilós mennyiséggel egy vásárhelyi család tartja” – tette hozzá a Dressa webáruház ügyvezető igazgatója.

2022 is az e-kereskedelem éve lesz: nyolc trend, amivel a magyar cégek is hasíthatnak

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.
2022. 01. 26. 07:00
Megosztás:

A versenyt élénkítő javaslatokkal orvosolná a GVH a COVID-gyorstesztek magas árait

A Gazdasági Versenyhivatal lezárta gyorsított ágazati vizsgálatát a koronavírus-gyorstesztek hazai piacán. A nemzeti versenyhatóság szakemberei a magas árak mellett számos más problémát is feltártak, melyek orvoslására a GVH több, a versenyt serkentő javaslattal élt a társhatóságok, a jogalkotó és a piaci szereplők felé. Az ágazat szereplőinek nyolc napjuk van a vizsgálat nyilvános eredményeinek véleményezésére.
2022. 01. 26. 06:30
Megosztás:

Fél százalékkal emelkedett a hazai alapkamat

50 bázispontos kamatemelés. A Magyar Nemzeti Bank meglepetésre 0,5 százalékos kamatemelést hajtott végre, ezzel az alapkamat 2,9 százalékra, az overnight hitel és egyhetes hitel kamata 4,9 százalékra, az overnight betéti kamatszint 2,9 százalékra emelkedett.
2022. 01. 26. 06:00
Megosztás:

Új tulajdonoshoz került a depo.hu

Gazdát cserélt a hazai internet egyik legrégebbi szereplője, a depo.hu. A felvásárló Eazy Digital ügynökségnek komoly tervei vannak az online piactérrel.
2022. 01. 26. 05:30
Megosztás:

Gondot okozhat a jelentős béremelkedés

Már tavaly is tempósan emelkedtek az átlagbérek, de az infláció sokat elvesz belőle. Az idén is erre lehet számítani.
2022. 01. 26. 05:00
Megosztás:

Ekkora volt a fizikai dolgozók átlagos órabére a negyedik negyedévben

A fizikai munkát végző szak- és betanított munkások átlagos bruttó órabére 1441 forint volt tavaly a negyedik negyedévben, ez 9 százalékos növekedés az előző év azonos időszakában mért 1322 forinthoz képest - közölte a Trenkwalder és a Moore Hungary kedden az MTI-vel.
2022. 01. 26. 04:01
Megosztás:

Magyar Telekom elemzés

Emelkedéssel és a 420 forintos szint felett zárva fejezte be a keddi napot a Magyar Telekom, ezzel ráfordulva a hét, de talán a hónap legfontosabb eseményére, a FED kamatdöntésére. A mai kereskedési órákban is USA szigorítása tarthatja lázban a nemzetközi és a hazai piacot is, a Telekom árfolyama pedig amíg 420 felett mozog megtarthatja esélyét a 440-es ellenállásra. A csökkenő trendvonal átlépése lenne igazán a nagy jel a bikák számára, de egyelőre csak oldalazgat a papír 2022-ben.
2022. 01. 26. 04:00
Megosztás:

Richter elemzés

2021 júliusi mélypontokra zuhant le a Richter jegyzése két hét leforgása alatt és további eladói nyomás várhat rá, amennyiben nem tudja tartani a 8100 forintos támaszt. A világ Oroszország ukrajnai határon történő mozgósítása és a FED pénzcsapok zárása miatt aggódik, kicsit mintha háttérbe is szorították volna a koronavírus statisztikákat az aggodalmak. A Richter számára a 8000-es támasz lehet a következő pillér, amennyiben az eladók folytatják a nyomást.
2022. 01. 26. 04:00
Megosztás:

MOL elemzés

A MOL a nemzetközi börzék esése alatt is tartja magát és tegnap is a 2600 - 2700-as zóna között oldalazott a papír. Makroadatok tekintetében ma a várva várt FED kamatdöntésre fókuszálhatnak a befektetők, de a magyar börze erre csak holnap reagálhat érdemben. Az elmúlt napok is már egy lehetséges szigorításról szóltak, a kamatszintet azonban tartásra jelölik az elemzők, inkább a pénzcsapok zárása miatt aggódnak a spekulánsok. A MOL technikai képében nincs változás, 2500 felett esély van a további feljutásra.
2022. 01. 26. 04:00
Megosztás:

OTP elemzés

Alulteljesítő volt tegnap is a BÉT és ezen belül az OTP súlya is húzta lefelé a magyar indexet. A hazai bankpapír egyre ingoványosabb terepre téved, tegnap ugyanis már a 17 000 forintos támasz alatt zárt az árfolyam, amely a medvék malmára hajthatja a vizet. A ma késő délutáni Fed kamatdöntésre figyelnek leginkább a befektetők, az elmúlt napokban egy vártnál erősebb szigorításra vár a befektetők többsége. Az OTP számára 17 000 alatt, amennyiben folytatódik az esés akkor a 16 500-as szint adhat megnyugvást.
2022. 01. 26. 04:00
Megosztás:

Nagyobb lépésekkel folytatódik a kamatemelés

A másodkörös inflációs kockázatok mérséklése és a várakozások megfelelő alakítása az alapkamat-emelési ciklus havi ütemű, a decemberinél nagyobb lépésközzel történő folytatását teszi szükségessé - indokolta az 50 bázispontos keddi kamatemelést a Magyar Nemzeti Bank (MNB) monetáris tanácsa közleményében.
2022. 01. 26. 03:30
Megosztás:

Az IMF rontott az idei világgazdasági növekedési előrejelzésén

A tavaly októberben vártnál 0,5 százalékponttal lassabban, 4,4 százalékkal nő idén a globális gazdaság a Nemzetközi Valutaalap (IMF) kedden kiadott, World Economic Outlook (WEO) felülvizsgált prognózisa szerint; ugyanakkor jövő évi növekedési várakozását az IMF 0,2 százalékponttal 3,8 százalékra emelte. A szervezet idén a korábban vártnál gyorsabb inflációval és csaknem 12 százalékkal emelkedő olajárakkal számol.
2022. 01. 26. 03:00
Megosztás:

Végleges megállapodást kötöttek a német Rheinmetall tulajdonszerzéséről a 4iG-ben

Végleges megállapodást kötött Jászai Gellért befektetési társasága, a KZF Vagyonkezelő Kft., a 4iG Nyrt., valamint a német Rheinmetall AG; a német világcég részvényvásárlással és tőkeemeléssel 25,12 százalékos tulajdont szerez a 4iG Nyrt.-ben, amellyel a magyar informatikai és távközlési cégcsoport legnagyobb nemzetközi befektetője lesz - közölte a 4iG az MTI-vel kedden.
2022. 01. 26. 02:30
Megosztás:

Korlátozzák a lakossági áram és gáz árát Romániában

Romániában ideiglenesen korlátozzák a lakossági villamos energia és gáz árát, illetve kiterjesztették az árkompenzációban részesülők körét; az újabb intézkedések februárra és márciusra érvényesek.
2022. 01. 26. 02:00
Megosztás:

Budapesten vásárolt irodaházat az ÉPKAR

Irodaházat vásárolt Budapesten 10,8 milliárd forintért az ÉPKAR Zrt. - közölte a vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden.
2022. 01. 26. 01:30
Megosztás:

Lengyelországban részbeni távoktatásra térnek át

Lengyelországban csütörtöktől február végéig távoktatásra térnek át az általános iskola felsőtagozatú osztályai és a középiskolák - jelentette be Przemyslaw Czarnek lengyel oktatásügyi miniszter kedden.
2022. 01. 26. 01:00
Megosztás:

Nagy összegű élelmiszeripari beruházás valósul meg Szekszárdon

Az Agrárminisztérium (AM) 1,8 milliárd forintos támogatásával 3,6 milliárd forintos tejipari és borászati beruházás valósul meg Szekszárdon - jelentette be a tárca mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kedden Szekszárdon.
2022. 01. 26. 00:01
Megosztás:

15 százalékos bérfejlesztés a budapesti közműveknél

A szakszervezetekkel kötött megállapodás nyomán, átlagosan 15 százalékos béremelést hajt végre munkavállalói körében a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. (BKM) - tájékoztatta a társaság kedden az MTI-t.
2022. 01. 25. 23:30
Megosztás:

Magyarország önellátó lesz villamosenergia-ellátásban

A Paksi Atomerőmű két új reaktorával reálissá válik, hogy Magyarország villamosenergia-ellátás terén önellátó legyen ennek az évtizednek a végére - írta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden közösségi oldalán.
2022. 01. 25. 23:00
Megosztás:

Romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban

Az előző három hónapban elért javulás után januárban csökkent a fogyasztói hangulatindex az Egyesült Államokban, bár a vártnál kevésbé a Conference Board gazdaságkutató intézet kedden publikált felmérése alapján.
2022. 01. 25. 22:30
Megosztás: