MagyarBrands: kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Egyre inkább beigazolódik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa webáruház és divatmárka is megtalálható. Mint azt Csányi Zoltán ügyvezető igazgató elmondta: a környezettudatosság mellett arra is törekednek, hogy a Dressa teljes portfóliója belföldön készüljön, ami azért hosszú folyamat.

MagyarBrands: kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

A ruházati áruk rendszerint az öt legnépszerűbb termékkategória között vannak az internetes kiskereskedelemben, azonban a koronavírus-világjárvány ezt a piacot is felforgatta. Éppen ezért a Dressának nem voltak túlméretezett tervei az idei évre, azonban az már most látszik, hogy a bevételi szempontból kihívásokkal teli 2021-es év hozza a 2020-as évit, ami 50%-os növekedést jelentett a magyar webáruház számára, jövőre pedig optimista növekedési stratégiával számolnak. A kiszámíthatatlanságot elsősorban az áruhiány és az áremelkedés növeli. Ugyanis nemcsak az autóipar vagy a fogyasztói elektronikai cikkek gyártói küzdenek ezekkel a kihívásokkal, de a ruházati cégek piacával kapcsolatban is az látható, hogy egy-egy nemzetközi márka egy hiányzó gomb vagy patent miatt nem tud időben szállítani. A néhány hetes csúszástól a több hónapos árukimaradásig kell tehát felkészülniük az e-kereskedelmi szereplőknek a kihívásra, és hatékony alternatívát kínálni a vásárlóink számára.

Kiváló fogyasztói márka: Dressa

A MagyarBrands tizenkét éve, három kategóriában díjazza a magyar márkákat: kiváló fogyasztói márka, kiváló üzleti márka és innovatív márka kategóriában. A Dressa kiváló fogyasztói márka kategóriában kapta meg az önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján az elismerést. Ehhez különböző szakmai elvárásoknak kellett megfelelniük. Fontos volt, hogy a szakmai bizottság mennyire érzi magyarnak a márkát, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez. Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében? Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata? Továbbá az is, hogy hány éve van jelen a magyar piacon. Mekkora a márka ismertsége és kedveltsége országos fogyasztói piackutatás alapján.

„Magyar márka vagyunk, sok magyar terméket forgalmazunk, közöttük olyanokat is, amelyeket Magyarországon gyártanak. Úgy gondoltuk, megpályázzuk az elismerést, amelyre idén először jelentkeztünk. Nagy öröm, hogy rögtön siker koronázta az erőfeszítéseinket. Olyan márkák közé kerültünk, mint a Béres, a Budmil, a Diego, az Extreme Digital, az Unicum, a Libri, a Nők Lapja, a Playersroom vagy a Sport Szelet” – mondja Csányi Zoltán egy interjúban, amelyből az is kiderült, hogy a Dressa olyannyira családi vállalkozás, hogy az ügyvezető fia és lánya is a cégben dolgozik. Méretéből adódóan a tizenkét fős csapat gyors és flexibilis, így jól reagálnak a piaci folyamatokra, ami például a koronavírus-járvány alatt is éreztette pozitív hatását. Pedig a pandémia miatt megváltozott élethelyzethez humán erőforrás szempontból is kihívásokat tartogat. Az első számú vezetőnek nagy szerepe van a vállalati értékek meghatározásában, amelyek szilárd alapot jelentenek a munkáltatói márkának is. Az ügyvezető igazgató ezzel kapcsolatban azt mondja, hogy ember- és családbarát munkahelyet alakítottak ki, és ezeket a kifejezéseket nem csak a kommunikációjukban használjuk.

A használt zokni is újrahasznosítható

Csányi Zoltán nevéhez fűződik Magyarország első Zokni Csereprogramjának elindítása, amelynek keretében már huszonkét tonna zoknit gyűjtöttek össze, amiket újrahasznosítottak. Mint kiderült, a márka stratégiájának abszolút központi eleme a fenntarthatóság, ebből a megfontolásból indultak ki, amikor elindították a programot. „Sokan a lyukas zoknit rögtön kidobják, miközben jellemzően csak egy kis lyuk keletkezik az anyagon. Miért ne lehetne a megmaradt anyagot újrahasznosítani? 2014-ben készítettünk egy Facebook bejegyzést, amit közzétettünk a Dressa oldalán, és pillanatok alatt tömegesen jelentkeztek emberek, akik biztosítottak minket arról, hogy szívesen eljuttatnánk hozzánk az elhasznált zoknijaikat” – mondja. Ezután már csak feldolgozó partnert kellett találniuk, aki végül egy úgynevezett tűnemezelt filcet készít a ruhadarabokból, azokat egyéb textil termékekkel vegyítve. Ezt használják a csőszerelők, de a bútoripar is. 4 mm-es változatára pedig PVC fóliát kasíroznak, és egy méterszer huszonöt méteres tekercsbe feltekerve festők alkalmazzák, hiszen ez az anyag nem csúszik, a festék is beleragad a filcbe, ráadásul még fenntartható is, hiszen addig használják, amíg teljesen el nem használódik. A gyártás 90%-a német exportra megy, tehát a lyukas magyar zoknik Németországban kezdenek új életet.

„A környezettudatosság oltárán szívesen hozunk áldozatot”

A zoknikért a Dressa nem fizet, hiszen az anyagnak még a használt papírnál is kevesebb az értéke. Ugyanakkor azt gondolják, hogy ha valóban környezettudatosan szeretnénk élni, áldozatot kell hozni, adott esetben anyagi és időbeli áldozatot egyaránt. A begyűjtés és a szállítás is non-profit módon történik. „A környezettudatosság oltárán szívesen hozunk áldozatot. Az erőfeszítéseink pedig „kifizetődnek”, eddig huszonötezer család csatlakozott a kezdeményezéshez, ők átlagban évi két és fél kiló zoknit gyűjtenek családonként. A rekordot tizenhat kilós mennyiséggel egy vásárhelyi család tartja” – tette hozzá a Dressa webáruház ügyvezető igazgatója.

Vállalkozó vagy? Itt vannak a legfontosabb határidők 2026-ra, már most írd be a naptáradba

Egyéni vállalkozó vagy? Akkor már most írd fel a naptáradba ezeket a fontos jövő évi időpontokat a bevallásokkal, határidőkkel kapcsolatban. Érdemes mindent időben elrendezni, mert a késedelem bírsággal járhat. A Számlázz.hu, Magyarország egyik legnagyobb pénzügyi adminisztrációs szolgáltatója közel egymillió vállalkozóval dolgozik együtt és összeszedte, mire érdemes figyelni 2026-ban.
2025. 12. 12. 05:30
Megosztás:

Az akciók ereje: Hogyan lett a bizonytalanságból rekordköltés?

A magyarok idén bátrabban nyúltak a pénztárcájukhoz: a Black Friday és a karácsonyi vásárlási szezon a visszafogott előzetes becsléseket jóval túlszárnyalta, és a költések volumene elérte a 260 milliárd forintot. A PwC Magyarország októberi és novemberi lakossági kutatása szerint az online vásárlók stabilabbnak érzik jövedelmi helyzetüket és egyre tudatosabbak – 67% az akciók és kedvezmények alapján veszi meg a karácsonyi ajándékot, és az ünnepi költések mértéke elérheti a 340 milliárd forintot.
2025. 12. 12. 05:00
Megosztás:

Az adózást is átalakítja a mesterséges intelligencia

Világszerte a mesterséges intelligenciától (MI) várják az üzleti világot sújtó nehézségek megoldását a pénzügyi és adózási vezetők – derül ki az EY legújabb, 30 országra kiterjedő nemzetközi felméréséből. A válaszadók szerint az MI a következő két évben közel harmadával növelheti az adózási és pénzügyi területek hatékonyságát, és ötödével több erőforrást szabadíthat fel stratégiai feladatokra.
2025. 12. 12. 04:30
Megosztás:

Berobbant az Otthon Start, felejtsd el az alkut!

Ősszel a kedvezményes hitelprogram elindulásával felpörgött a lakáspiaci forgalom, ez pedig azzal is járt, hogy több alpiacon korábban soha nem látott szintre esett vissza az alku tere – derül ki az OTP Ingatlanpont által feldolgozott adatokból. A községeket kivéve minden településtípus esetében többéves mélypontra vagy sosem látott szintre esett a mozgástér az árakban, ami azt jelzi, hogy az Otthon Start nem csak Budapestet, hanem a vidéki városokat is felbolygatta.
2025. 12. 12. 04:00
Megosztás:

Kreml: a kétoldalú kapcsolatok továbbfejlesztésétől tárgyalt az orosz és a venezuelai elnök

A kétoldalú baráti kapcsolatok továbbfejlesztéséről folytatott eszmecserét telefonon Vlagyimir Putyin orosz és Nicolás Maduro venezuelai elnök - közölte csütörtökön a Kreml sajtószolgálata.
2025. 12. 12. 03:30
Megosztás:

Nagy István: az agrár-és élelmiszeripar, az élelmezésbiztonság nem lehet a politikai játéktér része

Az agrár- és élelmiszeripar, valamint az élelmezésbiztonság nem válhat a politikai játszmák részévé - hangsúlyozta Nagy István agrárminiszter csütörtökön Brüsszelben.
2025. 12. 12. 03:00
Megosztás:

Otthon Centrum: lassult az albérletárak drágulása

A fővárosban idén január és október között 271 ezer forint volt a téglalakások átlagos havi bérleti díja, 5,7 százalékkal magasabb a tavalyi éves átlagnál - közölte az Otthon Centrum (OC) az általa közvetített, lezárt tranzakcióinak adatai alapján az MTI-vel csütörtökön.
2025. 12. 12. 02:30
Megosztás:

A Wizz Air 60 milliomodik magyarországi utasát köszöntötte

A Wizz Air elérte a 60 milliós utasforgalmat Magyarországon, külön köszöntötték a 60 milliomodik magyarországi utasukat, aki a társaság első Tallinnba induló járatára szállt fel csütörtökön - közölte a légitársaság az MTI-vel.
2025. 12. 12. 02:00
Megosztás:

Az enyhe időben tovább erősödhettek az őszi vetések

Az elmúlt egy hétben az ilyenkor szokásosnál több fokkal enyhébb időben tovább fejlődhettek, erősödhettek az őszi vetések, amelyek számára a legtöbb helyen kellő mennyiségű nedvesség is rendelkezésre áll a talajban - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2025. 12. 12. 01:30
Megosztás:

90 milliós pályázat indul a hazai digitális játékfejlesztőknek

Dedikáltan a hazai digitális játékipari vállalkozások számára indít 90 millió forint keretösszegű inkubációs programot a Creative Hungary (korábbi nevén Magyar Divat & Design Ügynökség), az 5-15 millió forint értékű forrásra 2026. január 31-éig jelentkezhetnek a hazai játékkészítők - közölte a Creative Hungary (CH) az MTI-vel csütörtökön-
2025. 12. 12. 01:00
Megosztás:

Stratégiai megállapodást kötött a kormány és a GE HealthCare

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a GE HealthCare, az amerikai orvostechnológiai társaság a kormány 101. stratégiai partnere - közölte a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 12. 00:30
Megosztás:

J.P. Morgan és Galaxy Digital történelmet ír: Elindult az első amerikai kereskedelmi papír kibocsátás a Solana blokkláncon

A blokklánc technológia újabb mérföldkőhöz érkezett: a J.P. Morgan és a Galaxy Digital sikeresen végrehajtották az Egyesült Államok egyik első kereskedelmi papír (USCP – U.S. Commercial Paper) kibocsátását nyilvános blokkláncon, méghozzá a villámgyors Solana hálózaton. Az innováció nemcsak technológiai áttörést jelent, hanem megnyitja az utat az intézményi pénzügyi termékek új generációja előtt – stabilcoin alapú, programozható és transzparens.
2025. 12. 11. 23:30
Megosztás:

Stabilcoin-válság árnyékában – A mexikói jegybank figyelmeztetése a globális szabályozási széttagoltságra

Miközben Latin-Amerika több országa egyre gyorsabban halad a kriptovaluták elfogadása felé, Mexikó jegybankja óvatosságra int. A legfrissebb pénzügyi stabilitási jelentés szerint a stabilcoinok térnyerése komoly kockázatokat hordoz – különösen a globális szabályozási eltérések és a piaci koncentráció miatt. A Banxico szerint összehangolt nemzetközi fellépés nélkül akár a hagyományos pénzügyi rendszer is meginoghat.
2025. 12. 11. 23:00
Megosztás:

3 nagy potenciállal rendelkező altcoin, amely akár elérheti az 1 dolláros árfolyamot év végéig: DOGE, XLM és Digitap

A 2025-ös év legjobb "filléres" kriptovalutái? Nem kell tovább keresni: az XLM, a Dogecoin és a Digitap ($TAP) token tartozik a legígéretesebb altcoinok közé, amelyeket érdemes megvásárolni idén decemberben – legalábbis az iparági szakértők szerint.
2025. 12. 11. 22:00
Megosztás:

Binance újratölti a stabilcoin frontot – Trump-közeli USD1 kerül a középpontba

A világ egyik legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance új szintre emeli a stabilcoin stratégiáját: a Trump-családhoz köthető USD1 token veszi át a BUSD szerepét több területen is. A lépés nemcsak technikai, hanem politikai szempontból is figyelemre méltó, különösen egy nemrégiben történt elnöki kegyelem fényében.
2025. 12. 11. 21:30
Megosztás:

Tizenegy új műjégpálya nyílik

Megkezdődött az országos Adni Öröm! adománygyűjtő akció csütörtökön a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Spar Magyarország szervezésében.
2025. 12. 11. 21:00
Megosztás:

A Művészetek Völgye az év fenntartható művészeti kezdeményezése

Az ország legnagyobb összművészeti fesztiválja nemcsak klasszikus kulturális értéket képvisel, hanem sokat tesz a közösségért is, többek között a fenntarthatóságra is törekszik. Ezt értékelte most az Art is Business december 10-i díjátadóján, ahol a Művészetek Völgye a Fenntartható művészeti kezdeményezés kategóriájában vehette át a díját.
2025. 12. 11. 20:30
Megosztás:

Medvepiaci merészség: a Strategy közel 1 milliárd dollárért vett Bitcoint (a legnagyobb BTC-vásárlás hónapok óta), miközben a kisbefektetők a Digitap ($TAP) előértékesítése felé fordulnak

Ahogy a kriptovaluta-piac egy nehéz év utolsó napjaihoz érkezik, éles megosztottság figyelhető meg az intézményi meggyőződés és a lakossági szkepticizmus között. A Bitcoin továbbra is küzd, hogy visszaszerezze a 92 000–93 000 dolláros zónát hetek óta tartó volatilitás után, miközben a legtöbb kereskedő bizonytalan abban, hogy a piac képes-e tartani a jelenlegi szinteket, vagy mélyebb korrekció következik.
2025. 12. 11. 20:00
Megosztás:

2010-hez képest harmadára csökkent a meg nem fizetett áfa aránya

A vállalkozások számára bevezetett jelentős adócsökkentések mellett is stabilan teljesülnek az állami adóbevételek – sőt, a gazdaság fehéredésének köszönhetően tovább javultak a mutatók.
2025. 12. 11. 19:30
Megosztás:

A fintech gyors térnyerése: mely szolgáltatások váltak nélkülözhetetlenné a magyar felhasználóknak?

A magyar digitális pénzügy fejlődése az utóbbi években látványosan felgyorsult. A Mastercard Digitális Fizetési Index 2024-es adatai szerint Magyarország 63 pontot ért el a maximális százból, ami öt év alatt jelentős előrelépés. A hétköznapi felhasználók ma már természetesnek veszik a mobilos érintéses fizetést, az azonnali utalást és az online ügyintézést, pedig néhány éve ezek még újdonságnak számítottak.
2025. 12. 11. 19:00
Megosztás: