MagyarBrands: kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Egyre inkább beigazolódik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa webáruház és divatmárka is megtalálható. Mint azt Csányi Zoltán ügyvezető igazgató elmondta: a környezettudatosság mellett arra is törekednek, hogy a Dressa teljes portfóliója belföldön készüljön, ami azért hosszú folyamat.

MagyarBrands: kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

A ruházati áruk rendszerint az öt legnépszerűbb termékkategória között vannak az internetes kiskereskedelemben, azonban a koronavírus-világjárvány ezt a piacot is felforgatta. Éppen ezért a Dressának nem voltak túlméretezett tervei az idei évre, azonban az már most látszik, hogy a bevételi szempontból kihívásokkal teli 2021-es év hozza a 2020-as évit, ami 50%-os növekedést jelentett a magyar webáruház számára, jövőre pedig optimista növekedési stratégiával számolnak. A kiszámíthatatlanságot elsősorban az áruhiány és az áremelkedés növeli. Ugyanis nemcsak az autóipar vagy a fogyasztói elektronikai cikkek gyártói küzdenek ezekkel a kihívásokkal, de a ruházati cégek piacával kapcsolatban is az látható, hogy egy-egy nemzetközi márka egy hiányzó gomb vagy patent miatt nem tud időben szállítani. A néhány hetes csúszástól a több hónapos árukimaradásig kell tehát felkészülniük az e-kereskedelmi szereplőknek a kihívásra, és hatékony alternatívát kínálni a vásárlóink számára.

Kiváló fogyasztói márka: Dressa

A MagyarBrands tizenkét éve, három kategóriában díjazza a magyar márkákat: kiváló fogyasztói márka, kiváló üzleti márka és innovatív márka kategóriában. A Dressa kiváló fogyasztói márka kategóriában kapta meg az önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján az elismerést. Ehhez különböző szakmai elvárásoknak kellett megfelelniük. Fontos volt, hogy a szakmai bizottság mennyire érzi magyarnak a márkát, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez. Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében? Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata? Továbbá az is, hogy hány éve van jelen a magyar piacon. Mekkora a márka ismertsége és kedveltsége országos fogyasztói piackutatás alapján.

„Magyar márka vagyunk, sok magyar terméket forgalmazunk, közöttük olyanokat is, amelyeket Magyarországon gyártanak. Úgy gondoltuk, megpályázzuk az elismerést, amelyre idén először jelentkeztünk. Nagy öröm, hogy rögtön siker koronázta az erőfeszítéseinket. Olyan márkák közé kerültünk, mint a Béres, a Budmil, a Diego, az Extreme Digital, az Unicum, a Libri, a Nők Lapja, a Playersroom vagy a Sport Szelet” – mondja Csányi Zoltán egy interjúban, amelyből az is kiderült, hogy a Dressa olyannyira családi vállalkozás, hogy az ügyvezető fia és lánya is a cégben dolgozik. Méretéből adódóan a tizenkét fős csapat gyors és flexibilis, így jól reagálnak a piaci folyamatokra, ami például a koronavírus-járvány alatt is éreztette pozitív hatását. Pedig a pandémia miatt megváltozott élethelyzethez humán erőforrás szempontból is kihívásokat tartogat. Az első számú vezetőnek nagy szerepe van a vállalati értékek meghatározásában, amelyek szilárd alapot jelentenek a munkáltatói márkának is. Az ügyvezető igazgató ezzel kapcsolatban azt mondja, hogy ember- és családbarát munkahelyet alakítottak ki, és ezeket a kifejezéseket nem csak a kommunikációjukban használjuk.

A használt zokni is újrahasznosítható

Csányi Zoltán nevéhez fűződik Magyarország első Zokni Csereprogramjának elindítása, amelynek keretében már huszonkét tonna zoknit gyűjtöttek össze, amiket újrahasznosítottak. Mint kiderült, a márka stratégiájának abszolút központi eleme a fenntarthatóság, ebből a megfontolásból indultak ki, amikor elindították a programot. „Sokan a lyukas zoknit rögtön kidobják, miközben jellemzően csak egy kis lyuk keletkezik az anyagon. Miért ne lehetne a megmaradt anyagot újrahasznosítani? 2014-ben készítettünk egy Facebook bejegyzést, amit közzétettünk a Dressa oldalán, és pillanatok alatt tömegesen jelentkeztek emberek, akik biztosítottak minket arról, hogy szívesen eljuttatnánk hozzánk az elhasznált zoknijaikat” – mondja. Ezután már csak feldolgozó partnert kellett találniuk, aki végül egy úgynevezett tűnemezelt filcet készít a ruhadarabokból, azokat egyéb textil termékekkel vegyítve. Ezt használják a csőszerelők, de a bútoripar is. 4 mm-es változatára pedig PVC fóliát kasíroznak, és egy méterszer huszonöt méteres tekercsbe feltekerve festők alkalmazzák, hiszen ez az anyag nem csúszik, a festék is beleragad a filcbe, ráadásul még fenntartható is, hiszen addig használják, amíg teljesen el nem használódik. A gyártás 90%-a német exportra megy, tehát a lyukas magyar zoknik Németországban kezdenek új életet.

„A környezettudatosság oltárán szívesen hozunk áldozatot”

A zoknikért a Dressa nem fizet, hiszen az anyagnak még a használt papírnál is kevesebb az értéke. Ugyanakkor azt gondolják, hogy ha valóban környezettudatosan szeretnénk élni, áldozatot kell hozni, adott esetben anyagi és időbeli áldozatot egyaránt. A begyűjtés és a szállítás is non-profit módon történik. „A környezettudatosság oltárán szívesen hozunk áldozatot. Az erőfeszítéseink pedig „kifizetődnek”, eddig huszonötezer család csatlakozott a kezdeményezéshez, ők átlagban évi két és fél kiló zoknit gyűjtenek családonként. A rekordot tizenhat kilós mennyiséggel egy vásárhelyi család tartja” – tette hozzá a Dressa webáruház ügyvezető igazgatója.

Az Otthon Starttal leginkább ezeket a lakásokat viszik

A Duna House októberi adatai szerint az Otthon Start Program (OSP) látványosan átalakította a keresletet: Budapesten a kisebb lakások kerültek előtérbe, vidéken pedig a nagyobb családi otthonok iránt nőtt az érdeklődés.
2025. 11. 20. 03:00
Megosztás:

Új adót vetnek ki ezekre az autókra - senki sem számított erre a fordulatra

2028-tól új úthasználati adót vezethetnek be az elektromos autókra, hogy kiegyenlítsék a hagyományos és a villanyhajtású járművek közötti adóterheket. A tervezet szerint a villanyautók tulajdonosai mérföldenként 3 pennyt fizetnének, ami egy átlagos autósnak évente körülbelül 250 font, azaz nagyjából 110 ezer forint többletköltséget jelentene.
2025. 11. 20. 02:00
Megosztás:

Indul a roham a LIDL üzleteiben – Itt a nagy bejelentés, soha nem volt még ilyen!

November 20-tól, csütörtöktől újra kapható lesz a Lidl üzleteiben egy közkedvelt háztartási készülék: érkezik a Singer 323L varrógép, méghozzá jelentősen kedvezőbb áron. Akinek már régóta tervben volt egy megbízható, sok funkcióval rendelkező varrógép beszerzése, most különösen jól járhat, hiszen az eredeti 49 999 forintos ár helyett 39 999 forintért viheti haza – tehát tízezer forinttal olcsóbban. De miért is hasznos egy ilyen eszköz egy háztartásban?
2025. 11. 20. 01:00
Megosztás:

A kriptotőzsde Kraken tőzsdére lépne: 20 milliárd dolláros értékelés után IPO-ra készül az amerikai piacon

Kriptoóriás a rajtvonalnál – új korszak kezdődhet az amerikai tőzsdéken. A Kraken, a világ egyik legismertebb kriptovaluta tőzsdéje, bejelentette, hogy titkosított formában benyújtotta tőzsdei bevezetési kérelmét (IPO) az Egyesült Államokban.
2025. 11. 20. 00:30
Megosztás:

A Solana (SOL) három jelentős bikás jelzést ad – Újra célkeresztben a 250 dolláros árfolyam, 80%-os rali jöhet?

A Solana árfolyama stabilizálódott, miután 25%-os meredek visszaesést szenvedett el a legutóbbi, 173 dolláros csúcsáról, és a hét elején visszapattant a kulcsfontosságú, 130 dolláros támaszszintről. Számos piaci indikátor arra utal, hogy a SOL egy szélesebb körű helyreállási trend korai szakaszába léphetett.
2025. 11. 19. 23:30
Megosztás:

Elemzők válaszolnak: „Mit vásárolnak a kriptobálnák a medvepiac idején?” – A Digitap ($TAP) előértékesítése, amely átlépte a 2 millió dollárt

<a href="https://coinstats.app/news/49b91c06f8a788dfde137c9c22d1376fb411420cb23f728f3cc2795398b2cc12_Stunning-244-Million-USDT-Whale-Transfer-Shakes-Crypto-Markets-What-This-Means-for-Investors/" target="_blank">A Whale Alert nemrégiben egy 244 millió USDT értékű tranzakciót észlelt az OKX irányába.</a> Ez akkora összegű átutalás, hogy azonnal elindította a találgatásokat: vajon mire készülnek a nagy pénztárcák tulajdonosai? Elemzők most megpróbálnak választ adni arra a kérdésre, amely az X-en és a Telegramon is egyre gyakrabban hangzik el: mit vásárolnak a bálnák a medvepiac idején?
2025. 11. 19. 23:00
Megosztás:

Ethereum árfolyam-előrejelzés: 4000 dollár decemberig; A 2 legjobb kriptoeszköz, amely akár az ETH emelkedésének ötszörösét hozhatja

Az Ethereum (ETH) árfolyama decemberre elérheti a 4000 dolláros szintet, mivel a piac erőteljes emelkedést vár, amit technikai mintázatok és az intézményi érdeklődés növekedése egyaránt hajt.
2025. 11. 19. 22:00
Megosztás:

Mélypontra fordul a Bitcoin: Itt a 2023-as bikapiac legsúlyosabb medvefázisa?

Csökkenő kereslet, technikai töréspontok: viharfelhők gyűlnek a Bitcoin fölött. A 2023 januárjában induló bikapiac kezdete óta a Bitcoin most éli át a leginkább medvés szakaszát – legalábbis a CryptoQuant legfrissebb elemzése szerint.
2025. 11. 19. 21:30
Megosztás:

BNB és ADA bálnák csendben halmozzák a $TAP tokent – 150%-os emelkedés után meddig mehet még 2025-ben?

A közelmúlt piaci vérfürdője ellenére figyelemre méltó jelenség körvonalazódik: a BNB és Cardano kriptovaluták tulajdonosai csendben elkezdték felhalmozni a Digitap ($TAP) tokent. A szakértők szerint ez a legjobb kriptovaluta jelenleg a piacon, amelyet egy DeFi-TradFi narratíva támogat, és figyelemre méltó növekedési potenciállal bír mint feltörekvő, kis piaci értékű coin.
2025. 11. 19. 21:00
Megosztás:

Hogyan szült válságból sikert a Bitcoin: így született meg a nigériai Obiex kriptotőzsde

Afrikában a kriptovalutákkal való kereskedés gyakran akadályokkal teli terep: lassú tranzakció-visszaigazolások, volatilis árfolyamok és a fejlettebb piacokra szabott platformok nehezítik a kereskedők dolgát. Ebben a zűrzavarban született meg a Obiex, egy nigériai kriptostartup, amely az egyszerűségre, sebességre és hatékonyságra építve alakította ki saját útját – méghozzá válság idején. Az alábbi történetből kiderül, hogyan lett egy technikai probléma a régió egyik legsikeresebb kriptovállalkozásának katalizátora.
2025. 11. 19. 20:30
Megosztás:

Új üzletet nyitott a Jysk áruházlánc

Folytatja terjeszkedését a Jysk dán lakberendezési áruházlánc, amely szerdán Törökszentmiklóson nyitotta meg 102. magyarországi üzletét - tájékoztatta a társaság az MTI-t.
2025. 11. 19. 20:00
Megosztás:

Megjelent a felhívás, a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

Megjelent a felhívás: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 19. 19:30
Megosztás:

Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata

Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata a november 14-én záródott héten - közölte az amerikai jelzáloghitelező bankok szövetsége (Mortgage Bankers Association of America - MBA) szerdán.
2025. 11. 19. 19:00
Megosztás:

Forradalom a DeFi-ben: A Hyperliquid HIP-3 új korszakot nyit a piaci létrehozásban

A decentralizált pénzügyi szektor (DeFi) új mérföldkőhöz érkezett: a Hyperliquid bejelentette legújabb fejlesztését, a HIP-3-at, amely lehetővé teszi az engedély nélküli örökös piacok létrehozását drasztikusan alacsony díjak mellett. A lépés nemcsak a technológiai újításokat gyorsítja, hanem alapjaiban formálhatja át a DeFi ökoszisztémát. De vajon elég ez ahhoz, hogy stabilizálja a HYPE token árfolyamát?
2025. 11. 19. 18:30
Megosztás:

Az idősebbek vezetik a visszaváltást Magyarországon

Bár Magyarország az európai élmezőnyben jár a visszaváltási rendszer használatában, a friss nemzetközi kutatás egy kevésbé látható különbségre is rávilágít: a támogatottság jóval magasabb az idősebb korosztályokban, mint a fiatalok körében. A Baby Boomerek 80 százaléka támogatja a DRS-t, míg a Gen Z esetében ez az arány csak 59 százalék.
2025. 11. 19. 18:00
Megosztás:

A Magyar Telekom 29 járásban nyert pályázatot a Gigabit Magyarország programban

A Magyar Telekom 29 járásban nyert pályázatot a Gigabit Magyarország programban, a fejlesztésekhez mintegy 13,5 milliárd forint támogatási forrást nyert el a társaság - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 19. 17:30
Megosztás:

Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a BME

Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) - közölte a SAP Hungary Kft. szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 19. 17:00
Megosztás:

Tízezreket spórolhat több mint 100 ezer építőipari vállalkozás a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítás újrakötésével

Idén január 15-től minden hazai építőipari kivitelező és tervező vállalkozásnak és egyéni vállalkozónak – például az építészmérnököknek, kőműveseknek, tetőfedőknek, villanyszerelőknek, víz-, gáz-, fűtés- és klímaszerelőknek, festőknek és burkolóknak is – kötelező felelősségbiztosítást kell kötniük - ez összesen közel 150 ezer vállalkozást érint. Az a több mint 100 ezer vállalkozás, amely az előírt határidőig megkötötte a biztosítást, legkésőbb a jövő januári évforduló előtt 30 nappal, azaz idén december 15-ig mondhatja fel azt. A Pannon-Safe biztosításközvetítő jelenlegi kalkulációi alapján akár tízezreket is spórolhatnak az éves biztosítási díjon a vállalkozások, ha újrakötik a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítást, a cég ezért a következő hetekben több tízezer érdeklődőre számít. A biztosítóknak azonban nincs díjhirdetési kötelezettségük, így bármikor változtathatnak a díjakon, a jelenlegi kedvezőbb tarifák tehát akár magasabbak is lehetnek a következő hetekben - figyelmeztetnek a Pannon-Safe szakértői.
2025. 11. 19. 16:30
Megosztás:

Kiemelkedő ütemben nőttek a lakásárak

Kiemelkedő ütemben nőttek a lakásárak az idei első kilenc hónapban, és fokozódott a lakáspiaci túlértékeltség - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ingatlanpiaci elemzések osztályának vezetője a szerdán megjelent novemberi lakáspiaci jelentést ismertetve a jegybank Youtube csatornáján.
2025. 11. 19. 16:00
Megosztás:

A webdesign új korszaka: a mesterséges intelligencia eszközei átalakítják a kreatív munkát

A mesterséges intelligencia (AI/MI) már nem a távoli, futurisztikus elképzelések része, hanem a mindennapi életünk valósága. Az AI szinte minden iparágat a feje tetejére állít. Ez alól a webdesign világa sem kivétel: az AI-alapú eszközök forradalmasítják a tervezési és fejlesztési folyamatokat, új távlatokat nyitva a kreativitás és a hatékonyság terén.
2025. 11. 19. 15:30
Megosztás: