Mi lesz a YouTube-bal dislike gomb nélkül?
A YouTube március óta tesztelte, majd idén november közepén teljesen meg is szüntette a videói alatt lévő dislike-számlálót. A cég a dislike-támadások formájában történt nyilvános megszégyenítések, zaklatások ellen kíván ezzel fellépni. A nyilvános like-számláló marad, a dislike gomb azonban ezentúl csak privát visszajelzésre szolgál, amit kizárólag a tartalomgyártó fog látni.
Kit is véd ezzel a YouTube, és mit eredményez majd a felhasználók körében?
„A Youtube azt állítja, hogy a dislike-számlálót – tehát nem magát a dislike gombot – azért távolította el, hogy az internetes trolloktól megvédje a tartalomgyártókat, ne lehessen koncentrált támadásokat intézni ellenük. Ezzel szemben én azt gondolom, azok ellen a tartalomgyártók ellen, akik minőségi és hasznos tartalmat állítanak elő, ritkán indítanak ilyen támadásokat.
Az természetesen elképzelhető, hogy a nagy követőbázissal rendelkező, vagy épp igen megosztó tartalmakat előállító youtuberek kaphatnak ilyen jellegű szándékos, negatív visszajelzés áradatot, épp úgy, ahogyan a márkák is: bármilyen valós vagy valótlan hír kapcsán érheti például egy új reklámjukat dislike-támadás. Ezzel a funkcionális változással tehát szerintem a YouTube elsősorban a márkákat, nagyobb szervezeteket, vagy épp önmagát védi, és kevésbé a minőségi tartalomgyártókat.
Nem szabad azonban megfeledkezni arról sem, hogy a dislike-számláló megszüntetése leginkább a felhasználóknak okozhat nehézséget, hiszen nehezebben fogják tudni kiszűrni, melyik videó teljesíti a címében ígérteket, melyik az, amelyik valóban hasznos, releváns információkat tartalmaz, vagy épp melyik abszolút félrevezető. Tehát, amennyiben a felhasználói oldalról vizsgáljuk, nem biztos, hogy a YouTube a lehető legmegfelelőbb döntést hozta„– mondta Sápi Márton, a Star Network Influencer Ügynökség értékesítési vezetője.