Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

A kutatásból az is kiderült, hogy bár a magyar webshopok optimisták, komoly kihívásokkal néznek szembe, különösen a külföldi terjeszkedés és a vevőszerzés terén. A fizetési szokások is átalakulnak: az online bankkártyás fizetés az élre tört.

A Shoprenter 2008 óta minden évben elvégzi a Nagy Webáruház Felmérést a hazai webáruház-tulajdonosok közreműködésével. A 17. alkalommal elkészült felmérésben 998 webáruház-tulajdonos vett részt, melyet ezúttal a Visa támogatásával végeztek.

Tovább nőtt azon webáruházak aránya, amelyek vásárlóik számára csomagautomatás átvételi lehetőséget kínálnak, ami a szállítási forma iránt kereslet élénkülésére utal. Az idei felmérés adatai szerint a webáruházak 73 százaléka kínál csomagautomatás átvételt, szemben a tavalyi 65 százalékkal. A csomagpontok aránya szintén nőtt, 70 százalékra a tavalyi 56 százalékról. Ezzel párhuzamosan a házhozszállítás, bár továbbra is népszerű (93 százalék), kis mértékben visszaesett a tavalyi 95 százalékhoz képest, jelezve az átvételi módok változó preferenciáit.

„A kereslet növekedése egyértelműen hozzájárult ahhoz, hogy idén három nagy csomagautomata szolgáltató is kapacitásproblémákkal küzdött és bedugult egy időre. A csomagautomaták kényelmesek és rugalmasak, ezért egyre népszerűbbek, de a szolgáltatók nem tudnak elég gyorsan bővülni. Nem lennék meglepve, ha karácsony környékén ismét hasonló problémák jelentkeznének, ezért érdemes előre tervezni, és már most megrendelni az ünnepi ajándékokat” – mondta Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője.

A szakértő hozzátette: éppen 10 éve, 2014-ben jelentek meg Magyarországon először a csomagautomaták, a Shoprenter első mérése pedig 2015-ben történt. Akkor még mindössze a webáruházak 12 százaléka kínált csomagautomatás átvételt.

A kapacitásproblémák másik jelentős oka a külföldi piacterekkel és online platformokkal való együttműködések. Amikor ezek a cégek szerződést kötnek egy csomagautomata szolgáltatóval, a megugró rendelési volumen könnyen túlterheli a logisztikai rendszert. Ez különösen kritikus szezonális időszakokban vagy kedvezményes kampányok idején, amikor a rendelések száma jelentősen nő. Ezek a helyzetek komoly kihívást jelentenek a szolgáltatók számára, akik nehezen tudják kezelni az átmeneti kapacitáshiányokat.

Rég nem látott derűlátás a hazai e-kereskedelemben?

A megkérdezett magyar webáruházak jelentős része optimistán tekint az idei évre: a vállalkozások 78 százaléka számít bevételének valamilyen szintű növekedésére 2024-ben. Különösen figyelemre méltó, hogy ahhoz képest, hogy tavaly csupán 11 százalék gondolta úgy, hogy képes megduplázni a bevételét, idén viszont a válaszadó webáruházak több mint egynegyede (27százalék) várja, hogy legalább kétszeresére nőjön árbevétele. Az új, 2023-2024-ben indult webshopok különösen bizakodóak: 90 százalék vár növekedést, és minden negyedik új vállalkozás 150 százalékos bővülést remél az év végére.

„A kezdő webáruházak esetében érthető ez az optimizmus, hiszen kezdetben a növekedés üteme gyakran sokkal gyorsabb, mivel alacsonyabb bázisról indulnak” –mondta Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője. Véleménye szerint ugyanakkor a hazai e-kereskedelem forgalmi adatai nem támasztják alá ezeket a várakozásokat, hiszen a piac egésze mérsékeltebb növekedést mutat. Ilyen környezetben többre van szükség puszta optimizmusnál; a folyamatos innováció kulcsfontosságú a sikerhez.

A túlzott optimizmusra enged következtetni, hogy bár a vállalkozások jelentős része növekedést vár 2024-ben, több mint felük (55százalék) úgy véli, hogy az új vásárlók megszerzése komoly kihívást jelent, míg a vásárlási gyakoriság növelését 56 százalék tartja problémának a mindennapi működés során.

A szakértő szerint nem meglepő, hogy a webáruházak 78 százaléka tervezi olyan eszköz bevezetését, amely javítani tudná az ügyfélélményt, hogy ezzel ösztönözzék a visszatérő vásárlásokat.

Kevesebb pénzből többet?

A webáruházak marketingköltségei 10 százalékkal csökkentek tavalyhoz képest, átlagosan évi 4,45 millió forintra. A marketingköltségek ilyen arányú csökkenése arra utal, hogy a vállalkozások költséghatékonyabb stratégiákra váltanak. A marketingkiadások optimalizálásával a webáruházak kisebb befektetéssel próbálnak hasonló vagy akár jobb eredményeket elérni.

A webáruházak legnépszerűbb marketingeszközei továbbra is a közösségi médiás jelenlét és hirdetések, a SEO, a Google Ads kampányok, valamint a hírlevelek küldése. A bevételek legnagyobb része organikus csatornákon keresztül keletkezik, a fizetett Google Ads kampányok pedig a második helyen állnak. Ezzel szemben a fizetett Meta-hirdetésekből származó bevétel enyhén csökkent.

Ennek egyik oka lehet, hogy a vásárlók figyelme egyre többféle közösségi platformra oszlik szét, bár ezekből a csatornákból származó bevétel még mindig alacsony, de a trendek a diverzifikáció felé mutatnak. Aggasztó adat ugyanakkor, hogy a válaszadó webáruházak 40 százaléka továbbra sem foglalkozik az elhagyott kosarak kezelésével.

„Az elhagyott kosár asztalon hagyott pénz. A vásárlók gyakran hagyják félbe a rendeléseket, de emlékeztető üzenetekkel vagy különleges ajánlatokkal visszacsábíthatók lennének. Ez a stratégia nemcsak a vásárlások számát növeli, hanem erősíti a vásárlói elköteleződést is. Az a webáruház, amely nem kezd ezzel valamit, nagyon sok pénzt hagy az asztalon” – mondja Rab Máté.

Mi gátolja a magyar webshopokat a külföldi terjeszkedésben?

A felmérésben részt vevő webáruházak mindössze 14 százaléka értékesít külföldi piacokra, ami lényegében megegyezik a tavalyi 15 százalékos aránnyal, jelezve, hogy a nemzetközi terjeszkedés továbbra is komoly kihívások elé állítja a hazai e-kereskedőket. A külföldön értékesítő webshopok közül közel minden második számára a vevőszerzés jelenti a legnagyobb problémát, miközben 43 százalékuk logisztikai nehézségekkel, 40 százalékuk nyelvi korlátokkal és 35 százalékuk az árfolyamváltozások miatti bizonytalansággal küzd.

„A nemzetközi terjeszkedést jelentős akadályok hátráltatják, ami miatt a külföldi piacokra való belépés nehézkes és lassú. A vevőszerzési kihívások, a logisztikai nehézségek, a nyelvi korlátok és az árfolyamkockázatok olyan összetett problémák, amelyek visszatartják a magyar webshopokat attól, hogy sikeresen megjelenjenek a nemzetközi színtéren, és így a terjeszkedés üteme stagnál.” – mondta Rab Máté.

Változó fizetési szokások: már a kártyás fizetés a leggyakoribb

A kutatás szerint, idén a vásárlók legnagyobb arányban az online bankkártyás fizetést választották (32 százalék) a webshopokban, amelyet szorosan követ az utánvét készpénzes (31 százalék) és az utánvét bankkártyás fizetéssel (22 százalék). A banki átutalás 20 százalékkal a negyedik helyre szorult. Ez jelentős változást jelez a tavalyi évhez képest, amikor az online bankkártyás fizetés még csak a harmadik helyen állt.

„A vásárlási szokások folyamatos átalakulása egyszerre jelent kihívást és új lehetőségeket az e-kereskedők számára. Az online bankkártyás fizetés térnyerése, valamint a csomagautomaták iránti kereslet növekedése azt mutatják, hogy a fogyasztók egyre inkább a kényelmes, gyors megoldásokat részesítik előnyben. A Visa célja, hogy biztonságos és innovatív fizetési megoldásokkal támogassa ezt az igényt, és hozzájáruljon az e-kereskedelem dinamikus fejlődéséhez” - mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.

Éppen a kártyás fizetés széles körű elterjedése a vásárlók körében az egyik fő oka az előfizetéses e-kereskedelem robbanásszerű terjedésének. Idén nyáron a hazai webshopok mindössze 4 százaléka kínált előfizetéses vásárlási lehetőséget, de az előrejelzések szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra emelkedik.

„Az, hogy az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma ötszörösére nőhet, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat. Az előfizetéses modell egyre népszerűbbé válik a hazai e-kereskedelemben, amely hosszú távon jelentős versenyelőnyt biztosíthat azoknak a vállalkozásoknak, amelyek időben felismerik és kiaknázzák ezt a lehetőséget” – mutat rá a Shoprenter szakértője.

Bitcoin árfolyam elemzés - friss Bitcoin BTC árfolyam előrejelzés

Bitcoin árfolyam friss technikai elemzése - Kriptovaluta előrejelzés a technikai mutatók tükrében. A BTC árfolyam elemzés és előrejelzés írásakor a Bitcoin árfolyama 95.000 - 96.000 dolláros árfolyam között, napi szinten 3%-os mínuszban állt a jelentősebb kriptovaluta tőzsdéken.
2024. 12. 09. 23:30
Megosztás:

Cégterhek: a minimálbérrel párhuzamosan nő a rehabilitációs hozzájárulás is

A minimálbér 9 százalékos emelése automatikusan ugyanilyen arányban emeli majd a rehabilitációs hozzájárulás összegét is: az idei 2 401 200 forint helyett jövőre már 2 617 200 forintot kell majd fizetniük minden egyes hiányzó munkatárs után azoknak a cégeknek, amelyek a munkaerő-állományuk legalább 5 százalékát nem megváltozott munkaképességűekkel (MMK) töltik fel.
2024. 12. 09. 23:00
Megosztás:

Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem

Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem, valamint további három évre szóló együttműködést kötöttek - tájékoztatta a Mol hétfőn az MTI-t.
2024. 12. 09. 22:30
Megosztás:

Szívesen adományozunk, de szeretnénk tudni, mire van szüksége a támogatottnak

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége van, és azt is, mire fordítják az adományt. A mobilszolgáltató és a Baptista Szeretetszolgálat közös kampányában most arra hívja fel a figyelmet, hogy miként lehet egyszerű és nyomon követhető az adományozás.
2024. 12. 09. 22:00
Megosztás:

A szaúd-arábiai piac örömmel látja a magyar know-how-t – A Magyar-Szaúd-Arábiai Digitalizációs Klaszter megtartotta első nyílt napját

A Magyar-Szaúd-Arábiai Digitalizációs Klaszter (HSD Cluster) első alkalommal rendezte meg nyílt napját, amelyen a résztvevők betekintést nyerhettek a Klaszter működésébe, jövőképébe és célkitűzéseibe. Az esemény különleges vendége volt Faragó Sándor, Magyarország külgazdasági és kereskedelmi attaséja, aki a szaúd-arábiai piacban rejlő lehetőségekről és a magyar vállalkozások számára elengedhetetlen közös fellépésről beszélt.
2024. 12. 09. 21:30
Megosztás:

Nagy Márton: termelékenységi ugrásra van szükség

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) vezetőit, Eppel János elnököt és Perlusz László főtitkárt. A találkozó keretében a felek áttekintettég a gazdasági folyamatokat, valamint külön kitértek a munkaerőtartalék aktivizálásával kapcsolatos javaslatokra.
2024. 12. 09. 21:00
Megosztás:

Többmillió eurós beruházással bővíti szolgáltatási portfólióját a Busch-Hungária

A Busch-Hungária Kft. az elmúlt években végrehajtott beruházásoknak és fejlesztéseknek köszönhetően nemcsak megerősítette piaci pozícióját, hanem új szolgáltatással is bővítette portfólióját. Magyarország legnagyobb vasöntödéje a nyers öntvények mellett már megmunkált alkatrészek gyártásával is foglalkozik, felkészülve a jövő kihívásaira és lehetőségeire.
2024. 12. 09. 20:30
Megosztás:

2024 első felében 300-zal nőtt az elektromos töltőberendezések száma Magyarországon

Június végén 2811 engedélyköteles elektromos töltőberendezést tartott számon a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), ami 300-zal haladja meg a 2023 év végi szintet és 7 százalékos emelkedést jelent az első negyedévhez képest - tájékoztatta a MEKH hétfőn az MTI-t közleményben.
2024. 12. 09. 20:00
Megosztás:

Tőzsdei előrejelzések 2025-re: a legjobban teljesítő szektorok és kriptavaluta piac

A Freedom24, a befektetőket a világ vezető tőzsdéivel összekötő innovatív kereskedési platform meghatározta azokat a trendeket, amelyek befolyásolják a tőzsdék teljesítményét 2025-ben, és összegyűjtotte azokat a ágazatokat, ahol növekedés várható a jövő évben.
2024. 12. 09. 19:30
Megosztás:

A dohányzás hatása a fogakra és implantátumokra

A dohányzás – a családok, egyének anyagi megterhelésén kívül – számos egészségügyi problémát okoz, melyek közül a legritkábban hangoztatott terület a fogazat állapota. Összpontosítva erre a témára, különösen a fogászati implantátumok tekintetében, felfedezhetjük, hogyan befolyásolja a nikotinfüggőség a szájhigiéniát.
2024. 12. 09. 19:00
Megosztás:

Az év végéig felvett diákhiteleket továbbra is kamatstoppal védi a kormány

A kormány döntése értelmében a 2024. december 31-ig megkötött diákhitelszerződéseket továbbra is kamatstoppal védi a kormány, amelyek esetében a hallgatók szabad felhasználású diákhiteleire 2025 első félévében is legfeljebb 7,99%-os kamatteher vonatkozik.
2024. 12. 09. 18:30
Megosztás:

Külső tintatartályos nyomtató: A hatékonyság és gazdaságosság kulcsa

A külső tintatartályos nyomtatók ideális eszközei lehetnek a home office-ban dolgozóknak, kisvállalkozásoknak és egyéni vállalkozóknak egyaránt. Ha költséghatékony, gyors és praktikus nyomtatóra van szükséged, a multifunkciós külső tintatartályos, színes nyomtatók tökéletes megoldást kínálnak. Tudd meg, miért!
2024. 12. 09. 18:00
Megosztás:

Trump nem törekszik a Fed elnökének leváltására

Donald Trump vasárnap egy interjúban kijelentette, hogy januári hivatalba lépésekor nem próbálja meg leváltani Jerome Powell jegybankelnököt.
2024. 12. 09. 17:30
Megosztás:

Micsoda hétvége! Magyarországot jobbnak látja a hitelminősítő

Már péntek este meglepetés ért bennünket, hiszen — annak ellenére, hogy múlt héten a Moody’s negatív kilátást adott a megerősített hitelminősítésnek, sőt, a makrogazdasági helyzet és a kilátások sem lett igazándiból fényesebbek — a Fitch hatalmas meglepetésre most mégis inkább a pozitív irányba mozdult el.
2024. 12. 09. 17:00
Megosztás:

Működik az állami piacfejlesztés: eredményesen élénkítette a tőzsdét a Baross Gábor Tőkeprogram

Jó példával jár elöl a Baross Gábor Tőkeprogram első pillére, azon belül is annak az értékpapíralapok tőkeemelését célzó alprogramja az állami piacfejlesztés terén. Amellett, hogy jelentős hozamot generált, egyúttal hozzájárult a hazai tőzsde likviditásának és kereskedelmi forgalmának növeléséhez is. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nemzeti Tőkeholding (NTH) közös alprogramja gazdaságfejlesztési célokat támogatva a tőkepiac vonzerejét növelte mind a befektetők, mind a tőzsdei kibocsátók szemében.
2024. 12. 09. 16:30
Megosztás:

Az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették

Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával rendezték a Szallas.hu oldalán, ami jól mutatja a kártya népszerűségét.
2024. 12. 09. 16:00
Megosztás:

A politika nagyban befolyásolja az amerikai fogyasztók hangulatát

A Michigani Egyetem fogyasztói hangulatindexének decemberi értéke 74,0 pont lett az előzetes adatok alapján, felülmúlva a novemberi 71,8-at és a 73,2-es konszenzust. A mutató már öt hónapja folyamatos javulást jelez.
2024. 12. 09. 15:30
Megosztás:

Továbbra is alacsony a kínai infláció

Kínában az infláció öthavi mélypontra, 0,2 százalékra lassult novemberben az előző év azonos időszakához képest, elmaradva a várt 0,4 százaléktól.
2024. 12. 09. 15:00
Megosztás:

Higiénikus és modern: az antibakteriális felületek előnyei a fürdőben

A fürdőszoba az egyik kiemelt fontosságú helyiség az otthonokban, amelynek tisztasága és megfelelő higiéniája nagy jelentőséggel bír. A modern technológia lehetővé teszi az antibakteriális felületek alkalmazását, amelyek csökkenti a kórokozó terjedését, ezzel hozzájárulnak az egészségesebb otthoni környezethez.
2024. 12. 09. 14:30
Megosztás:

Az ön cégénél ki felel a mesterséges intelligencia alkalmazásáért? Elmondjuk miért!

Ma már nem kérdés, hogy a fejlett technológiák, köztük a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) alkalmazása fontos kitörési ponttá válik a gazdaságok, vállalatok számára. A cégeknek ezért olyan felelős vezetőt kell kijelölniük, aki kézben tartja a mesterséges intelligenciával kapcsolatos feladatokat, átalakításokat, újításokat – állapítja meg elemzésében a KPMG.
2024. 12. 09. 13:30
Megosztás: