Milliárdos befektetéssorozatot hajtott végre a Villeroy&Boch Hódmezővásárhelyen
Georg Lörz kifejtette, a beruházások összértéke 5,3 milliárd forint, 14 millió euró, amelynek a legnagyobb részét, 6,3 millió eurót új, magasnyomású WC-öntő gépek telepítése jelentette, amellyel a korábbi, hagyományos, gipszes öntést váltották ki. Négyből két gép már üzemel, a többit is még idén szeretnék gyártásba állítani - mondta.
Hangsúlyozta, ezzel nem a munkavállalók robotokra váltása volt a céljuk, éppen a munkaerő megtartását szeretnék segíteni. Így nem kell harminc-negyven kilogrammos termékeket emelgetni, azaz a gyártósorok mellé is több női alkalmazottat tudnak felvenni. Elárulta, Hódmezővásárhelyen azzal a problémával szembesülnek, hogy nehezen találnak elég szakképzett munkavállalót, emiatt külföldieket is alkalmaznak. Jelenleg hétszázötven embert foglalkoztatnak.
Robotokkal működő mázolósort is telepítettek 3,8 millió euró értékben, és majdnem elkészült a kétszer ötszáz kilowattos napelemrendszer telepítése, amelyre 1,4 millió eurót szánnak. Ezzel és a szennyvíz-tisztító berendezésekkel az éves szén-dioxid-kibocsátás nyolcszáz tonnával, öt százalékkal csökkent.
A Villeroy&Boch idén ünnepli fennállásának 275. évfordulóját, 1748-ban alapították, központja azóta is a németországi Mettlach-ban van. Világszerte hatezer-négyszáz embert foglalkoztatnak; tizenhárom országban van gyáruk, százhuszonöt országba értékesítenek. Két kategóriában (fürdőszoba&wellness és étkezés&életsítlus) kínálnak termékeket. Fő felvevőpiacuk Európa, de az étkészletek és úgynevezett életstílus termékek iránt nő az érdeklődés az Egyesült Államokban, illetve elkezdték a terjeszkedést Közel-Keleten és Ázsiában is - fejtette ki Georg Lörz.
A koronavírus-járvány idején ugyan le kellett állítani a gyártást, ám az akkor elindult fürdőszoba-felújítási "láznak" köszönhetően 2021-ben és 2022-ben nagyon jó számokat produkáltak, 2022-es árbevételük rekord, 994,5 millió euró volt.
2023. második negyedévében már látszott az újabb válság hatása, főként a magas árak, kamatok és infláció miatt esett vissza a kereslet. Az adózás előtti eredményük 6,3 százalékkal marad el az előző évi adattól; az árbevétel is mintegy tíz százalékos visszaesést mutat - mondta az üzletág-vezető, aki 2025-ben már ismét a kereslet és a forgalom növekedésére számít.
A hódmezővásárhelyi gyár elődje az Alföldi Porcelángyár volt, amelyet 1967-ben adtak át, 1992-ben vásárolta meg a Villeroy&Boch. A társaság árbevétele 2022-ben 27,6 milliárd forint volt az előző évi 24,3 milliárddal szemben. Adózás utáni eredménye tavaly kilencvenhárommillió forintot tett ki.
Évente mintegy egymillió terméket gyártanak, amelynek nyolcvan százalékát exportra szánják, a fő eladási piacok Németország, Franciaország és a skandináv országok.
2019. óta Hódmezővásárhely a cég közép-európai logisztikai központja, de az olcsóbb munkaerő-költségek miatt ide telepítették a számvitelt és az adatbázis-kezelést is - mondta Gerorg Lörz.