Nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt Magyarországon
A 2020-ban bevezetett Digitális Fizetési Index (DFI) alapján 2022-ben tovább nőtt az index értéke, amely 61 pontot ért el a 100-ból, ez 3 pontos növekedés az előző évhez képest.
Magyarország DFI-pontszáma 10 ponttal nőtt az index 2020-as bevezetése óta, és mindegyik alappillér esetében megfigyelhető fejlődés. Ezt elsődlegesen a kártyaelfogadó hálózat bővülése, valamint a digitális fizetési megoldások egyre szélesebb körű elterjedése és jelentősen megugró alkalmazása segítette elő.
A kutatás szerint 23 százalékra nőtt a jövedelmüket digitálisan elköltők aránya, ami arra utal, hogy a lakosság közel negyede nem feltétlenül a készpénzes fizetést részesíti előnyben.
A magyar fogyasztók számára a kényelem és a biztonság az elsődleges prioritás: 35 százalékuk tapasztalt már valamilyen csalással kapcsolatos tevékenységet, például adathalászatot, kártékony szoftvereket, vagy a személyes adatokkal való visszaélést.
Közölték: a magyarok 55 százaléka tudja, hogyan kell használni a mobiltárcás fizetést, és 58 százalékuk ismeri a QR-kódos fizetési módot.
Az összesített eredményt idén is az index három alappillérének pontjaiból számították ki: 76 pontot ért el az infrastruktúra, 55-öt a tudás, és 52-t a használat kategóriája.
Az infrastruktúra 76-os pontszáma - amely az előző évhez képest 3 ponttal magasabb - azt jelzi, hogy Magyarországon megalapozott igény mutatkozik a digitális fizetésekre. Elsősorban a digitális fizetési megoldások elterjedésének jelentős növekedése tette lehetővé az infrastruktúra alappillérének 2022. évi fejlődését.
A tudás alappillérének 55-ös pontszáma 4 ponttal magasabb, mint 2021-ben volt. Ezt a növekedést a fogyasztók a digitális fizetési módokkal kapcsolatos nagyobb objektív tudása eredményezi.
A használat alappillére 2022-re 3 ponttal 52-pontra nőtt egy év alatt, viszont továbbra is elmarad a fogyasztók digitális fizetési módokkal kapcsolatos tudása mögött.
A Mastercard globális technológiai vállalat a fizetési iparágban. Több mint 210 országban van jelen, a vállalatnál másodpercenként 4500 fizetési tranzakció történik 150 devizában.