Nőtt a Henkel negyedéves bevétele
A Henkel hétfőn arról jelentett, hogy az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves (organikus) árbevétele 3,5 százalékkal, 5,1 milliárd euróra nőtt, nominálisan a bővülés 1,9 százalékot tett ki.
Az organikus eladása elsősorban a feltörekvő országokban nőtt. Az organikus eladás Nyugat-Európában 1,1 százalékkal, Kelet-Európában 8,9 százalékkal, az Afrikát és a Közel-Keletet egyesítő térségben 8,1 százalékkal nőtt, Észak-Amerikában 2,6 százalékkal csökkent, Latin-Amerikában 9 százalékkal emelkedett, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 7,5 százalékkal bővült.
A negyedévben a ragasztószergyártó üzletág szerves árbevétele 7 százalékkal (nominálisan 7,1 százalékkal) nőtt, a szépségápolási üzletágé 3 százalékkal (nominálisan 6,5 százalékkal) csökkent, a mosó- és háztartási tisztítószerek üzletágé pedig 2 százalékkal bővült organikusan (nominálisan 0,8 százalékkal csökkent) az idei harmadik negyedévben.
A Henkel az idei évi organikus árbevétel növekedési előrejelzését 6-8 százalékon tartotta hétfőn.
A német vállalat kilenchavi árbevétele 3,7 százalékkal, 15,02 milliár euróra emelkedett, organikusan 8,6 százalékkal nőtt.