Növelte bevételét, működési eredményét az Árukereső cseh anyacége

A közlemény szerint Európa legnagyobb ár-összehasonlító oldalcsoportja, a régióban kilenc országban működő Heureka Group az e-kereskedelmi piac kihívásai ellenére 2,2 milliárd cseh korona (35,2 milliárd forint) árbevételt ért el 2024-ben, míg az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 606 millió cseh koronára (9,7 milliárd forint) nőtt, megközelítve a cég történetének legjobb eredményét. Az operatív cash flow mutatója szintén emelkedett tavaly.
A csoport konszolidált vesztesége, főként a korábbi számviteli leírások miatt, éves szinten 48 százalékkal csökkent, az átlagos havi felhasználószám pedig 23 millióról 26 millióra növekedett.
A közleményben kiemelték, hogy a stabil pénzügyi háttér biztosítja a szolgáltatások és technológiák fejlesztését, és a cseh piacon már bevezetett árrés szolgáltatás elindítását, ami megmutatja a vásárlóknak, mikor a legkedvezőbb a vásárlás.
David Chmelar, a Heureka Group vezérigazgatója közleményben hangsúlyozta: az üzleti modell erejét és stabilitását mutatja, hogy az összes fontos pénzügyi mutatóban javuló eredményt értek el, miközben jelentősen csökkentett az adósságállomány.
A Heureka csoport weboldalain több mint 55 000 webáruház kínálata érhető el, ezen belül az Árukereso.hu oldalon több mint 4700 webáruház 22 millió ajánlata között válogathatnak az ügyfelek.
A vállalatcsoport a prágai PPF pénzügyi és befektetési alap, valamint a régióban e-kereskedelmi befektetési portfólióval rendelkező EC Investment holding tulajdonában áll - olvasható a PPF honlapján.