Reklámpiaci körkép: Tovább nőtt az outdoor hirdetések szerepe

Az elmúlt két évben jelentős átrendeződés tapasztalható az egyes médiatípusok elérése és hirdetési relevanciája tekintetében - derül ki a JCDecaux Hungary országos reprezentatív kutatásából. Az internetes oldalak és a televízió szerepe halványodott, míg a közterületi hirdetések és a közösségi média szerepe jelentősen nőtt.

Reklámpiaci körkép: Tovább nőtt az outdoor hirdetések szerepe

Megismételte a piacvezető magyarországi outdoor cég 2024 augusztusában a három évvel korábban készített reprezentatív kutatását[1]. A felmérésnek ahogy akkor is, most is meglepő eredménye lett: az elmúlt három évben jelentősen csökkent a televízió (-10%) és az internet oldalak (-9%) elérése a 18-59 éves korosztályban, míg a közösségi média (+6%) és a közterületi reklámé (+8%) nőtt.

Csökken a tévé szerepe a figyelemfelkeltés szempontjából

A trend a figyelemfelkeltés szempontjából is hasonló: a közterületi reklám (45%) ugyanabba a szegmensbe tartozik, mint a közösségi média (49%) vagy az internet (48%), miközben a tévét (39%), a rádiót (22%) és a nyomtatott sajtót (17%) továbbra is előzi. Ráadásul a magasan képzett, városi, fiatal célcsoportra szűkítve egyértelműen a közterület kerül ki győztesként.

Az utóbbi fogyasztói réteget reprezentáló keresdagalambot.hu közösség[2] átlagon felül, 73 százalékban figyel fel a közterületi reklámfelületekre és 71 százalékban a közösségi médiára. Ugyanakkor ebben a szegmensben a hagyományos média hirdetési relevanciája még alacsonyabb lett: az internetes oldalak (47%), tévé (31%), rádió (21%), print média (15%). Ők azok tehát, akik más kommunikációs eszközökkel jóval nehezebben, vagy lényegesen drágábban érhetők el.

A 18-69 éves internetezők kétharmada állította, hogy nem szokott tévézni, viszont 57 százalékuk használ valamilyen streaming csatornát. A videós tartalmak ugyanis rendkívül népszerűek ebben a korosztályban. Többnyire a Youtube-on (75%) fogyasztanak ilyen tartalmat, amit a Facebook (51%) és az Instagram (40%) követ. Negyedik helyet a TikTok követeli ki magának (19%).

Nő az aktivitás az utcán járva

A közterületi reklám hatására - ugyanúgy, mint az internetnél vagy közösségi médiánál - átlagosan 2 tevékenységre ösztönözhetők az arra figyelők: minden második megkérdezett utánanéz egy outdoor plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 36 százalékuk pedig felkeresi a rajta látható weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak (62%, illetve 57%) és ők minden tekintetben aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre, mint a többi reklámfelületre, legyen szó internetes játékban való részvételről, applikáció-letöltésről, megosztásról, vásárlásról, vagy QR-kód beolvasásáról.

A megkérdezettek szerint ugyanis a közterületi hirdetések általában megragadják a figyelmet (41%), a városi fiatalokét pedig még inkább (48%). Ugyanakkor a fiatal internetezőket leginkább a felbukkanó/pop-up hirdetések (82%) idegesítik, ezt követi a tartalom eléréséhez szükséges sütik elfogadása (57%) és a regisztráció (56%) után.

Izsák Miklós, a JCDecaux Hungary Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója szerint a közterületi hirdetések előretöréséhez hozzájárult, hogy az elmúlt évtizedben megkétszereződött az otthonon kívül töltött idő. “A Földön minden második ember városban él, ami azt jelenti, hogy vagy a közösségi közlekedést használja, vagy az autóban araszol. A budapestiekre ez hatványozottan igaz, hiszen több, mint kétharmaduk a közösségi közlekedést használja, átlagosan 30 percet is utaznak, egy megállóban akár 10-15 percet is eltöltenek, nem tudják a hirdetéseket kikerülni.” Hozzátette, hogy ezért számára nem meglepő, hogy az idei reklámkörkép kutatás azt mutatta, hogy jelentős átrendezős látható az egyes médiatípusok elérésében.

“A közterületi hirdetés az egyetlen, ami felveszi a versenyt a közösségi média erejével a városi, edukált célcsoport körében. Éppen ezért egyre több innovatív, figyelemfelkeltő és egyedi megoldásokat találunk ki.” - tette hozzá Izsák Miklós.

Balatoni büfét vennél még a nyár előtt? - mutatjuk mi a kínálat!

Jobban járhat az, aki idén akarna belevágni egy étteremvásárlásba vagy büfébérlésbe, legalábbis ami a bérleti vagy eladási árakat illeti.
2025. 05. 31. 03:00
Megosztás:

Mikor vegyük meg az EURÓT a nyaraláshoz? Árfolyam előrejelzés

Az EKB várhatóan 2025. június 5-én 25 bázisponttal csökkenti az alapkamatot, 2,00%-ra, ami a hetedik egymást követő kamatcsökkentés lenne egy év alatt. Ugyanakkor a júliusi ülésen valószínűleg szünetet tartanak a kamatcsökkentési ciklusban, mivel az infláció csak kissé haladja meg a 2%-os célt, és az alapkamat közelít a semleges szinthez.
2025. 05. 31. 02:00
Megosztás:

Ön melyik évben lett nyugdíjas? Annál szegényebb, minél régebben, mutatjuk miért

Minél régebben vonult valaki nyugdíjba, annál nehezebb anyagi helyzetbe kerül. MASZSZ: A választások előtti egyszeri támogatás helyett rendszerszintű nyugdíjreformra van szükség!
2025. 05. 31. 01:00
Megosztás:

Pakisztán Bitcoin tartalékot tervez – Mely kriptók érdemesek most a befektetésre?

A Las Vegasban megrendezett Bitcoin 2025 konferencián a pakisztáni kriptotanács vezetője, Bilal Bin Saqib alátámasztotta, hogy Pakisztán fővárosa, Iszlámábád stratégiai Bitcoin-tartalékot fog létrehozni.
2025. 05. 31. 00:01
Megosztás:

Több mint 15 milliárd forint osztalékot fizet a Telekom macedón leányvállalata

A Magyar Telekom leányvállalata, a Makedonski Telekom AD– Skopje pénteki közgyűlésén a 2024. üzleti év után 2,38 milliárd macedón dénár (2025. május 29-i árfolyamon számolva mintegy 15,65 milliárd forint) összegű osztalék kifizetéséről határozott - közölte a cég a tőzsde honlapján pénteken.
2025. 05. 30. 23:00
Megosztás:

Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj idei nyertese az UBM Csoport és a K&H Csoport

2025-ben az UBM Csoport és a K&H Csoport nyerte el az IFUA Horváth Zöld Kerék díjat. Ez a díj hazai szervezetek környezeti fenntarthatósági törekvéseinek üzleti irányítási megoldásait ismeri el. A pályázatok elbírálásában az IFUA Horváth szakemberei mellett a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) vezetői is részt vettek.
2025. 05. 30. 22:00
Megosztás:

Beszüntette tevékenységét az Impact Alapkezelő

Megszüntette tevékenységét az Impact Alapkezelő - közölte az MTI-vel pénteken a Duna House Holding Nyrt., amelynek 100 százalékos tulajdonában áll az alapkezelő.
2025. 05. 30. 21:00
Megosztás:

Stratégiai cél, hogy Magyarország a burgonyatermesztés területén önellátóvá váljon

Az Agrárminisztérium (AM) kiemelten fontosnak tartja a belföldi burgonyatermesztés megerősítését, a gazdálkodók támogatását és az önellátás elérését – jelentette ki Hubai Imre, a tárca mezőgazdaságért felelős államtitkára a Mindent a burgonyáról című szakmai konferencián pénteken az AM pénteki közleménye szerint.
2025. 05. 30. 20:00
Megosztás:

Kezdő vállalkozások támogató központ nyílt Erdélyben

Kezdő vállalkozásokat támogató központ nyílt meg pénteken az erdélyi Sepsiszentgyörgyön, a Start Venture Studio (Start VS) feladata, hogy segítse a helyi startup-cégek nemzetközi terjeszkedését – tájékoztatta a szervezet pénteken az MTI-t.
2025. 05. 30. 19:30
Megosztás:

A medvék kilövése ellen tiltakoznak civilszervezetek Szlovéniában

Miután a szlovén természetierőforrás- és területrendezési minisztérium 206 medve kilövését engedélyezte, ami az országban élő populáció közel ötödét teszi ki, civilszervezetek tiltakozásba kezdtek a határozat ellen.
2025. 05. 30. 18:30
Megosztás:

A KÉSZ-csoport elkészítette Magyarország első integrált napelemes homlokzatburkolatát

A KÉSZ-csoport tagvállalata, a KÉSZ Metaltech Kft. kivitelezésében, az Eferte tervezőiroda tervei alapján elkészítették az ország első fotovoltaikus homlokzatát, amelynél a napelemek a homlokzatburkolattal egy síkban jelennek meg - közölte az építőipari cégcsoport az MTI-vel.
2025. 05. 30. 17:30
Megosztás:

Három hazai iskolaépület kapott nemzetközi elismerést

Magyar építészeti megoldások a világ élvonalában: három hazai iskolaépület kapott nemzetközi elismerést - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) pénteken.
2025. 05. 30. 17:00
Megosztás:

GVH: sikerrel zárult a versenytársak közötti megállapodásokról szóló bírói képzés

Sikerrel zárult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), valamint a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) közösen működtetett Versenyügyi Regionális Oktatási Központjának (ROK) bírói képzése, amely ezúttal a versenytársak közötti megállapodásokra összpontosított – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
2025. 05. 30. 16:30
Megosztás:

Kritikus a spanyol mezőgazdaság helyzete

A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek pénteken, sürgős intézkedéseket, köztük az ukrán gabonaimport korlátozását követelve.
2025. 05. 30. 16:00
Megosztás:

Klíma- és természeti kockázatokra is fókuszál az MNB

A megújuló energia részaránya történelmi csúcsot döntött Magyarországon, a zöld hitelezés is bővült a fenntartható tőkepiac fejlődése mellett. Az MNB célja, hogy transzparens módon támogassa a zöld átmenethez szükséges alkalmazkodást - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénteken az MTI-vel, miután megjelent saját környezeti fenntarthatósági kockázati elemzése és a tavalyi évről szóló Zöld pénzügyi jelentése is.
2025. 05. 30. 15:30
Megosztás:

Kutatás: a dolgozók visszatérnének, de már nem bármilyen irodába

Egy friss kutatás szerint az emberek 85 százaléka a home office-ból már szívesebben visszatérne az irodába - de nem mindegy, hogy milyenbe. A jövő a hibrid munkáé és az irodahoteleké.
2025. 05. 30. 15:00
Megosztás:

Eredményes évet zárt a NAVIGATOR: újabb akvizícióval folytatja dinamikus növekedését a BÉT ipari-tech holdingja

2024-ben folytatta növekedését, 2025 kapcsán pedig pozitív kilátásokat fogalmazott meg a NAVIGATOR Csoport: a menedzsment előzetes várakozásával összhangban 5 milliárd forintot megközelítő pro-forma konszolidált árbevétel mellett az EBITDA meghaladta az 500 millió forintot. A frissen bejelentett újabb akvizíciót követően a 2026-os stratégiai célok megerősítésre kerültek, és az elmúlt évekhez hasonlóan idén is fizet osztalékot részvényeseinek az innovatív ipari technológiák alkalmazásában élenjáró vállalatcsoportot építő társaság.
2025. 05. 30. 14:30
Megosztás:

Fontos változás: több bank is lecseréli egyes bankkártyáit

Több bank is komoly változásokat jelentett be a bankkártyáinál. Az Erste és a Raiffeisen Bank például Visára cseréli a MasterCard kártyáit, míg a MagNet Banknál egyetlen MasterCard kártyatípus lesz csak elérhető a jövőben.
2025. 05. 30. 14:00
Megosztás:

A NAV értesíti a vállalkozásokat az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásról

Mintegy 70 ezer vállalkozástól várja az adóhivatal az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallást, melynek a június 2-ai határidejére felhívja az érintettek figyelmét. A cél az, hogy az adózók elkerüljék a súlyosabb szankciókat - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az MTI-vel pénteken.
2025. 05. 30. 13:30
Megosztás:

Magyarul tanítja a Microsoft a mesterséges intelligenciát

A magyar nyelv szempontjából történelmi léptékű kötelezettségvállalást ért el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Microsofttal szemben folytatott eljárásában, a globális technológiai vállalat 10 milliárdnyi magyar szó felhasználásával fejleszti saját mesterséges intelligencia (MI) alapú rendszereit, és az adatokat más fejlesztők számára is ingyenesen hozzáférhetővé teszi - közölte a versenyhatóság pénteken az MTI-vel.
2025. 05. 30. 12:30
Megosztás: