Reklámpiaci körkép: Tovább nőtt az outdoor hirdetések szerepe

Az elmúlt két évben jelentős átrendeződés tapasztalható az egyes médiatípusok elérése és hirdetési relevanciája tekintetében - derül ki a JCDecaux Hungary országos reprezentatív kutatásából. Az internetes oldalak és a televízió szerepe halványodott, míg a közterületi hirdetések és a közösségi média szerepe jelentősen nőtt.

Reklámpiaci körkép: Tovább nőtt az outdoor hirdetések szerepe

Megismételte a piacvezető magyarországi outdoor cég 2024 augusztusában a három évvel korábban készített reprezentatív kutatását[1]. A felmérésnek ahogy akkor is, most is meglepő eredménye lett: az elmúlt három évben jelentősen csökkent a televízió (-10%) és az internet oldalak (-9%) elérése a 18-59 éves korosztályban, míg a közösségi média (+6%) és a közterületi reklámé (+8%) nőtt.

Csökken a tévé szerepe a figyelemfelkeltés szempontjából

A trend a figyelemfelkeltés szempontjából is hasonló: a közterületi reklám (45%) ugyanabba a szegmensbe tartozik, mint a közösségi média (49%) vagy az internet (48%), miközben a tévét (39%), a rádiót (22%) és a nyomtatott sajtót (17%) továbbra is előzi. Ráadásul a magasan képzett, városi, fiatal célcsoportra szűkítve egyértelműen a közterület kerül ki győztesként.

Az utóbbi fogyasztói réteget reprezentáló keresdagalambot.hu közösség[2] átlagon felül, 73 százalékban figyel fel a közterületi reklámfelületekre és 71 százalékban a közösségi médiára. Ugyanakkor ebben a szegmensben a hagyományos média hirdetési relevanciája még alacsonyabb lett: az internetes oldalak (47%), tévé (31%), rádió (21%), print média (15%). Ők azok tehát, akik más kommunikációs eszközökkel jóval nehezebben, vagy lényegesen drágábban érhetők el.

A 18-69 éves internetezők kétharmada állította, hogy nem szokott tévézni, viszont 57 százalékuk használ valamilyen streaming csatornát. A videós tartalmak ugyanis rendkívül népszerűek ebben a korosztályban. Többnyire a Youtube-on (75%) fogyasztanak ilyen tartalmat, amit a Facebook (51%) és az Instagram (40%) követ. Negyedik helyet a TikTok követeli ki magának (19%).

Nő az aktivitás az utcán járva

A közterületi reklám hatására - ugyanúgy, mint az internetnél vagy közösségi médiánál - átlagosan 2 tevékenységre ösztönözhetők az arra figyelők: minden második megkérdezett utánanéz egy outdoor plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 36 százalékuk pedig felkeresi a rajta látható weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak (62%, illetve 57%) és ők minden tekintetben aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre, mint a többi reklámfelületre, legyen szó internetes játékban való részvételről, applikáció-letöltésről, megosztásról, vásárlásról, vagy QR-kód beolvasásáról.

A megkérdezettek szerint ugyanis a közterületi hirdetések általában megragadják a figyelmet (41%), a városi fiatalokét pedig még inkább (48%). Ugyanakkor a fiatal internetezőket leginkább a felbukkanó/pop-up hirdetések (82%) idegesítik, ezt követi a tartalom eléréséhez szükséges sütik elfogadása (57%) és a regisztráció (56%) után.

Izsák Miklós, a JCDecaux Hungary Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója szerint a közterületi hirdetések előretöréséhez hozzájárult, hogy az elmúlt évtizedben megkétszereződött az otthonon kívül töltött idő. “A Földön minden második ember városban él, ami azt jelenti, hogy vagy a közösségi közlekedést használja, vagy az autóban araszol. A budapestiekre ez hatványozottan igaz, hiszen több, mint kétharmaduk a közösségi közlekedést használja, átlagosan 30 percet is utaznak, egy megállóban akár 10-15 percet is eltöltenek, nem tudják a hirdetéseket kikerülni.” Hozzátette, hogy ezért számára nem meglepő, hogy az idei reklámkörkép kutatás azt mutatta, hogy jelentős átrendezős látható az egyes médiatípusok elérésében.

“A közterületi hirdetés az egyetlen, ami felveszi a versenyt a közösségi média erejével a városi, edukált célcsoport körében. Éppen ezért egyre több innovatív, figyelemfelkeltő és egyedi megoldásokat találunk ki.” - tette hozzá Izsák Miklós.

Minden eddiginél szigorúbban korlátozná Amerika az AI-chipek exportját

A Biden-kormány új intézkedéseket jelentett be, melyek megnehezítik az Nvidia és más chipfejlesztő cégek termékeinek külföldi eladásait.
2025. 01. 13. 17:30
Megosztás:

Már sorsjegyekkel is van esély a 110 milliót érő lakásnyereményre

Jelentősen bővülhet a Játékoskártya – lakásnyeremény játék heti nyerteseinek és ezzel együtt a fődíjra, vagyis a lakásnyereményre jogosultak száma, mivel 2025. január 13-tól sorsjegyek vásárlásával is lehetővé válik a Szerencsejáték Zrt. lakásnyeremény kampányában való részvétel. Mintegy 2 hónappal a sorsolás előtt már közel 600 ezer játékos szerzett jogosultságot a lakásnyeremény sorsoláson való részvételre.
2025. 01. 13. 17:00
Megosztás:

Nyáron Larnakára és Burgaszba is indul repülőjárat Debrecenből – átfogó járatfejlesztés zajlik a Debrecen Nemzetközi Repülőtéren

2024-ben a Nemzetgazdasági Minisztérium az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen Nemzetközi Repülőtér átfogó fejlesztési stratégiájának megvalósítását, melynek szerves részét képezik a járatfejlesztések. A munka eredményeképp a Wizz Air a nyári időszakban újra kínálatába vette a ciprusi Larnakára, valamint a bulgáriai Burgaszba induló járatait.
2025. 01. 13. 16:30
Megosztás:

Magasabb inflációra számítanak az amerikai fogyasztók

A Michigani Egyetem fogyasztói hangulatindexe januárban 73,2-re csökkent a decemberi 74-ről.
2025. 01. 13. 16:00
Megosztás:

Az arany ára a geopolitikai bizonytalanság miatt és az erős munkaerőpiaci adat ellenére emelkedik

Az arany árfolyama annak ellenére tudott emelkedni, hogy a pénteki USA munkaerőpiaci adat erős volt, ami csökkenti annak a valószínűségét, hogy a Fed a kamatcsökkentés eszközéhez nyúl.
2025. 01. 13. 15:30
Megosztás:

Mi az a Tether (USDT), és hogyan működik?

Tether USDT stabilcoin hogyan működik? Mi az az USDT Tether stablecoin? Képzelj el egy világot, ahol minden fizetőeszköz folyamatosan változtatja az értékét. Egyik nap egy alma egy dollárt ér, másnap viszont már kettőt, vagy épp csak felet. A kriptovaluták világa valami ilyesmi: izgalmas, de kaotikus. Ezt a bizonytalanságot igyekezett megoldani a Tether (USDT), amely a stabilitás szigetét hozta el a kriptopénzek hullámzó tengerére.
2025. 01. 13. 15:00
Megosztás:

A Ripple stabilcoinja az RLUSD komoly kihívója lehet a Tether-nek (USDT) és az USDC-nek?

Új szereplő az amerikai dollár alapú kriptopiacon. A Ripple RLUSD stabilcoin a Coinbase és Binance felé tart – vajon megingathatja-e a Tether (USDT) és Circle (USDC) uralmát?
2025. 01. 13. 14:30
Megosztás:

80 felett a Brent, az olajárak nagyot ugrottak az oroszok elleni szankciók újabb köre miatt

A kőolaj ára jelentősen nőtt hétfő reggelre, szembemenve az év elejei piaci várakozásokkal.
2025. 01. 13. 14:00
Megosztás:

Holnap jön a magyar infláció. Mi lesz veled forint?

Holnap fog napvilágot látni a decemberi magyar inflációs mutató.
2025. 01. 13. 13:30
Megosztás:

2024 az új rekordéve a hazai turizmusnak ‒ soha ennyi külföldi turista nem érkezett

A kiemelkedő 2023. évi eredményt is csaknem 11%-kal megfejelve minden korábbinál több, közel 18 millió turista érkezett a magyarországi szálláshelyekre 2024-ben.
2025. 01. 13. 13:00
Megosztás:

Megélénkült a kínai külkereskedelem

Kína exportja éves szinten 10,7 százalékkal volt magasabb decemberben, mint egy évvel korábban.
2025. 01. 13. 12:30
Megosztás:

Már csak 1-2 napjuk maradt az építőipari vállalkozóknak, hogy megkössék a kötelező felelősségbiztosítást

Több tízezer építőipari céget és egyéni vállalkozót érint, hogy január 15-től kötelezően rendelkezniük kell kivitelezői és/vagy tervezői felelősségbiztosítással. Sok a bizonytalanság: nemcsak a komplex beruházást végzőket, hanem például a klímaszerelőt és festőt is érinti az új szabályozás, akkor is, ha ez a melléktevékenységük, és akkor is, ha induló – még árbevétel nélküli – vállalkozásról van szó. A biztosítások megkötéséhez érdemes tájékozódni a 2025. január 1-jétől érvényes új TEÁOR, illetve ÖVTJ-besorolásokról. A most eszmélőknek sem kell pánikba esniük, de siessenek: az Allianz 1, illetve 3 éves utófedezetet, gyors és egyszerű szerződéskötést kínál.
2025. 01. 13. 12:00
Megosztás:

2025 a lehetőség éve az építőiparban

Változatlan árbevétel mellett is nőtt a Mapei Kft. eredményessége 2024-ben, így a cég optimistán tekint 2025-re. Markovich Béla ügyvezető szerint a kormány 21 pontos gazdasági akcióterve, a vállalkozások beruházási kedve és a lakossági állampapírok tőke- és kamatkifizetései lendületet hozhatnak az építőiparba.
2025. 01. 13. 11:30
Megosztás:

Új korszak a fűtésben: lépjünk túl a konvektorokon!

A konvektorok még mindig számos magyar otthonban megtalálhatók, főként azért, mert évtizedeken keresztül ez volt a legkézenfekvőbb fűtési megoldás. Azonban az idő haladtával világossá vált, hogy ezek a készülékek messze nem felelnek meg a modern energiahatékonysági és környezetvédelmi elvárásoknak. A technológia fejlődése számos innovatív alternatívát kínál, amelyek nemcsak fenntarthatóságot, hanem jelentős költségmegtakarítást is eredményezhetnek.
2025. 01. 13. 11:00
Megosztás:

Emelkedtek a nemzetközi és hazai kötvényhozamok

A múlt héten folytatódott a kötvényhozamok ütemes emelkedése és a kamatcsökkentési várakozások mérséklődése.
2025. 01. 13. 10:30
Megosztás:

Így indul a hét - mire számíthatnak a befektetők?

Esésben vannak az ázsiai indexek ma reggel, az SSEC 0,4%-ban, áll, az Asia Dow 1% felett van a piros tartományban, a Nikkei ma zárva tart. Az európai határidős indexek néhány tizedes, az amerikai határidős piacok fél százalék körüli mínuszban vannak, a nyersolaj ára közel 2%-os emelkedésben áll.
2025. 01. 13. 10:00
Megosztás:

A csütörtöki szünnap után az erős munkapiaci adatok padlóra küldték a tengerentúli tőzsdéket

A tengerentúli tőzsdék 1,5% körül estek, és mindegyik főbb index a pénteki eséssel lenullázta a 2025-ben megvalósult emelkedését.
2025. 01. 13. 09:30
Megosztás:

Estek a nyugat-európai tőzsdék a vártnál erősebb amerikai munkapiaci adatoknak köszönhetően

Estek a nyugat-európai részvénypiacok pénteken, és az elmúlt három hét legmeredekebb napi csökkenését szenvedték el, miután az Egyesült Államokban decemberről a vártnál erősebb munkapiaci adatok érkeztek.
2025. 01. 13. 09:15
Megosztás:

Miközben a Pepe kripto botladozik, az FXGuys ígéretes növekedési jelekkel halad előre

Amíg a Pepe gyenge teljesítménye csalódást kelt a kriptopiacon, az FXGuys továbbra is kiemelkedik erőteljes növekedési jelekkel és növekvő befektetői érdeklődéssel.
2025. 01. 13. 08:48
Megosztás:

Egyre több hitel kell a lakásvásárláshoz a családoknak

A hitelt igénylők több, mint fele már több kölcsönt igényelt a lakásvásárláshoz, mint amekkora önerőt fel tudott mutatni 2024 szeptemberében – 28 százalékuknál az ingatlan értékének már 70 százalékát is meghaladta a folyósított hitel összege – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
2025. 01. 13. 08:00
Megosztás: