Sárga csekket fizetnél be? Ne tedd! Ezt csináld helyette!

A mobilappokba beépülő csekkbefizetés egyértelmű választ ad a lakossági igényekre: a Magyar Posta megbízásából készült friss kutatás szerint a számlafizetők 58 százaléka már most is az online lehetőségeket preferálja. A digitális ügyintézés térnyerése látványos, a felhasználók elsősorban a megbízhatóságot, gyorsaságot és egyszerűséget keresik.
A George applikációba integrált, postai QR-kódos csekkbefizetés lehetősége is megfelel ezeknek az elvárásoknak. A megoldás lényege, hogy a felhasználó a csekken található QR-kódot a George App megnyitása után a telefon kamerájával beolvassa, így a befizetés adatai automatikusan megjelennek az alkalmazásban – ezzel minimalizálva a hibázási lehetőséget, gyorsítva a folyamatot, és teljes értékű online alternatívát nyújtva a postahelyi ügyintézésre.
„A Magyar Posta kiemelt célja, hogy minél szélesebb körben hozzáférhetővé tegye digitális szolgáltatásait, különösen olyan partneri csatornákon keresztül, amelyek már eleve részei a lakosság napi pénzügyeinek. Az Erste George applikáció ideális ilyen szempontból” – hangsúlyozta dr. Láng Géza, a Magyar Posta elnök-vezérigazgatója.
„Az Erste folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel személyre szabottabbá és emberközelivé tehetők a banki szolgáltatások. Ügyfeleink háromnegyede ma már kizárólag a mobilján intézi pénzügyeit, a számítógépet is használókkal együtt pedig a George-al bankolók aránya már eléri a 89 százalékot. Az Erste ezért fejlesztéseinél a mobile-first elvet követi, vagyis elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrál. Indulása óta eltelt négy évben George több tucat olyan új szolgáltatással és funkcióval bővült, melyek növelik az ügyfélélményt és egyszerűbbé teszik a napi pénzügyek intézését” – mondta el Jelasity Radován az Erste elnök-vezérigazgatója.
A csekkes befizetés továbbra is az egyik leggyakoribb számlafizetési mód Magyarországon, különösen a papíralapú számlák esetében, amelyekből a lakosság 60 százaléka még rendszeresen kap. Ugyanakkor a felhasználók 75 százaléka már többféle csatornát is alkalmaz, így egyre nagyobb az igény az integrált megoldások iránt. A Magyar Posta célja, hogy az iCsekkben elérhetőhöz hasonló, QR-kódos csekkbefizetés banki applikációkban is elérhető legyen, ezzel is hozzájárulva az egyszerű, kényelmes és biztonságos digitális ügyintézés térnyeréséhez.
A kutatást a Magyar Posta megbízásából az NRC végezte 2025. májusában. A kutatás módszere: online kérdőíves felmérés az NRC NetPanel segítségével, a 18-70 éves lakosság körében, 1500 fős, reprezentatív mintán.