Több mint 250 százalékos többlet az okoseszközös megoldásoknál
Nagyon népszerűek az okostelefonos fizetési megoldások, 2022-ben az egy évvel korábbinak a többszörösére nőtt a tranzakciók száma és az azokhoz köthető forgalom - derül ki a K&H összesítéséből.
Többszörös növekedés mindenhol
A múlt év során a négy okostelefonos fizetési megoldáshoz (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay és Xiaomi Pay) köthető tranzakciók száma 250 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, közben a vásárlások összege 271 százalékkal emelkedett. Az adatok értékeléséhez hozzátartozik, hogy 2021-ben a Google Pay és a Xiaomi Pay tavasztól, a Garmin Pay pedig ősztől volt elérhető a pénzintézet ügyfelei számára.
Hogyan szerepeltek az egyes megoldások?
A részletes adatokból kiderül az is, hogy a Google Pay-tranzakciók számánál az egy évvel korábbihoz képest 3,6-szoros volt a növekedés, ezzel párhuzamosan a költések összegénél több mint négyszeres volt a szorzó. . Az Apple Pay-fizetések esetében a tranzakciószám megduplázódott, a forgalom pedig 131 százalékkal nőtt. Bár a Garmin Pay-nél a volumen alacsonyabb, de mind a tranzakciószám, mind a vásárlások összege kiemelkedően magas, tizenegyszeres bővüléssel zárta a múlt évet
Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője a számokat értékelve közölte: “A számok impresszívek, de nem meglepőek. Az okoseszközös fizetések egyre nagyobb teret nyernek, mivel egyszerűek, kényelmesek, egyben biztonságosak. Bár korai lenne mind a készpénzes, mind a bankkártyás fizetések nyugdíjazásáról beszélni, tény, hogy az okoseszközös forgalom hatványozott növekedés mutatott eddig és a következő időszakban is erre lehet számítani.