Tovább növekedhet az UBM Csoport: 5 milliárd forintos tőkeemelést tervez a Hiventures
A magyar takarmányiparban piacvezető, 25 éves UBM Csoport az elmúlt években dinamikusan növekedett: a Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában és Szerbiában jelenlévő Csoport árbevétele 2020-ban 138 milliárd forint volt (magyar számviteli törvény szerint), melynek közel fele exportból származott, míg a tavalyi év második fél évét 92 milliárd forintos árbevétel mellett, 1,3 milliárd forintos adózott eredménnyel és 2,3 milliárd forintos EBITDA-val zárta. A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Csoport az emelkedő alapanyagárak által meghatározott, dinamikusan változó környezetben is növekedni tudott, miközben több kapacitásbővítő beruházást készített elő, melyek a következő években tovább bővíthetik a régióban is meghatározó pozíciójú vállalat árbevételét és nyereségét. Az UBM 2021-ben 520 ezer tonna fehérje és olajosmag, valamint 698 ezer tonna gabona kereskedelmi értékesítése mellett 760 ezer tonna keveréktakarmányt gyártott, illetve alapanyagot értékesített a magyar és a regionális állattenyésztés szereplőinek.
Az UBM Holding Nyrt. a továbbiakban is dinamikus növekedést tervez, és célja, hogy a magyar piacon elért vezető takarmánygyártó szerepét megőrizze, azt tovább erősítse és emellett a régióban is tovább növekedjen. Ennek érdekében több beruházás, illetve azok előkészítése folyik jelenleg is a román, szlovák és szerb piacokon. A társaság szelestei telephelyén 1,2 milliárd forintos beruházással 60 ezer tonnával emelkedhet a sertéstáp gyártókapacitása, míg a szlovák hernádcsányi telephelyén 5,9 millió eurós beruházással a jelenlegi 30 ezerről 88 ezer tonnára emelkedhet a brojler, sertés, kérődző takarmányok gyártási kapacitása. A két beruházás 2022 nyarán készülhet el, miközben márciusban jelentette be az UBM legújabb, 24,4 millió eurós zöldmezős beruházását Szerbiában, melyet a magyar mellett a szerb kormány is támogat 6,3 és 2,5 millió euróval. Az UBM piacvezető hazai takarmányipari vállalatcsoportként arra törekszik, hogy régiós pozícióját tovább erősítve a következő években Kelet-Közép-Európában is meghatározó iparági szereplővé váljon minőségi termékeivel és szolgáltatásaival.