Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon

Annak ellenére, hogy a társadalom egyre idősödik, az érettebb korosztályt csak a reklámok elenyészően kis százaléka szólítja meg – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság egyik friss, a reklámpiac trendjeit monitorozó kutatásából. A termék vagy szolgáltatás külföldi eredetét hangsúlyozó hirdetések közül a skandináv életérzést népszerűsítő kereskedelmi közlemények emelkednek ki.

Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság rendszeresen ellenőrzi a médiatörvény rendelkezéseinek érvényesülését a tévéreklámok közzétételekor, elsődlegesen azzal a céllal, hogy a törvénysértő kereskedelmi közleményeket kiszűrje. Az adatfelvétel során a hatóság közel száz szempontot figyelembe vevő tartalomelemzésnek veti alá a legnézettebb televíziókban első alkalommal közreadott reklámokat, amihez a Nielsen Közönségmérés Kft. információi szolgáltatják az alapot.

2024-ben 5605 új reklámszpotot regisztrált a hatóság 83 televíziócsatorna műsorkínálatában, 2,1 százalékkal kevesebbet, mint 2023-ban. A legtöbb új hirdetést tavaly is novemberben mutatták be, aminek két fő oka van: egyrészt hagyományosan ekkor kezdődik el a karácsonyi szezon a kiskereskedelemben, másrészt az itthon is egyre népszerűbb Black Friday hatása a hirdetési piacon is megmutatkozik. Tavaly – a korábbi évek tapasztalataihoz hasonlóan – ismét a hétfői napokon mutatták be a legtöbb új hirdetést: az elsőként közzétett reklámszpotok bő harmada ezen a napon jelent meg. A legtöbb új reklámot az országos kereskedelmi csatornák tették közzé. A hirdetések legnagyobb része (60,7 százaléka) szolgáltatást népszerűsített, minden harmadik reklámszpot (35,8%) pedig valamilyen terméket.

A gyerekeket megcélzó hirdetések részesedése a reklámtortából valamelyest csökkent az előző évhez képest, és a hirdetések számát tekintve a tavalyelőtt még vezető reklámozó, a Lego az idén a harmadik helyre csúszott vissza.

Annak ellenére, hogy a lakosság egyre idősödik, az érettebb korosztályt a reklámoknak kevesebb mint egy százaléka célozta meg tavaly. Mivel a kutatások szerint a háztartásokban a fogyasztói döntések többségét hagyományosan a nők hozzák meg, nem meglepő, hogy a reklámok nagyobbrészt őket szólítják meg (78,4%). A reklámozók előszeretettel kérnek fel hírességéket a márkáik népszerűsítésére. A kutatás további érdekessége, hogy a korábbi évekhez hasonlóan ismét az ezer és tízezer forint közötti ráfordítást igénylő cikkek reklámjai kerültek túlsúlyba (44,8%).

A hatóság 2024-ben vezette be a reklámok elemzésénél annak a szempontnak a vizsgálatát, hogy mennyire hangsúlyozza egy hirdetés egy adott termék vagy szolgáltatás külföldi eredetét. Tavaly az első ízben adásba szerkesztett reklámszpotok között a termék külföldi eredetét kiemelő hirdetések aránya 3,7 százalékot tett ki. A reklámozók mögött álló országok közül kiemelkedett Dánia (56-féle szpot) a skandináv életérzés említésével, főként a Jysk és a Lego reklámjai révén.

A reklámszpotok 3,7 százalékában emelték ki a hirdetett termék vagy szolgáltatás valamely divatos tulajdonságát: a hirdetések 57,3 százalékában jelent meg a „fenntartható termék” jelzés, a kereskedelmi közlemények 34,5 százaléka népszerűsített valamilyen növényi eredetű vagy vegán terméket. Az első ízben adásba szerkesztett reklámok 3,8 százalékában jelent meg a környezetvédelem ügye.

Hamarosan mindenki véleményt mondhat az új KRESZ-ről

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) lehetőséget fog adni mindenkinek arra, hogy megismerje az új KRESZ elkészült koncepcióját, véleményt mondjon róla, és javaslataival hozzájáruljon a közúti közlekedési szabályok kialakításához - jelentette be Nagy Bálint, közlekedésért felelős államtitkár a Közlekedési Kultúra Napja rendezvénysorozat megnyitóünnepségén, pénteken.
2025. 05. 09. 17:30
Megosztás:

Rangos elismerést kapott a Richter új székháza

Rangos ingatlanpiaci elismerést kapott a Richter Gedeon Nyrt. új központi irodaháza, a Richter Központ, amely elnyerte az Év Székháza díjat a 2025-ös Év Irodája versenyben - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2025. 05. 09. 17:00
Megosztás:

Az Indotek Group három bevásárlóközpontot vásárolt Görögországban

Az ingatlanbefektetéssel és vállalat-felvásárlásokkal foglalkozó Indotek Group három bevásárlóközpontot vásárolt Görögországban.
2025. 05. 09. 16:30
Megosztás:

Újra indul az egyszülősök és a nagycsaládosok térítésmentes üdültetése

Hatodik alkalommal indítja útjára a nehéz helyzetben élő egyszülős családok és nagycsaládosok nyári üdültetési programját a Pro Filii Alapítvány. A Mészáros Csoport karitatív tevékenységét koordináló szervezetének több mint 200 millió forintos hozzájárulása közel 3000 fő számára biztosít ingyenes nyaralást a Hunguest Hotels zalakarosi szállodájában és a Balatontourist balatonfüredi kempingjében - közölte a Mészáros Csoport pénteken az MTI-vel.
2025. 05. 09. 16:00
Megosztás:

Negatív meglepetést okozott az infláció

A vártnál magasabb lett az április infláció. A jövőt nézve sok a bizonytalanság, a mostani helyzet szerint 4,5 százalék alatt lehet a éves infláció.
2025. 05. 09. 15:30
Megosztás:

Másfél milliárd forintot meghaladó uniós forrásból újítják fel a Návay-kúriát Óföldeákon

Csaknem 1,75 milliárd forint uniós forrásból újítják fel a Návay-kúriát a Csongrád-Csanád megyei Óföldeákon - hangzott el pénteken a helyszínen tartott konferencián.
2025. 05. 09. 15:00
Megosztás:

Újabb biztosítók korlátozzák a díjakat

Újabb biztosítók közölték pénteken az MTI-vel, hogy önkéntes vállalásként egy évig nem emelik lakásbiztosítási díjaikat a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) önkéntes díjkorlátozásra irányuló kérése alapján.
2025. 05. 09. 14:30
Megosztás:

Örülhetnek a MOL részvényesek: erős lett a MOL első negyedéve

Az Erste szektorelemzője ma reggel tette közzé a MOL első negyedéves eredményéről szó angol nyelvű összefoglalóját. Az elemzés főbb megállapításai:
2025. 05. 09. 13:30
Megosztás:

Június végéig lehet támogatást igényelni a vidéki töltőtelepítésekhez

Az eredetileg május végi határidő meghosszabbításával egy hónappal tovább, június végéig nyújthatnak be pályázatot a korszerű elektromos töltőállomások telepítésében gondolkodó üzemeltetők - jelentette be pénteken az Energiaügyi Minisztérium (EM)
2025. 05. 09. 13:00
Megosztás:

Tényleg rosszul áll a magyar lakásépítés? Évtizedes rekordok dőltek az év elején

Első ránézésre felemás eredményeket közölt az idei első negyedév lakásépítési folyamatairól a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az elkészült lakások száma ugyan 2,7%-kal alacsonyabb volt, mint a tavalyi év hasonló időszakában, az építési engedélyek számának alakulása azonban bizakodásra adhat okot.
2025. 05. 09. 12:30
Megosztás:

A következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció Magyarországon

A kormány sikeresen küzd az áremelésekkel szemben. Áprilisban az infláció mértéke 4,2%-ra, míg az élelmiszerinflációé 5,4%-ra esett vissza. Az előző hónaphoz viszonyítva az élelmiszerek ára átlagosan 1,3%-kal csökkent.
2025. 05. 09. 12:00
Megosztás:

Repülőrajtot vett az év elején a lakáshitelezés

A magyar gazdaságon belül a hitelpiaci egyértelműen repülőrajtot vett. Az év harmadik hónapjában 137,78 milliárd forint lakáshitelre kötöttek szerződést a bankok, egy évvel korábban „csupán” 97,84 milliárd forint volt az összvolumen. Azaz egy év alatt érdemben emelkedett a hiteligénylés volumene. Sőt még a februári – szintén igen erős – 120,33 milliárd forintos volumenhez képest is szemmel látható a változás.
2025. 05. 09. 11:30
Megosztás:

55 MOL kútnál lesz új MBH Bankos ATM

Bár a digitális fizetési megoldások népszerűsége töretlenül növekszik, a lakosság fizetési szokásait vizsgáló felmérések szerint a készpénzhasználat továbbra is meghatározó szerepet tölt be a mindennapokban. Erre az ügyféligényre reagálva az MBH Bank és a MOL stratégiai partnerség keretében tovább bővíti a hitelintézet országos ATM-hálózatát.
2025. 05. 09. 11:00
Megosztás:

Az OTP Csoport 2025. első negyedévi eredménye

Az OTP Csoport 2025. első negyedévi adózás utáni eredménye 188,6 milliárd forint volt, ezzel az éves ROE-mutatója 14,9% volt. A y/y 21%-os visszaesés a közel duplájára növekvő társasági adó következménye, amit döntően a magyar extraprofit adó egy összegben történt könyvelésemagyaráz; az év során állampapír vásárlás révén várhatóan érvényesíthető levonás majd negyedéves bontásban jelentkezik.
2025. 05. 09. 10:30
Megosztás:

Emelkedtek a fejlett gazdaságok kötvényhozama, gyengült a forint

Tegnap az USA és az Egyesült Királyság kereskedelmi megállapodást kötött, amelyben az autók, az acél és az alumínium mentesül az amerikai vámok alól.
2025. 05. 09. 10:00
Megosztás:

Pozitívan értékelték az Egyesült Királyság és az USA kereskedelmi megállapodását a piacok

Az amerikai piacok növekedni tudtak csütörtökön, miután a befektetők üdvözölték az Egyesült Államok és Nagy-Britannia közötti új kereskedelmi megállapodást, miközben Donald Trump elnök jelezte, hogy a hétvégi kínai tárgyalások várhatóan a korábban gondoltnál érdemibb tartalommal bírnak majd.
2025. 05. 09. 09:30
Megosztás:

Újra növekedtek az európai indexek; kamatot csökkentett a BoE

Az európai részvények csütörtökön emelkedéssel zártak, miután Donald Trump amerikai elnök bejelentette, hogy kereskedelmi megállapodást kötöttek Nagy-Britanniával a vámok csökkentéséről – ez az első ilyen egyezmény azóta, hogy az amerikai elnök globális vámháborút indított.
2025. 05. 09. 09:00
Megosztás:

Bővülő hitelállománnyal és stabil pénzügyi eredményekkel zárta az EXIM Magyarország a 2024-es pénzügyi évét

Az EXIM Magyarország a 2024-es üzleti évben is meghatározó szereplőként segítette a vállalati forrásbevonást.
2025. 05. 09. 08:30
Megosztás:

Tízből hat külföldön dolgozó magyar szerint könnyű volt a beilleszkedés

Minden tizedik magyar munkavállaló rendelkezik már külföldi tapasztalattal, legtöbben Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában, vagy Franciaországban vállaltak munkát. A költözést leggyakrabban a pénzkereseti lehetőség motiválja, de a kulturális és nyelvismereti tapasztalatok is sokakat vonzanak – derül ki a Profession.hu friss, magyar lakosság körében reprezentatív felméréséből.
2025. 05. 09. 08:00
Megosztás:

KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó

A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint az emberek bár egyre többször használják a mesterséges intelligenciát, sokan bizonytalanok az AI-jelenséggel kapcsolatban. A felmérés szerint a megkérdezettek jelentős része már rendszeresen alkalmazza az AI-t. Többségük szívesen használja, és úgy is látja, hogy az AI használata számos előnnyel jár, azonban számos esetben nem elég körültekintően alkalmazzák e technológiát, ami növeli az anyagi és reputációs kockázatokat – állapítja meg a KPMG Trust, Attitudes and Use of Artificial Intelligence 2025 (Bizalom, attitűdök és AI-használat) című friss nemzetközi kutatása.
2025. 05. 09. 07:30
Megosztás: