Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon

Annak ellenére, hogy a társadalom egyre idősödik, az érettebb korosztályt csak a reklámok elenyészően kis százaléka szólítja meg – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság egyik friss, a reklámpiac trendjeit monitorozó kutatásából. A termék vagy szolgáltatás külföldi eredetét hangsúlyozó hirdetések közül a skandináv életérzést népszerűsítő kereskedelmi közlemények emelkednek ki.

Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság rendszeresen ellenőrzi a médiatörvény rendelkezéseinek érvényesülését a tévéreklámok közzétételekor, elsődlegesen azzal a céllal, hogy a törvénysértő kereskedelmi közleményeket kiszűrje. Az adatfelvétel során a hatóság közel száz szempontot figyelembe vevő tartalomelemzésnek veti alá a legnézettebb televíziókban első alkalommal közreadott reklámokat, amihez a Nielsen Közönségmérés Kft. információi szolgáltatják az alapot.

2024-ben 5605 új reklámszpotot regisztrált a hatóság 83 televíziócsatorna műsorkínálatában, 2,1 százalékkal kevesebbet, mint 2023-ban. A legtöbb új hirdetést tavaly is novemberben mutatták be, aminek két fő oka van: egyrészt hagyományosan ekkor kezdődik el a karácsonyi szezon a kiskereskedelemben, másrészt az itthon is egyre népszerűbb Black Friday hatása a hirdetési piacon is megmutatkozik. Tavaly – a korábbi évek tapasztalataihoz hasonlóan – ismét a hétfői napokon mutatták be a legtöbb új hirdetést: az elsőként közzétett reklámszpotok bő harmada ezen a napon jelent meg. A legtöbb új reklámot az országos kereskedelmi csatornák tették közzé. A hirdetések legnagyobb része (60,7 százaléka) szolgáltatást népszerűsített, minden harmadik reklámszpot (35,8%) pedig valamilyen terméket.

A gyerekeket megcélzó hirdetések részesedése a reklámtortából valamelyest csökkent az előző évhez képest, és a hirdetések számát tekintve a tavalyelőtt még vezető reklámozó, a Lego az idén a harmadik helyre csúszott vissza.

Annak ellenére, hogy a lakosság egyre idősödik, az érettebb korosztályt a reklámoknak kevesebb mint egy százaléka célozta meg tavaly. Mivel a kutatások szerint a háztartásokban a fogyasztói döntések többségét hagyományosan a nők hozzák meg, nem meglepő, hogy a reklámok nagyobbrészt őket szólítják meg (78,4%). A reklámozók előszeretettel kérnek fel hírességéket a márkáik népszerűsítésére. A kutatás további érdekessége, hogy a korábbi évekhez hasonlóan ismét az ezer és tízezer forint közötti ráfordítást igénylő cikkek reklámjai kerültek túlsúlyba (44,8%).

A hatóság 2024-ben vezette be a reklámok elemzésénél annak a szempontnak a vizsgálatát, hogy mennyire hangsúlyozza egy hirdetés egy adott termék vagy szolgáltatás külföldi eredetét. Tavaly az első ízben adásba szerkesztett reklámszpotok között a termék külföldi eredetét kiemelő hirdetések aránya 3,7 százalékot tett ki. A reklámozók mögött álló országok közül kiemelkedett Dánia (56-féle szpot) a skandináv életérzés említésével, főként a Jysk és a Lego reklámjai révén.

A reklámszpotok 3,7 százalékában emelték ki a hirdetett termék vagy szolgáltatás valamely divatos tulajdonságát: a hirdetések 57,3 százalékában jelent meg a „fenntartható termék” jelzés, a kereskedelmi közlemények 34,5 százaléka népszerűsített valamilyen növényi eredetű vagy vegán terméket. Az első ízben adásba szerkesztett reklámok 3,8 százalékában jelent meg a környezetvédelem ügye.

Megnövelt készültség a bevásárlóközpontokban a vírusok terjedése ellen

Fokozott egészségügyi kockázatot jelent a bevásárlóközpontok megsokszorozódó forgalma az ünnepi időszakban, a légúti megbetegedések szezonjával párhuzamosan – hívják fel a figyelmet szakértők. A zsúfolt terekben a kórokozók gyorsabban terjedhetnek, ezért a professzionális háttérmunka mellett a látogatók tudatosságára is szükség van. Medveczky Tamás, a HW Solutions ágazat igazgatója szerint a pandémia óta a látogatók higiéniai elvárásai nőttek, a tiszta környezet bizalmi tényező. Hozzátette: ebben az időszakban növelik a takarítószemélyzet létszámát, és a fókuszt a proaktív, folyamatos fertőtlenítésre helyezik. Ez a kritikus érintési pontok, mint a liftgombok, kilincsek és mozgólépcső-korlátok, valamint a mosdók folyamatos kezelését jelenti. A szakértő hangsúlyozta a vásárlók egyéni felelősségét is: a rendszeres, alapos kézmosás, a kihelyezett kézfertőtlenítők használata és a köhögési etikett betartása elengedhetetlen a fertőzések megelőzéséhez. A biztonságos ünnepi vásárlás közös felelősség.
2025. 11. 04. 05:00
Megosztás:

Nen törik meg a zsugorodás, miközben a megrendelésállomány már "megmozdult"

Az építőiparban tovább tart a visszafogottság: miközben a megrendelésállomány már bővül, a cégszám és a vállalkozói stabilitás tovább csökken. A piac élénkülésének első jelei látszanak, de a szektor még mindig átmeneti állapotban van.
2025. 11. 04. 04:30
Megosztás:

A lakásárakat, a bolti forgalmat és magyarok közérzetét is lehúzza a szedett-vedett utcakép

A magyarok közel felét nyomasztja az üzletek rendezetlen felirataitól és logóitól túlzsúfolt utcakép, ami szerintük kihat a környékük ingatlanáraira és a boltok forgalmára is – mutat rá az Europion piackutató és a BePRO közös reprezentatív felmérése.
2025. 11. 04. 04:00
Megosztás:

A közbeszerzési törvény módosítását kezdeményezi Lázár János

A közbeszerzési törvény módosítását kezdeményezi Lázár János, erről a Facebook-oldalán hétfőn számolt be az építési és közlekedési miniszter.
2025. 11. 04. 03:30
Megosztás:

Az otthonteremtési támogatás kiterjesztését javasolja a Munkástanácsok Országos Szövetsége

A Munkástanácsok Országos Szövetsége kezdeményezi a kormánynál az otthonteremtési támogatás kiterjesztését a köztulajdonban lévő, közszolgáltatásokat működtető gazdasági társaságok munkavállalóira - tájékoztatta az MTI-t a szakszervezet hétfőn.
2025. 11. 04. 03:00
Megosztás:

Megduplázta a nyereségét a Shopper Park Plus

Az idén az első 9 hónapban 31,3 millió eurós, a tavalyi azonos időszakihoz képest kétszeres adózott eredménnyel zárt a Shopper Park Plus (SPP) - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.
2025. 11. 04. 02:30
Megosztás:

Hány éves vagy valójában? Kimutatható a testünk valódi, un. biológiai kora

A biológiai kor nem végleges ítélet: egy új programmal hónapok alatt "visszafordítható" az öregedés órája. És mindez már Magyarországon is elérhető.
2025. 11. 04. 02:00
Megosztás:

A One Magyarország a háztartások 54 százalékában van jelen valamilyen szolgáltatással

A One Magyarország a magyar háztartások 54 százalékában van jelen valamilyen szolgáltatásával, ez 6,4 millió lakossági előfizetést jelent, a cég emellett vállalati szegmenssel is rendelkezik, így ki tudja szolgálni a közép- és nagyvállalatokat, valamint a kormányzatot is - hangzott el a One Magyarország sajtótájékoztatóján hétfőn Budapesten.
2025. 11. 04. 01:30
Megosztás:

Rezsicsökkentés 2026 - így fog kinézni a lakossági áram és földgáz árak és szabályozás

A tervezet szerint 2026-ban is az MVM marad az állami támogatás fő kedvezményezettje a lakossági energiaellátás után. Ez a támogatás továbbra is a rezsicsökkentett és a piaci ár közötti különbséget hivatott fedezni.
2025. 11. 04. 01:00
Megosztás:

A WING Csoport több mint 2,1 hektár fejlesztési telket vásárolt Budapesten

A WING Csoport megállapodást kötött a GTC-vel több mint 2,1 hektár fejlesztési telek megvásárlásáról Budapesten, a Váci úti irodafolyosó területén - közölte az ingatlanfejlesztő társaság hétfőn az MTI-vel.
2025. 11. 04. 00:30
Megosztás:

Megerősítette az EBRD osztályzatát a Fitch Ratings

Megerősítette változatlan stabil kilátással az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) lehetséges legjobb, "AAA" szintű besorolását a Fitch Ratings.
2025. 11. 03. 23:30
Megosztás:

Az építőipar imái meghallgatásra kerültek: jó irányba változott az energetikai otthonfelújítási program

A változások pontosan azok az irányok, amelyeket az építőipar már régóta sürgetett: több pénz, kevesebb önerő, kevesebb adminisztráció és bővülő lehetőségek jellemzik a megújult otthonfelújítási támogatást. A Mapei Kft. szerint a kormány által bejelentett módosítások lendületet adhatnak a lakossági energetikai korszerűsítéseknek.
2025. 11. 03. 23:00
Megosztás:

Célzott pénzosztás: Új szintre emeli támogatási stratégiáját az Ethereum Alapítvány

Az Ethereum Alapítvány új lendületet ad az ökoszisztéma fejlesztésének: elbúcsúzik a nyílt pályázati rendszertől, és helyette célzott támogatási modellre áll át. A stratégiai szemléletváltás nemcsak hatékonyabbá teszi a forráselosztást, de az Ethereum jövőjének legfontosabb pilléreit – a skálázhatóságot, adatvédelmet és decentralizációt – is megerősíti.
2025. 11. 03. 22:30
Megosztás:

Horvátországban megkezdődik az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer telepítése

Horvátország megkezdi az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer, a Crolibertas kapuinak telepítését az A3-as autópályán (Zágráb-Eszék) - közölte hétfőn a horvát autópályákat kezelő vállalat (HAC).
2025. 11. 03. 22:00
Megosztás:

Kirobbanó állapotban van az Otthon Start Program

Hiába a balos fanyalgás, kirobbanó állapotban van az Otthon Start Program - közölte a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára hétfőn a Facebook-oldalán.
2025. 11. 03. 21:30
Megosztás:

Újabb négycsillagos szálloda nyílt Budapesten

Francia szállodabefektető beruházásaként megnyílt a YOU Hotel Budapest, a négycsillagos szálloda a Szentkirályi utcában, Stühmer Frigyes egykori csokoládégyárában kapott helyett, az üzemeltetést a magyar Accent Hotel Management látja el - közölte az Accent hétfőn az MTI-vel.
2025. 11. 03. 21:00
Megosztás:

Tesztüzemben működik a krki LNG-terminál új modulja

Tesztüzemben működik az új átalakító modul, amely megduplázza a krki LNG-terminál (cseppfolyósítottföldgáz-terminál) kapacitását - közölte hétfőn az LNG Hrvatska, a létesítményt üzemeltető horvát vállalat.
2025. 11. 03. 20:00
Megosztás:

Erős harmadik negyedévet produkált a Shopper Park Plus

Újabb sikeres időszakot zárt a Shopper Park Plus (SPP): a harmadik negyedévben is növelni tudta profitját, azaz ingatlanportfóliójának értéke és a bérbeadottság jelentősen javult.
2025. 11. 03. 19:30
Megosztás:

Erősödött a forint hétfő estére

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben hétfőn kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 11. 03. 19:00
Megosztás:

Új aukciós világrekord születhet Budapesten: jön a Virág Judit Galéria ötödik Zsolnay árverése

A Virág Judit Galéria november 17-én tartja egyedüliként a világon Zsolnay aukcióját. Az immáron ötödik ilyen árverést több kontinensről is figyelemmel követik majd a gyűjtők, hiszen a Zsolnay kerámiák ma már a földkerekség legkeresettebb porcelánjai közé tartoznak. Idén igazi csúcsdarabokkal találkozhat a közönség, többek között egy különleges óriáskaspóval, amely először bukkan fel a piacon. Az aukciós kiállítást a Virág Judit Galériában november 4-16. között ingyenesen csodálhatja meg a publikum.
2025. 11. 03. 18:30
Megosztás: