Újabb fejlesztés az Allianz utasbiztosításaiban: differenciált és megduplázott automatikus térítés

Idén májustól a kifizetett összeg a duplájára nőhet, ami a választott utasbiztosítási csomagtól és a késés mértékétől függően, a külföldről induló járatok esetében maximum 40 000 forintot jelent. A blokklánc-technológia és az okosszerződések együttes alkalmazásával ez az innovatív szolgáltatás automatizálja, felgyorsítja és az ügyfél számára egyszerűvé teszi a kártérítési folyamatot, miközben egy új fejlesztés révén már képes figyelni az indulási repteret, és aszerint differenciálja az automatikus térítési összegeket.
2024 nyara nehéz időszakot jelentett az európai légi közlekedés és az utasok számára. Az összes járat közel 40 százaléka – néhány percestől akár több óráig terjedően – késett, vagy teljesen törölték, ami 112 millió utas terveit nehezítette meg. Ezek a számok jóval magasabbak, mint a világjárvány előtti években, amikor átlagosan a járatok 27 százaléka[1] késett.
A repülős utat választókra nehezedő bizonytalanságra igyekszik megoldást adni az Allianz utasbiztosítása az ingyenesen igényelhető automatikus térítéssel. Bencsik Tamás, az Allianz Hungária Zrt. Személybiztosítási igazgatóságának vezetője arra hívja fel a figyelmet, hogy az ügyfeleknek ma egyértelműen gyorsabb kárigényrendezésre és bővített szolgáltatásokra van igényük.
„Az automatizálással és a valós idejű adatok felhasználásával gyors pénzügyi segítséget tudunk adni. A bankszámlára utalt kompenzáció ugyanis fedezheti az étkezés és egyéb alapvető szükségletek költségeit, amíg az utas a repülőtéren várakozik, mert például késik a járata.
Az automatikus kifizetés egy ingyenesen igényelhető plusz szolgáltatásunk, amely az utasok számára kényelmet és biztonságot jelent, és nagyobb értékkel ruházza fel az utasbiztosítási kötvényüket” – fogalmaz Bencsik Tamás.
A blokkláncon alapuló és okosszerződéseket alkalmazó technológia nem csupán valós időben követi nyomon a repüléseket és automatikusan indítja a kompenzáció kifizetését, de az új fejlesztés révén már figyeli is a kiindulási repteret. A kifizetésig tartó teljes folyamat automatikus, gyors, biztonságos, és nem igényel manuális teendőt.
Az Insurwiz által biztosított technológia az Allianznál történt bevezetése óta mintegy 10 ezer különböző útvonalon közlekedő légi járatot követett valós időben – ilyen sokféle útvonalon repültek az Allianz által biztosított utasok az elmúlt két évben.
Az Insurwiz Technology Kft. ügyvezető igazgatója, Ferenczi Ádám így fogalmazott: „Az Insurwiznél abban hiszünk, hogy egy biztosítás megkötésének és a kártérítésnek épp olyan egyszerűnek és automatikusnak kell lennie, mint online pizzát rendelni – gyors, kényelmes, felesleges kattintások nélkül. Megoldásunk révén a segítség már azelőtt úton van, hogy az ügyfélnek egyáltalán eszébe jutna igényelni.”
Egyszerű igénylés, gyors kifizetés
Az Insurwizzel közösen kialakított megoldás révén az Allianz utasbiztosításai mellé az ügyfeleknek a biztosítás megkötésekor csupán a légi járat számát, annak indulását és a bankszámlaszámot kell megadni – semmilyen további dokumentumot nem szükséges benyújtani, az utazó ügyfeleknek nincs egyéb teendője.
Ez azt jelenti, hogy már nem kell bejelenteni a biztosító felé, ha a járat késik, a megadottól eltérő repülőtérre száll le útvonal-módosítás miatt, esetleg törlik – a nyomon követés valós idejű, automatizált, ahogy a kifizetés is.
Az automatikus kifizetés mértéke a Platina csomagnál 40 000 Ft minden biztosított utas számára, amennyiben a külföldről Magyarországra tartó járatukat törlik, útvonalát módosítják vagy legalább 3 órát késik az érkezése. A Magyarországról induló járatok késése esetén a térítés felső határa 20.000 Ft. Az Allianz a légi járat eredetileg tervezett érkezési időpontjától számított 24 órán belül vállalja a kifizetést, de a gyakorlatban ez általában 2-3 óra alatt megtörténik.
Fontos tudnivaló, hogy ez a kényelmi szolgáltatás akkor érhető el, ha az indulás előtt legalább két nappal megkötjük az utasbiztosítást, szerződéskötéskor megadjuk az automatikus kifizetéshez szükséges adatokat, valamint az utazásunkhoz a biztosítás díját bankkártyával fizetjük ki. Így a blokklánc alapú szolgáltatásnak köszönhetően automatikusan, kárbejelentés nélkül érkezhet meg a szerződés szerinti szolgáltatási összeg. Ha azonban szerződéskötéskor nem volt lehetőség az automatikus szolgáltatás választására, a repülőút során történt biztosítási eseményre vonatkozó szolgáltatási igényünket érdemes bejelenteni a biztosítónak.