Üzletileg is felülteljesítők a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.

Üzletileg is felülteljesítők a magas EQ-val rendelkező márkák

A márka EQ-nak (MEQ) a márkák növekedését fokozó hatását bemutató elemzés a világ 51 legnagyobb márkáját vizsgálta 15 különböző piacon, mintegy 15 ezer válaszadó bevonásával. A kutatás eredményei szerint a 20 legmagasabb érzelmi intelligenciájával rendelkező márkák részvényesi értéke 2010 és 2021 között +910 százalékkal, vagyis több mint tízszeresére növekedett, jelentősen meghaladva olyan részvényindexek teljesítményét, mint az S&P 500 vagy az FTSE 100.

A top 20 MEQ összesített részvényárfolyamának alakulása (rózsaszín görbe) 2010-2021 között néhány vezető tőzsdeindex változásához viszonyítva. Forrás: Brand EQ Report 2022 Edition, Carat.

A Carat a vezető márkák azon képességét, hogy mennyire tudják érzékelni, kezelni és pozitívan befolyásolni ügyfeleik érzelmeit, a EQ alapító teoretikusának számító Daniel Goleman öt érzelmikészség-kategóriája alapján vizsgálta: öntudatosság (self-awareness), önszabályozás (az érzelmi faktor kezelésének képessége – self-regulation), motiváció (motivation), empátia (empathy) és szociális készségek (social skills). A felmérés eredményei szerint a világ öt legmagasabb Márka EQ-val rendelkező brandje a 2021-es teljesítménye alapján sorrendben a Google, a Samsung, a Microsoft, az Adidas és a PayPal volt.

„A Carat kutatása azt mutatja, hogy nagyon is számszerűsíthető hatása van a magas Márka EQ-nak, – hangsúlyozza Bacsa Gábor, a Carat Hungary ügyvezetője. – A jelenlegi elemzés a Carat egy 2020-ban elvégzett kutatásának kibővített fókuszú megismétlésén alapul, így az elemzők vizsgálni tudták a pandémia okozta válság hatásait is a Márka EQ tekintetében. Az derült ki az adatokból, hogy a válságok nemhogy gyengítenék, hanem jelentősen erősítik a MEQ hatását az üzleti teljesítményre.”

Már a korábbi kutatás is azt tárta fel, hogy a sikeresen teljesítő márkák céltudatosabbak az érzelmi intelligencia terén, az újabb felmérés pedig azt erősítette meg, hogy éppen ezek a márkák megbízhatóan és kreatívan segítették az embereket a járvány miatt szükségessé vált új életmódra történő átállásban is. A példák között említhető a Disney, amely egy új csatorna (Disney+) gyors bevezetésével reagált, miközben a MasterCard gyors digitális átállással támogatta a vevőket és a kereskedőket a körülményekhez történő alkalmazkodásban.

„További fontos eredménye a Carat kutatásának, hogy a fiatal generációk számára az átlagosnál is fontosabb a márkák EQ-ja, és ez nem csak azt jelenti, hogy szívesebben vásárolnak olyan termékeket, amelyek értéket képviselnek és közvetítenek számukra, hanem azt is, hogy kritikusabbak az olyan márkákkal szemben, ahol disszonancia van a kommunikált értékek és a cég működése, tettei között” - tette hozzá Bacsa Gábor.

A Google két év alatt 14 helyezést javítva tört e Márka EQ-lista élére, különösen a self-regulation tekintetében javult a megítélése, és sikerült meggyőznie a fogyasztókat arról, hogy a technológia és az innováció lehet emberarcú is. Meglepően jól szerepelt a lista második helyét elfoglaló Samsung is, amely hat helyezést javított az előző felmérés óta, és jelenleg tíz hellyel áll magasabban az Apple-nél. Érdekes összehasonlítás tehető a járvány időszakában kiválóan prosperáló két e-kereskedelmi óriás, az eBay és az Amazon teljesítménye között. Miközben az Amazon gyakorlatilag megőrizte pozícióját (a 7-ről a 10. helyre került) a Márka EQ listán, az eBay a 24-edikről a 39-edik helyre csúszott vissza. Eközben visszaesett az eBay aktív vásárlóinak száma, miközben az Amazon új területeken (élelmiszerüzletek) volt képes megjelenni, és sikeresen törekedett a vásárlói élmény szintjének megőrzésére is.

A Brand EQ kutatás eredményeire építve a Carat kidolgozta azt a hat lépésből álló metódust is, amely hatékonyan segítheti a márkákat az érzelmi intelligenciájuk fejlesztésében, és ezen keresztül az eredményesebb üzleti működés elérésében:
- „Purpose” – azon értékek világos kijelölésével, amelyekkel a márka hozzájárulhat a hétköznapi élet teljesebbé tételéhez
- A történet menedzselése – egyértelmű üzenetekkel és a szociális készségek magabiztos alkalmazásával
- Megfelelő ismeretek kinyerése az adatokból – az összegyűlt adatok megfelelő feldolgozása az emberek és a kultúra megfigyelése és megértése során szerzett szempontok alapján
- Dinamikus ügyfélélmény felépítése – Az EQ egyik kulcstényezője a motiváció, amely az ügyfélélmény folyamatos javításával érhető el
- Jótékony tevékenységek – Olyan lépésekre van szükség, amelyek előmozdítják a társadalmi és környezeti jólétet
- Magas EQ-val rendelkező munkatársak – A hiteles ügyfélélmény a magas EQ-val átitatott munkahelyi környezetben dolgozó csapaton keresztül biztosítható.

Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban

Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a HGL a HelloParks ipari ingatlanfejlesztő maglódi megaparkjában. A dinamikusan növekvő logisztikai szolgáltató tavaly 5 ezer négyzetméteren kezdte meg működését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében fekvő ipari és logisztikai park MG1 csarnokában, a mostani bővítéssel így már összesen 15 ezer négyzetméteren végzi majd tevékenységét.
2025. 07. 02. 03:30
Megosztás:

Ez történt a magyar tőzsdén júniusban - piaci összefoglaló elemzés

Júniusban is pozitív teljesítménnyel zárt a Budapesti Értéktőzsde. A BUX a hónap során új csúcsokra hágott, és 2,06 százalékos emelkedéssel 97 667,46 ponton fejezte be a hónapot. Az azonnali részvénypiac összforgalma 313,8 milliárd forintot tett ki, ami napi átlagban 15,7 milliárd forintot jelent. A kereskedés továbbra is főként az OTP Bank, a MOL és a Richter Gedeon papírjaival zajlott, míg a brókercégek rangsorát a Concorde, a WOOD & Company és az ERSTE vezette.
2025. 07. 02. 03:00
Megosztás:

Jönnek a magyar trópusi éjszakák! Dögmelegre felkészülni!

Az elmúlt fél évszázadban nőtt a napi hőingás Magyarországon, főként áprilisban és nyáron a melegebb nappalok miatt. A klímamodellek szerint a következő évtizedekben már nem várható további jelentős változás, mert a maximum- és minimumhőmérsékletek hasonló ütemben emelkednek. Ennek azonban nem érdemes örülnünk: nyáron a forróbb nappalok mellett egyre gyakrabban jelentkező trópusi jellegű éjszakák jócskán megnehezítik, hogy kipihenjük magunkat — derül ki az ELTE Meteorológiai Tanszék kutatói, Kis Anna és Pongrácz Rita elemzéséből.
2025. 07. 02. 02:00
Megosztás:

Ezt ki találta ki? A nyugdíjhoz bizonyítani kell, hogy életben van-e a nyugdíjas!

Jogosan merülhet fel a kérdés bármelyik ország nyugdíjintézetében: miért folyósítsanak ellátást olyan személy nevére, aki már elhunyt? De vajon ki köteles igazolni, hogy a nyugdíjas még életben van? Maga az érintett, vagy az ellátást biztosító szerv? Ennek a különösen érdekes kérdésnek jártunk most utána.
2025. 07. 02. 01:30
Megosztás:

Autópálya díjak 2025 Horvátország, Ausztria stb. - buktatók a nyaraláson

A nyári hónapokban számos magyar autós indul útnak a szomszédos országokba – legyen szó tengerparti pihenésről, hegyi túrázásról vagy városnéző kiruccanásról. Az autópályák igénybevételéhez szinte mindenhol szükség van valamilyen formájú útdíj befizetésére, ám az egyes országok szabályozása és ellenőrzési gyakorlata jelentősen eltérhet egymástól. Egy elmulasztott vagy hibásan megváltott autópályamatrica komoly, akár több száz eurós büntetést is maga után vonhat. Az alábbiakban összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.
2025. 07. 02. 01:00
Megosztás:

A sárga csekkeidet a kukába dobhatod, új dolog van helyette

Végleg leáldozott a sárga csekknek – jön a digitális korszak!
2025. 07. 02. 00:30
Megosztás:

Czomba Sándor: a kormány évek óta segíti a Dunaferr vállalatot, a munkahelyek megtartását

A kormány évek óta segíti a Dunaferr vállalatot, a munkahelyek megtartását, a munkavállalóknak pedig minden segítséget és átképzési lehetőséget megad a továbblépéshez – közölte keddi videóüzenetében Czomba Sándor.
2025. 07. 02. 00:05
Megosztás:

Miért drágul a papír?

Az utóbbi években a papír- és hullámpapír-alapanyagok ára jelentősen emelkedett: az elérhető adatokról árindexek és piaci elemzések számolnak be, melyek szerint a hullámpapír ára 2022–2024 között tovább nőtt, különösen az energia- és papírnyersanyagok drágulása miatt . 2024 végén egyes gyártók 30–50 eurós tonnánkénti áremeléseket hajtottak végre havonta, ami alapvetően átrendezte az ár- és ellátási viszonyokat .
2025. 07. 01. 23:00
Megosztás:

Új pályázat segíti az erdők klímaváltozáshoz való alkalmazkodását

Új pályázat segíti az erdők klímaváltozáshoz való alkalmazkodását - közölte az Agrárminisztérium (AM) kedden, az MTI-hez eljuttatott közleményében.
2025. 07. 01. 22:30
Megosztás:

Tartsd meg és keress hozamot: a Quid Miner Bitcoint, Ethereumot és Dogecoint alakít át akár napi 17 777 dollár passzív jövedelemmé

A Bitcoin jelenleg kulcsfontosságú technikai szintek felett mozog, ami arra utal, hogy az irányítást egyelőre a bikák tartják kézben. Ugyanakkor, ha nem érkezik egyértelmű volumenemelkedés a lendület fenntartásához, ez a nyugalom csak átmeneti lehet.
2025. 07. 01. 22:00
Megosztás:

A szellemi tulajdon védelmében rejlő lehetőségekre hívja fel a figyelmet új kampányában az SZTNH

Olyan világszerte ismert, az elmúlt évtizedek, vagy évszázadok során élő, alkotó művészeket, feltalálókat és tudósokat mutat be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) IP Szuperhősök elnevezésű kampányában, akik értékes és jelentős szellemi alkotásokat hagytak ránk. Példájukon keresztül a szellemi tulajdon védelmének fontosságára kívánják felhívni a figyelmet, miközben bemutatják a különböző oltalmi formákat, illetve közérthető, edukatív módon prezentálják a szellemi tulajdon védelmében rejlő lehetőségeket.
2025. 07. 01. 21:30
Megosztás:

Új partnerekkel erősít az EY

Öt új partneri kinevezéssel indítja a július 1-ével kezdődő üzleti évét az EY Magyarország. Jelentősen erősödik a cég könyvvizsgálati üzletága.
2025. 07. 01. 21:00
Megosztás:

Ingatlanpiac: Mérséklődő kereslet, gyakoribb árcsökkentés - júniusban már a vevők diktáltak

Júniusban több mint 208 ezer érdeklődés érkezett eladó lakóingatlanokra, ami kevesebb mint egy évvel ezelőtt, de az első hat hónapban még mindig enyhe növekedés látható éves összevetésben. A kínálat is tovább bővül, már több mint 136 ezer eladó lakás és ház hirdetéséből válogathatnak a vevők. Az első lakásukat vásárlók helyzete továbbra sem könnyű, de a vevői alkupozíció erősödése nekik is új lehetőségeket hozhat. Számukra viszont a belépési küszöb egyre magasabb.
2025. 07. 01. 20:00
Megosztás:

Ügyészi véleményt kért az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága a Bayer kapcsán

Az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága a legfőbb ügyész véleményét kérte, hogy tárgyalja-e a Bayer által benyújtott fellebbezést.
2025. 07. 01. 19:30
Megosztás:

A fellendülés jeleit mutatja a kínai feldolgozóipar

A Caixin kutatócég feldolgozóipari beszerzési menedzser indexének értéke meglepetésre 50,4-re emelkedett júniusban a májusi 48,3-ról.
2025. 07. 01. 19:00
Megosztás:

Enyhe javulást jeleznek a japán BMI-adatok

A japán feldolgozóipari beszerzési menedzser index júniusban 50,1-re módosult. Ez némileg rosszabb az előzetesen közzétett 50,4-hez képest, de emelkedést jelez a májusi 49,4 után.
2025. 07. 01. 18:30
Megosztás:

Mi húzza most felfelé a tőzsdéket?

Az elmúlt napokban megbeszéltük a – meglepetésre jövő – potenciális új csúcsokat, amelyek azóta meg is jöttek. Az egyik kérdés ezzel kapcsolatban, hogy mely részvényeknek köszönhető ez a jó teljesítmény.
2025. 07. 01. 18:00
Megosztás:

Kitoloncolná az USA-ból Trump Elon Musk-ot

A Goldman Sachs előrébb hozta a Fed kamatvágásának lehetőségét, decemberről szeptemberre. Szerintük a vámok a vártnál némileg kisebb hatással vannak a gazdaságra, mint amivel korábban számoltak.
2025. 07. 01. 17:30
Megosztás:

Lendületesen nő az utasbiztosítások száma

Lendületes növekedés látható a külföldi utazásoknál a Netrisk.hu utasbiztosítási adatai alapján: a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett idén január-májusban.
2025. 07. 01. 17:00
Megosztás:

Ausztriában több mint egyéves csúcsra gyorsult az infláció

Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme 3,3 százalék, tavaly május óta a leggyorsabb volt júniusban, miután májusban 3,0 százalékos emelkedést jegyeztek fel - közölte az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich - STAT).
2025. 07. 01. 16:30
Megosztás: