Van még helye az offline rendezvényeknek napjainkban?

Az utóbbi években egyre intenzívebben tapasztalhattuk az online rendezvények térnyerését. Ennek egyik fő oka a Covid-járvány volt, ami elkerülhetetlenül háttérbe szorította az offline eseményeket. De vajon ez azt jelenti, hogy nincs többé helye az offline rendezvényeknek? Ebben a cikkben megvizsgáljuk mindkét típus előnyeit és hátrányait, miközben rámutatunk az offline rendezvények előnyeire és fontosságára.

Van még helye az offline rendezvényeknek napjainkban?

Online vs. offline – előnyök és hátrányok

Az online rendezvények kényelmesek és könnyen elérhetők, hiszen bárhonnan részt vehetünk rajtuk, csak internetkapcsolatra van szükségünk. Így az ilyen rendezvényeket a világ bármely pontjáról elérhetjük. Ebben a közegben csupán az időeltolódás és a nyelvek ismerete szabhat gátat. Az online események lehetővé teszik az interaktív prezentációkat, az online networkinget, miközben sok szervezést megspórolnak a konferencia rendezőinek. Ráadásul könnyen visszanézhetők, így bármikor átélhetjük újra az élményt. Ugyanakkor hiányzik belőlük a személyes interakció, ráadásul nagyobb az esélye, hogy a technika ördöge beleszól a gördülékeny eseménysorozatba.

Az offline rendezvények nehezebbek lehetnek a szervezés szempontjából, de lehetőséget adnak a személyes találkozásokra, a közvetlen kapcsolatépítésre és a valós élményekre. Az elmúlt évek során a járvány, a kötelező maszkviselés és a személyek számának korlátozása miatt rendkívül bonyolulttá vált egy offline rendezvény megszervezése, de az embereknek igenis szüksége van a kapcsolódásra, a fizikai kapcsolattartásra, ezért most sokkal nyitottabbak a személyes találkozásokra. Az offline rendezvények egyik hatalmas előnye, hogy azt a bizonyos „wow”-érzést sokkal jobban átadja, ezáltal emlékezetesebb tud maradni a résztvevők számára.

Az offline rendezvények helye

Térjünk át arra, hogy pontosan milyen szerepe van az „élő” rendezvényeknek a konferenciák világában – mind a mai napig, modernitás ide vagy oda.

A konferenciaközpontokról

Az offline rendezvények még mindig fontos szerepet töltenek be a rendezvényiparban. A felszerelt konferenciaközpontok és rendezvényhelyszínek lehetővé teszik az események professzionális lebonyolítását. Az ilyen helyszínek szolgáltatásai – mint a hangosítás, a világítás és a technikai támogatás – hozzájárulnak a rendezvény minőségéhez. A legtöbb esetben több lehetőséget is tudnak biztosítani azáltal, hogy más, különféle eseményekhez szükséges szolgáltatókkal – például catering, rendezvénydekoráció, tartalomkészítés – dolgoznak együtt.

Az offline rendezvények nemcsak lehetővé teszik a személyes találkozást, hanem hozzájárulnak a márkák hírnevének növeléséhez is. Az élő előadások, workshopok és a közvetlen kapcsolatteremtés révén ezek a rendezvények nagyobb hatást gyakorolhatnak a résztvevők emlékezetére és érzelmi kötődésére, hiszen a korábban említett „wow”-hatás könnyebben megvalósítható.

Marketingeszközök az offline helyszíneken

Azt gondolnánk, hogy a fizikális reklámanyagok, leírások és útmutatók elavulnak lassan, de sokszor még mindig egyszerűbb ezeket újra átlapozni egy esemény után és mélyebb benyomást is tud kelteni a résztvevőkben.

Az offline rendezvények esetében a marketingeszközöknek is szélesebb skálája áll rendelkezésünkre. Az apró, ámde hasznos tárgyak a saját logónkkal díszítve még mindig nagyszerű reklámlehetőséget biztosítanak. Egy tollat, naptárt vagy jegyzetfüzetet szívesen használnak az emberek, így ezekkel meglephetjük őket a rendezvény helyszínén. Később nemcsak jobb érzéssel gondolnak vissza az eseményre, de sokáig a szemük előtt lesz a márkánk, amivel mélyebb benyomást tehetünk, ezzel is erősítve a lojalitásukat.

Szervezzünk!

Annak ellenére, hogy az online rendezvények terjedése jelentős, az offline rendezvények továbbra is értékesek. Ha saját rendezvényt szervezünk, érdemes kihasználni az előnyöket.

Tervezzünk olyan programokat, amelyek lehetővé teszik a résztvevők interakcióját, csapatmunkákat vagy közös tevékenységeket! Használjunk felszerelt konferenciaközpontokat vagy rendezvényhelyszíneket, de kereshetünk népszerű és gyakran tematikusan berendezett kisebb rendezvénytermeket is, amelyek mindegyike professzionális környezetet és szolgáltatásokat biztosít. Ne feledjük, hogy az offline rendezvények egyedülálló élményeket és lehetőségeket nyújtanak a résztvevőknek, amelyeket az online tér nem tud teljes mértékben pótolni!

Egy-egy márka ismertségének, hírnevének és nagyságának mértékét nem csak előadásokkal lehet növelni. Bátran rendezzünk díjátadókat, workshopokat, bálokat, ahol közelebb tudjuk ismét hozni egymáshoz az embereket! Az ilyen alkalmakon meg tudjuk mutatni a vállalkozásunk emberi arcát és könnyebben tudnak azonosulni a márkánkkal.

Segítő kezek

Ha segítségre lenne szükségünk, akkor a rendezvényszervezők és a nagy tapasztalattal bíró konferenciaközpontok alkalmazottai ezeknek a szervezési feladatoknak a legnagyobb részét leveszik a vállunkról. Így mi továbbra is fókuszálhatunk arra, amihez értünk, mégis magas minőségű összejövetelt tudunk biztosítani az érdeklődő közösségünknek.

Az online rendezvények térnyerése ellenére tehát még mindig fontos helye van az offline rendezvényeknek. Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai, és egyaránt van helyük az események palettáján. Az offline rendezvények ennek ellenére nagyobb lehetőséget adnak a személyes interakciókra, a közvetlen kapcsolatépítésre és a valós élményekre! Fontos tehát, hogy a kihasználjuk az offline rendezvények nyújtotta előnyöket, és professzionális, élménydús eseményeket szervezzünk, amelyek a résztvevők számára emlékezetesek, így tovább növelve a márkánk hírnevét.

Több mint ötezer nyertesnek utaltak már támogatást a vállalati e-autó programban

Több mint ötezer nyertesnek utaltak már támogatást a vállalati e-autó programban, a megemelt keretösszeg bő feléből több mint 5600 tisztán elektromos gépkocsit szerezhettek be a hazai cégek. A pályázati lehetőség december elsejéig még nyitva áll a flottáik zöldítését tervező gazdasági társaságok előtt - hívta fel a figyelmet az Energiaügyi Minisztérium keddi Facebook-bejegyzésében.
2025. 11. 04. 15:30
Megosztás:

A Lakhatási tőkeprogram hatására akár 30 ezer új lakóingatlan épülhet a következő hat évben

A Lakhatási tőkeprogram hatására akár 30 ezer új lakás, bérlakás és kollégium épülhet a következő hat évben - közölte a Nemzeti Tőkeholding kedden az MTI-vel.
2025. 11. 04. 15:00
Megosztás:

A SZÉP-kártya a nyarat követően sem lassít: szeptemberben közel 33,2 milliárd forintot költöttek az emberek 7%-kal többet, mint tavaly

A SZÉP-kártya az idei ősz első hónapjában is a belföldi turizmus egyik legfontosabb hajtóereje volt: a költések összege közel 33,2 milliárd forintot tett ki, ami mintegy 7%-kal szárnyalta túl a tavaly szeptemberi felhasználást. Ezáltal a SZÉP-kártya is érdemben hozzájárult ahhoz, hogy szeptemberben 1,6 millió vendég 3,8 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi szálláshelyeken, ami új csúcsnak számít az év ezen hónapjában. A Kormány döntése értelmében 2025. december 1. és 2026. április 30. között ismét lehetőség lesz hideg élelmiszer vásárlására is felhasználni a SZÉP-kártyákon lévő összegeket. Ezáltal a Kormány SZÉP-kártyán keresztül a családok gondtalan pihenése és a hazai turizmus mellett a kiskereskedelmi fogalom bővülését is támogatja.
2025. 11. 04. 14:30
Megosztás:

Megtorpantak a vevők a sokszor már abszurd ingatlanpiaci árak miatt

Az Otthon Start hitel kezdetben komoly keresletet generált a XIV. és XVI. kerületben is, mára azonban sok vevő elbizonytalanodott a kialakult ingatlanárak miatt. Helyzetüket nehezít, hogy a bankok sokszor lényegesen kevesebbre értékelik az ingatlanokat a vételárnál.
2025. 11. 04. 14:00
Megosztás:

Indul az új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány

Megkezdődött a 2025-ös kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, amelynek keretében az idősebb, 2010 előtt vásárolt, még ugyanannál az üzembentartónál lévő autók tulajdonosai válthatnak biztosítót vagy köthetnek új szerződést - közölte a Netrisk biztosításközvetítő kedden az MTI-vel.
2025. 11. 04. 13:30
Megosztás:

Csökkent a Hugo Boss negyedéves bevétele

Csökkent a Hugo Boss német ruházati és divatcikk kereskedő vállalat árbevétele a harmadik negyedévben éves összevetésben.
2025. 11. 04. 13:00
Megosztás:

Czomba Sándor: stabil a foglalkoztatási helyzet

A nehézségek ellenére a foglalkoztatás helyzete stabil, közel 4 millió 700 ezer ember dolgozik. A legfrissebb adatok alapján relatíve alacsony, 4,5 százalékos a munkanélküliség aránya - mondta Czomba Sándor kedden az M1 aktuális csatorna műsorában.
2025. 11. 04. 12:30
Megosztás:

Már az értékesítési kínálatban a Lakhatási Tőkeprogram első ingatlanjai

A Lakhatási Tőkeprogram kézzelfogható eredményei már megjelentek a piacon: a tőkeprogramban részt vevő 19 alapkezelő közül október végéig 10 kezdhette meg beruházásait. A program összesen 300 milliárd forintnyi keretösszegéből ezzel az állami befektető már 160 milliárd forintnyi kötelezettségvállalást nyitott meg a lakásprojektek előtt. Az első ingatlanok már a tervasztalról bekerültek az értékesítési kínálatba, a tömeges fizikai átadások pedig 2027-re várhatók. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a Nemzeti Tőkeholding közös programja összességében mintegy 1000 milliárd forint értékű ingatlanfejlesztésnek is megágyazhat a piacon, ezáltal akár 30 ezer új lakás, bérlakás és kollégium épülhet a következő években.
2025. 11. 04. 12:00
Megosztás:

Stabilan egy százalék alatt az önkéntes nyugdíjpénztárak költsége

Az önkéntes nyugdíjpénztárak tavalyi - vagyonra vetített - díjterhelési mutatója 0,68 százalékra csökkent, változatlan befektetési és minimálisan apadó működési költségrészekkel, a jövőben várható terheket modellező 30 éves teljes költségmutató átlaga 0,93 százalék lett, így a pénztárak továbbra is az egyik legolcsóbb nyugdíj-előtakarékossági lehetőséget ajánlják ügyfeleiknek - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedden az MTI-vel.
2025. 11. 04. 11:30
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők?

Az ázsiai-csendes-óceáni piacokon a korábbi történelmi csúcsokat követően a profitkivét következtében lefordultak az irányadó részvényindexek: a Nikkei 1,7, a Shanghai Composite 0,9, a Hang Seng közel 1%-os mínuszt mutat a reggeli zárás előtt.
2025. 11. 04. 11:00
Megosztás:

Tovább enyhültek a kamatcsökkentési várakozások az USA-ban

A tegnapi ISM feldolgozóipari BMI váratlanul esett, ennek ellenére pár bázisponttal emelkedtek a kötvényhozamok az USA-ban és az euróövezetben is.
2025. 11. 04. 10:30
Megosztás:

Felfelé korrigáltak hétfőn a nyugat-európai piacok

Vegyesen indították a hetet, illetve a novembert az európai részvénypiacok: a Stoxx600 csekély mértékben, míg a DAX 0,7%-kal került feljebb korrigálva a múlt heti gyengülést, míg a FTSE100 éppen ellentétesen mozgott.
2025. 11. 04. 09:30
Megosztás:

XRP hírek: XRP Spot ETF-ek indulhatnak a következő 14 napon belül? A Remittix árfolyama ugrás előtt áll

A kriptoközösség izgatottan figyel, ahogy olyan hírek láttak napvilágot, melyek szerint az XRP spot ETF-ek már a következő két héten belül elindulhatnak – ez a lépés jelentősen megnövelheti az intézményi hozzáférést a Ripple natív eszközéhez.
2025. 11. 04. 09:00
Megosztás:

FAO jelentés: 1,7 milliárd embert sújt az alacsonyabb terméshozam a termőföld minőségének romlása miatt

Mintegy 1,7 milliárd ember él olyan területeken, ahol a terméshozamok csökkennek az emberi tevékenység okozta talajromlás – egy mindent átható és csöndes válság miatt, ami aláássa a mezőgazdaság termelékenységét és az ökoszisztémák egészségét szerte a világon.
2025. 11. 04. 08:30
Megosztás:

Oda kell figyelni a neutrális kamatokra és a felárra

A magyar gazdaság az év utolsó hónapjaihoz közeledve fokozatos javulást mutat, és az év végén, valamint 2026-ban is élénkülés várható, de a növekedés alacsony bázisról indul. A kamatszint a jelenlegi kilátások szerint jövő februárban vagy márciusban csökkenhet. Fontos tényező ebből a szempontból, hogy miként alakulnak a fejlett országok neutrális kamatszintjei, amelyek nagyban befolyásolják a magyar mozgásteret - mondta Németh Dávid a magyar és nemzetközi gazdaság helyzetéről tartott sajtótájékoztatóján. Beszélt az inflációs pálya mellett arról is, hogyan alakult a termelékenység és miért fontos a javulás ezen a téren.
2025. 11. 04. 07:30
Megosztás:

500 millió forintos támogatással indít közös programot az SZTE és az ME

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs (NKFI) Alapból elnyert csaknem 500 millió forintos vissza nem térítendő támogatással indít közös programot a kutatás-fejlesztés-innováció (KFI) területén a Szegedi Tudományegyetem Technológia Transzfer Vállalata (SZTE TTC Zrt.) és a Miskolci Egyetem (ME) InnoME TTC Kft. az egyetemi kutatások piaci hasznosításáért - közölte hétfőn az SZTE az MTI-vel.
2025. 11. 04. 07:00
Megosztás:

Otthon Start Program: nagyobb a füstje, mint a lángja?

Megjelentek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) várva várt, szeptemberre vonatkozó jelzáloghitel-piaci adatai. A friss adatsor különlegessége, hogy azok most először adnak képet a szeptember 1-jén elindult Otthon Start Program hitelpiaci hatásairól. A korábban elhangzottakhoz képest azonban némi csalódást okoztak a most megjelent számok, ugyanis sem a kihelyezett hitelösszeg, sem a szerződésszám nem számít kiemelkedőnek. Az ugyanakkor igaz, hogy az új szerződéseken belül a támogatott lakáshitelek aránya jelentősen megugrott a korábbiakhoz képest – írja közleményében a Bank360.
2025. 11. 04. 06:30
Megosztás:

Meteorológia: átlag közeli hőmérsékletű és száraz volt az október

Átlag közeli hőmérsékletű és száraz volt az október - közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján hétfőn.
2025. 11. 04. 06:00
Megosztás:

A megelőzés megtérül: egyre több cég szervez célzott szűréseket dolgozóinak

Az idei évben tovább nőtt a munkáltatók érdeklődése az egészségmegőrző programok iránt. Az OTP Egészségpénztárnál a 2024-es évhez viszonyítva 26 százalékkal emelkedett a munkáltatói beléptetések száma, a befizetéseik pedig szeptember végéig meghaladták a 3 milliárd forintot. A munkatársak jóllétét szem előtt tartó cégek célzott munkahelyi szűréseket is szerveznek, amelyek amellett, hogy növelik a lojalitást, csökkenthetik a fluktuációt és a betegszabadságok számát is.
2025. 11. 04. 05:30
Megosztás:

Megnövelt készültség a bevásárlóközpontokban a vírusok terjedése ellen

Fokozott egészségügyi kockázatot jelent a bevásárlóközpontok megsokszorozódó forgalma az ünnepi időszakban, a légúti megbetegedések szezonjával párhuzamosan – hívják fel a figyelmet szakértők. A zsúfolt terekben a kórokozók gyorsabban terjedhetnek, ezért a professzionális háttérmunka mellett a látogatók tudatosságára is szükség van. Medveczky Tamás, a HW Solutions ágazat igazgatója szerint a pandémia óta a látogatók higiéniai elvárásai nőttek, a tiszta környezet bizalmi tényező. Hozzátette: ebben az időszakban növelik a takarítószemélyzet létszámát, és a fókuszt a proaktív, folyamatos fertőtlenítésre helyezik. Ez a kritikus érintési pontok, mint a liftgombok, kilincsek és mozgólépcső-korlátok, valamint a mosdók folyamatos kezelését jelenti. A szakértő hangsúlyozta a vásárlók egyéni felelősségét is: a rendszeres, alapos kézmosás, a kihelyezett kézfertőtlenítők használata és a köhögési etikett betartása elengedhetetlen a fertőzések megelőzéséhez. A biztonságos ünnepi vásárlás közös felelősség.
2025. 11. 04. 05:00
Megosztás: