Van még helye az offline rendezvényeknek napjainkban?
Online vs. offline – előnyök és hátrányok
Az online rendezvények kényelmesek és könnyen elérhetők, hiszen bárhonnan részt vehetünk rajtuk, csak internetkapcsolatra van szükségünk. Így az ilyen rendezvényeket a világ bármely pontjáról elérhetjük. Ebben a közegben csupán az időeltolódás és a nyelvek ismerete szabhat gátat. Az online események lehetővé teszik az interaktív prezentációkat, az online networkinget, miközben sok szervezést megspórolnak a konferencia rendezőinek. Ráadásul könnyen visszanézhetők, így bármikor átélhetjük újra az élményt. Ugyanakkor hiányzik belőlük a személyes interakció, ráadásul nagyobb az esélye, hogy a technika ördöge beleszól a gördülékeny eseménysorozatba.
Az offline rendezvények nehezebbek lehetnek a szervezés szempontjából, de lehetőséget adnak a személyes találkozásokra, a közvetlen kapcsolatépítésre és a valós élményekre. Az elmúlt évek során a járvány, a kötelező maszkviselés és a személyek számának korlátozása miatt rendkívül bonyolulttá vált egy offline rendezvény megszervezése, de az embereknek igenis szüksége van a kapcsolódásra, a fizikai kapcsolattartásra, ezért most sokkal nyitottabbak a személyes találkozásokra. Az offline rendezvények egyik hatalmas előnye, hogy azt a bizonyos „wow”-érzést sokkal jobban átadja, ezáltal emlékezetesebb tud maradni a résztvevők számára.
Az offline rendezvények helye
Térjünk át arra, hogy pontosan milyen szerepe van az „élő” rendezvényeknek a konferenciák világában – mind a mai napig, modernitás ide vagy oda.
A konferenciaközpontokról
Az offline rendezvények még mindig fontos szerepet töltenek be a rendezvényiparban. A felszerelt konferenciaközpontok és rendezvényhelyszínek lehetővé teszik az események professzionális lebonyolítását. Az ilyen helyszínek szolgáltatásai – mint a hangosítás, a világítás és a technikai támogatás – hozzájárulnak a rendezvény minőségéhez. A legtöbb esetben több lehetőséget is tudnak biztosítani azáltal, hogy más, különféle eseményekhez szükséges szolgáltatókkal – például catering, rendezvénydekoráció, tartalomkészítés – dolgoznak együtt.
Az offline rendezvények nemcsak lehetővé teszik a személyes találkozást, hanem hozzájárulnak a márkák hírnevének növeléséhez is. Az élő előadások, workshopok és a közvetlen kapcsolatteremtés révén ezek a rendezvények nagyobb hatást gyakorolhatnak a résztvevők emlékezetére és érzelmi kötődésére, hiszen a korábban említett „wow”-hatás könnyebben megvalósítható.
Marketingeszközök az offline helyszíneken
Azt gondolnánk, hogy a fizikális reklámanyagok, leírások és útmutatók elavulnak lassan, de sokszor még mindig egyszerűbb ezeket újra átlapozni egy esemény után és mélyebb benyomást is tud kelteni a résztvevőkben.
Az offline rendezvények esetében a marketingeszközöknek is szélesebb skálája áll rendelkezésünkre. Az apró, ámde hasznos tárgyak a saját logónkkal díszítve még mindig nagyszerű reklámlehetőséget biztosítanak. Egy tollat, naptárt vagy jegyzetfüzetet szívesen használnak az emberek, így ezekkel meglephetjük őket a rendezvény helyszínén. Később nemcsak jobb érzéssel gondolnak vissza az eseményre, de sokáig a szemük előtt lesz a márkánk, amivel mélyebb benyomást tehetünk, ezzel is erősítve a lojalitásukat.
Szervezzünk!
Annak ellenére, hogy az online rendezvények terjedése jelentős, az offline rendezvények továbbra is értékesek. Ha saját rendezvényt szervezünk, érdemes kihasználni az előnyöket.
Tervezzünk olyan programokat, amelyek lehetővé teszik a résztvevők interakcióját, csapatmunkákat vagy közös tevékenységeket! Használjunk felszerelt konferenciaközpontokat vagy rendezvényhelyszíneket, de kereshetünk népszerű és gyakran tematikusan berendezett kisebb rendezvénytermeket is, amelyek mindegyike professzionális környezetet és szolgáltatásokat biztosít. Ne feledjük, hogy az offline rendezvények egyedülálló élményeket és lehetőségeket nyújtanak a résztvevőknek, amelyeket az online tér nem tud teljes mértékben pótolni!
Egy-egy márka ismertségének, hírnevének és nagyságának mértékét nem csak előadásokkal lehet növelni. Bátran rendezzünk díjátadókat, workshopokat, bálokat, ahol közelebb tudjuk ismét hozni egymáshoz az embereket! Az ilyen alkalmakon meg tudjuk mutatni a vállalkozásunk emberi arcát és könnyebben tudnak azonosulni a márkánkkal.
Segítő kezek
Ha segítségre lenne szükségünk, akkor a rendezvényszervezők és a nagy tapasztalattal bíró konferenciaközpontok alkalmazottai ezeknek a szervezési feladatoknak a legnagyobb részét leveszik a vállunkról. Így mi továbbra is fókuszálhatunk arra, amihez értünk, mégis magas minőségű összejövetelt tudunk biztosítani az érdeklődő közösségünknek.
Az online rendezvények térnyerése ellenére tehát még mindig fontos helye van az offline rendezvényeknek. Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai, és egyaránt van helyük az események palettáján. Az offline rendezvények ennek ellenére nagyobb lehetőséget adnak a személyes interakciókra, a közvetlen kapcsolatépítésre és a valós élményekre! Fontos tehát, hogy a kihasználjuk az offline rendezvények nyújtotta előnyöket, és professzionális, élménydús eseményeket szervezzünk, amelyek a résztvevők számára emlékezetesek, így tovább növelve a márkánk hírnevét.