Vásárlói ingerküszöb fölött az árak: Így változtak a fogyasztói szokások

Az élelmiszerárak növekedése sok termékcsoportban érte el azt az ingerküszöböt, amely után a fogyasztók megváltoztatják a vásárlási szokásaikat. Érdekes adat, hogy a változtatás mellett a fogyasztók számára a márkahűség is fontos azoknak a termékeknek az esetében, amelyekben megbíznak.

Vásárlói ingerküszöb fölött az árak: Így változtak a fogyasztói szokások

A NielsenIQ felmérése szerint az élelmiszerek ára átlagosan 40 százalékkal emelkedhet, mielőtt a fogyasztók más termékekre váltanának vagy kevesebbet vásárolnának. Láthatóan ezt a szintet a magyar élelmiszerboltokban már több termékcsoport esetében is meghaladta az áremelkedés, így sokaknak várhatóan meg kell húzniuk a nadrágszíjukat, rákényszerülve, hogy megváltoztassák eddigi fogyasztási szokásaikat.

„Egy biztos, a hazai vásárlóerő véges, mindemellett az Európai Unióban Magyarországon emelkedtek a legnagyobb mértékben az élelmiszerárak, ráadásul a létfontosságú, alapvető élelmiszerek - mint a tej és a kenyér - ára is drasztikusan nőtt.

A fogyasztás költségei világszerte megnőttek, és az inflációs nyomáshoz igazodó vásárlók ehhez igazítják szokásaikat: egyre többen választják az otthon főzést, mind tudatosabban kerülik a pazarlást, keresik az akciókat, és összességében – a válságra válaszul – kevesebbet vásárolnak, és felelősségteljesebbek az élelmiszer-fogyasztás terén” - fejtette ki a vásárlói szokások változásait Monori István, a több mint húsz éve a Hulala növényi habalapokat forgalmazó König-Units Kft. brand-managere.

A NielsenIQ havonta végez fogyasztói kutatásokat, ami alapján négy kulcsstratégiát azonosított a fogyasztók áremelkedésre vonatkozó reakciója alapján. A kutatás szerint a kevesebb vásárlás mellett ismételten az olcsóbb termékek kerülnek előtérbe, a fogyasztók pedig egyre inkább nyomon követik a vásárlói akciókat és figyelik, mely termékek hol kaphatók a legkedvezőbb áron. A negyedik kategória a tudatosság, azaz a vásárlók több időt és energiát fordítanak a vásárlásaik megtervezésére, bevásárlólistával kelnek útra és ehhez szorosan tartják is magukat.

Promóciós és árverseny a magyar boltokban

A vásárlói szokások változása Magyarországon ismét előtérbe helyezte a márkák közötti promóciós és árversenyt. A fogyasztói felmérésből jól látszik, hogy a fogyasztók aktívan keresik az olcsóbb lehetőségeket, akár olcsóbb helyettesítő termék vagy promóciók formájában. A vásárlási szokások szempontjából azonban érdekes adat, hogy a fogyasztók az olcsóbb termékek felkutatása mellett néhány olyan termék esetében kivételt tesznek, amelyben megbíznak és az áremelkedés ellenére is kitartanak az adott márka mellett.

„Az élelmiszereken belül a Hulala termékek szempontjából érdekes totál hab-habalap kategória csökkenése darabban az előző évhez képest 17 százalék körüli a Nielsen-adatok szerint. A polci árak 2023-ra duplájára emelkedtek a 2022 eleji árhoz képest. A Hulala piaci dominanciája ennek ellenére a kategórián belül nem csökkent, hanem tovább nőtt, ami valószínűleg annak is köszönhető, hogy a márkaismertség mellett a felhasználók tudatában vannak a minőség fontosságának, hiszen a termék beépül egy ételbe, aminek a többi összetevője is hasonló nagyságrendben drágult, így nem kockáztatnak gyengébb képességű termékkel” - magyarázta a jelenséget Monori István.

„Ilyen gazdasági helyzetben, a magas infláció, a drasztikus áremelések mellett egyedüli márkaként tartja a helyét a kategóriájában a Hulala. Ez számunkra a vásárlók lojalitását mutatja. Mindemellett a vendéglátás, és ezen belül a cukrászat, nagyban drágult, és a tendencia azt mutatja, hogy sokan egyre inkább otthon készítik el a fogásokat, ami gazdaságosabb a tudatosan összeválogatott alapanyagoknak köszönhetően, mintha készen vásárolnák meg. A Hulala új variánsai, a laktózmentes és vegán termékek szintén jól teljesítenek. A Nielsen adatokat megerősítve cég szinten is látjuk a növekedést darab eladásban és körülbelül 5-8 százalékkal fogunk többet értékesíteni, mint a megelőző években, ami nagyszerű adat tekintve a gazdasági folyamatokat, és a hab-habalap kategória zsugorodását. A jó hír az, hogy a háziasszonyok ünnepi bevásárlását, termékválasztását akciós árakkal is támogatjuk az ünnepek előtt, továbbá országos Hulala Játssz és nyerj! nyereményjátékunk keretében lehetőségük van értékes konyhai robotgépeket, vagy fődíjként 1 millió Ft értékű Media Markt ajándékkártyát nyerni vásárlásukkal” - tette hozzá a szakember.

Idén karácsonykor is támogathatjuk a súlyosan és krónikusan beteg gyerekek gyógyulását segítő Mosoly Alapítványt

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén karácsonykor is bárki – minimum összeghatár nélkül, akár 100 forinttal is – hozzájárulhat a súlyos, hosszan tartó betegségben szenvedő gyermekek gyógyulását ingyenes mese- és művészetterápiával segítő Mosoly Alapítvány munkájához. Az adományozóknak ehhez annyit kell tenniük, hogy a Mosolyt támogató eMAG webáruházban vásárolnak, vagy a Goldenfood élelmiszereit választják.  
2024. 12. 11. 19:30
Megosztás:

A jövő legforróbb pénzkereseti iparága a kriptovalutákkal: akár napi 5000 dollárt is kereshetsz

Fedezd fel a KSD Miner lehetőségeit és előnyeit!
2024. 12. 11. 19:00
Megosztás:

Karácsony előtti nagyüzem a hortobágyi halgazdaságban

Javában tart a karácsony előtti nagyüzem a hortobágyi halgazdaságban: naponta több tíz mázsa halat szállítanak az üzletekbe, de az ünnephez közeledve ez eléri a napi száz mázsát is - közölte a társaság vezérigazgatója szerdán az MTI-vel.
2024. 12. 11. 18:30
Megosztás:

Nyugdíjbiztosítás: Aki decemberben szerződik, még igénybe veheti az idei adójóváírást is

Az idei harmadik negyedév végén az MNB adatai szerint már több mint 505 ezer adókedvezményes nyugdíjbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 6,2 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
2024. 12. 11. 18:00
Megosztás:

Átadták a Continental Dohányipari Csoport sátoraljaújhelyi raktárcsarnokát

Átadták a Continental Dohányipari Csoport 1200 négyzetméteres raktárcsarnokát a sátoraljaújhelyi Pataki úti iparterületen - közölte a vállalat szerdán az MTI-vel.
2024. 12. 11. 17:30
Megosztás:

Valamelyest csökkentek az albérleti díjak

Novemberben országosan 0,6, Budapesten 1,1 százalékkal csökkentek a kínálati lakbérek az előző hónaphoz viszonyítva, egy év alatt országosan 7,7, Budapesten 7,8 százalékos drágulás történt - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és az ingatlan.com lakbérindexéből.
2024. 12. 11. 17:00
Megosztás:

Megállapodtak a 2025-re vonatkozó halászati kvótákról

Az uniós tagállamok illetékes miniszterei Brüsszelben megállapodtak a 2025-re vonatkozó halászati kvótákról szóló rendeletről, amely lehetővé teszi a halállományok fenntartható szinten tartását és a tengeri környezet védelmét, miközben figyelembe veszi az ágazat életképességét is.
2024. 12. 11. 16:30
Megosztás:

Óriási siker: minden eddiginél több hazai éttermet ismert el a Michelin Guide

A világ vezető étteremkalauza, a Michelin Guide 2024. december 10-i magyarországi díjátadóján az őriszentpéteri Pajta újoncként nyerte el első Michelin-csillagát, miközben minden korábbi csillagos étterem újra kiérdemelte már kivívott elismeréseit.
2024. 12. 11. 16:00
Megosztás:

Az online rulett technológiai forradalma

Az online szerencsejátékok világában az egyik legnépszerűbb és legizgalmasabb játék a rulett. Az évek során, ahogy az internet és a technológia folyamatosan fejlődött, az online rulett is hatalmas változásokon ment keresztül.
2024. 12. 11. 15:56
Megosztás:

Nőtt az Inditex profitja és bevétele

A számos márka, így például a Zara tulajdonosa, az Inditex növelte profitját és a bevételét az idei első kilenc hónapban éves összevetésben.
2024. 12. 11. 15:30
Megosztás:

Stabil a foglalkoztatási szint Magyarországon

A nehézségek ellenére stabil a foglalkoztatási szint, és számos olyan cég van Magyarországon, amely fejleszteni szeretne, ezért dolgozókat keres - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára szerdán az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.
2024. 12. 11. 15:00
Megosztás:

Újabb három szervezet csatlakozott a KiberPajzs programhoz

Újabb három szervezet: a Szerencsejáték Zrt., a Visa és a Mastercard is csatlakozott a KiberPajzs programhoz, így a programban résztvevő partnerek száma 13-ra emelkedett - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
2024. 12. 11. 14:30
Megosztás:

A Dogecoin bálnatevékenységet jelez, miközben az 1Fuel keresztlánc-technológiája felkelti a figyelmet

A bálnák okos kriptodöntéseket hoznak 2025 előtt, amelynek része, hogy profitot realizálnak a Dogecoin-befektetéseiken. A Dogecoin nemrégiben tisztességes hozamot produkált, és a bálnák most ígéretes új kriptovalutákba, például a 1Fuel-be tervezik átirányítani a nyereségüket.
2024. 12. 11. 14:00
Megosztás:

Válogassunk megfontoltan a mobilszolgáltatók karácsonyi ajánlatai között

Az ünnepi időszakban sokan szeretnék meglepni magukat vagy szeretteiket egy-egy új mobiltelefonnal, tablettel vagy okosórával. Ajándékvásárláskor a fogyasztók a szokásosnál jellemzően kevésbé tudatosan hoznak döntéseket, ilyenkor gyakran azt sem gondolják át, mekkora összegű kiadásra kell számítaniuk, illetve milyen hosszú távra szerződnek egy-egy mobilszolgáltatóval új okoseszközük megvételekor. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakértői ezért összeszedték, mit érdemes mérlegelnünk, ha hűségidős szerződéssel vásárolnánk mobil eszközt.
2024. 12. 11. 13:30
Megosztás:

Jövőre is emelkedik a szakképzésben oktatók bére

Jövőre is emelkedik a szakképzésben oktatók bére - hangsúlyozta Varga-Bajusz Veronika, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára szerdán a TV2 Mokka című műsorában.
2024. 12. 11. 13:00
Megosztás:

A magyarok több, mint fele szerint a mesterséges intelligencia megkönnyíti majd a munkájukat

A hazai munkavállalók általánosságban úgy vélik, hogy a munkaerőpiaci körülmények akár már egy-két éven belül is jelentősen átalakulhatnak, és a megkérdezettek közel fele optimista ennek a technológiai átalakulásnak a hatásaival kapcsolatban - derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös felméréséből.
2024. 12. 11. 12:30
Megosztás:

Kós Hubert az MBH Bank új márkanagykövete

Kós Hubert lesz az MBH Bank márkanagykövete a követkető két évben, az együttműködés részeként a sportoló számos alkalommal fog feltűnni a pénzintézet kampányaiban. Az olimpikon személyes részvételének központi témája a sport és a szurkolás mindennapokra gyakorolt hatásának bemutatása lesz, az MBH Bankkal közös célkitűzésük, hogy a sport világára jellemző értékek inspirációt nyújtsanak az emberek számára a saját céljaik eléréséhez vezető úton. Az MBH Bank hosszú évek óta aktív szerepet vállal a magyar sportélet fejlesztésében és szponzorálásában, a népszerű úszóval kötött partnerség újabb mérföldkő a sport támogatása melletti elkötelezettség jegyében.
2024. 12. 11. 12:00
Megosztás:

Az ALTEO napelem parkot épít a MOL-nak

Az ALTEO 37,5MW kapacitású naperőmű fővállalkozói kivitelezési pályázatot nyert a MOL-tól.
2024. 12. 11. 11:30
Megosztás:

Spórolós karácsony: az akciókat vadásszák az európai fogyasztók

Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: idén a magyarok 40 százaléka hozta előrébb a karácsonyi bevásárlást. Az ajándékoknál a minél jobb ár-érték arány és az akciók a döntő szempont.
2024. 12. 11. 11:00
Megosztás:

Több évre kiszámítható bankolást ígér az alapszámla

Mivel több évre megszületett a minimálbér emelés tervezete, ezért az ettől függő havidíjú speciális bankszámla konstrukció, az alapszámla is több évre kiszámíthatóvá vált. A minden banknál elérhető bankszámla fix havidíjért cserébe rengeteg ingyenes tranzakciót tartalmaz, ezért sokaknak érdemes élni vele – írja a BiztosDöntés.hu.
2024. 12. 11. 10:30
Megosztás: