Visszatér Magyarországra a Ticket Restaurant
Korszerű, kedvező adózású, gyors és kényelmes – csak néhány azon jellemzők közül, amelyek az új Ticket Restaurant digitális megoldását jellemzik, és amelynek köszönhetően bármely felelős munkáltató biztosíthatja dolgozói számára a mindennapi minőségi étkezést. A juttatás így nemcsak a jóléthez, hanem a jól-léthez szükséges egyik fontos alapfeltételhez is hozzájárul – hangzott el az Újra Magyarországon a Ticket Restaurant: digitális megoldás a munkavállalók minőségi étkezéséért! elnevezésű eseményen. A kártyák 2022 januárjától kerülnek forgalomba és a már jól ismert SZÉP kártya konstrukció alapján működnek majd. Technikailag három zsebük lesz, fókuszban az étkezéssel és a Mastercard által nyújtott technológiával – ami kényelmes, korszerű érintéses fizetést biztosít.
„Magyarországon jelenleg 4,5 millió munkavállaló kaphatna SZÉP kártyát, azonban közülük csupán 2,2 millióan részesülnek a népszerű juttatásban. A munkavállalók egészsége és az, hogy hosszútávon számítani lehessen rájuk, ma az egyik legnagyobb érték bármely munkáltató számára. Épp ezért ennek a fajta juttatásnak egy sokkal szélesebb körben használt megoldásnak kell lennie. Az Edenred Magyarország küldetésének tekinti, hogy javítson a jelenlegi a helyzeten, és hiszünk benne, hogy a jól ismert, pozitív értékeket hordozó, adókedvezményt biztosító Ticket Restaurant megoldásunkkal ezt most meg is tudjuk tenni” – mondta Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország ügyvezető igazgatója.
Ma már tudományosan bizonyított, hogy nemcsak az elfogyasztott étel mennyisége, de minősége és összetétele is felelős a többi között azokért a civilizációs népbetegségekért, amelyek a táplálkozással állnak összefüggésben. „Az elhízás, a magas vérnyomás és egyéb kardiológiai betegségek, valamint a cukorbetegség rendkívül kockázatosak az egyén és a társadalom számára egyaránt. Ezek a betegségek a téves, vagy hiányos táplálkozási ismeretekre, illetve az ebből fakadó egészségtelen étkezési szokásokra is visszavezethetőek” – hívta fel a figyelmet Antal Renáta okl. élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnök, a Magyar Ártalomcsökkentő és Környezeti Betegségekkel Foglalkozó Tudományos Egyesület képviselője.
E kockázatok mérséklése, valamint az edukáció fontosságának érdekében az Edenred október 16-án, az Élelmezési Világnapon – az Egyesület szakmai támogatásával – hazánkban is elindította Food Programját. Ennek keretében az Egyesület szakemberei a vendéglátóhelyeknek, az üzemi étkezdéknek, a dolgozói étkeztetéssel foglalkozó konyháknak, a közétkeztetőknek, valamint a szociális- és egészségügyi szférában működő konyháknak fogalmaztak meg tudományos alapon nyugvó ajánlásokat a főzés technológiájára, illetve a felhasznált alapanyagokra vonatkozóan. A kezdeményezés célja tehát egyrészről, hogy felhívja az emberek figyelmét a minőségibb táplálkozás fontosságára, másrészt, hogy a vendéglátásban, étkeztetésben résztvevő szolgáltatók minél szélesebb körben tegyék elérhetővé az egészségesebb választás lehetőségét vendégeik számára, így minél több munkavállaló választhasson az étkezései során minőségi és egészséges melegételt. Ez hosszú távon népegészségügyi és nemzetgazdasági szempontból is kedvező folyamatokat indíthat el.
Bár az Edenred ősszel készült Food Barometer felméréséből kiderült, hogy a magyarok 87 százaléka elvárná az éttermektől, hogy egészséges ételek szerepeljenek a kínálatukban, ennek ellenére – noha vannak kedvező változások –, mind a mai napig azok a vendéglátóhelyek vannak többségben, amelyek a pandémiát követően sem változtattak a kínálatukon.
„A jelenlegi, koronavírus okozta járványhelyzetben nagy nehézségekkel kell, hogy szembenézzen a vendéglátóipari szektor, ezért minden forgalomnövelő eszköz – így a Ticket Restaurant is – kifejezetten hasznos lehet a teljes terület számára. Ezzel a kezdeményezéssel az eddiginél szélesebb réteg számára válik elérhetővé az egészséges melegétkezés, olyanok számára is, akik eddig nem, vagy csak ritkán engedhették meg maguknak az éttermi étkezést” – hangsúlyozta Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke.
Az elmúlt években több, a munkavállalói igényekre fókuszáló kutatás bizonyította, hogy a munkavállalók számára értékesek a megélhetési juttatások is, a munkáltatók juttatási stratégiájában pedig fontos, hogy kedvező adózással biztosítsák a megfelelő elemeket – hangsúlyozta Fata László juttatási szakértő, a Cafeteria TREND magazin alapítója. „A munkáltatók a divatos, trendi juttatások keresése közben néha megfeledkezhetnek arról, hogy mennyire fontos a munkavállalók fiziológia szükségleteinek biztosítása. A jó juttatások úgy támogatják a munkáltatói célokat, hogy közben értékesek a munkavállalók számára. Mivel az étkezésre mindenki költ, ezért ennek támogatása széles körben sikeres juttatás lehet. Amennyiben SZÉP kártyán biztosítja ezt a támogatást a munkáltató, úgy 2021-ben mindössze 15% adót kell fizetnie a juttatás után a béren kívüli juttatások keretösszegéig” – tette hozzá a szakértő.
Az Edenred szolgáltatásait jelenleg több mint 50 millió munkavállaló, 850 ezer munkáltató és 2 millió kereskedelmi partner használja a világ 46 országában. A Ticket Restaurant kártyák Magyarországon történő bevezetése is – a többi közt – a cégcsoport azon célkitűzését szolgálja, hogy növelje használóinak jólétét és vásárló erejét, munkaadókként vonzóbbá tegye a vállalatokat, illetve egészségesebb ételekhez juttassa a munkavállalókat.
Magyarországon több ezer munkáltató és több százezer munkavállaló ismeri és használja naponta a cég termékeit és megoldásait. A vállalat szolgáltatásai a hazai piacon is kiszolgálják a munkavállalói juttatások, eladás- és vásárlásösztönző megoldások, szociális juttatások területein felmerülő igényeket a legmodernebb Mastercard kártyás megoldásokon és hagyományos papír alapú utalványokon keresztül.