Walmart: Kevesebbet nem, csak okosabban költenek az amerikaiak
Az USA legnagyobb kiskereskedelmi lánca mind az eladások, mind az eredmény tekintetében növekedni tudott. A bolti és online eladások év/év viszonylatban 4,8 százalékkal, míg negyedéves tekintetben 4,2 százalékkal növekedtek az előző periódushoz képest.
Az amerikai Sam’s Club névre keresztelt e-kereskedelemi szolgáltatás ráadásul 22 százalékkal növekedett, ami jelzi, hogy a kisebb fajta prémiumnak számító házhozszállítás még mindig megfizethető a nagyközönség számára. Az árbevétel növekedését segíthette az is, hogy a különféle akciókra, leárazásokra aktívan lecsapnak a fogyasztók, így azt az érzést keltve bennük, hogy jó üzletet kötöttek, mégis többet hagyva a kasszáknál.
Az árbevétel 169,34 milliárd dollár volt a várt 168,46 milliárddal szemben. A korrigált egy részvényre jutó nyereség pedig 67 cent lett, 2 centtel több az elemzők átlagos becslésénél, az üzleti eredmény pedig 7,9 milliárd a becsült 7,76 milliárddal szemben.
Az éves árbevétel növekedésére vonatkozó várakozását a korábbi 4 százalékról 4,75 százalékra emelte a cég, és ezzel párhuzamosan az üzleti, valamint az adózott eredményre vonatkozó kilátását is megemelte. A jó hírek hatására 4,5 százalékos emelkedéssel nyitott a részvény.