Porsche Hungaria: 32 százalékos piaci részesedés az idén
 Eppel János úgy vélekedett, a magyarországi  újautó-piac az idén a márkakereskedők által kiszállított 53-54 ezer  személyautóval és kishaszonjárművel elérte a mélypontját, és jövőre már  szerény fellendülés következhet. A magas üzemanyagárak, a gépjármű-  finanszírozás hiánya ugyan visszavetik a vásárlási kedvet, de ezt  kompenzálhatják a javuló jogszabályi feltételek - a regisztrációs adó  csökkenése, illetve a gépkocsilízing és -bérlet áfájának  visszaigényelhetősége. 
    
Emlékeztetett: a piacot az idén is a  céges vásárlások tartották mozgásban: az értékesítés 70 százaléka  bonyolódott cégekkel, a vevőknek csupán 30 százaléka volt magánszemély.  Az autócserét az elmúlt években lehetőleg halogató vevők közül különösen  a vállalkozások azok, amelyek számára piaci kérdés, hogy végrehajtsák  ezt a beruházást.
    
Eppel János rámutatott: a kishasznonjárművek  piacán 10-12 százalékos volt a növekedés, a magyarországi kereskedők  mintegy 11.500 kishaszonjárművet értékesítettek.
    
A Porsche  Hungaria márkakereskedői 2011-ben a konszernhez tartozó márkákból -  Audiból, Porschéból, SEAT-ból, Skodából, Volkswagenből összesen mintegy  18.700-at értékesítenek az év végéig, beleértve a kishaszonjárműveket  is. A személyautóknál a piaci részesedés 32 százalékos, míg a  kisteherjárműveknél 14,5 százalékos. Jövőre az importőr 19-20 ezer jármű  eladásával számol. 
    
Eppel János kiemelte, hogy az  alkatrészforgalmat sikerült szinten tartani, részint az év során  elindított garanciaprogramnak köszönhetően, ami jelentős hozzájárulás  volt a márkaereskedések fennmaradásához.
    
Az ügyvezető  emlékeztetett arra, hogy a válság évei alatt, 2008 óta az évi 200 ezer  darabos forgalomra kiépült magyarországi  márkakereskedői hálózat  jelentősen csökkent, 1150-ről 780-ra. A PH kereskedői pontjainak száma  112-ről 89-re mérséklődött, a piacinál kisebb mértékű zsugorodás annak  volt köszönhető, hogy az importőr a gyárral összefogva közvetlen anyagi  és szakértői támogatást biztosított milliárdos nagyságrendben, hogy az  országos lefedettség megfelelő szinten maradhasson.  Eppel János közölte: jövőre az ügyfélelégedettség és a belső hatékonyság javításával próbálják megőrizni a piaci pozíciót. (MTI)
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        