Felmérés: a magyar kkv-k fele tervez marketingfejlesztést jövőre
A cég az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében ismerteti: 3175 cégvezető válaszolt a reprezentatív kérdőíves felmérés során arra, hogy mennyire tudatosan hozzák meg a döntéseiket, és milyen fejlesztéseket terveznek a következő évben. A kutatás az 50 millió és 3 milliárd forint közötti árbevételű magyar cégeket vizsgálta. A felmérés szerint informatikai fejlesztésében 1391 cég, a válaszadók 43 százaléka gondolkodik. Ezzel legfőbb céljuk az, hogy az informatikai rendszerük kövesse az innovatív fejlesztéseket, amivel gyorsan és az igényeknek megfelelően tudják kiszolgálni az ügyfeleket.
A kutatási összefoglalóból az is kiderült, hogy rendkívüli mértékben megnövekedett az adatbiztonság iránti igény. A válaszadó cégvezetők harmada fejlesztené az ügyviteli, vállalatirányítási rendszert. A megfelelő, gyors döntések meghozatalához elengedhetetlenné vált, hogy a vezetők azonnal lehívható céges statisztikákat érjenek el. A nagyobb vállalatok visszajelzéseiben kiemelt szerep jutott a környezettudatosságnak. Ők nagy gondot fordítanak az energiafelhasználására, a zöld nyomtatásra, és az irodaszer-beszerzések optimalizálására is - állapították meg a kutatás során.