1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. A bővülés mértéke jelzi, az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik.

1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

Nő az online szerepe


Miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben is "csak" hozzávetőleg
6%-kal bővült, addig az online piac csaknem 18%-kal tudta növelni bevételeit és ezzel már a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3%-a származik internetes
értékesítésből
.

 

Immár szűk egy hónapon múlik minden


A piac egészére jellemző, lassuló növekedés ellenére
a magyar piacon működő webáruházak 83%-a eredményesebb évet zárt 2017-ben, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerep jutott a karácsony előtti egy hónap kiemelkedő teljesítményének. Az utolsó negyedéves dömping ugyanis a Black Friday akciók hatására egyre inkább már csak az ünnepek előtti, szűk 4-5 hetes időszakra koncentrálódik.

Az akcióban részt vevő boltok magas aránya (62%) és a minden korábbinál nagyobb méreteket öltő marketing verseny olyan várakozásokat keltett a lakosságban, mely egyértelműen az októberi-novemberi vásárlások visszatartását eredményezte.

Kijelenthető tehát, hogy a Black Friday hazánkban is elfoglalta a tengerentúl már rég óta birtokolt helyét: kereskedelmi szempontból nálunk is ez a nap jelenti a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét.


Mennyi tartalékra van szükségem? - ITT kiszámolhatod!

Jól jelzi a Black Friday piacalakító hatását, hogy a teljes negyedik negyedéves online költés több mint ötöde - közel nettó 27 milliárd forint (!) - ezen az egy napon realizálódott.


Túlzóak lettek a kereskedői várakozások 


A Black Friday kapcsán a vásárlókban megjelenő "eufória" a kereskedőket is arra sarkallta, hogy ne maradjanak ki. Ennek köszönhetően 2017-ben minden korábbinál nagyobb - 62%-os - részvétel volt. Azonban az online kiskereskedelmet jellemző koncentráltság miatt, ezen a napon is leginkább a legnagyobb webáruházak voltak képesek igazán érvényesülni. Ők tudták a lehető legnagyobb akciós választékot, megfelelő raktárkészlettel és látványos - TV-re, rádióra és óriásplakátokra is támaszkodó - marketingkampánnyal párosítani. Ez az aránytalan piaci környezet azt eredményezte, hogy a kisebb szereplők a fekete péntekre már inkább kényszerként tekintenek, mintsem valós, forgalom növelő eszközként. Esetükben a korábbi évekre jellemző piacszerzés után a 2017-es Black Friday már sokkal inkább a piacvesztés minimalizálásáról szólt, vagyis az év közben szerzett vásárlói bázist igyekeztek ezen a napon is "helyben tartani" és az ő igényeiket (választék, készlet, árazás és kiszállítás terén) a lehető legjobban kiszolgálni.


A nagyok árnyékában és a "reklámzajban" tehát eltűntek a kisebb e-kereskedők, amit az is jól mutat, hogy összeségében a boltok alig 28%-a számára hozott az előzetesen vártnál jobb eredményt ez a nap, miközben 30% esetében kifejezetten alulteljesített a korábbi évek alapján kialakított várakozásokhoz képest.

 

Már 3 millió aktív online vásárló van az országban


Jól jelzi a marketing fontosságát, hogy a 2017-es online kiskereskedelmi bővülést már nagyobb mértékben magyarázta a vásárlási gyakoriság (11,2/év) növekedése,

mint az online vásárlói bázis (~3 millió fő, +6,9%) bővülése.


A trendek szintjén már látható folyamat a 2018-as évben is jellemezni fogja a piacot, azaz a fejlődést a vásárlási intenzitás határozza majd igazán meg.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A marketing szerepe elengedhetetlen

 


Bár alapjaiban véve a marketing és az árverseny határozza meg legnagyobb mértékben a piacot, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a vásárlói elvárások már nem csak az árhoz kötődnek. A folyamatos leértékelések hatására az ár már nem, mint választási preferencia jelenik meg a vásárlók részéről, sokkal inkább, mint alapvető elvárás. Mivel a lehetséges online vásárlási helyszínek első körös szűrőjén már csak azok az áruházak jutnak át, akik kedvező ajánlattal érik el a fogyasztókat, a tényleges választási szempontokat egyre inkább a szolgáltatási minőség, a szervezettség és a kapcsolt szolgáltatások (fizetési lehetőségek, átvételi lehetőségek, raktárkészlet stb.) fogják meghatározni.


A magyar vásárlók igénylik a személyes bolti átvételt


Egyre erősebben
jelenik meg a személyes átvételi lehetőség iránti igény is a fogyasztói preferenciák között. Ezt bizonyítja az is, hogy a teljes online kiskereskedelmi forgalom közel 80%-a ilyen kereskedésekben realizálódik. Ezt a trendet a tisztán online kereskedő áruházak is kezdik felismerni, így egyre nagyobb arányban nyitnak hagyományos üzletet vagy átvételi pontot.


Terjednek az online fizetési megoldások, de továbbra is készpénzzel fizetünk


A fizetési lehetőségek széles palettája 2017-ben már szervesen hozzátartozott a vásárlók megnyeréséért folytatott küzdelem eszköztárához. Jól jelzi ezt a trendet, hogy a boltok tavaly év végén már átlagosan 4 féle fizetési megoldást tettek elérhetővé. A fejlesztések egyik iránya - köszönhetően a kormányzati programoknak is - egyértelműen az online bankkártyás fizetések területe volt.

 

Ez a 2018-as évben sem fog változni, hiszen a webáruházak 57%-a biztosan tervezi a fizetési megoldások körének bővítését. Ezen belül pedig egyértelműen az online kártyás fizetési lehetőség bevezetését tervezők aránya a legnagyobb (41%).


A fejlesztések ellenére azonban az online vásárlások során továbbra is a készpénzes fizetés a meghatározó, hiszen akár a boltban, akár átvevőhelyen, akár futárnál, összességében az online vásárlások 58%-a még mindig így kerül kifizetésre. A készpénz szerepe, bár csekély mértékben csökkent, továbbra is erősen meghatározó és ez várhatóan nem is fog változni a következő években. 


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

Csalók küldenek sms-t vagy e-mailt az ALDI nevében

Jogtalanul és megtévesztő módon használják ismeretlen csalók az ALDI nevét, akik sms-ben vagy e-mailben küldenek értesítést az ALDI-tól érkező csomagról, nyereményről vagy tesztről. A kiküldött sms-ekhez és e-mailekhez az ALDI Magyarországnak nincs köze, ezért a vállalat arra kéri a felhasználókat, hogy ne kattintsanak az sms-ben vagy e-mailben érkezett linkre, és ne adják meg semmilyen felhasználónevüket, jelszavukat vagy egyéb személyes adatukat.
2021. 01. 22. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A járvány ellenére tavaly is csúcsközeli forgalom zajlott a hazai használtautó-piacon

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon közel 780 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2020-ban. Ezzel a koronavírus miatt bevezetett különféle korlátok ellenére a valaha volt második legforgalmasabb évét zárta a piac, az elmaradás az előző, 2019-es rekordévben mért 808 ezertől mindössze 3,5 százalék.
2021. 01. 21. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új európai online piactér indult

A koronavírus-járvány rengeteg vállalatnak felnyitotta a szemét azzal kapcsolatban, hogy érdemes visszatérni s közelebbi, hazai vagy kontinensen belüli terméket vásárolni. Az európai piacon hatalmas még a fejlődési potenciál, ugyanis a kis- és középvállalkozások számtalanszor botlanak nyelvi nehézségekbe, ami gátat is vethet az együttműködéseknek. Ennek a problémának a megoldására is lehetőséget fog adni egy közelmúltban indult európai online piactér, ahol minden korábbinál egyszerűbben egymásra találhatnak a vállalatok. Az egyelőre lengyel-magyar-angol viszonylatban elérhető fejlesztést hamarosan kilenc országra terjesztik ki.
2021. 01. 21. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Gazdasági Versenyhivatal elnökével egyeztett Varga Judit

Varga Judit igazságügyi miniszter a Gazdasági Versenyhivatal elnökével, Rigó Csabával egyeztetett a nemzetközi digitális vállalatok visszás kereskedelmi gyakorlatáról kedden.
2021. 01. 20. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így emelte a béreket az Aldi

Idén is az inflációt meghaladó mértékben emelte az Aldi az áruházi és a logisztikai munkavállalói bérét, a legtöbb pozícióban legalább 4 százalékkal nőttek a bérek január 1-jétől, de egyes munkakörökben az emelés a 8 százalékot is elérte - közölte az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. hétfőn az MTI-vel.
2021. 01. 18. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változtak a fogyasztói árak egy év alatt - ábrán mutatjuk!

a fogyasztói árak változása az előző év azonos időszakához viszonyítva; százalék; élelmiszerek; szeszes italok, dohányáruk; ruházkodási cikkek; tartós fogyasztási cikkek; háztartási energia; egyéb cikkek, üzemanyagok; szolgáltatások; összesen
2021. 01. 18. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Autóvásárlási rohamra számíthatunk idén

Sokan hosszú távon is felhagynának a tömegközlekedéssel a koronavírus-járvány miatt – derül ki az EY 3300 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A hirtelen megváltozó keresletre a járműiparnak is fel kell készülnie.
2021. 01. 15. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

36 százalékkal nőtt a magyar export Üzbegisztánba

A magyar kivitel Üzbegisztánba tavaly az első tíz hónapban 36 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és bőven meghaladta a 100 millió dollárt - közölte a külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön, miután telefonon tárgyalt Sardor Umurzakov miniszterelnök-helyettessel, az üzbég befektetésért és külgazdasági kapcsolatokért felelős miniszterrel.
2021. 01. 15. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Meglepő eredményekkel zárta az évet a a kínai export

A várakozásokat meghaladva bővült a kínai export decemberben a hetedik egymást követő hónapja tartó növekedést követően, részben annak köszönhetően, hogy a kínai gyártók előnyös helyzetbe kerültek a külföldi, a járványügyi korlátozások miatt akadályoztatott versenytársaikkal szemben.
2021. 01. 14. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekord forgalommal zárta 2020-at a Budapest Airport cargo

A Budapest Airport cargo forgalma a járvány okozta globális kihívások ellenére 2020-ban is rendkívül erős volt, a légikikötő az elmúlt évben 134 459 tonna légiárut kezelt, 2020 végén pedig rekord negyedéve volt regisztrálhatott - közölte Budapest Airpot szerdán az MTI-vel.
2021. 01. 14. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezeket a használt autókat veszi a magyar

A használt autót külföldről vásárló magyarok továbbra is a német modelleket választják a leggyakrabban, a húsz legnépszerűbb autóból tizenöt német márka volt tavaly - közölte friss statisztikái alapján a Vezess.hu szerdán.
2021. 01. 14. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Folytatja áruházfelújítási programját a Praktiker

Folytatja áruházfelújítási programját a Praktiker, a barkácsáruház-lánc készül az otthonfelújítási program beindulására - közölte a vállalat szerdán az MTI-vel.
2021. 01. 13. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Vámkötelessé váltak a Nagy-Britanniából érkező, és az oda tartó termékek

Vámkötelessé váltak a Nagy-Britanniából érkező és az oda tartó termékek, mivel az Egyesült Királyság 2020. február 1-jén kilépett az Európai Unióból, január elsején pedig elhagyta az EU vámunióját is - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) keddi, MTI-nek küldött közleményében.
2021. 01. 13. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lekapcsolták a darkweb legnagyobb illegális piacát

Lekapcsolták az úgynevezett darkneten, az internet különleges titkosító technológiákkal működő, főleg bűnözők által használt részén működő, DarkMarket nevű felületet, a világ eddig ismert legnagyobb illegális piacterét - közölte az Európai Unió rendőrségi együttműködési szervezete (Europol) kedden.
2021. 01. 13. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Forgalomból kivont fogfehérítőt hirdettek, a GVH vizsgálatot indított

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, mert reklámgyakorlatuk több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat.
2021. 01. 12. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az online vásárlás szárnyal a vírus-válságban is: ingyenes e-kereskedelem akadémia indul vállalkozásoknak

A koronavírus-járvány soha nem látott áttörést hozott az online kereskedelem terén tavaly. 2020 első hat hónapjában a KSH adatai szerint közel 500 milliárd forintra nőtt az e-kereskedelem forgalma, miközben minden 3. magyar rendszeresen és szívesen költi pénzét a digitális térben. A szegmens tehát a válság nyertese lett. A Stylers Group információ-technológiai szolgáltató cégcsoport januárban hat alkalmas, ingyenes online szakmai előadássorozatot indít, melynek keretében az e-commerce üzleti és technológiai aktualitásait járják körbe elismert hazai és nemzetközi szakemberek segítségével. A Protechtor E-commerce első alkalmával, január 19-én, rögtön egy nagyágyú, az amerikai Walmart Labs San Diego-i vezetője lesz az előadó.
2021. 01. 12. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csalókra figyelmeztet a Jófogás.hu

A Jófogás internetes kereskedelmi portál egyes felhasználóitól adathalász kísérlettel próbálták kicsalni a bankkártya adataikat. A portál figyelmeztet: szállításnál senkitől nem kérik előre a bankkártya-adatokat.
2021. 01. 11. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kevesebbet költöttünk 2020 karácsonyán a járványhelyzet miatt

A megkérdezettek 40 százaléka a járványhelyzet miatt kevesebbet költött karácsonyra 2020-ban, mint egy évvel korábban – derül ki abból az online kérdőíves kutatásból, amelyet a magyarok karácsonyi szokásairól készített a Sansin, több mint 1300 fő megkérdezésével. A 2019-ben is elvégzett kutatás eredményeit összehasonlítva látható, hogy a legtöbben 10 ezer és 50 ezer forint között költenek ajándékokra. A karácsonyi pazarlás még mindig súlyos probléma: minden 5. megkérdezett dobott ki ételt az ünnepek alatt.
2021. 01. 08. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

14 éves csúcsot ért el az USA külkereskedelmi hiánya

Novemberben a vártnál nagyobb mértékben 14 éves csúcsra emelkedett az Egyesült Államok külkereskedelmi hiánya a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézetei, a U.S. Census Bureau és a U.S. Bureau of Economic Analysis szerdai közös jelentése alapján.
2021. 01. 07. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent a kiskereskedelmi forgalom 2020 novemberében

Tavaly novemberben a nyers adat szerint 0,3 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 0,8 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számolt forgalma az egy évvel korábbihoz képest. Az előző hónaphoz viszonyítva 1,1 százalékkal nőtt az üzletek szezonális és naptárhatástól megtisztított forgalma - közölte csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 01. 07. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások: