13 éves csúcson a német fogyasztói bizalom
2015. 01. 28. 08:33
Tovább nő a németek optimizmusa, ugyanis GfK gazdaságkutató intézet előremutató német fogyasztói hangulatindexének februárra vonatkozó értéke 9,3 pontra emelkedett a januári 9 pontról, ami 13 éves csúcsnak számít. Elemzők 9,1 pontra számítottak.
A fogyasztók gazdasági várakozásai a vásárlási hajlandóság és a decemberben még csökkenést mutató jövedelmek alakulására vonatkozó várakozások is javultak januárban.
A gazdasági várakozások index értéke januárban 8 ponttal 22,5 pontra emelkedett, ennél magasabb értéket 2014 júliusa óta nem mértek. A vásárlási hajlandóság index januárban 8,3 ponttal 57,4 pontra nőtt a decemberben mért 49,1 pontról, ami már a negyedik havi emelkedés egyhuzamban. A jövedelmek alakulására vonatkozó várakozások mutatója a decemberi 7,5 pontos visszaesés után januárban 6,8 ponttal 47,8 pontra emelkedett.
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.