2024-es B2B marketing statisztikák és eszközök

A B2B online vásárlások megugrását először a Covid utáni időszakban lehetett érzékelni. A Sana statisztikái szerint a B2B vásárlók online kiadása 45%-kal nőtt, az online vásárolt termékek mennyisége pedig 51-67%-kal emelkedett ebben az időszakban.
Néhány kulcsfontosságú adat
A B2B marketingben a vásárlók 67%-a online kezdi el felkutatni a keresett terméket vagy szolgáltatást. Ha pedig új szolgáltatót keres, ez a szám már 90%, vagyis jelentős többségük online néz utána új partnereknek. A vásárlók szintén 90%-a 2-7 weboldalt néz meg, mielőtt vásárolna, és 3-7 tartalmat is megtekint, mielőtt felvenné a kapcsolatot a szolgáltatóval (forrás: kurve.co.uk).
Általános B2B marketing adatok
A MarketingChart legutóbbi beszámolója szerint a felmérésben résztvevők 40%-a azt állította, hogy egy B2B vásárlás mindössze két-három hét alatt lezajlik. Globális szinten a B2B vásárlók 81%-a arra törekszik, hogy a lehető leggyorsabban végigvigye a vásárlási folyamatot - onnan kezdve, hogy elkezd keresgélni online. Ez az adat szembemegy a legtöbb marketinges cég elképzelésével: sokáig mi is azt hittük, hogy a B2B vásárlási döntések sokkal hosszadalmasabb folyamatok. Jól látszik, hogy ma már ez az iparág is felgyorsult, így a kampányoknak és az értékesítők reakcióidejének is fel kell gyorsulnia.
Érdekes adatot közölt a Gartner tanácsadó cég is: kutatásuk szerint 2025-re az eladók és vevők közötti interakciók 80%-a online fog történni, tehát egyre ritkább a személyes és offline kapcsolat. Ezzel párhuzamosan viszont a B2B marketingesek átlagosan 10 különböző csatornát fognak használni az ügyfeleikkel való kapcsolattartásra. Ezek az adatok ugyan elsősorban a fejlett nyugati országokat jellemzik, de a trendek fokozatosan itthon is utol fogják érni a globális átlagot.
Érdemes azt is megismerni, hogy melyek azok a csatornák, ahol elérik a vevőket az üzleti kereskedők és szolgáltatók. A nemzetközi trendek alapján a legtöbb cég weboldallal rendelkezik, digitális marketing hirdetéseket futtat (például Google Ads), tartalommarketingbe fektet, és e-mail marketingre költ. Érdemes tehát a B2B cégvezetőknek ezekkel az eszközökkel kezdeni a felzárkózást, ha hosszú távon is versenyben kívánnak maradni.
A Marketing21 B2B marketing eszközei
Online marketing ügynökségként a Marketing21-nél is évek óta számos B2B szolgáltatóval dolgozunk együtt. Nap mint nap webshopok, vállalatirányítási rendszerek, építőipari szolgáltatók, szoftvercégek, HR, tréning, coaching, valamint jogi szolgáltatók digitális reklámkampányain dolgozunk.
Az a tapasztalatunk, hogy azok a cégek tudnak a legjobb eredményeket elérni, akik komplex online marketing stratégiában gondolkoznak. Nem jó irány, ha egy vállalat túlzottan függ egy-egy hirdetési vagy lead generálási megoldástól. Mi az ügyfeleinket többek között keresőoptimalizálással, Google Ads hirdetésekkel, Google Display megjelenésekkel, közösségi média jelenlét erősítésével, konverzió optimalizálással (CRO) és e-mail marketinggel támogatjuk. Abban hiszünk, hogy egy együttműködés akkor jó, ha transzparens, mérhető és megtérülő. Így az ügyfeleink nem kiadási tételként tudják kezelni a marketing kampányokat, hanem látják a befektetésük eredményességét.