3,5 milliárd eurós nyereséget termelt az IKEA
„Fantasztikus év áll mögöttünk: befektetéseinkkel jelentős lépéseket tettünk a fenntartható működés irányába, és jobb ajánlatokkal szolgálhatunk vásárolóinknak, akik számára – bővülő online csatornáinknak köszönhetően – még elérhetőbbé váltunk” – mondta Peter Agnefjäll, az IKEA Csoport elnök-vezérigazgatója az IKEA Csoport 2015-ös pénzügyi és fenntarthatósági beszámolójának bemutatóján.
A gazdasági növekedéshez legnagyobb részben a már meglévő áruházak eredményei járultak hozzá. A 13 idén megnyílt áruház és a 13 országban elérhető online vásárlás is komoly szerepet játszott az eredmény elérésében – az utóbbi túllépte az egymilliárd eurós bevételt. Bár a teljesítmény egyenletesen oszlik meg a piacok között, Németország rekordnövekedése kiemelkedik a többi közül, valamint Dél-Európa IKEA áruházaiban is ígéretes a fejlődés. Az észak-amerikai eladási mutatók stabil növekedést mutattak, a legújabb piac, Dél-Korea pedig felülmúlta a várakozásokat.
A növekedés lehetővé teszi az IKEA Csoport számára, hogy megerősítse üzleti működésének központi elemeit, a már meglévő áruházakat. Nagy hangsúlyt helyeznek emellett arra is, hogy a vásárlók online is kapcsolatba léphessenek az IKEA-val: új áruháztípusok bevezetését tervezik, valamint az online rendeléshez kapcsolódó átvételi pontok tesztelése is folyamatban van.
„A klímaváltozás elleni fellépés egyszerre motivál minket az innovációra és ad lehetőséget arra, hogy tovább javítsunk a működésünkön. Célunk az, hogy lehetőséget nyújtsunk vásárlóinknak otthonaik fenntarthatóvá tételére – folytatta Peter Agnefjäll. – Különösen büszke vagyok arra, hogy a tavalyi év során több mint 90 millió LED-es izzót és lámpát adtunk el, ami nemcsak a háztartási kiadások csökkenéséhez járult hozzá, hanem világszinten jelentős mennyiségű energia megtakarítását is eredményezte.”
Az IKEA Csoport továbbra is szeretné megosztani az IKEA sikereit a munkatársaival. A cég a 2015-ös pénzügyi év során 105 millió eurót különített el a Tack! nevű, munkatársaknak szóló hűségprogramjára. A program két évvel ezelőtti elindítása óta így már 305 millió euróra nőtt a jutalom összege.