36 százalékkal több új traktort vásároltak tavaly a gazdák
„A kiugró növekedés több tényezőnek is köszönhető – mutatott rá Bolyki Bence, az Agroinform.hu ügyvezetője. – Egyrészt kedvezőek voltak a támogatási lehetőségek: számos pályázati forrás aktivizálta tavaly a mezőgazdasági gépek piacát. Emellett a növénytermesztők közül azok, akiknek termését a súlyos aszály nem károsította jelentősebb mértékben, sokan dönthettek úgy, hogy a piaci terményár-emelkedések nyomán növekvő bevételeikből a későbbre tervezett gépbeszerzéseiket is előre hozzák. Örvendetes, hogy a gépesítettség műszaki színvonalának idei fejlődési ütemével a hazai mezőgazdaság ismét közeledni tudott a nyugat-európai országokban tapasztalható szinthez”
A traktormárkák közötti versenyben a John Deere tavaly közel ezer traktort adott el a DataHouse által közzétett forgalomba helyezési adatok szerint, ami a piac 21,4 százalékát jelenti. Stabilan tartja második helyét a New Holland 10 százalékos részesedésével. Tovább törtek előre az indiai Solis-Sonalika traktorok a magyar piacon: egy év alatt a növekvő piacon is 6,3-ról 9,9 százalékra tudták növelni részesedésüket, amellyel hajszál híján a második helyet is elcsípték. A Claas 6,4 százalékkal áll a negyedik helyen. A lista további helyein a Fendt, a Massey Ferguson és a Case IH márkákat találjuk egyenként 5-6 százalékos értékesítési aránnyal.