40 ezer forinttal indult, ma milliárdos céget vezet a testvérpár

Nagy Antal és Nagy Gábor két és fél évtizeddel ezelőtt az édesanyjuktól kért pénzből kezdett el vállalkozni, de hosszú és rögös út vezetett odáig, ahol most tartanak. Különböző kalandokban volt részük, egyszer még tönkre is akarták tenni őket, de soha nem adták fel. A 2008-as gazdasági világválság után egy modellváltásnak köszönhetően sikerült hatékonyabbá válniuk és azóta folyamatosan nőnek a vállalat bevételei és nyereségessége. Tavaly a koronavírus-járvány miatt megháromszorozódott a forgalmuk, az ezzel megkeresett pénzt pedig infrastruktúrába fektetik és exportpiacra lépnek.

40 ezer forinttal indult, ma milliárdos céget vezet a testvérpár

Nagy Antal az 1990-es évek elején házaló ügynök volt, két olyan cégnél is dolgozott, ahol megtanult eladni, ezen felbátorodva saját vállalkozást szeretett volna építeni. Ehhez fivére, Gábor segítséget kérte, aki eleinte nem akart kötélnek állni, mert jól fizetett az akkori munkahelye, de végül rábólintott az ajánlatra. A testvérpár édesanyjától kért 40 ezer forintot, ellátogattak a ma már nem létező Józsefvárosi piacra, megvették az első árukészletet és nyakukba vették a várost. Nem sokkal ezután kezdődött a Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. története is.

A testvérek 1995-ben kezdtek el tisztítószereket gyártani, akkor még Bt. formában. Az elején még csak házaltak, de hamar ráébredtek arra, hogy olyan terméket szeretnének, amivel értéket is teremtenek.

„Egyszer találkoztunk egy sráccal, aki Hollandiában és Európa-szerte is úgy élte egy időben az életét, hogy tisztítószereket árult. Ittuk a szavait és akkor elhatároztuk, mi is az útjára lépünk. Internet hiányában elővettük az Arany oldalakat, de hiába kerestünk benne potenciális beszállítót, mindegyik céggel volt valami baj. Végül egy hölggyel sikerült beszélnem, akivel közöltem, olyan tisztítószerre van szükségünk, ami mindenre jó. Azt felelte, ilyen termék nincs a piacon. Ebben a pillanatban fogadtuk meg, hogy mi akkor kifejlesztjük” – emlékezett vissza a kezdetekre Nagy Antal, hozzátéve, három hónap múlva, sok kalandot megélve lett egy termékük, ami a Brilliance Általános tisztítószer nevet kapta.

Tönkre akarták őket tenni, megerősödve kerültek ki belőle

Mindig, amikor zsákutcába jutottak újra gondolták tevékenységüket. Nagyék a vállalkozás indítását követően két évvel finomhangoltak a rendszeren: rájöttek, hogy sokkal nagyobb üzlet az, ha nem házalnak, hanem intézményeket keresnek fel a termékükkel. Új célokat kellett kitűzni, hiszen hamar kiderült számukra, hogy a termékfejlesztés nincs letudva, inkább csak most kezdődik.

Sejtésük beigazolódott, úgy emlékeznek vissza erre az időszakra, mint amikor kinyílt a világ előttük. Lett hét viszonteladójuk, akik között felosztották az országot, és összességében legalább 50 értékesítőt foglalkoztattak.

„2003-ban jutottunk el oda, hogy megépítettük a Csepel Művek területén az új épületünket és be is költöztünk. Ez egy iroda volt és raktár, üzem még nem volt benne. Csakhogy az egyik viszonteladónk nem akart kifizetni nekünk 15 millió forintot és tönkre akart tenni bennünket. Elcsábította a többi viszonteladót, telebeszélte a fejüket. Egy dolgot felejtett viszont el a nagy hevületben: az árbevételnél fontosabb a nyereség, de ennél is sokkal fontosabb a becsület. Ha bűnözővel állsz össze, annak nem lesz jó vége. És az élet minket igazolt” – mondta Nagy Gábor.

Az összes akkori viszonteladójuk azóta önerejéből ment csődbe, vagy aki még mutat életjelet, nagyon alacsony szinten tengődik. 2004-ben ismét újra kellett gondolni tevékenységüket, elkezdtek gyorsan eladni, értékesítőket felvenni. Rengeteget dolgoztak, nem voltak tartalékaik, de legalább mínuszban sem voltak. A viszonteladói korszak tehát véget ért, de 2010-re 70 millió forint hitelt halmoztak fel, a gazdasági világválságot pedig ők csak ekkor érezték meg igazán.

„El kellett döntenünk, hogy marketing vagy infrastruktúra típusú vállalkozás vagyunk-e. Ezt egyszer minden cégvezetőnek át kell gondolnia. Rájöttünk, mi utóbbi kategóriához szeretnénk tartozni, de úgy akarunk viselkedni, mint az előbbi csoport. 2004-ben szinte még újra sem indultunk, de már költségeink voltak. Olyan veszteség keletkezett, amit aztán nyolc évig görgettünk magunk előtt. Ma már tudjuk, az a projekt, ami az elején veszteséges, az az is marad, ha az nincsen hatékonyan újraszervezve.” – fogalmazott Nagy Antal.

A briliáns ötlet

A Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. 2012-ben építette meg saját gyárát. Ez volt az a pillanat, amikor a sok „nem lehet” és „nem vagyunk képesek rá” gondolat után elhatározták magukat és cselekedni kezdtek. Bele kellett tanulniuk, nem volt kis feladat, de megoldották. Egy üzemet kellett irányítaniuk és ismét újra tervezni a tevékenységüket. Eljutottak oda, hogy még hatékonyabbá tegyék tevékenységüket, ezért tüzetesen végig vették a cég működését.

Ekkor jött a briliáns ötlet. A mosogatószerük árán 26 százalékot kellett volna emelni ahhoz, hogy megtérülő legyen, ugyanakkor az ő termékükben 30 százalék hatóanyag van, de a boltokban kapható 3 százalékos is. Ezért pozícionálni kezdtek, így született meg a szuperkoncentrátum, a koncentrátum, a felhasználásra kész verzió. Többet nem kellett elmondani senkinek, hogy mi a különbség a két termék között és senki nem szólt egy szót sem az áremelés miatt. Sőt azóta is a szuperkoncentrátumot vásárolják nagyobb számban.

2013-ban következett az az időszak, amikor helyre tették a nyereséget, a cég forgalma pedig azóta is folyamatosan növekszik. 2020-ban egy pozitív válság következett be a vállalat életében: a koronavírus annyira telibe találta őket, hogy megháromszorozták a forgalmat. A 10 éve fejlesztett alkoholos kézfertőtlenítőjükkel azonnal a piacon tudtak lenni. persze voltak fennakadások de még így is több mint 300 tonna fertőtlenítőt adtak el.

„Haszonélvezői vagyunk a helyzetnek, de ez nem történik csere nélkül. Mi egy olyan cserét tudunk adni az embereknek, amire szükségük van. Ez fontos, mert nagyon sok olyan cég került a piacra, akik sebtében összedobtak egy fertőtlenítőt, ami lemarja a kezet, csak gyorsan gazdagodjanak meg alapon működnek. Viszont mi 1995 óta, idestova 25 éve ezen a piacon vagyunk és a következő 250-et is itt tervezzük” – értékelt Nagy Gábor.

A jövővel kapcsolatban arról beszélt, sikerült megvenniük egy ingatlant, ahol egy 21. századi üzemet fognak megépíteni. A tavaly megkeresett pénzt az infrastruktúrába fektetik és exportpiacra lépnek. Előkészítik a céget a nemzetközivé válásra, alapterületüket több mint háromszorosára növelik és a gyártási kapacitást a tízszeresére emelik. Az első lépés az EU-piac, a második pedig, hogy egy olyan céget hozzanak létre, amit majd generációról generációra tudnak tulajdonosként tovább vinni örököseik.

Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Közel 4 százalékos volt a munkanélküliség júliusban

A munkanélküliek száma 189 ezer volt júliusban, a 3,9 százalékos munkanélküliségi ráta 0,1 százalékponttal csökkent az előző hónaphoz és 0,6 százalékponttal az egy évvel korábbihoz mérve - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 18:00
Megosztás:

Ekkora volt foglalkoztatottak száma az előző hónapban

Júliusban 4 millió 704 ezer volt a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos havi létszáma - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 16:00
Megosztás:

Javult a magyarok egészségértése

Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
2021. 08. 29. 12:00
Megosztás:

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten

Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
2021. 08. 28. 06:00
Megosztás:

A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből

Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 03:00
Megosztás:

Elkészült a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveinek rekonstrukciója

Közel 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból felújították a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveit - közölte a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖVIZIG) csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 01:00
Megosztás:

Megszűnik a bérkerékpáros rendszer Nagykanizsán

A létrehozása után öt évvel, a magas fenntartási költségek és az alacsony kihasználtság miatt megszűnik Nagykanizsán a közösségi bérkerékpáros rendszer - egyebek mellett erről is döntött csütörtökön Nagykanizsa közgyűlése.
2021. 08. 28. 00:00
Megosztás:

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest ingyenes koncertsorozat hetedik évada augusztus 29-én a Millenáris Széllkapu Parkban.
2021. 08. 27. 23:00
Megosztás:

Az Axel Springer megveszi a Politicót

az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
2021. 08. 27. 21:00
Megosztás:

110 ezer rászoruló diák kap ingyenes tanszercsomagot

Több mint 110 ezer rászoruló diáknak osztanak ki ingyenes tanszercsomagot a tanévkezdésre - közölte a lebonyolító Klebelsberg Központ elnöke csütörtökön budapesti sajtótájékoztatón.
2021. 08. 27. 20:00
Megosztás:

Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
2021. 08. 27. 17:00
Megosztás:

Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot

Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
2021. 08. 27. 07:00
Megosztás:

Erre kérte az iskolákat az Emmi

A tanév közeledtével a higiéniás és alapvető egészségvédelmi szabályok fokozott betartására kérte az iskolákat az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csütörtökön.
2021. 08. 27. 02:00
Megosztás:

Emelkedett az 5, 10 és 15 éves államkötvények aukciós átlaghozama

A meghirdetett mennyiségnél 20 milliárd forinttal kisebb összegben, 35 milliárd forintért értékesített 5, 10 és 15 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
2021. 08. 27. 00:00
Megosztás:

Az E.ON Hungária Csoport marad a férfi és a női vízilabda ob I névadó főszponzora

A 2021/22-es szezonban is az E.ON Hungária Csoport lesz a női és a férfi vízilabda ob I névadó főszponzora.
2021. 08. 26. 23:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
2021. 08. 26. 22:00
Megosztás: