9 hónapon át 100.000 forint, ez a legnépszerűbb munkanélküliségi biztosítás
A CLB a francia April magyar leányvállalatának a termékét értékesíti. A piacon először több mint egy éve megjelent másik internetes alkusz cég, a Biztositás.hu Kft. tapasztalata is hasonló volt az értékesítés fellendültekor, ott is azok keresték az ACE European Group kockázatvállalásával kínált munkanélküliségi biztosítást, akik kevésbé voltak veszélyeztetettek.
A Google adatai szerint az elmúlt hónap során is heti 3-5 ezer hazai érdeklődő próbált a legismertebb keresőn keresztül információhoz jutni a munkanélküliségi biztosításról - olvasható a CLB közleményében. A szerződők a 6, illetve a 9 hónapra választható szolgáltatás közül a hosszabb idejűt keresik. A leggyakrabban választott 100 ezer forintos szolgáltatás egyúttal azt jelenti, hogy nem a minimálbéres, hanem a jobban kereső réteg köt ilyen biztosítást, hiszen a szolgáltatás nem lehet több mint a nettó jövedelem 70 százaléka.
A másik gyakorlati tapasztalat, hogy 10 munkavállalóból 7-8 meg tud felelni a biztosítási feltételeknek. Rácz István a Biztositás.hu Kft. ügyvezetője elmondta, hogy az ACE biztosításából 10 ezret értékesítettek, akkor viszont a kockázatvállaló felfüggesztette az értékesítést. Az ő tapasztalata szerint a 80-90 ezer forintos szolgáltatás volt a jellemző, mivel ennek a havi díja alatta maradt 3 ezer forintnak.
Most már az ő cége is az April biztosítását közvetíti, eddig 2 ezret adtak el belőle, és a szolgáltatás összege, valamint a havi díj nem változott. Az ügyvezető úgy véli, hogy a válságból való kilábalás nem csökkenti a munkanélküliségtől való félelmet, így ez a piac még felfelé tart.
Elvileg kétmillió magyar alkalmazottat érinthet élete során az elbocsátás veszélye, ekkora jelenleg a munkanélküliségi biztosítás - mint termék - potenciális piaca, mondta Francois Maresquier, az April CEE Development Kft. vezérigazgatója az MTI-nek a közelmúltban.
A magyar April által kidolgozott terméknek az AXA a kiválasztott kockázatvállalója, miközben az April Kft. "csak" értékesítési és a teljes ügyfélkapcsolati folyamatokat menedzseli a magyar piacon. A vezérigazgató évi 10-20 ezer szerződés megkötésére számít Magyarországon, ennek elérésére kapcsolta be az értékesítésbe az internetes biztosítási alkuszokat.