A Balatonring mellé állt a kormány
Ujhelyi István államtitkár hangsúlyozta, hogy a MotoGP verseny jogtulajdonosával, a Dornával eddig senki nem tudott öt évnél hosszabb időre szerződést kötni, csak Magyarország, ami nagyfokú bizalmat jelent az ország és a beruházók iránt is. A verseny rendezésének ilyen hosszú távú lehetősége mind turisztikai, mind nemzetgazdasági szempontból nagy jelentőségű - tette hozzá.
Suchman Tamás a térség szocialista országgyűlési képviselője arról számolt be, hogy a napokban meghozott kormánydöntés értelmében a Balatonring építőjének maximum 15,3 milliárd forintnyi hitelfelvételéhez nyolcvan százalékban vállal üzleti alapú garanciát az állam. Suchman Tamás hangsúlyozta, a projektet kiemelten kezeli az állam, ami első körben gyorsított, de szigorú hatósági eljárást jelentett. Magánberuházásról van ugyan szó, de az állami szerepvállalás miatt a nyilvánosság rendszeres tájékoztatásával, és továbbra is szigorú ellenőrzések mellett kell, hogy folytatódjon - tette hozzá.
A politikus kitért arra is, hogy a beruházó teljesítette eddigi vállalásait, és az építkezés mintegy 25-30 százalékát már saját erőből teljesítette. Először 2007 nyarán vetődött fel annak a lehetősége, hogy Magyarországra hozzák az egyre népszerűbb, és egyre nagyobb tömegeket mozgató gyorsasági motoros világverseny-sorozatot. A Sedesa és Grupo Milton vezette spanyol konzorcium vállalta, hogy a Somogy megyei Sávolyon megépíti a versenypályát, amelynek egy évvel ezelőtt, 2008 november 6-án rakták le az alapkövét.
Az eredeti tervek szerint rohamtempóban folyt volna az építkezés, és 2009 őszén már megrendezték volna az első versenyt, de a válság többször átírta a forgatókönyvet. A beruházó jelentős hitelt igényelt a Magyar Fejlesztési Banktól a 80-90 millió eurósra tervezett pálya megépítéséhez, azonban a hitelbírálat elhúzódott. Azért, hogy a Balatonring elkészülhessen az immár 2010 őszére tervezett világbajnoki futamig, a beruházó konzorcium október elején saját kockázatra megkezdte az építkezést a rendelkezésre álló 25-30 százalékos önerőből.
A hitelezési eljárás utolsó szakaszához volt szükség a kormánygaranciára. A projekt két pártfogójának sajtótájékoztatóját terepbejárás követte, amelynek során a sajtó képviselőinek bemutatták, hogy a földmunkák nagy része megtörtént, és már kirajzolódott a leendő pálya nyomvonala. A Balatonring átadását követően már az első években 400 ezer látogatóval lehet számolni, amely komoly fellendülést hozhat a Dél-Nyugat balatoni térségnek, kedvezően befolyásolva a sármelléki repülőtér jövőjét is.